Gå til innhold

tromsømammaer 8 september!


Nætte;mortil2

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei alle sammen:-)

 

Huff, her har d vært ei tung uke, kor våres lille familie har vært syk en etter en (ELLER SAMTIDIG!) Starta me lilla som hadde en del feber etter vaksina.. Rundt da blei Tor dårlig å fikk spysjuka. Spydde ei hel natt, som både vekte mæ å Silja i gjennom natta.. Han va dårlig utover dagen etter, så d blei pleiing av både far og datter på ei sliten og trøtt mor.

Natta gikk fint, alle virka fin, men...Så va d min tur, med samme opplegg som far, med kvalme, spying og det som e :-( Natta som kom gikk for så vidt greit, Tor ga Silja flaske på natta, me melk fra frysern, så fikk æ slappe av å sove. D va utroli deili, å nødvendig, ellers hadde æ ikkje fungert trur æ dagen etter. No e alle i fin form igjen(BANK I BORDET!), så håpe sykdom e over for denne gang her no :-)

 

Menmen, nok om d.

 

Kor arti me hyttetur dåkker, men kan dessverre ikkje være me denne gangen. Håpe d blir flere tura, blir gjerne me da:-)

 

Tone: Kor ergeli at ergoen din "aldri" kommer!.. Men flott da at du får lånt dæ en. Min ergo e åsså tilgjengeli sia æ ikkje kan være me på hyttetur, så hvis d e nån som vil låne den e d bare å si i fra! :-)

 

Må si æ e litt pinglat me å sku bære ho Silja på "lange" tura i ergoen.. Har jo hatt ho i den på nån småtura, går jo fint når ho sover, men når ho våkne så hylskrik ho..! Vet ikkje ka dåkker sir dåkker som har litt mer bæreerfaring, men d e vel bare "øving" som skal tel? Har så løst å være me dåkker andre på tura i skog å mark, å da e jo ikkje vogna nåkka særli;-)

 

Ulltreff hos Kari Anne sku æ absolutt ha vært på, ull e jo bare supert til nurkan våres. Men, mamma fyk til syden på torsdag, å har invitert familen på middag i mårra. Treffet va jo på ettermiddagen ikkje sant, så da kræsje d desverre.. Får få litt tips om fine plagg fra dåkker som drar dit, å evt bestille på nettet:-)

 

Susanne: Ang kvelds/soverutina her, så har vi vært "heldig" her tror æ. Vi starta som sagt tidlig med leggerutina, begynte å legge ho inn på soverommet kl 20 om kvelden fra ho va seks uker. No legg vi ho kl 19.30. Da sover ho et par ganger tidligere om dagen. Ho sover da ikke lenge om gangen, ca 1-1og en halv time om gangen. Siste luren rundt 16-17 og lar ho ikkje sove lenger enn til 18.

Om kveldan gir æ ho en pupp ca 18.45 å så bade vi ho eller gir litt massasje å kos. Så tar vi pysjen på, dempe belysninga i stua litt å roe åss ned.

Der gir æ ho pupp nr to å syng to sanga som æ har sunget til ho sia ho blei født. Da roe ho sæ med en gang å blir søvnig.. virke som ho vet at no e d snart nattatid. Så går enten æ eller pappaen med Silja inn på på soverommet, som e mørkt(om dagen sover ho med litt lys på), legg ho i kurven, å syng siste nattasang. (som e bæbæ lille lam, for d e de eneste sangen Tor kan ordentlig ;-) ) Gir ho så en muss på kinnet å sier godnatt, å så går vi ut av soverommet. Ho e alltid våken når vi går fra rommet, å ho sovne av sæ sjøl (nesten!) hver natt.

 

Dette har fungert veldi bra for oss, å æ e NESTEN hundre prosent sikker på at d har me at vi har gjort det samme hver kveld i snart 4 mnd. Æ sverge til rutina, tror d e veldig hjelpsomt.

 

Men, våre små nurk e jo så forskjellig, og d som fungere for noen fungerer jo ikkje for andre. Man må vel bare prøve å finne d som sitt lille nurk like :-) Håpe at noen av tipsan du finn hær fra alle jentan kan hjelpe på.

 

Oj, d her blei langt innlegg hehe...

 

Eller håpe æ dåkker alle har en flott kvel videre!

 

Klem, Marlen

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ka dåkker sir om en liten lunsjtur til Telegrafbukta i morra? I 11-12 tida? Det e vel en plass både bærende og trillende kommer sæ :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ka dåkker sir om en liten lunsjtur til Telegrafbukta i morra? I 11-12 tida? Det e vel en plass både bærende og trillende kommer sæ :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjohopp :) Babysvømming kan starte når man vil selv, Noa-Nikolai er tre måneder når kurset starter. Det er en egen gruppe for de minste babyene. I forhold til lukkemekanismen de har frem til de er 6 måneder er det lurt å starte før det tror jeg. Jo tidligere dess bedre! Det er jo i kontrollerte former, med instruktør og hjelpere. Gleder meg masse!! Kent-Rune skal ta med seg Noa-Nikolai i guttegarderoben og skifte og dusje med han der, ser for meg det blir litt styr når alle skal ha med baby i jentegarderoben. Det sa de på møtet som var igår også. Er jo bare tre dusjer der og 15 deltakere på kurset tror jeg. Ikke så store garderober på Elisabethsenteret. Det er Tromsø svømmeskole som arrangerer babysvømmingen. Badebukse har vi kjøpt på Lindex te 60 kroner og kurset koster 700 kroner for 7 ganger. Synes ikke det er så ille siden vi alle tre kan være med.

 

Vi er med te Telegrafbukta idag :) Endelig fint vær en dag! Tar med engangsgrill, pølser og pølsebrød! Jippi! Håper flere kommer!

 

Men i forhold te bæretøy - ka e forskjellen på bruksområdet te Ergoen og Mei taien da? E det ikke samme funksjon? Ka e vitsen med å ha begge? :)

 

God bedring til de syke! Her er vi i mye bedre form no!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tone: Mei Tai og Ergo har jo samme funksjon, man kan bære både på mage og rygg. Vitsen med to er vel at man lett blir hektet på bæretøy..Så da fristes man til å kjøpe både det ene og det andre.. Jeg synes jo at Mei taien er et ekstra staselig bæretøy, fint på bytur når man vil pynte seg litt f.eks :-) Ergoen er litt mer sporty.

 

Kos dere i telegrafbukta :-) Jeg vasker hus og baker litt til dere som kommer i ettermiddag :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott da blir det telegrafbukten! Skal prøve at være der ved tolv tiden :-) Men det kan være at Gustav og jeg er lidt sene..... Vi triller hjemmefra og om nogen vil trille i lag m os blir vi glade :-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, akkurat derfor æ har mer lyst på Mei tai egentlig... er jo mest i byen på kafè og sånn :) Og vi har jo en pappavennlig bæresele, bare at jeg ikke kan bruke den.... er jo ikke for sent å ombestemme seg enda tror jeg, de har jo ikke sendt Ergoen. Men jeg har betalt da...hm,hm... var veldig ubestemmelig merker jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått Ergoen nå, og lurte på om det går bra med ei pute under rompa nedi der?? Da får hun litt bedre utsikt over kanten, og slipper at rompa siger så langt ned at stroppene gnager på beina.. Og hun sitter som ei prinsesse da! Ser ut som hun sitter bra, men bare lurte om det var noe som kanskje ikke er så bra med det.. dere som har peiling liksom... =)

 

Jeg og Tone blir å trille til bukta, så de som vil må jo bare henge seg med!

Susanne, vet ikke hvordan det blir for deg å gå fra jekta? Vet ikke hvor du bor=)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elise: Lyder som en fin anordning med pude! Men har ikke pejling om hvor vidt det er godt eller skidt. Lyder nu godt!

 

Skal levere en nøgle på kysten, så går en omvej til bukta. Ses dernede...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde æ ikke hatt besøk så sku æ ha kommet t bukta lamme dåkker! hadde dåkker d fint??

 

no prøve vi en ny måte å ha ho liggans i vugga på... håpe d funke... ho har ikke såve no sia ho våkne ti på hall tåll... så ho ska no være go å trøtt..:) nei d funka viss ikke....

 

angående legge rutina så får ho såve så lenge ho vil når ho sover, men våkne som regel i 8tia... å såvne da mella 11-12 å såver t hall 6- hall 7... vertfall de siste dagan:) syns d passe fint, bortsett fra at ho sover på åss å ligg i senga lamme åss ennå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte bare full fart innom her og sjekke hva dere andre gjør og har gjort idag :-)

Og så har jeg akkurat avtalt å trille tur rundt Prestvannet med Tone og Elise i tolvtida i morra, vær med de som kan!!!

Straks ulltreff hos Kari Anne, gleder meg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei hei jenter=)

 

Håper dere koste dere i telegrafbukta. Koselig at dere er så flinke å finne på ting :D Skulle ønske jeg kunne være med, men går dessverre ikke.

 

Marlen: åååh.. høres virkelig ut som om dere har fått gjennomgå med spysyke, ja. Sukk.. Veldig greit at Tor kunne gi Silje mat på flaske da, for en trenger den hvilen når en er syk. Her tok sambo seg av Aline hele den natta jeg hadde det som værst med brystbetennelsen. Sov hele natta og det gjorde underverker.

Enig med deg. For oss også er rutiner alt! Begynte med dette da vi kom fra ferie i begynnelsen av august ( var i harstad fra A var 1-5,5 uke), og de er ganske så godt innarbeidet nå.

Når dere legger Silja for kvelden kl 1930. Hvor lenge sover hun da?

Vi legger Aline i den tiden vi også. Vekker henne for mat kl 00, altså like før vi legger oss. Da får hun mat og stelles inne på barnerommet ( stellebordet står der pga manglende plass på badet), før vi legger henne i senga igjen. Snakker ikke til henne, men gjør kort prosess av det hele. Da sover hun videre og våkner i 0530-07- tiden. Dersom vi ikke vekker henne for mat i 00 tiden, våkner hun for mat kl 02 senest.

Hm... vet ikke når hun blir å sove rundt?!

 

Tone : Ja, vi sees på mandag på babysvømmingen. Går tidligere fra forelesningen. Kjetil skal ha Aline i herregarderoben. Om Kent-Rune skal ha Noah-N i garderoben, så slipper K være alene om det.. hehe=)

Flere som skal på mandag?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo jenter :) Åh, det var deilig å trille te Telegrafbukta idag og sitte der i sola og grille pølse! Selv om engangsgrillen ikke funka helt, hehe...

 

Prøver igjen imårra ved Prestvannet, tar med ved og pølse! Jeg og Elise går klokka kvart på tolv fra Storgatbakken. Kan møtes ved Prix Elverhøy litt over tolv og gå sammen derfra de som vil være med! :)

 

Ann Silje: Så bra at Kjetil skal ha med Aline i guttegarderoben!! Kjekt at de mannfolkene våre bidrar så masse altså. Gleder meg te babysvømming! Har du noe bæretøy? Aline har kjempefine soverutiner da høres det ut som! Maria og Elke skal også på mandag tror jeg!

 

Hehe, æ har no maila vidunderbarn og sagt at æ ønske å avbestille ordren min hos dem. Håpe bare det går i orden og at æ får tebake pengan mine. Har lyst å prøve Beco bæreselen og eventuelt bestille den i stedet. Kari Anne har jo vært så supersnill å låne meg den fine Mei taien sin så skal prøve å gå med den imårra og se koss det går :) Har veldig lyst på en sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld.

 

Nei, no trur æ æ e bitt av bære-basillen æ og :-) I alle fall når pappaen bær....

Idag hadde Andreas fri på dagen, og i det nydelige været tok vi familie-utflukt til nattmålsfjellet. Fantastisk fin tur!!! Og så fantastisk å kunne ha med sæ Magnus på det også! For tre år sia, da Henrik va baby, va æ ikkje obs på at det fantes anna enn babybjørn, og den tok vi han ikkje så langt med i.

Sjal funka bra på turen, men det e jo et elastisk sjal, Magnus seig litt, e nok ikkje så lenge før han e for stor til det.... Spørs om ikkje vi og må kjøpe ergo! Selv om Andreas syntes sjal va fint å bære i.

Bilda fra turen kan forresten sees i min lille blog (som til vanlig handle om hund mest) for de som har lyst eller gidde å se: http://www.blogtown.se/blog.php?id=tinaoggjengen

 

Koselig med ull-treff hos Kari Anne idag! Lett å handle masse masse masse til de her ungan altså. Så mye som e lurt å ha! Og så fikk æ og Magnus jo prøvd ergo der.... likte den!

 

Sees i morra de som skal trille rundt prestvannet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for besøket i går dåkker som va her :-) Fikk melding av Stine som hadde visninga om at vi fikk en body i gave siden det hadde vært så bra salg :-) Ikke verst med både body og sokka til vertinna. Så, anbefale dåkker andre også å være vertinne. Brukte jo endel penga æ også da, syns ho hadde mye fint. Og ull e kjekt når man bor her i Nord.

 

Her e planan for dagen å handle finklær til ungan. De må jo dresses opp litt til dåpsmiddag og kaffen. Håpe æ finn nåkka fint. Greit å gjøre det nu mens mormor e her, så kan ho trille Oskar mens æ leite. Ellers skal æ kjøre være med mormor litt rundt i butikka som ho like. Ho vaskal huset i går, så da fortjene ho litt service i dag :-)

 

Kan æ spørre ka dåkker andre Sats medlemma betale i måneden? Dem sku ha 425 kr i mnd for mæ som e sykehusansatt. Da har det steget en god del siden sist.. Men, det e vel verdt det.

 

Kos dåkker i sola alle mann :-)

 

Ps: Ang å sove rundt, J sov rundt fra hun var nyfødt til hun var 6 måneder. Da gikk det et helt år der hun var våken mange ganger i løpet av natta. Men siden det har hun stort sett sovet i ett om natta.

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ebenholts

Så flotte bilder! Ser ut som dere hadde en kjempe flott tur =) Det er jo skikkelig fint her i Tromsø når bare sola gidder å titte frem!

 

Ser at det er litt mer vind i dag enn i går, men håper nå vi får en like flott tur og utedag i dag =) Vi sees snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Go morn!

Flott tur i bukta i går, satse på at tur til prestvannet blir like bra i dag:-)

 

AS: Ja, rutinan funke flott for åss, men ho sover ikkje hele natta enda nei. Når vi legg Silja 19.30 så sover ho til alt fra 23-24 til 01-02. Gir ho mat igjen å sover til 05-06. Tar ho opp i senga lamme åss, gir ho mat, å da sover ho lamme mæ til rundt 08-09. Da står vi opp. Så ho sover jo lenge totalt, rundt 13 tima :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, va kjempefine ullklær ho hadde å vise. Fikk no shoppa litt vi og :-)

Æ har også sånn UNN-medlemsskap (sjøl om det e flere år siden æ va ansatt på UNN). Har ikke gidda sagt ifra at æ har bytta jobb, fordi UNN har vistnok en god avtale med SATS. Huske ikkje ka æ betale, men e sikkert 425 kr. visst det va det du hadde fått opplyst Kari Anne.

 

Dem ringte fra svømmeskolen at dem hadde ledig plass til førstkommende mandag. Hadde fått ei avbestilling... Visste ikkje om æ skulle ta den, kom litt brått på (satt oss på venteliste i går kveld). Vidar blir jo litt borte framover og kan da ikkje være med så mange ganga. Blir kanskje litt kjedelig/tungt å være aleina?

 

God tur rundt Prestvannet dåkker som skal gå :-) Her skal æ nyte sola utfor husveggen sammen med naboen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, så utrolig deilig vær! Så fint det skal bli ved prestvannet idag:)

Er desverre begynt å bli litt småforkjølt, håper ikke det bryter ut i full blomst...

 

Fikk tlf idag fra tromsø svømmeklubb om at Jenny har plass. Er jo bare 4 dager siden jeg meldte henne på, så ble veldig overrasket over tilbud allerede. Men lurer på om de har satt inn en ekstra dag, skal nemmelig på torsdag (kl 16:00). Har bare vært mandag og onsdag før. Vi har jo holdt på med denne svømminga i 3 år snart. Storebror var vel ca 4 mnd da vi starta med han. Veldig fin aktivitet både for store og små. Storebror elsker å boltre seg der, så deilig når vannet er så varmt!

Janne, jeg må nok også dra alene de fleste gangene. Må jo nesten ha barnevakt for Victor hvis mannen skal være med. Har en løs stellematte her hjemme som jeg muligens tar med meg, slik at Jenny kan ligge der mens jeg ordner meg selv. Satser på at det går greit. Hadde vært koselig om du også hadde fått torsdag:) Noen andre som skal på torsdag?

 

Sees snart dere om skal til prestvannet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter=)

 

Anette : Du kontakter svømmeklubben. Vet ikke om de har ledige plasser. Vi ringte for ganske mange uker siden. Ser ut som om de opererer med ventelister også.

 

Tone : Ja, er evig takknemlig for samboeren min altså! Super kjæreste og fantastisk pappa! Kunne ikke hatt det bedre :D

Ja, har moby bæresjal. Aline stortrives i det. Etter 2,5 timer med formiddagslur dro vi på handletur her om dagen. Da var hun i bæresjalet og så seg omkring med store øyne ( lå med hodet innovervendt). Tror hun ble sliten av alle inntrykkene, for sovnet etter en liten stund. hehe.. Får se, må vel fikse oss anna bæretøy når hun blir litt større. Merker at hun siger litt inni mellom..

 

Marlen : Ja, rutinene fungerer som bare det!=) Ser ut som om vi og dere har ganske så like rutiner. Ja, med unntak av at vi vekker A for mat og skift kl 00, altså før vi legger oss. Tror ikke de sover rundt for de har kommet ordentlig igang med grøt om noen mnd.. tiden får vise :)

 

Kari Anne : Så flott at du fikk vertinnegave! Vel fortjent, spør du meg :D De tjener jo penger på at noen vil ha hjemme hos seg :D Flott at du har trillehjelp til O når du skal handle finklær til ungene. Enklere da :D

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo virkelig nyyydelig vær i dag, og veldig så hyggelig å grille ved Prestvannet!! Man må jo bare ut å nye dager som dette, for det er jo ikke plagsomt mange av dem... =)

 

I kveld kommer mamma, og blir her over helga. Alltid hygelig med besøk av henne. Blir vel en shoppe runde i byen i morra, og så blir vi sikkert mye ute hvis været holder seg i helga =)

Kanskje vi må opp til rundvannet eller prestvannet å grille igjen;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en fin dag, i hyggelig selskap :-) Da er det jammen godt å ha permisjon!!! Nå nyter jeg det skikkelig!

 

Mye fint av ullklær vi så i går, ja. Jeg meldte meg til å være vertinne, så det blir et ull-party hjemme hos meg om litt, hvis det var noen som ikke kunne komme til Kari Anne. Ja, alle som var der og er selvsagt velkommen! Ikke helt bestemt når det blir da.

 

Tenkte også jeg skulle invitere til et hjemme-treff jeg også. Men det er jo så mye som skjer og så mye dere damer finner på at det er jo nesten vanskelig å finne et innsmett :-) Men onsdag er vel en bra dag? Ikke verken kino eller babysats ihvertfall... Men dere som skal på hyttetur torsdag-fredag syns kanskje det blir mye med treff på onsdag og? Passer onsdagen etter bedre kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...