Røde Sonja Skrevet 10. september 2008 #1 Skrevet 10. september 2008 Jeg vrir hodet mitt om dagen. Kommer ikke på noe som fenger meg. Skulle gjerne hatt et navn på K, men det har jeg mer eller mindre slått fra meg, da jeg ikke finner noe jeg liker. Hva skal deres barn hete? Og hvorfor? Er bare nysgjerrig. Håper på mange svar.
Bridy og lille øks med umbrako Skrevet 10. september 2008 #2 Skrevet 10. september 2008 Min skal hete Amanda:) Hva med Karina, Kathinka, eller Katrine? Er kansje ikke så kreativ jeg heller når det begynner på K.
Røde Sonja Skrevet 10. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 10. september 2008 Amanda er jo knallpent. Noen spesiell grunn til at du bestemte deg for akkurat det navnet? Nå sitter jeg og smaker på Frøydis.
Mamman til Ovedie Skrevet 10. september 2008 #4 Skrevet 10. september 2008 Har laget en liste med aktuelle navn da vi har problemer med å bli enige om navn.. Ett av favorittene mine er Karianne. Synes det er et kjempeskjønt jentenavn.. Jeg har lyst å kalle opp tulla vår etter min og far sin farmor --> Ingrid -Ovedie.. Samboer synes vi bare skal ha ett navn. Han har forelsket jeg i Linnea. Men jeg synes dette er ett skikkelig poppisnavn og vil derfor ikke ha dette. Alternativt har vi Jenny, etter fars mormor. Theresa er også ett alternativ, etter min farmor.. Eneste vi klarer å bli enige om er at om det hadde blitt en gutt skulle han hett Theodor :-) Men passer jo ikke for tulla vår da.. Sambo vil også så gjerne gi henne navn før hun er født.. Men som jeg sier til han; tror det er vanskelig da jeg føler å se an "personligheta" og følelse for navn etter fødsel, når vi har henne i armene våre c¨,)
Helen*Fødeklar* Skrevet 10. september 2008 #5 Skrevet 10. september 2008 Mi skal hete Thea Valentina hva med Kristina, Kristin, Kikki...
*påveitilåbli4barnsmamma* Skrevet 10. september 2008 #6 Skrevet 10. september 2008 Jeg har ei datter som heter Eline Sofie, og gutten vår som kommer i november skal hete Elias Leander
Eowyn Skrevet 10. september 2008 #7 Skrevet 10. september 2008 Jenta vår skal hete Stine. Vi bruker forbokstaven til farmor og mormor. Samtidig er det siste del av oldemor Kristine sitt navn. På den måten er mange blitt veldig fornøyd. Men det viktigste var jo at jeg og mannen min syntes det var et fint navn. Navn på K, hmm Kristine, Kirsti og Kirsten synes jeg er fint.
Snupp@ med 3 barn Skrevet 10. september 2008 #9 Skrevet 10. september 2008 Vi snakker om Ingrid, men tror vi får en gutt da. Vi får vente å se- Jentenavn på K Kaisa og Kirina er jo litt spesielle. Syns de er kjempefine
llise Skrevet 10. september 2008 #10 Skrevet 10. september 2008 Jenta våres skal hete Tilla ville egentlig ikke kalle henne opp etter noen, men så viste d seg at tanten til min mor heter tilla marie ! Puttsann jeg eg blitt så gla i navnet nå Navn på K ja.. Kaja, Katharina, Kasandra, Konstanse, ikke helt lett på K naj! Vi var enige om Emilio hvis det ble gutt
Røde Sonja Skrevet 10. september 2008 Forfatter #11 Skrevet 10. september 2008 Tilla. Det har jeg faktisk aldri hørt før. Fantastisk pent! Godt valg..
Gjest Skrevet 10. september 2008 #12 Skrevet 10. september 2008 Vi ville ikke ha et motenavn. Men et nordisk navn som ikke "alle" har. Folk tar jo bare motenavn om dagen! Nora, Noah, Idun, Leon, osv Syns det er trist. Så vi valgte Sigrun. Har alltid likt det navnet, og samboeren min likte det veldig godt han og.
brumline Skrevet 10. september 2008 #13 Skrevet 10. september 2008 Vi vet ikke om vi venter gutt eller jente, men er det ei jente; skal hun hete Thale. Passer fint til storesøsters navn og etternavnet vårt! Samtidig synes vi jo det er veldig fint, og ikke er det så mye brukt heller.
alvilde Skrevet 10. september 2008 #14 Skrevet 10. september 2008 vi har tenkt litt på vilde julie leah men det er vanskelig,for jeg har ikke "falt" for noen av de navnene selv om de er fine, så dette blir vanskelig. har ei ida fra før
Gjest Skrevet 10. september 2008 #15 Skrevet 10. september 2008 Selv liker jeg: Iben Mynte Leah Henrikke Fredrikke Men her blir det gutt igjen så jentenavnene må vente
Ønskebaby08*12 Skrevet 10. september 2008 #16 Skrevet 10. september 2008 Jenta vår skal hete Zala. Dette var et så spesielt navn, at både jeg og faren smeltet helt da vi kom fram til det...vet ikke helt hvordan vi kom på det engang. Det kom som kastet på oss. Det betyr ihvertfall vakker :-) Vi ville ikke ha et navn som "alle" andre velger også, så da ble det det.
Siw1 *mamma til Rikke&Adrian* Skrevet 10. september 2008 #17 Skrevet 10. september 2008 Jenta vår skal hete Rikke! Vi har diskutert mange navn før vi landet på dette navnet...bl.a. Vilde, Thea og Amalie, men det var liksom Rikke vi begge falt for..så da ble det det;)
siddismamma Skrevet 10. september 2008 #18 Skrevet 10. september 2008 Her blir det Oline etter min farmor som også har et navn som begynner på OL. Farmor syntes forøvrig det var kjempestas at første olderbarnet skulle kalles opp etter henne, hun ble så rørt at hun begynte å gråte da vi fortalte det. Og etterpå ringte hun og fortalte det til halve familien for hun var så kry. Veldig kjekt å kalle opp når man får så god respons
Røde Sonja Skrevet 10. september 2008 Forfatter #19 Skrevet 10. september 2008 Rikke er også et kanon flott navn. Staut liksom. ( ene søsteren min heter det, så jeg er nok alt annet enn objektiv ) Oline er også et superflott navn. Det kan ikke være mange i norges land som har det som eneste fornavn lenger. Syntes det er flott at mange "oppdager" disse "gamle" navnene igjen. ( det der ble bare ikke riktig skrevet, uansett hvordan jeg forandret det. Så jeg lot det stå. Meningen er udelt positiv. Bare så det er sagt. )
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 10. september 2008 #20 Skrevet 10. september 2008 Jeg liker best slike tradisjonelle navn og gir deg en del forslag her.. Vi tror vi har bestemt oss for ett nå, men det er hemmelig:) Emma Amalie Heidi Astrid Maria Eliasebeth Madelen Viktoria Sara Louise Synnøve Therese Håper her at det gir deg noen tips:)
Røde Sonja Skrevet 10. september 2008 Forfatter #21 Skrevet 10. september 2008 Tusen takk for tips kokkelimonke. Jeg er helt skrudd i hodet mitt, slik at om jeg forbinder et navn med noe, ja da er det opptatt. Synnøve er et flott navn, men Synnøve Finden. Louise er flott også. Thelma og Louise. Vet at det er tilnærmet en psykose å tenke slik, men akk ja, alle må vel ha sine hemmelige psykoser. Dette er min. Tar med meg Astrid ( Lindgren ) i tenkehatten for videre behandling. Der ligger Frøydis og Gudrun og romsterer fra før. Fryktelig vanskelig dette her. Vi kommer nok til å stå dagen før dåpen og ta elle melle...
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 10. september 2008 #22 Skrevet 10. september 2008 Bare hyggelig å være til hjelp. Jeg er også sånn som tenker sånn om en del navner. Noen bryr det meg ikke om, mens andre navn blir ødelagt av det. Vi hadde Sine på listen vår. Men det ble ødelagt da mannen min og jeg stadig gikk rundt og sa til hverandre: "hvem er det sine, det er Sine sine." osv.. Og da ble det etterhvert helt feil. Jeg liker veldig godt Nora, men det ødelegger mannen min med sine rim-ord og Nora syltetøy.. Veldig vanskelig å velge navn syntes vi. Nå har vi veldig mange jenter også i familen så det skal passe inn med disse også. Pluss ikke ta ett navn som alle andre har.. Men tror som sagt vi har bestemt oss nå, men sier det ikke til noen før baby er ute og det blir helt bestemt når vi ser om hun kler navnet sitt..
maja81!! Skrevet 10. september 2008 #23 Skrevet 10. september 2008 Det er jammen vanskelig det der med navn altså!! Vi har snakket frem og tilbake i mange mnd nå, men nå tror vi at vi har bestemt oss for Johanna. Da blir hun oppkalt etter oldefar Johannes og "gammelonkel" Johan. Hva synes dere om det navnet? Helt ærlig... Ellers har vi vært innom Sofie, Amalie og Mathea.
Røde Sonja Skrevet 10. september 2008 Forfatter #25 Skrevet 10. september 2008 Maja81. Jeg syntes helt oppriktig det var et pent navn. Er en svoren tilhenger av oppigjenkalling. Nå får du jo to fluer i en smekk. Kjempefint. Har faktisk tenkt på Johanna selv også. Men der jeg bor er der en skummel gammel dame som heter det. Da er det opptatt. Karen...hm, se på den karen du. Ja, det var en stram kar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå