Gå til innhold

Vi som venter jenter. Hva skal barnet hete?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Takker alle som svarte for at dere tilfredstiller min nysgjerrighet. Det utmerker seg liksom ingen "poppis" navn heller. Fasinerende å se hvor forskjellige vi er i smak. Vanvittig mange fine jentenavn. Lykke til videre jenter, med fødsel og dåp.

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Karla synes jeg er fint, og Kjersti.

Zala - er ikke det dama til fantomet...? :)

Vanskelig med navn ja...

Liker Ella og Oda, men det gjør ikke mannen min...

Skrevet

Liker Lilly, og Sofie...

men min mann liker maren og bianca, men igjen så venter vi en gutt

Skrevet

Lille prinsessa vår skal hete opp igjen etter begge sine avdøde oldemødre.

Min bestemor het Kirsten Jenny.

Min manns bestemor het Lotte

Vi vil derfor kalle henne Jenny Charlotte.

Har også diskutert en mellomting: Lotte,Charlotte eller bare Jenny.

Skrevet

Ja er det ikke fryktelig vanskelig?? Vi veit ikke om vi får gutt eller jente, og har bare klart guttenavn forløpig. Som deg har jeg veldig lyst til å bruke navn som "hører til" i familien. Vi har snakka en del om Agnes og Inga, jeg syns det er veldig søte navn -som jeg før syns var gammeldagse og ikke fine. Litt morsomt hvordan man endrer syn.

Hvis du liker den stilen har jeg et fint jentenavn på K, nemlig Kristiane.

Men smaken er jo som kjent veldig individuell:)

Lykke til!!

Skrevet

Kva med Karete? Synes det er eit fint og litt uvanlig namn på K...

? Lykke til jaffal. Vi venter mest sannsynlig jente, og vil gjerne ha to navn. Veldig vanskelig å finne på noe!!

Skrevet

Jeg skulle også gjerne ha brukt navn som "hører til" i familien. Blir helt imponert over de som tar litt fra alle, mikser og trikser litt, gjør det til noe helt eget som likevel "hører til" i familien. Slik som Jenny Charlotte over her, og Oline lenger oppi tråden. Dette skulle jeg også ha fått til, men nei. Vi har Berta, Jenny, Liv Marit, Solveig, Anna og Hanna, Klara og Inger. Får liksom ikke til å mikse noe av dette ihop. Liker ingen av navnene for seg selv. ( selvfølgelig passet de finfint på de damene som hette dette, jeg mener ikke at navnene er stygge, på noen måte, men jeg ser ikke for meg at min datter skal hete noen av desse navnene selvstendig. Smak og behag )

Kristiane havnet nettopp i tenkehatten. Det var ikke dumt.

Takker for forslaget! :)

Skrevet

Snuppa i magen skal hete Lily Marie :)

Hadde disse på listen:

Ella

Olivia

Sofia

Hennie

Matilda

Eline/a

Adele

Mia

Også har vi ei fra før som heter Natalie :)

Utrolig vanskelig med navn, og hveertfall det å bli enige om navn!!

Skrevet

Vår jente skal hete Nora. Visste ikke at det var et poppisnavn heller. Det er egentlig en søt historie - mannen min fikk dette navnet opp i tankene i det han så jenta vår på ultralyd. Akkurat som hun "sa" at det var navnet hennes. Og jeg synes det er et enkelt og fint navn som passer til etternavnet.

Det eneste som er synd er at det er et poppisnavn - for da tror folk at vi følger strømmen. Samme skjedde med vår første - Ada- Trodde ingen andre het det.... Så sån kan det gå ;)

Skrevet

Jenta vår skal hete Pernille. Sønnen vår var ikke helt enig, han ville hun skulle hete Cecilie, men jeg ig mannen min var helt enige ganske raskt, så det blir Pernille.

Skrevet

Vil jo ikke røpe hva min jente sannsynligvis skal hete, men jeg liker Cornelia og Tora veldig godt. Johanne er også fint, og Tinde.

Synes det er lett å finne fine jentenavn, men vanskelig å velge. Må nesten se ungen først uansett :)

Skrevet

På K...? Kanskje Kaja, Kamilla, Kine..

Liker godt Pia jeg:)

Skrevet

Jenta vår skal hete Maja =) Ser ikke ut som det er så poppis om dagen heller, det er jeg glad for, litt kjedelig hvis 4 av de andre jentene i klassen heter det samme liksom..hehe..

Har noen forslag på K jeg også da=) Kristel, Kristin, Kirsten, Kristi, Kirsti, Kaja, Karina......

Skrevet

Vår jente skal hete Amelia... litt spesielt, men vakkert...ikkje alle som heter det liksom! :-)

Skrevet

Vår lille jente skal hete Astrid. Hun er kallet oppigjen etter min manns farmor.

Tenkte også på Karen etter min bestemor eller Karoline...

Etter UL ble hun bare Astrid og det er veldig stas å kunne kalle opp igjen etter person som er så snill og god.

Lykke til med navnevlag alle sammen.

ps. artig å se hvor ulik smak folk har på navn :-)

Skrevet

Vår prinsesse heter Karoline.. veldig fornøyd med det.. det er etter mormors samboer, og det er forsåvidt et vanlig navn, men ingen som bruker det i dag... Guttebassen vi skal ha nå skal hete william etter min farfar...

Skrevet

Navn er fryktelig vanskelig... Vi vet ikke kjønn, og må derfor finne både jentenavn og guttenavn - guttenavn er dog mye vanskeligere enn jentenavn...

Siden vi kommer fra to forskjellige deler av landet (og har slekt i en tredje) så synes jeg det er greit at navnet kan uttales like fint alle steder... Jeg liker feks Karen - men da uttalt med skarp R, ikke som "den karen", og her vi bor nå så uttales navnet Karen slik. Så da er det utelukket ;)

Vi har så godt som bestemt oss for jentenavn, og det er litt godt å se at ingen har sagt det navnet på lista her :)

Har ingen navn på K på mine lister, men disse har vi sett på (ikke alle som har vært like aktuelle, men jeg har skrevet opp navn etterhvert som jeg har sett et jeg kunne like litt):

Saga

Una

Ylva

Sofie

Aurora

Ingrid

Taran

Veslemøy

Liva

Elinn

Sina

Dagny

Elvira

Vilje

Eir

Hilja

Vilja

Silja

Eila

Ellisiv

Ilja

Vårin

Eili

Eiril

Våril

Olava

Tale

Ingeborg

Skrevet

Vi klarer ikke helt å bestemme oss. Tror vi venter jente, men det vet vi ikke med sikkerhet. Noen forslag:

Karen

Maren

Ina

Ida

Ingrid

Ihne

Vilde

Anna

Anne

Ane

Lykke til med navnevalg!!

Skrevet

Vårt lille nurk skal hete Celina, etter oldemora til pappan...

Men ellers så synes jeg Kristianne er et nydelig navn :))

Lykke til med å finne et navn til jenta deres :D

Skrevet

Jenta vår skal hete Agnes, etter mormor. Men i natt drømte jeg at hun skulle hete Matilde, kanskje vi må bytte?

Skrevet

he he- må bare svare på denne. gutten min heter Theodor- og er babyen i magen en jente skal hun hete Jenny! Tror nok også ting løser seg når man får babyen i armene... Theodor skulle egentlig hete noe helt annet- men det passet ikke i det hele tatt.. Ovedie har jeg aldri hørt før- men det var veldig fint. vi har selv vært innom Otilie og Olivia.

Skrevet

Josefine

Karoline

Emma

Leah

Amalie

ÅÅ!!!

ER så mange nydelige navn:)

Lykke til=)

Skrevet

Vi holder en finger på Sanna vi,... men vi har noen andre også da:)

Sanna

Thea

Amalie

Sara

Sophie

Josefine

Vanskelige greier, må se henne ført vi, før vi bestemmer oss:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...