Gå til innhold

tromsømammaer 8 september!

Nætte;mortil2

Anbefalte innlegg

Tok mæ den frihet å lage ny tråd!

Anette: Ja hvis du har den på flaska å den ikke bli oppvarma, avkjølt å oppvarma igjen så går det sikkert bra noen tima!!

Har vært i dag på turbotur i byen!! Hehehe! Kjøpte tre gensera te lilletuppa å det e jo litt arti!!

Å så har æ vært på en kjekk liten butikk for både gavekjøp å ull kjøp!!! På Heracleum så har dem en liten butikk kor de får levert inn ting som beboeran har sydd, strikka, hekla osv... Å alt te en meget rimelig penge i forhold te feks ullklær andre plassa... De har det meste av ull, lue, votta, bukse, gensera, hals, osv osv.. Te både store å små.. Å det kosta omtrent bare garnet!! Dem hadde kjempedeilige ullbukse der te litt over 100 kr, å det e en latterlig pris... Dem tar ikke kort da.. Men tenkte bare æ sku tips dokker om den, for dem hadde mye rart!!! Å får jo inn masse hele tia! Så æ fant et flott å varmt sjal te min bestemor, å fantastisk fine ullvotta i selbumønster te min pappa!!

Da vi kom te nerstranda i dag så våkna tuppa, å erfaring tilsi at da bør ho få kom opp av vogna å spise å leke litt, så æ satte mæ på kafeen der me et glass brus å en muffins. Noen bord lenger bort satt to damer,sånn rundt de 45-50 år, å skulte veeeldi på mæ.. Så æ vet no ikke ka æ gjorde galt.. Dem så ikke nå pupp å ho laga ikke lyd. Likevel fikk æ de styggeste blikkan da de gikk forbi mæ!! Snodi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Flott med ny tråd :) Mener også at melka holder seg i noen timer ja når den er tint, men ikke varmet opp. Artig at du fikk shoppa litt Annette, skal ta meg en tur innom den butikken da, supert med sånne tips! Trenger ull te høsten og vinteren. Hehe, kor rart at daman så stygt på dæ! E jo masse folk med barn på kafèen på Nerstranda da! Dustedamer!

Æ skal no på kino ikveld, glede mæ. 99% ærlig, ny norsk film Godt med litt barnefri en kveld av og til. =) Noa-Nikolai ligger å sover søtt i vogga si no så det går nok supert. Han sovna i bæreselen min faktisk for første gang, deilig! Så han like å bli bært. Bare synd at den e så ubehagelig å ha på! Han kikke stort når æ kler den på mæ og smile når han skal oppi den. Og idag på babysatsen sov han jagge hele tida mens æ skifta, trente og dusjet :) Deilig! Han lå i vogna og de i resepsjonen passet på han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen lyst å gå tur i Simavika i mårra formiddag? E jo meldt så fint vær å der kan man å gå med vogn oppover!! =) Æ må pakk te tur heim, men kunne vært digg me en liten tur der :-).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra da Elin :) Bli kjekt te dæ å få nå bæretøy! Så fint at du gikk på bæretreffet. Koss en bestilte du da? Det e vel bare purnatur.no som føre Beco butterfly i Norge ja. Bli du med på tur te Trollvassbu?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,hei:)

Tone; Det blei samme veske som Kari Anne, bare i ei anna farge. Sto mellom den og gaia og co si. sia æ hadde sett Kari Anne si og syntes den va skikkelig fin, så blei det den. Men fikk beskjed idag om at den ikkje kommer før oktober, sukk...

Skulle så gjerne vært me på hyttetur, men det e rett før helga dåpen vår e, så da har vi storinntrykk me besøk allerede fra torsdag. Blir spennanes å høre kordan dåkker har hatt det!

Idag har Jenny vært me på korøvelse ilamme mamma, sovna i armkroken til vakker korsang, så det likte ho tydeligvis. Mange som ville holde å hilse på også, stas:)

I mårra kommer mamma en snarttur, blir til onsdag. Alltid koselig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

trur den het Jacob den æ bestilte. En mannevennlig en;)hehe.Samboern skal åsså få bære endel så måtte være en utn blomstra å sånt.

Fant ingen andre nettbutikka som hadde beco. Snakka med ho som har den butikken flere ganga i dag å va veldig trivelig å behjelpelig.

Den e feks 150cm lang så man treng ikke å ha belteforlenger hvis man enda har litt mage;)hehe..Måtte få ho til å sjekke det...

Vet ikke ang den turen.Slit med kroppen (nakke,hofte rygg osv) for tia så trur ikke det e så lurt å legge ut på langtur med masse ting å tang..

Kan fort skje at vi må ringe etter seakingen for å få mæ hjem igjen da.haha!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anette: Jeg havde gerne været m på simmavika tur, men gustav skal til Læge idag. Sjekke blodprocent! Selvfølgelig midt på dagen kl 13.

Gik tur igår efter sopp, kunne ikke vente på godvejret så vi gik om formiddagen i regnvejr :-) Og så om eftermiddagen blev de så veldig fint, men kl seks havde Gustav vist fået nok af aktivitet for han gærd hjerteskærende da jeg prøvede at putte ham i bilstol eller barnevogn.

Ved godt at vi har snakket om det før... Men jeg spørger lige igen, håber der er nogen der gider at gentage sig selv. HVORDAN FORLØBER JERES AFTNER SIG, FOR JERES SMÅ? Humør, læggerutimer og sådan....

Anette: Gustav er lige præsis i samme mellemfase mht Ergoen :-)

Kari Anne: Har du prøvet de nye økologiske alt-i-et fra Bum Genious? Hvilken størrelse Fuzzy Bunz bruger du nu? Hvilke indlæg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annette: Æ skull gjerne også vært med på Simavikatur, spesielt når æ ser været! Men har allerede avtalt babysats med Janne og besøk te Elise etterpå :) Imårra fikk du besøk?

Elin: Så de hadde en Beco som het Natalie :) Trodde du kanskje hadde bestilt den, var fin! Men praktisk med en mannevennlig bæresele ja. Og så lurt at man ikke trenger belteforlenger!

Er det noen andre enn meg som har satt inn spiral? Gjorde det igår hos legen og det var litt ubehagelig etterpå. Stikker litt enda, men har sluttet å blø. Det er sikkert normalt...?

Susanne: Her er hver kveld litt forskjellig har æ funnet ut. Prøver meg fram i forhold til hva som hjelper. Igår holdt jeg en hand på hodet til Noa-Nikolai og da sovnet han. Andre ganger må han se på meg når jeg sitter ved siden av senga, noen ganger vil han være alene når han skal sovne og ligge for seg selv, andre ganger sovne oppå meg eller mens han spiser... hehe... Forskjellige behov fra dag te dag tror æ. Men han er generelt mye mer urolig på kveldene enn på dagen. Gråter, kaver og styrer. Mer sulten også. Vi har ikke noe fast tidspunkt vi legger han, men nå har vi begynt å legge han i 22-23-tida. Før var han oppe te 00-1. Og han sover nå i åtte timer før han våkner og så fire timer etter mat :) Veldig fint! Ikke noe rart at han trenger litt ekstra mat på kveldene da.

Så flinke dere er å bruke tøybleier Kari Anne, Susanne og dere andre som gjør det! :) Æ e imponert! Glede mæ te å treffe dåkk som skal på ulltreffet te Kari Anne imårra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei i finværet :-)

Idag frister det egentlig veldig med tur ut i naturen! Men jeg har lovt meg selv at Magnus skal bli helt helt frisk før jeg drar han med ut på noe denne gangen.....så det får bli hunderelaterte aktiviteter ute på meg i dag :-)

Simavika hørtes flott ut, god tur dere som går.

Jeg skrev jo for et par kvelder sia at det med bæring ikke er noe for meg....Men det er jo lett å bli påvirket av alle dere som er så fornøyd med ergo o.l :-) Så i går tenkte jeg mye på det, og hva jeg/vi egentlig har behov for. Vi har allerede et moby bæresjal jeg ikke har klart å blitt fortrolig med. Men med litt mer bruk, blir jeg/vi kanskje venn med det? Vi har en gammel bæresele, men den er vond å bruke. Og vi har en bæremeis til bruk når Magnus blir større, den brukte vi på fjellturer/skogsturer til Henrik når han var 1-2 år. Andreas er godt fornøyd med den, og siden det er han som tar seg av bæring når ungen er blitt så stor og tung, så er jo det fint. Men så er det det vi trenger fram til vi kan bruke bæremeis da. Jeg var å leste mye inne på tettinntil.no i går, men ble nesten bare mer forvirra. Men det jeg er sikker på, er at jeg trenger noe å bære i når vi skal fra a til å og vogn er upraktisk, men jeg kommer ikke til å bære "for kosens skyld", det er jeg for lat til og for dårlig form til. Og jeg trenger noe å bære i f.eks inne i huset når Magnus ikke vil ligge for seg sjøl samtidig som jeg skal hjelpe storebroren med noe, f.eks under legging. og ut og inn på butikk og sånt ser jeg for meg. Og for den småbæringa der, synes jeg at bæresjalet er for tungvint, gidder liksom ikke å knyte det på for å bruke i noen få minutter. Lommeslynge hadde kanskje vært noe der? Noen med erfaring?

For turer ut i naturen nå på høsten, kan vi nok få Moby bæresjalet til å fungere fint. Men det kan man vel bare bruke i ca et halvt år før Magnus blir for tungt til det? Da vil vi ha noen måneder mellom at han er for stor for sjalet og for liten til bæremeis. Hvis vi skal til syden i januar, ser jeg for meg at vi trenger noe annet enn sjal eller lommeslynge å bære i på reisa der. Og ikkje minst ut over vinteren, når Henrik skal ut i lysløypa og ake og gå på ski, da kan det jo være kjekt å kunne være med med Magnus. Vi har jo som sagt en gammel bæresele vi kan klare oss med, men den gjør fort vondt i nakken.... Så i den perioden ser jeg for meg at ergoen må være bra. Men hvordan er det med ergoen, er den så lettvint at man gidder å ta den på seg for småbæring et par minutter inne i huset eller ut/inn av butikk? Og er det ikke noe problem etter hvert at ungen ikke kan sitte og se framover i den? Og hva med beco da...den ser jo fin ut, men syns den er dyr...

Vanskelig å vite hva man skal investere i. Har liksom ikke lyst til å bruke mye penger på ting hvis jeg kommer til å bruke det lite.

Jeg angrer at jeg ikke kjøpte ergo i stedenfor sjal før Magnus ble født, men nå har jeg jo liksom det sjalet da, som alle skryter av når de får til å bruke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anette: Ja desværre kan jeg ikke idag. Sig fra om vandforholdene. Forstod på dig at der nogengange kan være for meget vand der

Hvad med imorgen? Nogen som vil finde på noget på dagen? Sopptur, trilletur m vogn eller en kop kaffe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gidder å gjenta meg selv :-)

Magnus sover ganske så mye i løpet av dagen. Så på kvelden sover han siste "dags-blunden" sin fram til mellom sju og åtte en gang. Som regel reguleres det helt av seg selv, men hvis han har vanskelig for å få sove på det tidspunktet, "hjelper" vi han med å trille tur med vogna, da sover han alltid. Og hvis han sover lengre enn til åtte, vekker vi han da. Hvis han har sovet sånn tidligere på dagen at han bare "har tid til" en liten dupp på det tidspunktet, kjører vi kanskje en liten tur med bilen hvis vi har noe å gjøre på butikk, eller hjem fra besøk hos noen. Eller jeg ammer litt og gynger litt i gyngestolen så han sover litt i fanget. Uansett prøver jeg å holde på rutinen om litt soving rundt kl sju, fordi det er for lenge for han å være våken fra f.eks kl fem og fram til leggetida. Når han sover gode blunder på dagen, og siste blunden fram til sju-åtte, er han i fin form når han er våken, også før leggetida, og da vil han sove igjen mellom kl ni og ti en gang. Og da sovner han som regel fort når vi legger han i senga med smokken, etter at han har spist seg god og mett. Han har altså ikke spesielt lange våkenperioder på dagen, maks 2 timer, også om kvelden. Og en blund på 1 time regnes som en kort blund for han....Men jeg har funnet ut at uttrykket "søvn avler søvn" stemmer for han, og at hvis han blir overtrøtt, blir det mye mer kav på han. Kunne nok ønsket bedre nattesøvn på han, men det er ikke så værst heller, han tar spising rundt kl 4, i det siste har det vært kl halv fire. Og så sover han til halv seks, etter det sover han et par timer til, men veldig urolig, og må hjelpes med smokken, sånn at det er vanskelig for oss å få sove godt.

Og nå har han allerede sovet en times formiddagsblund godt innpakka ute i vogna si, i skyggen :-) Der sover han absolutt best på dagen!

Før han ble ca 6 uker, var det mye skriking og kaving på han, særlig på kveldene, og han spiste oftere og var mye lengre våken på kvelden, vi styrte voldsomt med å få han til å sove, legginga brukte vi gjerne 3 timer på minst fordi han våkna hver gang han hadde duppa i 5 minutter, det eneste som funka var å legge seg lamme han og la han bruke puppen til smokk, og da kunne jeg ikke stå opp selv etter det heller. Det var tungt syns jeg, særlig for såre pupper, så jeg er glad for at han er mer forutsigbar i søvnmønsteret sitt nå!

Så sånn som det er nå, fungerer det veldig godt for oss nå i alle fall :-) Men etter hvert trenger han nok mindre søvn på dagen, og da ser jeg for meg at vi kutter ut den sovinga rundt kl sju. Storebror er lagt i senga til halv ni-ni, sånn har vi hatt det kjempelenge, fra han var et år ca. Nokså seint i forhold til mange andre treåringer, men så står han ikke opp så veldig tidlig heller, sover som regel til 8-9 på morran, og med Andreas sin jobb er det sjelden vi trenger å vekke han før det heller for å levere i barnehagen. Så håper at Magnus også kommer til å ville ha den soverytmen når han blir større.

Hjelpe meg hvor lange innlegg jeg skriver!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen har Andreas enda fri fra jobb på formiddagen, så da tenkte vi at hvis Magnus er i fin form i hele dag også (han var det i går) skal vi ta en familietur ut i naturen noen sted, kanskje middagsfjellet som er en av "ti på topp" som en treåring kan klare. Og så prøve å bli venn med bæresjalet..

Men torsdag er jeg gjerne med på noe, hva som helst! Eh, bortsett fra kjempelang bæretur....jeg er litt pinglete sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei i finværet!! Er det ikke nydelig i dag? Dersom det er like fint i morgen er jeg gjerne med ut sammen med noen... Eller, dvs. dersom jeg og Aurora fortsatt er alene da. Det har seg slik at vi holder på å bygge hytte og mannen min har de siste dagene vært i hyttetomta (Målselv). Dersom han kommer hjem i morgen tror jeg vi prioriterer å være sammen med han. Han har stakker ikke sett Aurora på flere dager!! :-( ...i tillegg savner jeg å være sammen med han...

Men vi kommer på ulltreffet!!

Leggerutiner ja... Vi har nesten gangske nøyaktig rytme som dere har Siv :-) Aurora har en laaang soveperiode på dagen, ofte over 3 timer. Jo kaldere det er ute, jo bedre sover hun :-) Etter det er det som regel et par smålurer før hun tar kvelden. En liten lur i 5-tida og en liten lur i 7-tida. Lar henne heller ikke sove lenger enn kl 20.00. Hun er da som regel klar for senga mellom 21 - 22. Legginga går veldig greit. Jeg gir henne mat i stua, lar henne ligge litt på sofa ved siden av meg for å roe litt ned før jeg bærer henne i senga. Ofte sovner hun med en gang, i "verste fall" må jeg inn til henne et par ganger for å gi henne smukken. Jeg lar henne aldri bli overtrøtt, min erfaring da er at hun kaver mye. Prøver derfor å holde på rutinene, så seine kveldsbesøk hos venner er det desverre slutt på!

Dere som gir tåteflaske til babyene- hvilken bruker dere? På sjarmtroll reklamerte de veldig for Dr.Browns sin... Er invitert med på blåtur med jobben min om 14 dager, har litt lyst å være med på den...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hu og hei!

Ja nå har vi vært ute på tur! Æ sku jo få Ulf til å vis mæ beste veien å gå bortover her, me tanke på myr å terreng, men han har jo bare vært opptatt med hus å bygging av platting å sånt nåkka, så vi traska avgårde i dag da! Me fjellsko som tåle vann så gikk det helt fint i dag, en del myr e det jo, men de gikk greit (syns æ da..), å litt sørpat oppe på toppen der da.

Vi gikk ikke til gapahuken, æ va usikker på kor vi sku krysse over for å kom dit, å mens vi gikk så våkna ho tuppeline å syns ikke det va nåkka kult å sitt i ergoen akkurat da. Så vi tok en kort rast på en stein. E jo deilig ute!! Skikkelig godt å varmt!!

Å gikk helt fint etter å ha gått nån minutta igjen da. En anelse nokså sint å så slokna ho igjen!!

Æ fant ut at hvis æ la ho sånn som æ gjorde når ho va helt fersk, at æ først legg ho oppå spedbarnsinnlegget, så tar ho intil mæ å så ergoselan på, så satt ho faktisk veldig bra i dag! Så ho får sitte sånn til ho bli så lang i fotan at ho kan sitte på tvers, tenker det bli litt bedre for ho, sia ho e gla i bli bært av mæ i arman.

Ang kvelden her så e den veldig forskjellig egentlig. I går va ho våken absolutt hele kvelden, å i strålanes humør så lenge ho fikk være på fanget. Prøvde æ å legg ho ned på matta så va det ikke spesielt populært. Vi gikk å la oss sånn litt før ellve, å da va ho så blid å fornøyd å lå bare der å prata å smilte å kosa sæ.. Vi sovna rundt ellve, å våkna halv åtte i mårres...... Det va godt det!! Men som regel så spis ho jo litt på natta da, men ikke nå mønster i når ho gjør det.

Ho sov fortsatt ilag me mæ, sia ho e våken på kveldan når æ ska gå å legge mæ. Æ har ikke sjangs te å vær våken te ho e ferdig å pupp... Men syns æ har det best i verden æ da!!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God dag :) Åh, herlig vær idag ja! Æ e gjerne med å finne på noe ute imårra! Kan dere ikke melde meg når det er bestemt noe møtested? Men æ har ikke noe fungerende bæretøy enda da, kjipt nok... så må bruke vogna! Gleder meg te Ergoen kommer... Prøvde Janne sin Mei tai idag og ble egentlig ganske så forelska i den... Veldig behagelig å ha på!!! Sukk...

Siv! Æ har det AKKURAT likedan som dæ :) Vi har også en gammel bæresele som ikke fungere for mæ, får vondt i nakken og skuldran etter kun kort tid med det på. Og sjal skjønte æ at æ ikke kom te å få te så det har æ ikke kjøpt. Synes også det virker tungvint for noen få minutter å knyte det på seg og å få det til riktig. Men Minda ser ut til å få det til veldig bra må jeg si :) Ser riktig så koselig ut.

Har bestilt Ergo no da, men e veldig usikker på om æ heller skulle kjøpt Beco eller Mei tai. Kan ikke dere med erfaring fortelle litt om fordelene og ulempene med hvert enkelt bæretøy? Når bruker dere de forskjellige? Kari Anne - du som har litt av hvert? Og dere andre...?

Tenkte også å kjøpe lommeslynge, så veldig praktisk ut, men vet ikke om det er det. Har lagt den tanken litt fra meg. Det er fordi at den kun belaster den ene skulderen. Litt viktig for meg med et behagelig bæretøy å ha på så det kan brukes over lengre tid og uten feilbelastning.

Har også lest masse på forumet til tettinntil.no, men ble også veldig forvirret av det! Ikke lett det her. Enig med deg Siv i at jeg ikke har lyst å bruke masse penger på noe jeg ikke får til å bruke eller ikke kommer til å bruke...det er vel mye smakssak også. Fordelen med Beco og Mei tai fremfor Ergo er blant anna designet da, finnes i mange forskjellige mønster og farger... :) Men det er jo ikke det viktigste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint å høre om søvnmønsteret te alle! :) Kan fort få noen gode tips! VI har ikke tenkt på at Noa-Nikolai kanskje burde sove i sjutida. Tror det er riktig at søvn avler søvn. Han sover mye noen dager og nesten ingenting andre dager. Kanskje på tide å få litt rutine på det no? Fikk tips av Elise om å legge han i senga på soverommet på dagen når han skal sove, litt kaldere og friskere luft der. Prøver det nå! Ellers er jo vogna ute et kjempeflott alternativ. Da kan jeg jo trille litt te han sovne. Han sovne best under bevegelse, i vippestolen på oss eller i vogna.

Janne: Æ bruke Avent si tåteflaske, funke kjempefint! Men noen babya får visst luft i magen av den, selv om den skal være sikra mot det. Hiv deg med på blåtur ja, går sikkert kjempefint :) Bare lurt å prøve om ho tar flaska først selvfølgelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Susanne: Vi har ikke prøvd de nye økologiske Bum Genius bleiene, men hører de er bra! De vanlige er i alle fall kjempebra. Eneste jeg har å påpeke er at innlegget er litt stort enda. Men jeg bruker bare spedbarnsinnlegget og plusser på med et innlegg i bambus. Da er bleien passelig og den lekker ikke. Fuzzy Bunz har vi i størrelse M. De er litt store enda (fra 7 kg), men det går greit å knappe på de innerste knappene. Vi bruker ikke ekstra innlegg til disse. Kjempegode, nette bleier. De er i tillegg pappavennlige. Her hjemme bruker vi ofte brettebleier med ullbukse. Baken til O trives faktisk veldig godt med brettebleier med ull utenpå, selv om det blir ganske vått får huden masse luft. Det er rart med det, men jeg kooooser meg med å stappe bleier og brette brettebleiene, jeg synes det er skikkelig gøy med tøybleier!

Vi har ikke noen kveldsrutine enda. Men O sover som regel i 6-7 tiden, bader i 8-tiden og sovner for kvelden i halv ti tiden. Han sover litt her og der, noen ganger i senga og andre ganger på sofaen eller i sjalet. Noen ganger må han ha hjelp til å sove, andre ganger vil han bare ligge i fred.

I dag har jeg trilla til byen sammen med min spreke mormor! Jeg har vært hos tannpleieren og hadde heldigvis ingen hull.

Jeg liker Egoen siden den er pappavennlig og kan brukes veldig lenge. Men Manduca og Papatum er jo også gode seler. Mei tai er jo ektra fine, men ikke fullt så pappavennlige. A liker ikke å bruke min rosa i alle fall :-) Jeg vil anbefale å både ha Ergo (eller andre seler) og Mei Tai. Jeg liker uansett best sjalbæring og da anbefaler jeg i alle fall vevde sjal. Om man er god å knyte synes jeg det gir den aller beste bærekomforten siden vekten av barnet blir godt fordelt siden det er så mye stoff.

Nyydelig dag i dag ja, og enda bedre blir det visst i mårra. Jeg er nødt til å prioritere husarbeid. Det ser ikke ut her etter helga og besøk av svigers.. Men er klar for treff her kl 17. Det er bare å komme selv om man ikke er interessert i ullklær, hun blir nok ikke her såå lenge regner jeg med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å hadde vært koselig å være med på ulltreffet for å ha litt babytreff etterpå, men må nok pakke til vi ska fær på torsdag.. Ska være ilag me ei venninne som fikk ei lita jente 16 juni i mårra, dem bor i Oslo så ho e bare her noen daga på besøk.

Ja æ like ergoen, glede mæ te ho kan sitte annerledes i den, så æ slipp spedbarnsinnlegget da, for da bli den jo bare veldig enkel å kle på! Æ syns den e kjapp å ta på no å, har brukt den her i huset når æ va aleina me mine to å storebror trengte mæ. Men tuppa e ikke så gla i å sitte i den mens ho e våken da, håpe det bli lettere når ho kan sitte annerledes å ser mer da. Va iallefall veldig godt å gå i dag, håpe vi får flere sånne daga!

Har ei slynge, men den får vi ikke til å bruke enda.. Men gir ikke opp å prøve den me jevne mellomrom. Men det kan jo være bare mæ å Ingrid som ikke helt får den til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for fin tur idag, Anette! Kjempefint ute i Kvaløyvågen!

Vi har heller ingen faste kveldsrutiner enda. Ikke uvanlig at han er ganske så sutrete et par- tre timer og da er det eneste som hjelper å gå rundt med han i sjal eller uten sjal. Andre kvelder er han rolig kosegutt. Noen ganger tar han kvelden 19-20-21.. som regel sovner han når alle tre går og legger seg. Selv om han er overtrøtt og sliten og gråtete, blir han rolig og sovner når vi har lagt oss og skrur av lyset. Etter litt mat vel og merke;)

Ser det er flere som vil på tur imorgen.Hvis været fortsetter har jeg tenkt på Rødtind, Kjølen fra Finnvikeidet eller Nattmålsfjellet. Gjerne med selskap! Men ikke så lett hvis en triller.. Starter 10-11 tida. Noen med?

Ellers så gleder jeg meg til ulltreff. Fikk forresten bæreskoene i posten idag. Kjempefine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej Minde. Ser ud til at Tone og Janne og jeg skal finde på noget imorgen, men Tone er med vogn så Rødtind er lidt omstændig at begive sig ud på ;-)

Tak for alle de gode historier om rutiner. Jeg skal sætte mig ned og læse dem grundigt en af dagene.

Jeg kan desværre ikke på torsdag... kommer nok til at melde mig lidt ud af selskabelighederne frem til min mor rejser igen den 22. Men kommer gerne på et træf.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle gjerne vært med dere på tur, men i morra drar vi på hytta

Dokk får kose dokk!

Sees mandag på babysvømming Tone (og Elke?)

Tjo hei!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...