Anonym bruker Skrevet 12. september 2008 #51 Skrevet 12. september 2008 For at ikke mine barn og de få stakkars barna av uvintende foreldre ikke skal få og/eller spre dødelige sykdommer!
Anonym bruker Skrevet 12. september 2008 #52 Skrevet 12. september 2008 Og jeg har heller ikke sagt noe om din utdannelse eller intelligens, bare at høy utdannelse ikke er synonymt med høy intelligens, ettersom du sier at de fleste du vet om som ikke vaksinerer er uten utdannelse. Ellers vil jeg si at Ugl@ sier det bedre enn meg i denne saken om å veie risiko opp mot fordelene. Uansett hvor mange leger du kjenner som vaksinerer barna, vil det finnes leger som ikke vaksinerer barna fordi de har sett andre sider av saken også. Vaksiner er tydeligvis et nødvendig onde - og på helsestasjonen behandles saken som en selvfølge. Da jeg fikk første var det ikke engang noen som spurte om h*n skulle vaksineres, det tok de som en selvfølge - dårlig informasjon fikk vi da vi stilte spørsmål, og ingenting visste de heller. Da den nye pneumokokk-vaksinen ble innført var det også en selvfølge at vi skulle ha den i tillegg. Det er veldig mange vaksiner over et veldig kort tidsrom. Du er heller ikke videre smart dersom du ikke ser at mange ukritisk tar alle vaksinene helsesøster dytter på dem. Hva vet du om hvor mye de har reflektert over vaksine eller ikke?
Anonym bruker Skrevet 12. september 2008 #53 Skrevet 12. september 2008 Jeg synes det er rimelig utrolig at vanlige folk stiller seg over leger, forskere og andre fagfolk.Og liksom vet så mye bedre. Herregud sier jeg.
Anonym bruker Skrevet 12. september 2008 #54 Skrevet 12. september 2008 Dr. Yppert som har fått seg nytt nick ;P Seriøst tror jeg ikke dere har sett konsekvensene av en pneumokokkmeningitt...
Anonym bruker Skrevet 12. september 2008 #55 Skrevet 12. september 2008 Det var bare en observasjon, jeg konkluderte ikke med noe når jeg sa at de jeg vet om som ikke vaksinerer er uten utdannelse. Jeg sa heller ingenting om intelligens, selv om jeg nok prøvde å få frem at jeg synes de er naive ved at de tror alt de leser. Jeg tror egentlig ikke vi er ikke helt uenige (annet enn om selve vaksineringen..), for jeg er blant annet enig med deg i at Ugla sa det bedre enn deg:) Og er også enig i at det er mange som ukritisk gir barna vaksine. Men: det er etter hvert svært mange som er kritiske til vaksine, og som likevel velger vaksine etter nøye overveielse. Men fra en del vaksine-motstandere virker det som om de tror alle som lar barna få vaksine ikke setter seg inn i saken. Mitt poeng er at jeg mener det skjer like ofte hos dem som ikke vaksinerer. En annen ting, som du forsåvidt ikke har kommentert, er det jeg sier om solidaritet, og som jeg synes er en svært viktig del av vaksinedebatten.
Anonym bruker Skrevet 12. september 2008 #56 Skrevet 12. september 2008 Siden når sluttet leger, forskere og andre fagfolk å være vanlige folk?
Anonym bruker Skrevet 12. september 2008 #57 Skrevet 12. september 2008 Blablablabla... Hakk i plata så det holder.
Spireline Skrevet 12. september 2008 #58 Skrevet 12. september 2008 herregud dette er det dummeste jeg har lest på lenge.. He he.. Jeg måtte le høyt for meg. Krangle om vaksiner har da folk gjort i mange år. Jeg har vaksinert mine 2 barn, den eldste skal snart ta påfyll på en vaksine (2.kl). Dette er selvfølgelig helt greit, for jeg ønsker vel at vi fortsatt skal være kvitt plagsomme sykdommer, som kan være dødelige. Hadde tatt seg ut om alle hadde slutta å vaksinere seg, slik at vi kunne gått tilbake til forrige århundre hvor annenhver unge døde.. Det hadde vært noe det. ER jo ikke til å unngå å skjønne at dette er skrevet kun for å provosere! Lykke til med å finne opp neste merkelige tema ;-)
Anonym bruker Skrevet 12. september 2008 #60 Skrevet 12. september 2008 Dette lukter Yppert laaaaaaaaaaaaaaaaaaang vei.... Akkurat samme gnålet. Og nå truer han med å oute andre med fult navn og adr... Joda, det er nok bitre Ypp igjen... sukk..
Anonym bruker Skrevet 12. september 2008 #61 Skrevet 12. september 2008 Og dersom du leser hva jeg skriver, ser du at mine barn er vaksinerte, dog har de ikke fått alle vaksinene - og jeg liker ikke trippelvaksinen, og ønsker at denne heller deles opp. Så jeg står ikke her som en hardbarket vaksine-motstander - jeg sier bare at jeg ikke synes fhi og den norske stat skal kreve at vi legger barnas hoder på huggstabeln for fellesskapets beste, særlig ikke når det etter alvorlige skader av vaksiner venter en David-mot-Goliat kamp mot staten for å få erstatning. Å la helsesøster sette vaksiner på barna er som å spille russisk roulette - bare å lukke øynene og håpe på at det går bra denne gangen også.
Deep Shit Junkie Skrevet 12. september 2008 #62 Skrevet 12. september 2008 Jeg prata med helsesøstera i dag og hun skulle se hva som foregår her inne. Noe så frekt og si at jeg er vaksineskada
Gjest Skrevet 12. september 2008 #63 Skrevet 12. september 2008 Så fint, da opplyses hun kanskej da!!!
Anonym bruker Skrevet 12. september 2008 #64 Skrevet 12. september 2008 Kjære bitre Yppert. Jeg skjønner at du ser på det som din misjon og fortelle alle mødre og fedre at det å vaksinere barna sine er fyfy, MEN du har liksom gått etpar hundre runder her inne nå. Du klarer ikke påvirke folk likevel. De tar sine egne valg. Slutt og mas.. Vi er dritt lei deg og gnålet ditt. Du er som ei plate med hakk i... Finn deg en annen hobby. Du har dummet deg nok ut her inne nå., Neste gang er det kanskje noen som gjøre alvor av å tipse avisen om deg og det du styrer med på fritiden.. Vær så snill... Nok nå...
Anonym bruker Skrevet 12. september 2008 #65 Skrevet 12. september 2008 Er det virkelig mulig at du har fått innpass her igjen?? Fatter ikke hva disse moderatorene gjør her!! Ligger du med dem, eller...?
Deep Shit Junkie Skrevet 12. september 2008 #66 Skrevet 12. september 2008 Vet du en ting Slaskepått, at du er fryktelig frekk. Så du skal lissom prøve å si at du har mer peiling enn helsesøstre? Tror jeg detter av stolen her. hehehe. De har lissom 3 år sykepleierutdannelse og 3 år avansert skolering om vaksiner og barnesykdommer.
Moderator. Hannah Skrevet 12. september 2008 #67 Skrevet 12. september 2008 1010-1011-1012-1013......................LALALALALALALALALA Bli gal av denne sprøyte ting tråden. HALLOOOOOOOOO Vær så vennlig da HOLD OPP!!!!!!!!!!!!!!!!! 1015-1016-1017---------------------------------
Moderator. Hannah Skrevet 12. september 2008 #68 Skrevet 12. september 2008 Å faen...............................knappen!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå