Gå til innhold

tromsømammaer 8 september!


Nætte;mortil2

Anbefalte innlegg

He he, no ser æ ar æ og Pia har skrevet omtrent samtidig på tråden her og invitert til hjemmetreff i neste uka! Men rett skal være rett, Pia, du posta først :-) Så æ kan invitere til hjemmetreff uka etter, onsdag den 1.oktober, kan det passe for folk? Eller kan vi ha to hjemmetreff på ei uka? Folk her e jo ganske travelt opptatt med alt de styre med av aktiviteta tenke æ :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heia! :) Elin: Tenker vi er på Polarsenteret te halv ett imårra hvertfall! Babysats-timen e ferdig halv tolv på Langnes så... Så bra at du kommer!

 

Vi tenkte å gå te lavvoen i Tromsdalen på søndag som kommer =)

 

Siv: Passer veldig fint for oss med treff på onsdag 24.september kl. 12. Vi kommer! Hvor bor du?

 

Pia: Kommer gjerne på treff til deg også! =) Reiser hjem te Trøndelag 29.september - 12.oktober da så får ikke te å komme på ullklærtreffet Siv dessverre. Tenkte å ha et selv når jeg er tilbake da, har du mailadressen eller telefonnummeret til Stine?

 

Så dumt at ullstrømpebuksene fra krokofanten er dårlige da.... :( Æ bestilte jo tre sånne!!! Huff huff altså! De så kanskje litt tynne ut ja... kanskje vi satse på Nøstebarn istedet fremover. Men får no håpe at de andre varene fra krokofanten er bra da! Hjelper ikke hvor stilig klærne er hvis ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da har også vi vært på første time på babysvømming. Var skikkelig moro! Aurora var litt urolig i begynnelsen, men etter en liten stund ble hun vant til vannet/bassenget. Men merket at 20-30 min var nok for henne, hun var kjempetrøtt etterpå. Sov i 2 timer når vi kom hjem :-)

Utfordringene var jo i dusjen før og etter svømmetimen. Synes det var vanskelig å dusje og vaske henne, i tillegg til at jeg skulle dusje meg selv litt. Men hadde god hjelp av Aurora sin storesøster da, hun skal være med de gangene Vidar ikke kan være med på svømming. Får satse på å få hjelp av dere andre de gangene storesøster ikke er med :-)

 

Jeg kan desverre ikke komme på Pizzahuset på onsdag. Skal hjem til mamma på middag da :-) Men jeg kommer på Polarsenteret etter SATS-timen i morgen!

 

Neste uke kan jeg ikke komme på treff. Reiser til Oslo på onsdag, gleder meg!! Håper det går bra og at vi kommer oss avgårde, Aurora skal få vaksinene sine dagen før vi reiser... Satser på at hun ikke reagerer stort på sprøytene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei jenter=)

 

Janne, Siv og Tone, trivelig å møte dere på babysvømminga igår. Sier meg enig med dere, det er nok med 20 minutter for de små. Aline sovnet jo til og med i bassenget. hehe.. Ja, sov hele veien hjem, fikk litt å drikke og sov videre. La meg kl 23 og da sov hun fortsatt. Kjetil vekket henne for mat i 24 tiden, og da var hun suuuulten, ja. Helt utslått..

Janne, flott med god hjelp i storesøsteren til aurora. Er jo både trangt og forholdsvis kaldt i de garderobene. Mye klabb og babb, iallefall når flere grupper møtes i garderoben samtidig! Vi får bare hjelpe hverandre, satser på det :D

Tone, var så morsomt å se da instruktøren holdt noah-n. Han så såååå avslappet ut. Som i " dette her, det er jeg vant til.. ikke noe problem" .. hehe.. søte han =)

Gleder oss til neste svømmetime. Ønsket det var litt senere, om så bare en time senere, men men...

 

Ønsker dere en strålende dag=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann!

 

her ammes det, så dropper store bokstaver..

 

høres gøy ut med babysvømmimg! trege som vi er fikk vi aldri rota oss til å melde oss på...

 

her er vi ferdig med barndåpen. gikk veldig fint i kirka,ikke noe skriking. og koselig etterpå. pynta bordet med pressede blader i høstfarger og blåbærlyng i småvaser. ble veldig fint, men ikke noe ide til barndåp i november akkurat...

 

vi er med på hjemmetreff til uka, uansett hvor det blir;)

 

Mulig jeg prøver meg på babysats idag.. eller om ikke annet kommer innom polarsenteret etterpå. Mektig rotete her, så hvis sjefen gir meg lov burde jeg kaste meg rundt og shine..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hihi...

Det er vel lov til å være litt rotete hjemme etter så mange dager med sol!!! Her er det nå i alleall også et skrikende behov for litt rydding og vasking ja :-)

 

Sees på polarsenteret etter på fokens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Nå vet jeg ikke hvem som blir å ha treff neste uke (Pia eller Siv), men hvis det blir hos deg Pia så kan jeg ikke på tirsdag. Ellers vil vi gjerne komme.

 

Det er koselig med babysvømming, vi gikk med gutten vår, men sluttet når jeg begynte å jobbe igjen og han begynte i barnehage. Planen var å fortsette å ta han med i basseng selv, men det har ikke blitt så mange ganger... Denne gangen har vi ikke meldt oss på.

 

Vi kommer på Polarsenteret ca. halv ett. Sees:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia alle!

Vi e gjerne med på treff, ska sjekke etterhvert kor det bli hen :-) Heheh!

 

her e vi snart pakka å klar te å dra på flyplassen. Sigurd har vært gjennom noen tøffe daga me utrolig mye utprøving, heldigvis e hannes mormor vant te sånt sia ho jobba i barnehage på 0-3års avdeling, så han kommer jo ikke så langt, men e utrolig tungt når han styra så mye. Særlig når æ e i elendig form å har så tett hode å vondt i halsen attte åååååååååååååååååååååååå.. Så skal bli greit å kom hjem igjen å se om han fortsett me utprøvinga da, eller om han får det litt bedre da.

Lilletuppa e litt tett i nesa ho å, så e skrekkelig spent på flyturen idag... Om æ kjenne flaksen min rett så bli alt bare tull sia æ e en anelse redusert, men men..

 

Godt at dåpen gikk bra Minda!! Ska begynne å planlegge våres no snart.. :-)

 

Håpa dokk får kosa dokk på treff, ser fram te å møte dokker igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kan vel ha to hjemmetreff på ei uka og? :) Hehe... eller treff mandag 29.september? Æ reise på kvelden seint da te Trøndelag og blir borte i to uka så kan ikke igjen før 12.oktober når vi kjæm heim! Skal ha ullklærparty onsdag 15.oktober kl. 20 - håpe dåkk vil komme! Gjerne si fra om dere kommer :)

 

Annette - huff, er du syk enda? Vi får ta det rolig på turen! Vi har no kjøpt regnponcho idag i tilfelle. Går nok fint! Vi har jo god tid. Ikke no stress, hehe...

 

Koselig å møte dere idag dere som var på SATS og Polarsenteret. Sees imorgen på Pizzahuset Siv og om noen andre kommer dit :) Skal ta ny glukosebelastningstest imårra på dagen, spent!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halloen!

 

Nå har jeg ullklær til dere jenter. Stine kom med dem på døra nå i kveld. Jeg er veldig fornøyd med mine :-) Er det flere treff denne uken? Jeg vurderer å trille til byen i mårra formiddag. Om ikke må dere bare komme hit å hente. Vi kjører til Harstad på torsdags ettermiddag.

 

Nå sitter jeg å ser på danseprogram mens O ligger på sofaen å slumrer. Han er så herlig der han ligger, koser seg skikkelig med smukk og ullpledd. A er på foreldremøte i bgh, så vi har stua for oss selv.

 

Ang spiral har jeg bare prøvd hormonspiral og det funket ikke for meg. Jeg blødde konstant i et halvt år, da hadde jeg et lite opphold, men så begynte jeg å blø igjen. Tok den ut da jeg hadde hatt den i åtte måneder. Og det var godt å bli kvitt den :-) Ellers har jeg bare brukt Pearly (temp måling)og minipiller. Er ikke glad i å stappe i meg hormoner, men føler Pearlyen er litt riski, så det blir nok hormoner nå.

 

Anette: Håper dere kom dere vel hjem i dag uten for store utfordringer :-)

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du har ullklær te oss Kari Anne :) Kan du ta med mine te byen imårra? Skal te legen og ta ny glukosebelastningstest på morgenen, ferdig ca. kl. 11 så da kan vi møtes et sted? Bare send meg en melding om hva du gjør og hvor vi skal møtes i tilfelle du drar te byen :) Kjører klokka kvart over åtte te byen så... får ikke te å sjekke nett.

 

Ellers er det jo treff på Pizzahuset på Kvaløya imårra klokka ett! Noen som har tenkt seg på babykino på torsdag? Æ har lyst å gå før vi kjøre te Oldervika.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var akkurat innom kinosiden for å se etter babykinoen, å der står det ingenting om babykino! Så lura på om de har glemt det denne gang, sia det står at "Wanted" ska gå i sal 1 kl 1315... Æ vil gjerne se den filmen, men va snodi hvis dem forandre tidspunkt..

 

Ser ut som turen te hytta hadde hengt i en tyyyyyynn tråd uansett for mæ.. Bli ikke bedre, hosta sånn no at æ rett å slett gav opp å har stått opp.. Så får Ulf sove iallefall.

 

Tuppeluppa hosta å snørra ho å, så e spent på dette.. Ho sovna i ti-tia i går, æ la ho i senga hennes å der lå ho nån tima! Huska ikke ka klokka va da ho begynte å lag lyd, men positivt iallefall at ho sov i egen seng ei stund. Så får æ no bare se om det e en trend ho ska fortsette med, sia ho har sovna i den tia no de siste tre-fire dagan..

 

au altså... Ondt detta. Jaja! Bli vel bra snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj, vondt å være syk. Og ikke noe særlig når de små er dårlige... God bedring! Kjedelig at dere ikke kan bli med på tur, Anette!

 

Tror ikke jeg tar noen bytur idag. Tar ullklærne neste gang vi treffes Kari Anne..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

off håpe du blir bra snart! å at alt går fint me svigermor di! va jo synn du ikke kom dæ på tur! gikk d fint på flyturen hjem?

 

her går d bedre å bedre me at ho ska såvne andre plassa enn åss... tok litt lang ti i går når ho sku såvne, men trur ikke ho va trøtt nåkk... no la æ ho på sofan å passa på at ho holdt sutten, å såvna ette 5 min:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja e veldi lei mæ for den hytteturen da, men kan jo hverken true barnehagen te å ha åpent eller si te svigermor at ho får klare sæ aleina.. Pluss no da at vi e syk begge to.. Tuppa e heldigvis bedre no i dag, å no har ho sove to times lura, å æ la ho VÅKEN i senga å ho sovna begge gangan før æ va ferdi me å legge på ho teppet!! Hurra! Ho bare snudde sæ litt å smilte te mæ før ho begynte å orden me bamsen sin for å få den på nesa =)

 

Nei må vel ta en tur på det lokale "supermarkedet" å se ka æ finn mot halsvondt å en middag som e lettspist..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tove : så flott at det går bedre med legginga. Er det ikke herlig?

 

Anette: Så synd at du enda er syk og at dere går glipp av hytteturen. Håper sykdommen gir slipp på dere begge snart! Er så ille å bli plaga. Ønsker dere god bedring=)

 

Her har A litt feber, etter sprøytene hun fikk igår. gikk over all forventning med selve stikkinga og formen etterpå var litt slapp, men fin. Før hun la seg igår, skrek hun sammenhengende i over 30 min. Var utrøstelig, og overhode ikke opphold i gråten. Stakkars lille venn=) Der jeg stod å byssa henne, måtte jeg sende noen tanker til de som har kolikkbarn. Det kan ikke være lett.

Idag har A vært litt sutrete og tydelig i slapp form. Litt feber, men det går bra=) Sambo er på jobb, så jeg koser meg hjemme med snuppa. Ja, ei litt småsyk snupp da=)

 

Ønsker dere en finfin kveld og god tur på hytta=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hellu hellu :)

 

Anette: Programmet står på Fokus kino sine hjemmesider ja, de er bare litt trege til å legge det ut. Babykino hver torsdag kl. 12 i sal 1.

 

Ja, da sitter jeg her, ferdig påkledd, pakket og klar te tur te Trollvassbu! Været e jo ikke så aller verst da, bare litt vind ute. Takk for gode turønskninger! Blir veldig spennende å se hvordan det her går!

 

Ann Silje: Har Aline fått vaksiner allerede? Hvorfor? Vi skal på onsdag på 3-månederskontroll, barseltreff og få vaksiner på helsestasjonen. Blir spennende det også. Håper Noa-Nikolai takler det fint.

 

Nei, da skal vi amme litt, spise litt, kle på og kjøre te Trollvassbu! Johoooo :) Snakkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker dere masse GOD TUR, sprekinger!!!!!

Jeg er IMPONERT :)

Og takk for hyggelig møte med Siv og Tone på Kvaløya i går :)

 

Solhilsen fra Månestråle- Linda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Linda ) Hyggelig å hilse på deg igår på Pizzahuset og takk for hilsning her! Hehe, som du ser har æ allerede kommet tilbake fra turen. Det var bra tungt å bære både tung sekk og baby og jeg hadde nok forventet litt bredere stier og annet turterreng (måtte balansere på steiner over flere småelver blant anna og mange røtter i stien). Ble plutselig veldig redd for at det skulle bli glatt og sleipt om det begynner å regne imårra når vi skulle gå tilbake. Og ble da bekymret for å dette med Noa-Nikolai på meg, det hadde ikke vært noe særlig. Har ikke noe særlig balanse nemlig og ikke supervant med å gå i skogen. Hadde ikke klart å tilgi meg selv om det skulle skje noe. Trodde terrenget var mer som i lysløypa.

 

Så halvveis valgte æ å snu! Spent på å høre hvordan Minda og Elke hadde det som gikk helt frem og overnattet! Men ingen skam å snu i følge fjellvettregel nummer???? Vi fikk no en fin gåtur hvertfall i nydelig sol i skogen! Gikk i to timer til sammen så Elke og Minda var nok fremme når vi kom tilbake til bilen.

 

Men det hadde vært artig å få til en "vanlig" hyttetur en gang med ikke så lang vei å gå, eller en vei som er mer ordentlig så vi kan ta med vogn for eksempel. Svigermor har hytte ved Fjellfroskvannet, men de er der selv nesten hver helg og samboeren hennes er blitt pensjonist og er der en del i uka også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

 

Syntes nå et var sprekt og tøft i alle fall, jeg! og som du sier, er det ingen skam å snu!!! Skal jo være en god opplevelse for alle, og da var det helt rett å gjøre :)

 

Også fikk du jo trent i dag også på SATS, i tillegg til tur i terrenget i går- maks uttelling :)

 

Ønsker deg og dine ei god helg!!!

 

Linda :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...