Gå til innhold

Kristne er ikke perfekte!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det virkelig noen som tror at det å være kristen dreier seg om å leve et perfekt liv???

Våkn opp folkens. Det å være kristen dreier seg om at en inser at en ikke er god nokk. Det dreier seg om at en klarer å stole på at det er noe mer der ute. Noe som er større en enn selv. Det dreier seg om å ha et nært forhold til Gud. Den Guden som en tror på. Det dreier seg også om at en vil dele dette med andre.

Det er personlig annliggende om en vil drikke eller ei. Og i hvor store mengder en drikker. Det er også personlig annliggende om en har sex før ekteskapet eller ei. I grunnen så er hele troen personlig. Jeg var avholds til jeg var 19. Jeg var kristen. Jeg hadde sex før jeg giftet meg. Jeg er skillt. Jeg har hatt et tøft liv. Jeg er kristen. Troen kan ingen ta fra meg.

Denne debatten er på ingen måte blasfemi til den som hevde det.

Jeg tenker at en først skal feie for sinn egen dør før en anklager andre!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nettopp! Åhh, irriterer meg! Ikke-kristne dømmer folk noe helt villt,SÆRLIG oss kristne, og hvis kristne er så uheldig å si en liten kommentar, så er kristendommen bare eventyr og noe dritt... Hva skjer med intellektet til mennesker?? Klarer ikke folk å forstå at GUD ikke er den samme som MENNESKER? fordi om kristne oppfører seg på en måte som du ikke liker, betyr ikke det at GUD er sånn..

Skrevet

Enig i at å være kristen handler om å innse sin svakhet- at en trenger en frelser. Det er ingen av oss som kan gjøre oss fortjent til frelsen gjennom gode gjerninger, eller ved å prøve å være et såkalt "godt menneske".

Men Bibelen lærer at troen er død uten gjerning, og jeg tror at man fort vil miste livsgrunnlaget sitt dersom man igjen og igjen vender Gud ryggen og bevisst velger feil. Ikke fordi han støter oss bort, men fordi synden kommer mellom oss og Gud, og tvilen kommer snikende i stedet. Jeg tror at Gud er Gud, og at han vet hva som er best for meg, derfor vil jeg ikke tolke Bibelen, men jeg vil bare LESE den og be Gud om å ta bolig i meg og forandre meg, slik at mitt liv blir en tibedelse av han.

JA vi kristne blir stadig kristiert for å være enten perfekte eller ikke perfekte. Det er en del av det å være kristen at mange ser på deg som en idiot. Det synes jeg ikke vi skal bli bitre og sure for.. det er heller et tegn på at det er guts og tak i oss.

Jeg vil være et HELT kristent menneske som ikke fornekter hvem jeg er, hva jeg føler eller hva jeg sliter med. Jeg vil ikke fremstå som perfekt. Jeg vil fremstå som AVHENGIG av Guds nåde.

Praise him forever and ever!!

<><

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...