Anonym bruker Skrevet 17. september 2008 #26 Skrevet 17. september 2008 Det er da ingen som er perfekte på denne jord. og jeg ødela nok litt denne tråden til HI når jeg kom med mine erfaringer, det beklager jeg. Jeg bare kom på det som skjedde også ble jeg litt revet med. de to som messet for meg ødela litt av synet på kristne for meg iallefall. De var ganske drøye! Det er sikkert ikke alle som er sånn, men da fikk jeg litt noia.
Anonym bruker Skrevet 17. september 2008 #27 Skrevet 17. september 2008 Helt sant, kristne er ikke perfekte! Men det er jammen ikke ikke-kristne heller! Jeg har levd som kristen og som ikke kristen. Jeg har opplevd å bli fordømt av ikke kristne og av kristne. Kristendommen handler ikke om hvordan de kristne lever. Den handler om Gud og hans ord. En må skille mellom kristendommen og det de kristne gjør. Ingen er perfekte. Og alle har ulike tolkninger av Bibelen. Noen velger å ikke drikke, noen gjør det. Noen velger å ikke ha sex før de er gift, noen har det. Noen banner, noen banner ikke. Hva så?? Respekter hverandre for det en tror på. Godta at noen mener annet enn deg. Og jeg har virkelig erfart dette på kroppen. Tro meg.
Anonym bruker Skrevet 17. september 2008 #28 Skrevet 17. september 2008 Det der er en fryktelig vanskelig balansegang. Kristne er ikke perfekte, men man skal som kristen prøve å være så "god" som mulig. Dessuten forventer "verden" litt av oss at vi er perfekte også. Bare se på innlegget over om anonym som kjente noen som skulle bli misjonærer, som drakk og hadde sex før ekteskapet. Altså: På den ene siden: Kristne tror de er så perfekte, bare fordi de ikke drikker alkohol og venter med sex til de er gift. På den andre siden: Ja, de sier de er kristne, men jeg har sett dem ta en øl på byen, og hun der ikke jomfru, det vet jeg! Ikke lett å gjøre alle til lags, nei. Og så er det forskjell fra ulike steder hva som er "riktig" og "galt" også. Kristne på Østlandet drikker mer alkohol enn kristne på Sørlandet. Og kristne i Norge røyker, mens i England(fra det stedet jeg har hørt om) er det utenkelig. Kristne er ikke perfekte, og vi tror ikke vi er perfekte, men mange tror at vi tror vi er perfekte. Kanskje særlig de som ikke kjenner så mange kristne. Å være kristen er å forsøke å gjøre så godt man klarer.
Anonym bruker Skrevet 17. september 2008 #29 Skrevet 17. september 2008 Jeg godtar virkelig at noen mener noe annet enn meg! men jeg ble ikke godtatt når jeg møtte to herremenn på gaten som fortalte meg at jeg har funnet feil mening med livet siden jeg ikke trodde på gud og at de skulle be for meg, for det trengte jeg siden jeg tror på det som er rett for meg. og siden jeg trodde at man ikke skulle drikke og ikke ha sex før ekteskapet så skjønte jeg ikke helt hvorfor de jeg kjenner går misjonskole. Hvorfor skulle de messe til andre når de gjør ting de ikke skal. men hvis det er lov i følge bibelen å drikke og ha sex før ekteskapet, så skal jeg ikke bry meg mere om dem.
Anonym bruker Skrevet 17. september 2008 #30 Skrevet 17. september 2008 Jamen, jeg er jo perfekt!!! Så det finnes en på denne jord som er det. Så vet dere det:-D
Anonym bruker Skrevet 17. september 2008 #31 Skrevet 17. september 2008 Hvis du vært perfekt hadde du svart med fullt navn.
Gjest Skrevet 17. september 2008 #32 Skrevet 17. september 2008 Flott innlegg Hi!! :-) Det var noen som nevnte noe om "veldige kristne", og "vanlige kristne", om jeg husker rett her... Og dette med kristne som har sex fòr ekteskapet, drikker seg full , osv... Tror du pà Jesus som Guds Sònn, sà er du frelst=kristen. Likevel kan mange kristne gjòre ting som bibelen sier "nei" til. Det tar tid à formes! Selv har jeg drukket meg full etter at jeg ble kristen, og gjort andre ting ogsà. Men merket jo etterhvert som jeg leste i bibelen, pratet med andre kristne, at jeg mista lysta pà alkohol, og jeg ville leve et liv etter hva Jesus sa vi skulle gjòre. Jeg har feilet masse, og gjòr det enda ogsà. Men jeg pròver à leve et liv slik som Gud vil. Likvel kan vel ingen bli helt lik Jesus, men Han er vàrt forbilde! :-)
Gjest Toxic Skrevet 17. september 2008 #33 Skrevet 17. september 2008 Dersom Jesus er ditt forbilde, hvorfor har du mindre lyst på alkohol? Et av høydepunktene i mannens karriere var å gjøre vann til vin...
Anonym bruker Skrevet 17. september 2008 #34 Skrevet 17. september 2008 Det er ikke synd å NYTE alkohol, men man bør ikke MISBRUKE det...stor forskjell der du...
Anonym bruker Skrevet 17. september 2008 #35 Skrevet 17. september 2008 Dette her er blasfemi, skam dere.
Anonym bruker Skrevet 17. september 2008 #36 Skrevet 17. september 2008 Blasfemi? På hvilken måte da? Hvilket innlegg sikter du til du anonym 19.47??
Anonym bruker Skrevet 17. september 2008 #37 Skrevet 17. september 2008 Hele tråden er full av fornedrelse og hån mot selveste kristendommen.
Anonym bruker Skrevet 17. september 2008 #38 Skrevet 17. september 2008 Anonym 19.52. Er du selv kristen? På hvilken måte mener du at det er blasfemi? Kan du utdype? Synes du hovedinnlegget er blasfemi også???
Gjest Skrevet 17. september 2008 #39 Skrevet 17. september 2008 Jesus gjorde om vann til vin ja, og jeg synes vin smaker kjempegodt! Spesielt ròdvin :-) Men jeg har mista lysta pà à drikke meg full, det var det jeg mente, og jeg trodde jeg skrev det klart nok.
Deep Shit Junkie Skrevet 17. september 2008 #40 Skrevet 17. september 2008 Ja jeg er personlig kristen. Hi her vrir og vender hele tråden på en vinkling som er et hån mot min tro og et samlet hån mot hele kristendommen. Jeg skal sende melding til moderator om at denne tråden bør slettes, da dette er et alvorlig overtramp på oss som er kristne.
Gjest Toxic Skrevet 17. september 2008 #41 Skrevet 17. september 2008 Dersom man har lyst til å drikke seg full, mener jeg at en har et problem i seg selv.
Gjest Skrevet 17. september 2008 #42 Skrevet 17. september 2008 Ja kanskje det. Jeg syntes det var gòy à dra pà fest og drikke seg full, eller god og brisen. Forstà det den som kan.
Gjest Toxic Skrevet 17. september 2008 #43 Skrevet 17. september 2008 Det er forskjell på full og brisen.
Anonym bruker Skrevet 17. september 2008 #44 Skrevet 17. september 2008 mange kristne vil holde seg borte fra alkohol pga noe som Paulus sier og det er at viss min neste ikke tåler kjøtt vil jeg aldri ete det..Dette kan overføres til alkohol, mange tåler ikke alkohol og den kan ødelegge livet deres og dette vil ha ring virkninger langt ut i samfunnet. Det er det jeg tenker litt på som kristen ,hvordan mine handlinger vil påvirke andre osv. Syns ikke det er synd å kose seg med alkohol men det er lurt å tenke litt på hvem en er sammen med og hva dette vil føre med seg (det er jammen ikke lett!) For min del er det enkleste å bare holde seg borte, savner ikke festingen min noe heller- OG grunnen til at kristen norge err mot alkohol er at det er fillern meg ikke lenge siden hele norge slet med mange alkoholikere i samfunnet. Jeg er så langt fra perfekt som det går an ,klarer aldri å komme til himmelen på gode gjerninger eller tanker (det kan ingen) så i og med at jeg har funnet ut hvor dårlig jeg er som menneske har jeg og sett at jeg trenger en Frelser.MEN som du dømmer andre skal du også bli dømt av Gud,så der er det viktig å passe seg.. Alle synder er like for Gud selv om vi ser strenger på noen synder enn andre.. Jeg har gjort mye dritt i livet mitt men det som jeg har gjort rett er at jeg har gått til Jesus med syndene mine og fått tilgivelse for tusende gang og prøver og bli bedre menneske etter hver gang.
Anonym bruker Skrevet 18. september 2008 #45 Skrevet 18. september 2008 Vel, det var ikke poenget til HI, var det vel?
Anonym bruker Skrevet 18. september 2008 #46 Skrevet 18. september 2008 de er rett og slett hjernvaska!tull og tøv.hedning jeg da men.inpåslitne smilet.må være tungt å smile sånn dagen lang!
Anonym bruker Skrevet 18. september 2008 #47 Skrevet 18. september 2008 Jeg er kristen, men smiler ikke dagen lang av den grunn!
Slalotte Skrevet 18. september 2008 #48 Skrevet 18. september 2008 Hmmm.. Viste ikke at det bare var kristne som sa "nå har du drikki nok alkohol".. Da har jeg møtt veldig mange kristne som jeg virkelig ikke trodde var det... Om man er kristen (ikke går i kirke, men i menighet) så skjønner man faktisk hele greia.. Er ikke enkelt for en ukristen å forstå hva det egentlig går ut på.. Ingen er perfekte.. Vi er bare perfekte i Guds øyne.. Å være en kristen betyr ikke at man har lover man SKAL følge.. Man har da lov til å være kristen selv om man tar seg en øl i blandt eller om man har funnet seg en mann og har hatt sex før ekteskapet.. Ser dere virkelig det at å være kristen da må man ikke begå noen synd, og man må følge alle de 10 bud??? Er rett og slett ikke sånn det fungerer.. Alle feiler og det vet Gud, man søker tilgivelse for det du har gjort, ting du angrer på..
Slalotte Skrevet 18. september 2008 #49 Skrevet 18. september 2008 Hehe.. veldig fin måte å "frelse" noen på.. (ironi for de som ikke skjønte den) Som sagt så er det forskjell på kristne og de kirke relgiøse..
Slalotte Skrevet 18. september 2008 #50 Skrevet 18. september 2008 Man skal ikke drikke seg sørpedrita.. Man skal nyte alkoholen.. Jesus gjorde om vann til vin, og i nøyt alkoholen i fulle drag.. De som sier at alkohol er fy fy har tydligvis hoppet over et testamente i bibelen ;p
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå