Gå til innhold

Har dere lest denne? Ang en somalisk kvinnes syn på somaliere...

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel like mye generalisering og fordommer, selv om hun selv er fra Somalia.

Skrevet

Jada, jada, jada. Men det betyr ikke at ALLE somaliske menn er drittsekker, vet du!

Skrevet

Har jeg sagt det?

Skrevet

Nei, ikke alle somaliske menn er late, men majoriteten av dem er faktisk det.

Skrevet

Gidder'u definere lat og dokumentere søpla du sprer?

Skrevet

Ikke direkte nei, men det er vel en grunn til at du linker til den artikkelen, og jeg tipper at den grunnen ikke er i nærheten av å ville skryte somaliske menn opp i skyene. Tar jeg feil?

Skrevet

Hvorfor skal man måtte dokumentere alt for deg?

Holder med å ta seg en tur i Oslos ghetto.

Skrevet

Jeg har dårlig erfaring med danske menn så det må jo bety at alle danske menn er udugelige.

Skrevet

Du har rett, og den artikkelen bekrefter bare det jeg har opplevd på nært hold.

Skrevet

bra at hun tør å si det..

for visst noen etnisk norske sier det blir det slengt

rasist med en gang.. men "de" kan slenge dritt mot "oss" uten at noen åpner kjeften...

nei..stemmer ikke frp..

Skrevet

Vært der selv, eller? Jeg har BODD i ghettoen (jævlig så respektløst du uttaler deg!) i 5 år og vet at det er der som alle andre steder: Forskjellige mennesker som organiserer livet sitt på ulike sett - og ja, jeg har også sett somaliske menn tygge khat på gatehjørnet mens somaliske kvinner tar bussen med to barnevogner, 5 barn + 1 i magen, men det betyr ikke at ALLE somaliske menn og kvinner lever under slike forhold (og ja, jeg kjenner mange unntak også). Tror du at ALLE etniske nordmenn (hva nå det måtte være) lever slik som du gjør?

Skrevet

Ved å rusle over Grønland får du bevist at majoriteten av somaliske menn er late?

Om jeg kjører din retorikk vil vel dine innlegg da bevise at majoriteten av norske kvinner er forholdsvis infantile?

Skrevet

Haha!

Nei, heldigvis har jeg verken bodd eller vanket i ghettoen. Men jeg er fra Oslo og Oslo er en liten by så man kjenner folk fra "alle klasser" om man vil eller ikke. Dog har jeg gått ett år på Sogn vgs for mange år siden og det er ghetto skole det!

Haha, og jeg håper inderlig ikke etniske nordmenn lever slik jeg gjør. DET hadde vært til de grader latterlig da jeg ikke er etnisk nordmann,

Skrevet

Grønland? Noen som har nevnt Grønland?

Nei, vil ikke betegne Grønlad som ghetto lenger. Stedet og områdene rundt har tatt seg betraktelig opp. Jeg tenker mer områdene rundt Furuset, Ellingsrud osv.

Skrevet

Ja, for om du har rusla over Furuset eller Grønland er jo like relevant for poenget mitt som om du er norsk eller ukrainsk ...

Skrevet

dere som er så utrolig hårsåre og skal ha alt dokumentert, er dere gift med en somalier eller muslim eller no? herregud, blir så drit lei av at det aldri går an å åpne kjeften sin her og si noe om utenlandske menn uten at sånne som dere tar det så utrolig personlig.

Skrevet

Ja, du har nok rett i det med majoriteten av norske kvinner der pila.

Skrevet

Nei, jeg er gift med en blond og blåøyd "nordmann", derimot er jeg allergisk mot folk som forenkler, trekker slutninger på feil grunnlag og som generaliserer i hytt og pine. Tror ikke vi kan snakke om verken statistisk eller analytisk generalisering her, nei...

Skrevet

"sånne som dere"?

Hvem er "dere"?

Et annet spørsmål som melder seg er hvorfor man har et tilbakevendende behov for å omtale utenlandske menn på en eller annen måte? Har jeg gått glipp av noe veldig interessant?

Forøvrig kan jeg kun snakke for meg selv, siden andelen somaliske menn i Norge er i klart mindretall i forhold til det antallet somaliske menn som faktisk eksisterer, kunne det vært interessant at noen faktisk dokumenterte påstandene sine. Det er så trøttende med folk som utbasunerer sannheter de har funnet ut av, som kun er basert på egne øyeblikksobservasjoner som uansett var farget av ens egen førforståelse. Så nei, jeg er ikke muslim og ikke gift med en somalisk mann :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...