Brava Skrevet 17. september 2008 #1 Skrevet 17. september 2008 eller event. hvilke parti står det mellom?
~sjiraff~ Skrevet 17. september 2008 #2 Skrevet 17. september 2008 Har ikke peiling. Eneste jeg vet er at jeg ikke stemmer FrP.
Brava Skrevet 17. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 17. september 2008 Selv kommer jeg til å stemme på Arbeiderpartiet. Fordi deres partiprogram ligger nærmest opp til mitt menneskesyn og passer med mitt verdisyn. Og fordi jeg synes velferd er viktigere enn skattelette og fordi jeg ikke tror privatisering og kommersialisering av offentlige tjenester vil løse problemer, men bare skape nye.
Blåmandag¤ Skrevet 17. september 2008 #4 Skrevet 17. september 2008 Tror det blir Arbeiderpartiet. Eller Venstre. Men AP er nok nærmest mitt verdisyn.
Gjest Skrevet 17. september 2008 #5 Skrevet 17. september 2008 Første gangen jeg får stemme faktisk, og det blir nok FRP - for sånn er det bare!
Brava Skrevet 17. september 2008 Forfatter #6 Skrevet 17. september 2008 "for sånn er det bare" er ikke noe svar! Hvorfor blir det nok FRP?
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 17. september 2008 #7 Skrevet 17. september 2008 jeg vet ikke enda, men jeg har en tedens til og stemme AP, fordi de er for felleskap og samhold.
prebs Skrevet 18. september 2008 #8 Skrevet 18. september 2008 Rødt. Jeg liker solidaritetstanken, og de har den beste utenrikspolitikken.
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 18. september 2008 #9 Skrevet 18. september 2008 Jeg skal stemme FRP fordi jeg liker de samme sakene som de gjør. Såklart ikke alle, men det skal vel litt til å finne et parti som står for det samme som du.
Husmor i jobb j08 + spire :) Skrevet 18. september 2008 #10 Skrevet 18. september 2008 Skal stemme Frp. Det er de som står nermest mitt syn, selv om jeg er uenig i noe og. Synes ikke denne regjeringa har gjort det så bra så vil at Frp skal få prøve seg.
du og jeg og vi to Skrevet 18. september 2008 #12 Skrevet 18. september 2008 Mange frp-ere her, som er helt motsatt av min tankegang. Jeg stemmer nok ap da også - det er vanskelig å finne et parti som "har alt", men ap kommer nærmest mine verdier som forøvrig har endret seg sterkt etter at jeg fikk barn.
Gjest Skrevet 18. september 2008 #14 Skrevet 18. september 2008 Sliter med et dilemma, står mellom Høyre og Venstre for min del..... De andre rører jeg ikke med ildtang engang. Jeg er klar over at Høyre er avhengig av Frp for å komme til makta da, i hvertfall i følge meningsmålingene, men jo flere stemmer Høyre får, jo mer makt vil de sitte med, så derfor håper jeg at flere stemmer høyre, eller venstre i stedenfor Frp. Krf er å foretrekke framfor Frp....og det bør si LITT... De rødgrønne har gjort en god ting. nemlig økt barnehagedekninga...men det er vel det neste gode jeg har å si om dem også....
Piken på landet Skrevet 18. september 2008 #15 Skrevet 18. september 2008 Kommer nok til og stemme KRF. Står nærmest mitt verdisyn og har etter mitt syn god familiepolitikk. Men det er nesten sånn at jeg skulle stemt rødt. Er nok redd for at viss de rød-grønne ikke får flertall, så kommer FRP i regjering og det tror jeg kan bli fatalt. Har jo tro på Høyre, det er mitt parti nr.2, men ettersom de ønsker å samarbeide med FRP, så syns jeg kanskje rød-grønt er best likevel. Men det kan jo bli interessant å se FRP i regjering da, spesielt nå når vi går mot nedgang i økonomien. Blir morsomt å se om de tør å bruke så mye av oljefondet allikevel da. Åsså kan det bli spennende å se hva slags politikk de i grunnen vil føre. Det er det vel ingen som helt vet, for de skriker jo bare høyt i populistiske saker der de vet de har befolkningen bak seg.
sannamin* Skrevet 18. september 2008 #16 Skrevet 18. september 2008 FRP. Mange grunner men orker ikke utdype det her.
Brava Skrevet 18. september 2008 Forfatter #18 Skrevet 18. september 2008 Står mellom Ap og Venstre, men siden venstre er et miniparti som vanskelig får makt blir det nok Ap. Synes Jens er flink og vil at han skal fortsette som statsminister. Synes det er utrolig at småbarnsmødre stemmer FRP!! Det er jo et totalt usosialt parti som ikke vektlegger småbarnsfamilier i det hele tatt... "Høyere barnehageavgift og betale sfo og skolebøker selv? Kutte i stønaden til aleneforsørgere. Jippi! Så lenge vi blir kvitt utlendingene..."
Tvillingmamma til 3 gull Skrevet 18. september 2008 #19 Skrevet 18. september 2008 FRP Har ikke tid til å begrunne nå
Methos 15pp Skrevet 18. september 2008 #20 Skrevet 18. september 2008 Himmel og hav. Jeg er skremt over hvor mange som vil stemme på grøss og gru FRP.! Kommer de til makten vil samfunnet få betydelig mer svakheter. For min del stemmer jeg som alltid Ap fordi det er det mest rettferdige partit for de aller fleste i samfunnet. Dette partiet er det som har mest moral og verdi slik jeg er som menneske. Håper Jens blir statsminister igjen og forsetter sin gode jobb for samfunnet vår!:=)
Espoir Skrevet 18. september 2008 #22 Skrevet 18. september 2008 Jeg stemmer nok Venstre. Og dere som nøler med å stemme på dem fordi de er et mini-parti: det ermaaaange som tenker sånn, men tenk om alle de faktisk stemte V likevel - da hadde det ikke blitt sånt et miniparti likevel!
Gjest hovedinnlegger Skrevet 18. september 2008 #23 Skrevet 18. september 2008 HØYRE !! Etter at jeg ble mor er jeg blitt veldig opptatt av familiepolitikk. Jeg kommer derfor til å stemme et parti som er opptatt av å gi foreldre valgmuligheter. Jeg ønsker selv å velge om jeg vil ha min ettåring i barnehage, eller om vi er hjemme. Høyre ønsker å bevare kontantstøtten. Jeg føler også finanspolitikken til høyre er en del mer troverdig enn en del andre partiers politikk, hvilket i bunn og grunn legger grunnlaget og danner utfallet for øvrig politikk. Jeg har også oppfatning av at det er en del høyt udannede mennesker i dette partiet, som gjør meg tryggere på at ministerrollene utføres dyktig. (I dag har vi for eksempel en finansminister som ikke en gang er siviløkonom, jeg synes rett og slett sånt blir litt skummelt).
6Ymamma Skrevet 18. september 2008 #24 Skrevet 18. september 2008 Har rett og slett ikke peiling jeg.... Jeg har like mye mot som med alle partiene egentlig.. Mye jeg er enig i med Frp, men det er noe jeg er i mot å, sterkt i mot. Å sånn gjelder for andre partier å. Så jeg får heller prøve å sette meg mere inn i politikken før jeg stemmer noe, jeg vil gi min stemme til noen som fortjener det, å så langt så vet jeg ikke enda... Orker ikke å stemme bare for å stemme..Vil gjerne vite mere av det jeg eventuelt skal stemme.
Brava Skrevet 18. september 2008 Forfatter #25 Skrevet 18. september 2008 Hmmmm...hva med vår forige finansminister fra Høyre, Per-Kristian Foss? Han er cand.mag fra universitetet og således heller ikke siviløkonom Han var finansminister i Bondeviks andre regjering 2001-2005 Skummelt?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå