Gå til innhold

tromsømammaer 8 september!


Nætte;mortil2

Anbefalte innlegg

Hallo jenter :) Å, va så deilig å være ute både igår og idag og grille! Og fint å gå tur også! Prøvde Mei taien din idag Kari Anne, synes den e kjempefin å bære med! Gjelder bare å knyte stramt nok. Og er veldig spent på å prøve Beco bæreselen. Skal enten kjøpe meg Mei tai eller den.

 

Si fra om noen har lyst å finne på noe ute eller inne i helga, vi skal være i Tromsø! :) E så fint å trille (eller bære :)

 

Va kjekt med ulltreff ja og vertinnegaven var veldig fortjent Kari Anne! =) Kjempegod eplekake! Og lurt med Grete Roede-oppskrift. Æ fikk no bestilt tykke ullsokker og ullstrømpebukser til prinsen. Også har æ satt oldemor i strikking =) Har tenkt å bære litt fremover. Ser for meg det er supert å bære i Mei tai eller bæresele te butikken og handle litt så man slipp å ta med vogna. Og kan bære varene i sekk på ryggen for å få litt likevekt. Noa-Nikolai trives hvertfall godt i Mei taien ser det ut som, sovner hver gang! :) Og smiler når jeg hopper han på plass. Deilig! Hadde ikke trodd æ skulle få te å bruke Mei tai, men det gikk fint.

 

Æ betale 375 kroner i måneden på SATS som ansatt i Tromsø kommune. Synes ikke det er ille siden de har treninger med baby fire dager i uka fra oktober av :) Pluss masse andre bra timer og styrketrening når man vil!

 

Å, glede mæ te babysvømming på mandag ja :) Det er vel ikke så lang ventetid likevel da, så bra at det går kjapt! Å, vi har fått så fin dress fra mamma, så du hadde sånn i blå Kari Anne på Oskar. Huske ikke merket. Lykke til med dåpen!!

 

Hehe, Noa-Nikolai har sovet fra kl. 22 - 7.30 i ei uke no og vi har ikke rutina :) Men bli no fort likedan fra kveld te kveld likevel da automatisk etter vår dagsrytme. No ligg han ute å sov i vogna, der sover han veldig godt. Trygt. Enda har han sovet i hele dag og går siden vi var ute å trilla og bærte. Søvn avler definitivt søvn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Flotte bilder Siv :) Artig at du har egen hjemmeside! Æ kommer gjerne på et ulltreff til æ. Likte klærne, må bare fordele utgiftene litt! Og se an litt hva vi trenger, kunne kanskje tenke meg en ulldress...

 

Onsdager er fine dager for treff ja :) Æ har lagt ut treff på Pizzahuset onsdag som kommer, men vet ikke om noen har tenkt å komme? Ellers passer onsdagen etter veldig bra for min del! Skal på 3-månederskontroll på helsestasjonen og få vaksine da te Noa-Nikolai, men det går vel bra! Pia tenkte vel også å invitere te hjemmetreff?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Vi har dessverre ikke fått blitt med på noen av treffene denne uken, for vi hadde allerede lagt planer de dagene dere møttes. Men møtte jo noen av dere i bukta på onsdag, vi hadde det også kjempefint der. Det var trolig årets siste tur på stranden for vår del. Ulltreffet kolliderte med turn for Sondre. Jeg har han hjemme fra barnehagen onsdager og annenhver fredag, så da koser vi oss ilag.

Ser det er flere som har tenkt å ha hjemmetreff. Jeg hadde også tenkt å ha, men avventer det litt pga. vær og at mange skal på hyttetur neste uke. Kan ha ett litt senere i høst.

Ellers er det jo interessant å se at det er flere som har urolige barn om kveldene. Lea gråter en del om kveldene, men sovner som reglel etter mat i 22-23 tiden. Ser frem til hun slutter å gråte så mye om kveldene, og jeg kan dra ut en tur. Har ikke turt det ennå om kveldene for det er ofte kun pupp som roer henne, og noen ganger må hun ammes i søvn. Og da kan ikke pappaen hjelp...

Vi skal på hyttetur i helgen, håper været holder seg. Neste uke skal vi på 6 ukers kontroll, er spent på den.

God helg til alle, håper vi sees snart.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annette: E vel smak og behag hva slags blomster man vil ha i dåpen, om man vil ha oppsats eller bukett eller ei enslig rose for eksempel på bordan :)

 

Elin: Så koselig at du også har lyst å ha hjemmetreff, artig å dra litt rundt i Tromsø på besøk til folk. Og veldig praktisk med hjemmetreff i forhold til stelling, amming etc. Ikke så mange kafèer som har plass til ti vogner! Og det blir fort dyrt å gå på kafè ofte.

 

Nå skal vi på babysats og trille tur te ei venninne etterpå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig at flere vil innvitere til hjemmetreff- jeg synes i allefall det var veldig koselig å ha dere hjemme hos meg:-) Gjentar det nok etterhvert en gang!

 

Er det noen som er interessert i et utetreff på Mandag? ...dersom godværet holder seg over helgen... Vi hadde det jo veldig koselig i Telegrafbukta sist, så vi kan jo omså møtes der?

 

Ønsker dere en fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Halloen!

 

Ja, vi er med på utetreff på mandag om været er fint :-)

 

I dag har jeg vært på babysats uten Oskar. Han var hjemme med oldemora si som passet godt på han. Da jeg kom hjem lå han i fanget henne å fikk mm på flaske. Han tuller litt med flaska, men er ganske flink til bare å ha gjort det en gang før. Herlig å få trent litt kjenner jeg. Kommer nok til å bli støl..

 

Vi skal ha hvite, enkle blomster i dåpen. Jeg har sånne reagensglass liknende vaser der det bare er plass til et par blomster. Satser på noe med lang stilk. Ellers skal vi pynte med blå lys og blå servietter. Kanskje finner jeg noe annen blått å ha på bordet. Vi skal ha mammas finservise og det er litt blått på det, så det passer jo bra. Menyen er finnebiff (hjemmelaget) og karamellpudding til dessert. Så blir det kaffe og kaker etterpå. Tror det blir en bra dag :-) Broren min og bestekameraten til A skal være faddere. Begge kommer langveisfra og vi ser dem ikke ofte, så det blir stas!

 

Kjempetrivelig at flere vil ha hjemmetreff. Jeg synes det er mye bedre enn å møtes på kafe :-) Jeg har gjerne flere treff her hjemme hos meg.

 

Nå gleder jeg meg til helg og til at A kommer hjem i kveld. Er jo masse bra på tv i helga, jeg skal i alle fall se: Skal vi Danse :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hellu :) Vi er også med på utetreff på mandag :) Må nyte finværet når det er her endelig! Når jeg hadde treff hjemme var det jo så fint vær at vi satt ute. Har grei plass inne også så kommer nok til å invitere te flere treff her også etterhvert, så kjekt at vi er flere som deler på det!

 

Deilig å få trent igjen idag ja og så gikk jeg fra ei venninne æ besøkte her på Kvaløya og hjem i det fine været. No skal æ en tur te Elin og se på Becoen ho har fått og så kommer svigerbror og kjæresten hans på pizza hos oss ikveld! Regne med vi også skal se Skal vi danse ja! =)

 

Cecilia som æ besøkte hadde Patapum bæresele da, fikk no prøve den også, hehe... den va helt grei, likte den bedre enn Ergoen. Æ kunne få låne den også te hytteturen. Lure bare på ka som bli best med sekk på i tillegg. Er mye tykkere stropper på bæreselene enn Mei taien. Og Noa-Nikolai trives absolutt best i den... men er kanskje tyngre å bære med så langt?!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kor fint at dåkker har hatt d fint på tur:) har fått prøvd ergoen litt mer å ho såvna no i den når æ va å rødda litt i leiliheta:)

 

no har mamma forn:( syns d e så kjedli at besteforeldran hennes ikke bor her.. syns d e så fint å se ho kose sæ lamme dem:) å e gått før mæ åsså å ha dem her, spesielt mamma.. ho e så flink å hjelpe til.. e ikke nåkka i veien... hjelpe me alt som trengs, så gått! har gått igjennom alle klærn fra før graviditeten, å d tok laaaaang ti!

 

e d vanli å sku bynne å blø litt rosa blo ette 6 uke? kommer sånn av å t litte grann. trur jo kver gang at der kommer mensen.. e d nån som har velgt minipillen som prevensjon? har dåkker merka nåkka bivirkninge?

 

d fins jo tydelivis en hel hau me bæremuliheta:) e gla æ bare har prøvd ergoen, slepp æ alt styre me å bestemme mæ... :) va mer æ sku skrive, men glømme alt før æ bynne å skriv;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia :) Har vært å prøvd Beco idag og skal bestille en sånn! Den va virkelig super! Tusen takk Elin!

 

Tove: Tror det e vanlig å blø litt etter seks uker ja, mener jeg har lest det. Æ har satt inn kobberspiral og det fungerer no fint enn så lenge! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pusi: Det er helt vanligt at småbløde lidt i starten når man bruger minipiller i hvert fald. Jeg har med glæde brugt mini piller i mange år og den eneste bi-virkning jeg har oplevet er lidt uregelmæssige mens i starten og lidt blødninger imellem perioderne. Dette syntes jeg er ingenting i forhold til at man slipper for flere hormoner i kroppen end højest nødvendigt....

 

Mh79: Hvem er nu lige du er???? Jeg er så mega dårlig til at huske hvem som er hvem på med disse dumme "alias" navne... Ved jeg kender dig..... Nå men jeg har også fået torsdage til babysvømming kl. 16:30 og var der i torsdags. Det gik fint Gustav var lidt skeptisk, men ikke meget....

 

Man trænger vist ikke rigtig far. For far kan jo ikke komme med i garderopen og det er der man trænger hjælpen...

 

Jeg vil så gerne ikke gå glip af noget mens min mor er her. Om der bliver aftalt ulltræff eller hjemmetræf i den næste tid, er der er der gidder at sende mig en sms om det? Jeg når vist ikke altid at sjekke hva som bliver planlagt.... tlf 99396877

 

glæder mig til at høre hvordan det gik på hyttetur :-)

 

KH Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I øvrigt lyder det godt m træff... Lyder fint når som helst. Men tror jeg springer over Pizzahuset denne gang Tone.

 

KH Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Susanne: Så fint at det gikk bra på babysvømmingen. Kan tenke meg det er kaos i garderoben ja, rart å tenke på at sist vi var der var det med barn i magen og alle med baby kom etter oss. Nå er vi i den andre gruppen.... :)

 

Det blir gøy at pappaen er med på babysvømming synes jeg, er jo en ny opplevelse for de lille. Også kan dere jo bytte på hvem som tar stellet og skiftingen i garderoben.

 

Også veldig spent på hytteturen! Det er jo torsdag - fredag som kommer. Håper jeg får Becoen til da! Og at det blir fint vær =)

 

Hva skal dere i helga da jenter? Vi er avlastningshjem. Ikveld skal jeg på TIL-kamp og 30-årsdag, gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann damer!

Oi va mye å lese så det trur æ at æ får gjøre seinere når æ har litt mer tid..

Natt til torsdag så bei lilletuppa forkjølt, men va bedre på mårran, så vi dro no med fly hit heim. No begynn ho å bli litt bedre etter å endelig ha fått kasta opp slim i går kveld, å da e det jo typisk nok mammaen sin tur.. E helt ødelagt i nese å hals, å det e helt vanlig når det skal skje store ting! I dag e min bestemor 90 år, å det skal vær storinnrykk av folk her pluss alt som skal ordnes før å etter, så æ føle mæ rimeli ubrukelig her æ går å hosta å snørra... Men knalltrivelig å få vær ilag me familien!!

 

Glede mæ te tur neste uka, bli kjekt! Dem fikk litt hakeslipp her da æ sa det, men syns samtidig vi va utrolig flink som gjør sånne ting, å ikke bare går på cafe!

 

Ull er gull står det jo på en reklame her.. Kunne ikke vært mer enig! Må ha en ulldress/et ullsett te tuppeluppa, så ska no ut på leiting etterhvert.

 

Nei no må æ vel se om æ får bidratt med nåkka her, dokk får kose dokk i helga!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei...

Kjøpte ei badebukse m/ sånn innlegg til ho Aurora (str. 62/68), men den va for stor. Dersom nåen vil kjøpe den e det bare å gi lyd fra sæ :-) Den e blå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia :) No e æ hoppende glad! Har bestilt Beco butterfly bæresele med blåturkist mønster, va veldig fin! Og ho har sendt den allerede! Voldsomt bra service på purnatur.no altså! Hyggelig mail fikk jeg også med svar på alle mine spørsmål om bruk og sånt. Den e så fin! Og så god å ha på og bære i! Er et spedbarnsinnlegg som Noa-Nikolai likte kjempegodt å sitte i som brukes frem til han er et år! Og den er ergonomisk riktig laget og veldig sikker! Ikke vanlige klips, men sånne du må bruke to hender for å få åpnet. Og han sitter helt fast selv om magebeltet skulle gå opp. Anbefaler denne på det sterkeste for de som vurderer altså! Mye bedre enn Ergoen synes no æ, og mye finere design! Og så synes æ det e artig å ha nåkka som ingen andre har. Har jo den vogna som alle i Tromsø har så, hehe :)

 

Æ har noen venninner som hadde lyst på ull så tenker å ha et ullparty onsdag 15.oktober kl. 20. Håper noen av dere har lyst å komme også! :) Var jo fine ting de hadde på krokofanten.no, selv om det var litt dyrt. Må bare få tak i mailadressen te Stine som hadde partyet,... koselig med besøk på kvelden også, Kent-Rune dykke hver onsdag så det passe fint.

 

Bestilte no en ullpysj/lekedress te Noa-Nikolai med det samme på purnatur.no. Var ikke dyr, kostet kr. 289,-. Janus. Og da fikk jeg fri frakt på varene. =)

 

Så synd at tuppelura og du no e blitt syk Annette! Masse god bedring! Bli frisk fort! =) Vi skal jo på tur snart, alle som skal være med har vel hanglet litt i det siste, håper vi alle blir friske og i god form te torsdag!

 

Hehe, ser også på ull er gull-reklamen te Barnas hus som driv å surre her på sida...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åhh gratulere tone:D kan tenke mæ d va gått å endeli få bestemt sæ ka du sku ha:)

 

kan de små reagere på hamburger me ost å bacon? bestilte d igår før mamma for, å ho har kava i hele natt når ho såv, å va vældi hard i magen...

ka dåkker bruke å ha på dem i bæreselen? blir ullbody, strømpebukse å et strikkasett før mye på dem? e så utroli usikker på ka dem treng på sæ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tone : Herlig med god service. Er jo mildt sagt mangelfull på veldig mange steder, så når en først opplever det blir iallefall jeg til tider overrasket. Flott at du har funnet bæretøy som passer for dere. Høres veldig bra ut det du har valgt. Kanskje jeg skal snuse litt på det, når vi om litt må ha noe annet til Aline. Hun blir vel for tung for bæresjalet og da trenger vi vel noe mer robust om en stund.

 

Tove : Jeg bruker å ha ullbody, strømebukse og strikkasett over når vi har A i sjalet. Ja, lue og fotposer/lester i tillegg da. Kan bli litt varmt om vi trør inne på sentrene da.

 

Anette: Flott at du trives hjemme med familien. Typisk at sykdom skal inntreffe i slike anledninger. Sender deg og Ingrid masse god-bedrings tanker =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Susanne: Jeg heter May-Helen og har Jenny som er 8 dager yngre enn Gustav. Var bl.annet på besøk ute i hagen din i sommer, vi spaserte i lysløypa sammen med Minda. (Du lånte en hvit gulpeklut av meg for å beskytte gustav sitt hodet i solen:)) Jeg pg Jenny har vist svømmetime før dere kl 1600, vi har første gang nå på torsdag. Kanskje vi kan ordne det slik at vi får på samme gruppe på neste kurs hvis vi fortsetter.

 

Så deilig at godværet holder seg! Hvor blir det utetreff på mandag? Kanskje vi er med.

 

Annette: God bedring til deg og Ingrid.

 

Fortsatt god helg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halloen!

 

Gratulerer med nytt bæretøy Tone :-) Jeg må få prøve den engang :)

 

Vi kan ikke være med på treff mandag. Ammetåka ligger tungt og jeg glemte helt av at jeg har en avtale midt på dagen. Men vi skal på babysats på tirsdag og vi blir gjerne med en tur på kafe etter trening om noen vil gå på Polarsenteret.

 

Her har O sovet siden kl 17..! Han har bare våknet for litt mat. Spent på hvordan natta blir..

 

Vi har ull på O når vi bærer ute, da blir kan ikke klam og kald. Ull under og ulldress utenpå. Og gjerne noe ekstra på føttene. Tror jeg skal kjøpe sånne bæresko til han. Bærer som regel til barnehagen når jeg skal hente J.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig skal du få prøve Kari Anne :) Du som er så snill og låner bort ditt bæretøy og lar alle få prøve!

 

Tove: Har ikke peiling hva man skal ha på heller når man bærer. Så kjekt at du spurte så vi fikk svar!

 

Vet ikke hvor vi skal møtes på mandag om det blir fint vær, vi snakket vel om Telegrafbukta? Blir gjerne med på kafè på Polarsenteret etter treningen på tirsdag! :)

 

Æ har vært på TIL-kamp og 30-årslag ikveld, gikk bare fint hjemme med Noa-Nikolai og pappaen. Tror det er fint for han å få litt alenetid med han også.

 

Men er det noen som er med på Pizzahuset på onsdag? Eller skal jeg bare avlyse det treffet? Gidder ikke sitte der alene liksom, hehe... lenge siden jeg la det ut på DIB-treffsidene sjø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

May-Helene : :-) Ja ved altså godt hvem du er .... er bare så dårlig til at huske hvem som har hvilket "alias". Det kunne være hyggeligt at deltage på samme hold!

 

Tone: Jeg kommer ikke på onsdag. Dit nye bæretøj lyder rigtig super! Glæder mig til at se det... Og med den reklame kan du ikke regne med at være den eneste som har dette i Tromsø særlig længe.... ;-)

Jeg blev fristet...

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åhhh andrea såvna i senga si:D måtte hjelpe ho så klart, men ho såvna å såv der i 4 tima:D vi la ho først i senga å lot ho prøve å såvne sjøl men d funka ikke, så lot vi ho skrike men d funka heller ikke. da va ho så oppkava at ho måtte ha litt påfyll av mat.. ga ho mat på romme å sa ingenting, la ho i senga å sto å strøyk ho på hode å ne t nesa, ho ble mer trøtt men såvna ikke helt. fant ut at sku prøve sutten, ho e ikke så flink ennå t å ta den så må "presse" ho t å få tak i den. strøyk ho åsså på hanna,da jikk øyan ijen i løpet av få minutt:D gjor d samme no, å ho såver på sofan atme mæ no:) såve snart en hall time, så satse på at ho blir å såve litt t:D

 

go bedring t dæ anette ja! e kjipt å sku bli syk under sånne omstendighete!

 

elise: har du fått pengan fra lånekassen? har ennå ikke fått! treng dem veldi no...

 

å e d nån som vet ka man må gjøre før å komme inn på si sie å årna navne? kommer bare opp fatal error når går inn på mi sie...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke kommet mæ inn på mi sia på maaaange uke...

Har sendt mail til web ansvarlig for lenge sia å,men de gidd ikke svare..

Å finn ikke ut på de her vannvittige rotatet sidene kor man skal henvende sæ ellers når det gjeld trøbbel her..Dustesider!!

 

Fikk min beco på torsdagskvelden å den e bare helt nydelig å genial om æ får si det sjøl.hehe...Har kjedelig farge å mønster på den pga skulle være gubbevennlig....Hadde det vært opp til mæ så hadde æ bestilt den som hete nathalie eller carnival!!

 

Ang hormonutslett,e det vanlig at de får det på resten av kroppen åsså?

No har Nathalie hele brystet fult av små kviser.Er kjemperød..Har fått noen på beina å har i nakken også.Armene har litt å...

Har blitt mindre utslett i ansiktet,men er knusktørr.Smører henne hele dagen uten at det hjelper...

 

Skrikerunge som må legges i vogna si no....jeje...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...