Gå til innhold

Kristne er ikke perfekte!

Anbefalte innlegg

Skrevet

De som tror de er blitt fullkomne eller bedre mennesker etter at de ble kristne, har misforstått. I Kristus er vi forandret i ånden, men ikke i sjelen. Derfor er vi ikke fullkomne, og vi lurer oss selv hvis vi tror vi er det. Men vi lurer ikke Gud. Kanskje lurer vi noen mennesker? Dét er i så fall fryktelig trist. Selvgode og fordømmende kristne skader Guds rikes framgang. Ved å fremstå perfekte, kan kristne skremme vekk de som ikke føler seg sånn: De som strever og har tungt å bære, de Jesus ber komme til seg.

Jesus gjorde ingenting for sin egen selvhevdelse. Han var ydmyk og hengiven. Han gikk blant fattige, prostituerte og barn. Mennesker uten særlig status på den tiden. Jesus er et forbilde for oss.

Det blir helt galt hvis vi tar Guds plass, og kaller folk utenfor våre egne kretser for syndere.

Gud trenger ikke meg. Men Gud ønsker lille meg, med det lille jeg har. Dét er nåde. Det gjør meg ydmyk

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette synes jeg var godt skrevet. Det er faktisk det som gjør kristendommen så fjern for mange. Den grusomme selvforskjønnelsen noen kristne fremviser. Samme hva vi trur på bør vi ikke sette oss til doms over noen. Vi tjener alle på å være litt rund i kantene, ha et åpent sinn og stille oss ydmyke over at livet og virkeligheten kan se veldig annerleses ut for andre en oss selve.

Skrevet

Ingen som er perfekte. men jeg vet av to stykker som er kristne. De går misjonsskole i USA og er svært kristne.. sier de..

men de drikker alkohol og har sex før ekteskapet, er ikke det noe de ikke skal gjøre da?

Synes det er litt rart at de reiser rundt i verden og forkynner andre om Gud, også gjør de slike ting.. har jeg misforstått eller er ikke det litt rart?

en ting er "normalt vanlige" kristne, men når de fremstiller seg selv som hyperkristne og går sånn skole i usa, prater mye om Gud og hva man ikke skal gjøre osv (hu ene sa til meg en gang at nå har du nok drikki nok alkolol) -Ja jeg var full,men HALLo.. mind ur own buisness..

også gjør de det selv, enda de er "under" Gud... skjønner ikke det der jeg....

Skrevet

Nei, det skjønner ikke jeg heller.. Bibelen er tydelig på at sex tilhører ekteskapet og at man ikke skal drikke seg full. Og det er i alle fall teit å moralisere overfor andre når man gjør det selv!!

Skrevet

Nå er ikke hovedformålet med å være kristen å unngå alkohol, sex osv. og gå i kirken hver søndag. Er mange måter å leve som en kristen på.

Skrevet

jeg kjenner ingen kristene som tror de er perfekte, men jeg kjenner mange kristene med andre syn på verdier en meg, men det må jo være lov.

foreksempel så har jeg store problemer med og forstå hvorfor folk ikke stemmer ved valg, og syns de er dårlig for felleskapet. men når mine venner fra jehovas vitne ikke vil stemme fordi de venter på en annen styreform så er jo det dems valg, og jeg slår ikke dem i hodet av den grunn, og de slår ikke meg.. hehe

eller de vennene jeg har som ikke har sex før ekteskapet, de respekterer jo at jeg har det, selv om jeg helt klart vet hva de mener.

er ikke respekt for andres syn og meninger hele esensen i alt?

Skrevet

Jeg er ikke kristen selv, men respekterer de og lar de få holde på med sitt akkurat som jeg gjør med mitt. Bare skjønner ikke hvorfor de skal drive å messe rundt i verden å si vi må gjøre som Gud har sagt også drikker de og har sex før ekteskapet.. Helt greit at det er mange måter å være kristen på,men skulla da tro at alle måtte følge bibelen på en måte. Står ikke at de må i kirken hver søndag, men det står de to tingene jeg har nevnt. Så derfor skjønner jeg meg ikke på de to kristne jeg kjenner. Går til og med en misjonær skole... I alle dager, nei da har jeg ikke respekt for de to jeg vet om som roper ut om hvor god gud er og at alle må bli kristne og bla bla bla bla... så drikker de og har sex før ekteskapet...

en annen ting... hvorfor har ikke kristne respekt for at jeg ikke er det. tenker på de som går rundt i gatene og sier jeg må finne sannheten med livet, som er Gud! Ja, jeg ble mektig provosert på gaten en gang jeg ble oppholdt lenge for at de skulle fortelle meg at jeg ikke har funnet meningen med livet og sannheten med livet. Jeg tror på skjebnen sa jeg, gud finnes ikke for meg. Det var helt feil. Jeg trodde jeg skulle klikke i vinkel! Respekter for F meg, så skal jeg respektere deg! grr....

Skrevet

at de messer om sin tro er jo like naturlig som at en politikker messer om sitt syn. man vil jo formidle det man tror er rett, for å få flere med seg.

jeg syns ikke det er galt og prøve og vidreformidle troen sin, partiet sitt eller andre ting man har stor tro på. men det er galt å si "om du ikke tror ditt eller datt, om du ikke er medlem av frp eller om du ikke vil spille tennis, da er ikke du min venn eller et likeverdig menneske"

Skrevet

Godt gjort å gå glipp av at kristen teologi i stor grad anser mennesker som udugelige syndere som må ha tilgivelse i ett kjør for de ha'kke sjans til å unngå å feile. Og feile. Og feile igjen. Og sku' de mot formodning ikke feile sjøl, så slapp av - du kan arve synden til alle menneskene før deg, og så kan du føle deg som en dritt på grunn av dem i stedet.

Skrevet

Hvis de vil messe, værsågod! Men da kunne de spurt om jeg ville høre på. Jeg sa tydelig ifra at det ville jeg ikke høre om, attpåtil står de å sier at jeg må finne sannheten og meningen med livet fordi den jeg tror på er FEIL! da sier de jo til meg at mitt liv er meningsløst. DA blir det feil da!! så jeg synes det blir litt feil å sammneligne det med politikere selv om jeg skjønner hva du mener. Det er iallfall ingen politikere som har stoppet meg på gaten og messet lenge om at jeg stemmer på feil parti. Så når det er den erfaringen jeg har med kristne, ja så blir det jo automatisk slik at jeg ikke helt forstår meg på dem.

Jeg stopper ikke kristne for å fortelle dem at de tar feil og at de må lete mer for å finne sannheten med livet som IKKE er gud.

Skrevet

jeg blir langt oftere stoppet av politikere en kristene og jeg har aldri møtt noen som har messet om sin tro etter at jeg har sakt "beklager men jeg tror ikke og har det fint med det, ha en flott dag"

hm.. hvor møter du disse folka?

Skrevet

du sier kristne ikke er perfekte!!

INGEN ER PERFEKTE ikke ei levende sjel på den jord

Skrevet

jeg var kanskje "uheldig" når jeg møtte på de to jeg møtte :P

for de var skikkelig ekle, jeg ble sint på dem til slutt, så skulle de be for meg fordi jeg trengte det... *GAP*

og de to andre jeg prater om gikk jeg videregående sammen med..

og det er de erfaringene jeg har med kristne :P hehe, ja derfor blir synet mitt deretter..

Skrevet

hehe.. da har du nok hatt litt uflask ;-)

Skrevet

det kan hende ;)

får håpe at de som jeg gikk videregående sammen med ikke blir like pågående, for de følger jammen ikke bibelen selv.

Skrevet

Det står vel strengt tatt ikke i bibelen at man ikke kan drikke alkohol! Hvis noen mener det så vil jeg gjerne vite hvor. Hvis du hadde lest litt i bibelen så hadde du visst at de drakk faktisk vin selv!

Skrevet

nei takk, jeg leser ikke bibelen. men mange av de kristne har lært meg at alkohol er fy fy. hvor det står hen, det vet jeg ikke.

Skrevet

Tenkte meg det ja! Rart hvordan man kan ha så sterke meninger om en bok man aldri har lest :) Det står ingenting i bibelen om at man ikke kan drikke alkohol - men man skal være måteholden!

Skrevet

Er det virkelig noen som gidder å diskutere kristne?

Nå må toppen av gørrkjedelige tema på denne sidne være nådd!

Skrevet

Du må jo ikke delta.? Finn heller frem noen temaer du ønsker å diskutere da, isteden for å klage.

Skrevet

Jada, masa, har lagt ut tema, jeg. Mye festligere enn denne gjespetråden hvertfall.

Skrevet

Jeg kan da ha sterke meninger om kristne selv om jeg ikke har lest bibelen?! DJIZZEZ!!! :P

så hvis det står at man bare må være måteholden så må jeg vell få la mine bekjente få drikke alkohol da. Hva med sex før ekteskapet, hva står der?

Skrevet

Signerer Hl...

Til deg som sier du har møtt kristne som prøver å "messe" for deg. Be for deg når du ikke ønsker det ect ect...

Så ønsker jeg bare å si at kristne er ikke mer perfekte enn ikke kristne. Som Hl skriver har vi fått nåden. Det er forskjellen.

Mennesker er syndige, kristne eller ei, så lenge vi lever på denne jord.

Det som er så synd er at Gud blir misforstått med måten enkelte kristne f.eks. kan være fordømmende. Det er menneskene som er fordømmende ikke Gud.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...