Gjest Skrevet 15. september 2008 #1 Skrevet 15. september 2008 Ville du ha overlevd da? (altså med tanke på den/de fødselsen/e du har hatt)
tante grusom master of law Skrevet 15. september 2008 #2 Skrevet 15. september 2008 Ja, men hadde sikkert revnet en massa, jeg ble klippt isteden...
Anonym bruker Skrevet 15. september 2008 #3 Skrevet 15. september 2008 Hadde muligens overlevd, men en viss fare for at jeg hadde fått et barn med hjerneskade grunnet oksygenmangel. Jentungen satt fast, ville hverken opp eller ned. Da hun til slutt kom så langt at det burde være mulig å presse henne ut, var jeg totalt utslitt etter 36 timers blodslit. Det endte med tangfødsel..
Anonym bruker Skrevet 15. september 2008 #5 Skrevet 15. september 2008 Jepp, siden jeg ikke revnet og ammet til ble over et år alle sammen så tenker jeg nok naturen ville ha vært fredelig mot meg og barna mine=)
Gjest Skrevet 15. september 2008 #6 Skrevet 15. september 2008 Ble bare inspirert av den tråden om personer som ikke kan få barn på naturlig vis. Det som står skrevet i den tråden der må vel gjelde for personer som ikke kan føde barn uten hjelp også?
Anonym bruker Skrevet 15. september 2008 #7 Skrevet 15. september 2008 Nei. Overlevde såvidt i fjor, sv.skapskramper.
Anonym bruker Skrevet 15. september 2008 #8 Skrevet 15. september 2008 Neppe, jeg ville sikkert ha blitt trakka på av en mammut imens jeg lå der og pustet og peste. Var ikke istand til å springe min veg, og det kom så brått på at jeg sikkert hadde måtte legge meg ned midt ut på ei slette eller noe, der mammutene tråkket.
Anonym bruker Skrevet 15. september 2008 #9 Skrevet 15. september 2008 Hadde eg og babyen mest sannsynlig dødd. Fikk ikke rier når vannet gikk, og måtte ha drypp. I tillegg utvidet det seg ikke mer enn 6 cm, så det endte med keisersnitt pga misfarget fostervann, stresset baby og stans i fødselen.
Gjest Skrevet 15. september 2008 #10 Skrevet 15. september 2008 Tvilsomt. men man vet jo aldri. mistenker jeg hadde vært bedre trent for 1000 år siden enn hva jeg er nå... og ikke så fet Men hadde jeg vært i dagens form, så hadde jeg nok ikke det...
Anonym bruker Skrevet 15. september 2008 #11 Skrevet 15. september 2008 Om jeg fødte for 1000 år siden hadde både jeg og babyen omkommet bak en busk. Hun satt bom fast og kom aldri langt nok ned til å få i gang pressriene. Men jeg tror ikke at det var naturen som prøvde å bli kvitt oss nei.
___ Skrevet 15. september 2008 #12 Skrevet 15. september 2008 Ja, det vil jeg tro. Sansynligvis hadde fødsel nr 1 til og med gått fortere da enn den gjorde nå (men helt sikkert vært mer smertefull). Fødsel nr 2 var så greiat den kunne jeg klart alene i ødemarka uten at det hadde vært noen krise.
Gjest Skrevet 15. september 2008 #13 Skrevet 15. september 2008 Nei, hadde nok dødd da. Var på hengende håret at jeg ikke døde under fødselen, selv med nåtidens legevitenskap. (Livmoren revnet under fødselen)
Gjest Skrevet 15. september 2008 #14 Skrevet 15. september 2008 Nei, ikke jeg og ikke ungen. Det kjennes forøvrig ut som jeg fødte for 1000 år siden.
faceplant Skrevet 15. september 2008 #15 Skrevet 15. september 2008 Jeg mistet mye blod og det ville nok ikke gitt seg uten medisinsk behandling. De 3 første barna hadde alt gått bra.
Tante Bassa Skrevet 15. september 2008 #16 Skrevet 15. september 2008 Ja, jeg hadde helt klart overlevd. Har hatt 3 fødsler uten komplikasjoner.
Libido- Skrevet 15. september 2008 #19 Skrevet 15. september 2008 Nei, for jeg ville sikkert ikke ha overlevd "min" fødsel, fordi jeg var født 2 mnd for tidlig. Eller kanskje hadde jeg ikke vært født 2 mnd for tidlig, fordi min mor ikke ville vært under hardt arbeidspress og hatt uendelige lange dager på jobb. Jeg og guttungen hadde overlevd ja.
Anonym bruker Skrevet 15. september 2008 #20 Skrevet 15. september 2008 Da misforstår du noe jævlig. Det var ikke slik ment fra min side. Men det har blitt innblandet sinnsyt mye tull i den tråden. HI på det andre innlegget
Anonym bruker Skrevet 15. september 2008 #21 Skrevet 15. september 2008 nei da hadde både jeg og barnet mitt stryki med i første fødsel. Hadde katastrofe ks.
Anonym bruker Skrevet 15. september 2008 #22 Skrevet 15. september 2008 Nei, hadde keisersnitt pga tverrleie. Forsøkte manepulering også, men endte i hastekeisersnitt
Gjest Skrevet 15. september 2008 #23 Skrevet 15. september 2008 Nei, å ikke babyen heller.Satt bom fast.langt oppe...Skremmende tanke.
Musemor med tre søte små Skrevet 15. september 2008 #24 Skrevet 15. september 2008 Først startet ikke riene etter vannet gikk, så satte han seg bom fast og til slutt løsnet ikke morkaken. Så vi ville nok begge ha omkommet
Anonym bruker Skrevet 15. september 2008 #25 Skrevet 15. september 2008 Ville nok ikke ha overlevd noen av fødslene mine nei. Svangerskapsforgiftningen hadde nok da fått utvikle seg til noe riktig ille. Og om fødselen hadde kommet i gang hadde ihvertfall babyen satt bom fast og ihvertfall omkommet av oksygenmangel pga navlestrengen flere ganger rundt halsen. Uten tang ville han nok ikke ha kommet ut nei. Grøss og gru. Og om jeg hadde overlevd første fødsel ville det nok ihvertfall ha gått rett vest under andre fødsel. Morkaken lå klin forran åpningen. Tør ikke å tenke på hvor mye blod jeg hadde mistet om det skulle ha foregått på naturlig vis. Det tok 30 minutter før de klarte å fiske babyen ut under det planlagte keisersnittet. Apgar score = 1. Ingen av barna mine pustet da de ble født for å si det sånn. Og begge er hjulpet ut med tang selv om den ene altså er en keiserinne. Takket være moderne legehjelp har jeg i dag to herlige unger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå