Gå til innhold

Svangerskap utenfor livmoren.


SUKK!!

Anbefalte innlegg

Hvordan gikk det i dag storepus????

 

HurraNei, kos deg masse med bryllupsforberedelsene. Det er kjempekoselig!!! Sikkert greit å slippe alle babytankene en liten stund også!

 

As for me - testet negativt idag. en dag eller to for tidlig, men skulle på fest i kveld, og da måtte jeg nesten teste. hvis den var negativ, var det jo greit å drikke litt (eller mye..) vin. og den var SELVFØLGELIG negativ! Sukk! Men da blir det i det minste vin!!

Lenke til kommentar

Fortsetter under...

SUKK!!! Jag blir helt chockad av att läsa om denna legen.. jag tycker helt klart du skall ta kontakt med pasientombudet å få de till att skriva en skriftlig klage på legen!! En sån lege kan inte jobba på ett sjukhus!

 

Hoppas du orkar göra detta så du kan spara många andra från denna idioten!!! Massa lycka till vidare.

 

Kram

Lenke til kommentar

Da har jeg endelig fått svar jenter. Det viste seg å være en cervical graviditet som ligger inn under gruppen ektopisk graviditet (utenfor livmoren). Dette er ekstremt sjeldent, 1:9000 graviditeter og ekstremt farlig. Så jeg er et medisinsk under som har hatt både dette og den i egglederen samtidig. Da jeg trodde jeg hadde en SA og blødde så mye så var dette årsaken. Da jeg blødde sinnsykt mye under forsøk på utskrapning, så var det også dette som var årsaken. Det nifse er at jeg kunne blødd i hel, så litt flaks har jeg.........

 

Dr gyn fjernet graviditeten som etterlot seg et krater som forhåpentligvis gror tilbake av seg selv. I tillegg hadde jeg noen sammenvoksninger i livmoren som han blokket ut. Resten av livmoren så normal ut så han mener jeg skal kunne bli gravid. Spørsmålet er nå om høyre eggleder virker som den skal. Nå skal jeg tilbake til ny hysteroskopi 2 mars så får vi ta det fra der.

 

Jeg er glad for at jeg har fått svar, men veldig satt ut av at noe slikt som ikke skjer, skjedde meg. Jeg føler meg rimelig tappet for energi....

Lenke til kommentar

Oh man! Storepus - det er jo utrolig hvor uheldig du er!!! Samtidig - så bra at de endelig fant ut hva det var, og at det ikke var noe som krevde at du måtte fjerne livmoren eller noe lignende! Og tross alt - veldig bra at det ikke har skjedd noe mer alvorlig da!!!! Og nå MÅ du jo få ordentlig oppfølging i etterkant av dette!!!

 

Forresten godt å høre fra deg - jeg må innrømme at jeg har vært litt bekymret siden vi ikke har hørt noe fra deg ;o)

 

Her er den berømte "tanten" på besøk (hvor kommer det begrepet fra...?) Akkurat som ventet. Men litt rar blødning egentlig, blødde liksom ordentlig en dag, og så har det vært veldig mye mindre enn vanlig etter det. Jeg var hos Vibeke i går, kan det ha noe med saken å gjøre tror du, Storepus? Hun ga meg forresten noen piller nå, som heter Lachasia eller noe sånt, skal være en ekstra hjelp til å produdere østrogen eller noe i den duren, forstod ikke helt hva det var, men jeg tar hva som helst, jeg.... er jo drittlei nå må jeg innrømme. Vibeke foreslo faktisk også at jeg kunne høre med dr.gyn om jeg kunne at en dose med sånn pergotime. men rekker ikke det denne måneden, får heller eventuelt vurdere det til neste måned. noen av dere som har erfaringer fra dette? Har lest litt, og synes det høres litt småkjipt ut. Men - for all del - jeg kan gjerne være ltit hormonell hvis det bare hjelper til å bli gravid altså!!

 

får heler tenke at "ny måned - nye muligheter"....

 

 

Lenke til kommentar

Hei

Lillemor, synd det ikke ble noe denne måneden, får håpe på ny måned, nye muligheter, ja.

 

Storepus. Bra de endelig har løst gåten på hva som var galt, men utrolig at det kan være så mye på en gang og skummelt å tenke på hvor farlig det var. Enda bra de har fått fikset det nå. Håper alt er i orden og du slipper flere komplikasjoner.

Lenke til kommentar

Hei

Storepus:sikkert godt å endelig få svar, og ikke minst høre at det er godt mulig for deg å bli gravid...selv etter alt!

 

Lillepus: bedre lykke neste måned!

 

Jeg har vært på ultralyd idag...er 7 uker på vei og fikk se et foster på rett plass med bankende hjerte....så er veldig glad, for nå er jo sjansene store for at dette går bra!!!

 

 

 

 

Lenke til kommentar

Annonse

Babysugen, så utrolig stort å være på UL og se fosteret og høre hjertebank! Gratulerer!!! Det går sikkert bra denne gangen skal du se!!! Veldig bra å høre litt gode nyheter altså! se at det kan funke også liksom ;o)

 

Storepus - hvordan er formen din?

 

Ikke noe nytt å melde herfra ;o) Ny måned - ny mulighet. FÅr håpe det går bra denne måneden ;o) Er ihvertfall i litt bedre humør nå. det er en god ting!

Lenke til kommentar

Gratulerer Babysugen :-)

 

Jeg kan ikke se helt for meg den dagen jeg skal ha en liten inni magen som både kan sees på ul og som kan kjennes i magen....... Føler det er utrolig langt frem.

 

Formen er bra egentlig, men har brukt litt tid på å fordøye det hele. Ullevål skal lage et case om meg og operasjonen min ligger ute på nettet for så sjeldent er det hele. Litt vanskelig å tenke at det skal ordne seg nå når resultatene bare blir verre og verre for hver graviditet.

 

Litt stress at jeg ikke har hatt syklus siden september i fjor!!!!! Vet jo ikke helt hvor jeg er........

 

En får bare tenke at en dag så ordner det seg..........

Lenke til kommentar

Synes du er utrolig sterk og flink jeg, Storepus! beundringsverdig virkelig! Du holder ut selv om du går igjennom vanvittig tøffe tak! Det må jo være helt naturlig at det tar litt tid å komme seg etter en sånn operasjon, og ikke minst etter en sånn beskjed som du fikk og alvorligheten i det du har gått igjennom!

 

Det er jo faktisk veldig bra at du ikke måtte fjerne livmoren, og det er jo mange som har blitt gravid med bare en eggstokk. så forhåpentligvis så ordner det seg for det også til slutt!

 

du skulle tilbake på ny undersøkelse/operasjon, skulle du ikke det? Hva er det de skal gjøre da? Bare sjekke at ting er i orden? Eller noe mer?

 

idag skal jeg ut med en haug med single venninner. det blir deilig. da kan man slippe alle babytankene og unngå all babyprat som det er overalt ellers om dagen. gleder meg til det ;o)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Heisann jenter!

 

Nå er det utrolig stille på tråden vår. Gjør regning med at alle er opptatt med livene sine :-)

 

Hos meg går livet fremover, det at jeg ikke blør lengre er mer uvanlig enn vanlig. Er rimelig spent på når mensen kommer. Skal jo inn igjen til kontroll hysteroskopi på mandag. Har tenkt å spørre om å få prøve en runde med IVF, synes det er uforsvarlig å lage barn på naturmetoden med min historie. Det virker jo mer sannsynlig enn usannsynlig at jeg kan ha en ny exu. I og med at jeg stod i fare for å miste livmoren min sist så tør jeg nesten ikke blir gravid uten oppfølgning. Tenker også at det er mest fornuftig å finne ut om det vil feste seg der det skal også................. Så mandag blir en spennende dag!

 

Forrige lørdag passet jeg og sambo en liten gutt på 8 uker. Det var både stas, slitsomt og rart. Men det er en god følelse og kjenne på at det føles rett med en liten en :-) På søndag skal vi i navnedag og det gruer jeg meg litt til...........det er familie og i utgangspunktet skulle det vært oss som hadde en liten en..............misunnelse kalles det vel også....

 

Gi en lyd fra dere da. Tenker på dere alle sammen!

Lenke til kommentar

Hei Storepus. morsomt at du hadde skrevet idag. gikk akkurat inn her for å skrive, hadde tenkt å ønske deg lykke til når du skal på ny undersøkelse på sykehuset ;o) Så: lykke til! Blir spennende å se hva de sier. høres jo ganske fornuftig ut å ikke bli gravid uten oppfølging nå. får håpe du får gode svar når du skal på sykehuset.

 

her går tiden sin gang. om et par uker et det et år siden vi begynte å prøve aktivt med denne babymakingen. Det føles ikke så bra. hadde absolutt trodd at vi hadde kommet lenger nå. men sånn er det bare ikke.

 

Akkurat nå lever jeg i paradokset med at man ikke må stresse med dette, for da går det jo ikke, samtidig som det faktisk er omtrent fysisk umulig å ikke tenke på disse tingene. kan vel ikke si at det er helt vellykket... hihhihii. Eller, dvs, jeg føler ikke at jeg stresser egentlig, mern klarer jo ikke la være å tenke på det med ganske stor hyppighet. akkurat nå er jeg i den morsomme vente på mensen-perioden... har ikke noen god følelse denne måneden. så kanskje det går da. hehe.

 

Ja ja. nå er det snart helg. det er deilig. da skal jeg gå masse på ski

 

håper dere andre også har det fint! Hadde vært koseligå høre hvordan det går med dere!!

Lenke til kommentar

Hei.

Litt mindre som skjer her på tråden for tida, ja. Gikk det bra på sykehusundersøkelsen i dag Storepus? Det burde nå være en selvfølge at du får spesiell oppfølging i en ny graviditet. Legen sa at jeg skulle få det etter "bare" en exu, så du burde jo i hvert fall få det.

 

Lillemor, hvordan går det med mensen-ventinga. Ser det ut til å være noe på gang?

 

Jeg driver fremdeles med bryllupsplanlegging, og har vært litt på og av fra dag til dag i forhold til om jeg skulle vente med å bli gravid til etter bryllupet eller ikke. Akkurat nå håper jeg veldig at jeg allered har blitt gravid, får vel se til helga om noe er på gang.. Er vel sikkert ikke det, men man vet jo aldri...

 

Driver å planlegger bryllupsreise, men vanskelig å bestemme hvor vi skal dra da vi egentlig kunne tenke oss å dra på safari til Afrika, men der er det mye malaria og frarådet gravide og dra. Samtidig kjipt hvis jeg ikke har blitt gravid til da og vi ikke dro dit kun pga en evt. graviditet. Men,men, får vel bare fortsette å se etter alternative gravid-tygge reisemål sånn i alle tilfellers skyld.

 

 

 

Lenke til kommentar

Og så var alt over...........det føles både rart og deilig på samme tid. Restene fra graviditeten ble fjernet fra livmorhalsen så nå er det bare å vente 4-6 uker på mensen og så er det bare å prøve å lage barn igjen. Prøvde meg på å få 1 IVF forsøk, men som legen sa så ville ikke det spilt noen rolle, egget fester seg der det vil uansett IVF eller naturmetoden. Det er jo veldig positivt at jeg er så fruktbar at de stoler på at vi skal få det til selv.

 

Skulle nesten ønsket at det fantes en mulighet for å tvinge egget til å feste seg på rett plass. Det føles nifst at jeg nå skal bli gravid og tro på at det setter seg der det skal, kan jo ikke si at jeg har oddsen på min side. MEN en må tenke positivt............ Jeg kommer til å få tett oppfølgning, UL i uke 5, før den tid kan de ikke gjøre noenting. Så nå er avtalen at blir jeg ikke gravid til etter sommeren så blir det IVF, har jo ikke alderen på min side lengre. Blir 35 i november :-(

 

Håper mensen ikke lar vente på seg...............

Lenke til kommentar

Annonse

Storepus; deilig at den laaaange prosesen du har vært igjennom endelig er over. Og så skulle det jo nesten bare mangle at du får skikkelig oppfølging neste gang!! Får håpe mensen kommer fort tilbake da. Kan anfebale akupunktur, det funket iallefall veldig bra for meg, og mensen kom fort tilbake! (men du synes kanskje det er deilig å slippe å blø nå....)

 

HurraNei; jeg tror absolutt du kan nyte bryllupet ditt selv om du er gravid ;o) Tror ikke jeg ville latt det stå i veien nå, selv om jeg nok også tenkte litt i samme baner da jeg giftet meg for snart et år siden (har snart bryllupsdag ;o)

 

Og bryllupsreise, ja. Jippi! det er koselig det!!!!!! gled deg!!! Jeg ville kanskje tenkt litt på dette med graviditet ift hvor dere skal reise. jeg kan anbfale asia, det er de jo veldig "renslige" av seg, tror ikke det er fare for noen skumle bakterier der. (men har ikke sjekket det altså, så det bør du kanskje gjøre hvis det er aktuelt... )

 

Ellers ligger vi nok ganske likt i løypa, hurra, jeg venter også mensen i helgen eller litt etter. Venter og venter, har ingen anelse om hvilken vei det går. har ganske ømme pupper da, vet ikke om det er et symptom og har egentilg ikke lyst til å tenke på det, for ALT kan jo være symptomer egentlig..

 

Jess. det er dagens oppdatering fra meg. nå skal jeg prøve å løse finanskrisen... morsomme tider.......

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar

Jenter: Jeg er gravid!!! Jeg fikk positiv test i helgen!! Jeg ble bare SÅÅÅ glad! Vet jo alt om risikoen for at dette går galt! så det er en sånn veldig rar følelse, en skrekkblandet fryd kan man vel kanskje si. Men egentlig mest glad - det var bare så deilig å få den positive testen. Så er det bare å krysse alle fingre og satse på at alle gode ting er tre og at det går bra denne gangen.

 

Som sagt, er veldig glad, samtidig er jeg livredd! Skal bestille time hos legen i dag, fikk beskjed fra Ullevål at jeg skulle sjekke at hcg-nivået stiger som normalt. Og så sa jo gyn at jeg skulle dra på ul ca uke 6. dvs om ca 2 uker. føles jo som en evighet til....

 

hvoradn går det med dere?? Noe nytt fra deg, Hurra? Og Storepus, hvordan er formen din?

Lenke til kommentar

GRATULERER Lillemor - dette er jo helt fantastisk. Dette var en god nyhet på en mandagsmorgen!

 

Jeg tror det beste for oss som har opplevd litt er å ta en dag om gangen og glede seg over akkurat den dagen der og da. Så tror jeg etterhvert at det føles tryggere og lettere. Det er supert at du får målt HcG med en gang, det er jo ofte den beste indikatoren på exu i hvert fall. Denne gangen går det din vei, det bør det bare :-) Du kommer nok til å føle litt skrekkblandet fryd en stund fremover ;-)

 

Jeg har vært i Brussel i helgen på jobb/kjærestetur. Jeg skulle ned for jobben og tok med sambo. Det var en superkoselig tur, negativt er at jeg bløs som bare faen. Litt sånn sterk mensblødning som nå har vart i 5 dager. Tør ikke tenke at det er mensen, det er nok resultat av operasjonen forrige mandag. Satser på at det stopper snart og så er vi klare.

 

Hils mannen din og si gratulerer :-O

Lenke til kommentar

Ja, bra start ¨på uken må jeg si ;o)

 

Skal til legen allerede imorgen jeg. fikk time med en gang. det var jo bra. så da får vi se hva han sier imorgen! må sikkert tilbake et par ganger til i løpet av de neste par ukene, men det er jo bare bra!!!

 

Får virkelig håpe det går bra denne gangen. selv om jeg er fryktelig nervøs, så MÅ man jo prøve å tenke positivt da!!!

 

Høres koselig ut med en liten utenlandstur!!! Synes Brussel er veldig koselig! Håper du slutter å blø snart altså. du må jo bare være SÅÅÅ lei av å blø!!! Jeg må bare si at jeg er utroilg imponert over all styrken du har, Storepus! at du fortsatt er så positiv og tenker fremover, selv etter alt du har vært igjennom! Det er BRA!!!

 

nå må vi lage ny tråd snart! 300 innlegg nærmer seg!

Lenke til kommentar

Gratulerer Lillepus...det er jo strålende...det er jo masse håp for alle når to av oss med ex.u i høst er gravide igjen alt....

Jeg krysser alt jeg har for deg(og dere andre), for vi vet jo hvor paranoid man blir av alt dette....men det kan fort gå godt og jeg nærmer meg uke 11, på torsdag...har hatt enda en smugtitt med ultralyd, og fikk sett et sprellende foster ...så jeg er glad, men ikke fullstendig rolig enda.

Hold oss oppdatert med hcgnivåene dine...og formen framoverf..

Storepus: håper mensen snart er på plass, og du kan begynne med blanke ark igjen....det kommer til å gå bra..til sist...

 

snakkes jenter.

Lenke til kommentar

Gratulerer med vell overstått bursdag Babysugen :-) La merke til at nicket ditt var endret fra 31 til 32. En uke igjen så er du over i 2 trimester.....det er jo helt fantastisk! Hvordan er formen?

 

Og hva med deg Lillemor, føles det bra?

 

Jeg er mer optimistisk i dag enn på lenge. Jeg har sluttet å blø :-) Pratet med Dr.Gyn i dag og nå har vi lagt en plan. Pergo i juni vist ingenting skjer før den tid og IVF i september. MEN han mener at jeg blir gravid rimelig fort fordi jeg er så fruktbar. Alle tidligere blodprøver som han har tatt har ikke vist noenting unoormalt så en utredning trengs ikke. Har også besilt time til akupunktur så nå er jeg meg selv igjen jenter :-O

 

Det føles deilig..........

Lenke til kommentar

Gratulerer Lillemor :) :) Så bra å høre. Får håpe alt går bra denne gangen. Hjalp visst å ikke ha noen følelse av å være gravid. Tyder i så fall dårlig for meg, som føler diverse graviditetssymptom. Negativ test søndag. Skal sjekke igjen i morgen tidlig, men kan vel meget mulig være kun litt sen mens.. Får se. Stålsetter meg for den sedvanlige skuffelsen.

 

Godt å høre alt er bra med deg Babysugen, begynner jo å bli ganske trygt når du har kommet så langt da :)

 

Og så fint Storepus er klar for ny frisk ;) Å få beskjed om at du er så fruktbar at de tror det går fort er er jo ikke den verst beskjeden å få da;)

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar

Storepus, så bra at du er tilbake til deg selv igjen!!! Skal se det ordner seg neste gang! og det er jo helt riktig som dr.gyn sier - du er jo veldig fruktbar da! ;o)

 

Babysugen - 2. trimester neste. det må jo være en utrolig god følelse!!!!! Gratulerer!! Så såennende med ul og alt! Uh. håper jeg kommer dit også ;o)

 

HurraNei - får håpe det klaffer for deg også! du får holde oss oppdatert!

 

Jeg går fortsatt rundt med en følelse av skrekkblandet fryd! Håper virkeilg det ordner seg denne gangen. har bestemt meg for å tenke positivt, jeg ;o) Jeg fokuserer på det positive, så får jeg heller ta den knekken hvis den kommer... tror jeg har det bedre med meg selv da.

 

Var hos fastlegen i går. han målte hcg. skal gå en gang i uken til ham for å sjekke. så skal jeg til gyn i uke 6 for ul. så det er bare å være iltt tålmodig ;o) I dag skal jeg til akupunktør da. gleder meg!! Håper hun hjelper til meg at spiren blir sittende!

 

Ha en strålende dag, jenter! er jo SÅÅÅ deilig med litt sol! (eller, alle er kanskje ikke i Oslo, eller?)

 

Lenke til kommentar

Selvfølgelig ordner det seg jo ikke for meg, så mensen på plass verre enn noen gang. Drittlei nå. Over et år siden jeg første gang trodde jeg hadde klart å bli gravid, men må vel vent noen år til. Og diverse rundt meg som akkurat har blitt gravid så snart ca ingen jeg kjenner som ikke er gravid eller allerede har en liten krabat. Ja, ja. Er jo bra jeg får giftet meg, for da er det jo mulig å adoptere i hvert fall (men det tar vel også årevis). Sorry for dette sure oppstøtet, men blir bare så usigelig sur og lei av at det skal være så vanskelig..

Lenke til kommentar

Synd at mensen kom!! Jeg forstår hvordan du har det, gravide venner og lykkelige småbarnsforeldre med nyfødte små. Jeg har det på akkurat samme måte. Du må bare prøve å tenke positivt, det skjer deg også! Fokuser på bryllupet istedet så skal du se du blir positivt overrasket en vakker solskinnsdag!

Lenke til kommentar

HurraNei, vet akkurat hvor kjipt det er når mensen kommer! Men du får prøve å glede deg over bryllupet istedet! så ordner det seg helt sikkert snart! Når er brylllupet igjen?

 

Storepus, hvordan er formen din?

 

Jeg føler meg veldig gravid nå ;o) uggen og kvalm og oppblåst og trøtt og gretten. Hehehehe. men det gjør jo ingenting da. Jeg ønsker alle symptomer velkommen akkurat nå. og håper på det beste ;o)

 

Imorgen skal jeg måle hcg igjen, og på fredag er det UL hos dr.gyn. det er jo nesten ulidelig spennende! kommer antageligvis til å være SÅÅÅ nervøs på fredag! Men. bedre å få det sjekket ut da, uansett utfall liksom.

Lenke til kommentar

Hei og hopp! Formen min er sånn passe. Synes det er litt slitsomt og ikke vite hvor jeg er i syklus. Har hatt noen dager med småblødninger nå, men satser på at mensen kommer til slutt. Går til akupunktur igjen, og Vibeke var så glad for å se meg igjen :-)

 

Jeg tenker som deg Lillemor, alle symptomer er velkomne så lenge spiren sitter! Blir spennende hos Dr.Gyn, du får holde oss oppdatert!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...