Gå til innhold

Hva skjedde med innlegget til KaMa....

Anbefalte innlegg

Skrevet

...og resten av tråden hennes?

Når jeg var innom igår var det jo en relativt saklig diskusjon om hvordan man definerer grenser, sosiale regler osv på nettet.

Hun skriver godt, så jeg var nysgjerrig på utviklingen, men så finner jeg den slettet??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sikkert gått med i dragsuget som så mange andre saklige innlegg den siste tida. Greit at de følger mer med, men det finnes vel grenser også?

Skrevet

Ja, ærlig talt!

De må da ha regnet med at det ble en del reaksjoner rundt dette, og da bør det jo gå an å diskutere det på et semi-generelt grunnlag! Det er jo interressant å se hvordan andre definerer de grensene (eller mangelen på de) her inne.

Hvis de (moderator) skal slette med den samme ivrighet fremover, bør hun vel kanskje ta en titt på de innleggene som omhandler denne "unge moren" som det nå diskuteres om og ned og i mente?

Skrevet

Enig - jeg svarte henne, og var nysgjerrig på hva hun hadde svart tilbake. Jeg forsvarer ikke outing, men det er nok mange som for lenge sida har funet ut hvem det er. Fansen hans og også han selv gjorde det ikke særlig vanskelig akkurat. Uff - tipper han har århundrets "fylleangst". Det er jo folk her fra absolutt hele landet. Var vel bare et spørsmål om tid før han støtte på noen som var villig til å oute for å ta igjen.

Hun sa at dette var et forum for alle, men betyr det at en skal kunne oppføre seg slik en vil?

Skrevet

Ja, det er nesten rart hvor sløv de er i visse saker....

Synes forøvrig med må kunne være visse grenser for etikette her inne også. Synd at saklige innlegg og diskusjoner blir fjernet og ubehøvlet drittprat får stå. Sånt kjeder meg rett og slett.

Det må gå an å diskutere annet enn sex og matoppskrifter, reimadresser og bleiemerker for fanden!

Skrevet

Men det kan jeg svare på her. Jeg syns ikke det er opp til noen av brukerene av et nettforum å luke ut hvem som skal være her eller ikke. Er det noen man ønsker bort, så bør man henvende seg til moderator og siri. Vurderer de det dithen at div brukere har like mye livets rett som andre, så bør de som lar seg irritere og plage av enkeltes innlegg gjøre noe selv for å skjerme seg, overse innleggene eller logge av.

Slik jeg ser er det de som ikke har noen hemninger med å oute andre som bør fjernes som brukere. Den oppførselen er nemlig mye mer graverende enn å skrive pubertale skjellsord.

Ellers så tipper jeg tråden ble fjernet fordi den ikke klarte å holde diskusjonen på et generelt grunnlag, noe ikke denne tråden heller klarer.

Men selvfølgelig så syns jeg det er kjipt at den er borte..

Skrevet

til en viss grad enig med deg, men synes vel egentlig han har seg selv å takke. Er jo sånn i det "virkelige livet" også - strekker du strikken langt nok, får du den før eller siden i trynet.

Moderator er vel den mest skyldige på sett og vis. Hun burde vært flittigere med korrigeringa si og sett det komme.

Som jeg skriver over, får jo litt vondt av vedkommende. Han er forhåpentligvis ikke like ubehøvla til vanlig som her inne, og det som kommer på nett - forsvinner aldri, selv om moderator sletter.

Skrevet

Som jeg prøvde å hinte om i sted.. Fint å holde personer utenfor, men heller snakke i generelle vendinger dersom man ønsker at tråden ikke skal bli slettet.

Uansett, jeg er fullstendig uenig i at man skal måtte regne med å bli outet på nettet. Uansett hva man skriver. Bli slettet, ok, drittslenging, ok, slettet profil, ok, men ikke å legge ut navn og nr til en person. Den som gjorde det er langt farligere enn en person som klarer å tirre på seg folk.

Og det er fullstendig bak mål å legge ansvaret på den som blir outet.

For meg blir det litt det samme som å si at jenter som kler seg, og oppfører seg, vulgært ber om å bli voldtatt.

Enkelte handlinger kan man virkelig ikke forsvare.

Skrevet

Jeg legger ikke hele ansvaret på vedkommende, men som jeg sa, strekker du strikken langt nok må du regne med å treffe folk her inne som er villige til å gå langt og lenger enn deg. Å blande inn voldtekt her, er vel like langt bak mål? Eller?!?

Bare så det er sagt, jeg synes outinga var veldig dårlig gjort.

Skrevet

For en gangs skyld må jeg si meg 100% enig med deg, Kama. Bra svar!

Skrevet

Nei, jeg syns ikke det er irrelevant å sammenligne med voldtekt.

Sier man fitte mange nok ganger så må man regne med at en sjuk person outer deg.

Går man med vulgere nok klær og er vulgær nok, så må man regne med at en sjuk person voldtar deg.

Ansvaret ligger uansett på den sjuke personen.

Man skal ikke regne med at folk handler så til de grader langt fra hva som er greit.

Skrevet

Tror ikke at "harengutt" eller Cat68 er enige i at de er sjuke personer.

Skrevet

Man fornærmer ikke gud og hvermansen ved å ha på seg miniskjørt og en lett topp. Men det å strø rundt seg med obskøniteter og fornærmelser er noe helt annet faktisk. Når moderator ikke gjør jobben sin, blir det sånn her. Folk tar saken i egne hender.

Er så glad den ***** fikk som fortjent.

Skrevet

Det dreier seg vel ikke om hvor mange ganger han sa f**** gjør det vel?

Poenget er vel at vedkommende behandla så mange så veldig ugreit så mange ganger over så lang tid at det var et spørsmål om tid før det slo tilbake.

Gjør en så mye dumt her inne som det er umulig å stå for in real life, så har en vel strengt tatt et problem.

Som jeg sa over, så synes jeg moderator burde ha utvist presseskikk og beskytta personen mot seg selv rett og slett.

Ansvaret for outinga lligger såklart hos vedkommende som oppga navnet - det er jo opplagt.

Og jeg synes fortsatt sammenligninga med voldtekt er søkt.

Skrevet

Jeg syntes og dette tar helt av.

Hadde vært fint å tenke at mennesker her inne kunne diskutere ting uten å bli så personlig, og, ja i det hele tatt, TA ting så personlig, men det skjønner jeg jo er for mye forlangt.

Har aldri diskutert med dette menneske som det her i disse dager på er så mye fokus på -ikke fikk jeg med meg den store D-dagen heller, men jeg må si det forundrer meg at enkelte begir seg ut på en heksejakt uten sidestykke bare fordi noen er lettere ekstrem stygg i kjeften! Og ikke bare det, men bruker timesvis på å forsvare denne heksejakten i ettertid.

Det blir bare for dumt å lese enkeltes forhold til disse sidene, og det sier vel mer om deres dårlig evne til å sile ut ting.

Det er jo nettopp disse indignerte brukerne som har hauset opp denne bestemte brukeren (og sikkert mange andre) til det han ble, og de burde absolutt ta sin del av ansvaret.

Skrevet

Ta sin del av ansvaret? Nei veit du hva! Dette har han lagt opp til selv. Kan ikke regne med at folk finner seg i å bli tråkka på dag etter dag i skriftlig form uansett hvem dritten kommer fra.

Det blir ikke brann uten ild vettu. Trenger ikke å forsvare noe som helst faktisk. Det som kom, var på sin plass. Var det noen som burde tatt ansvar her så var det moderator faktisk.

Greit å ikke ta ting FOR personlig. Men det har jo **** gjort i aller høyeste grad. Vært så personlig at *** har lagt ut om privatlivet, praksisen, navnet sitt, barn osv... Så "seriøs" var vedkommende, samtidig som han erter på seg halve BiM. Da må du faktisk ta det som kommer og ta anvar for at du har oppført seg som en syk idiot.

Skrevet

Mye av "bevismaterialet" er blitt slettet, anonym 11:47. De som fulgte med på bl.a vaksinasjonsdebatten vet mer.

Skrevet

Humoristiske spydiheter? Gjør det spydighetene bedre... spydigheter er spydigheter. Om de blir servert i ironisk eller humorisktisk innpakning, er obskøne spydigheter like fullt spydigheter. En spade er en spade!

At du ser dette med "andre" øyne enn flertallet gjør, får du stå for selv. Men ikke kom her å si at han bare er en "festelig tullete fyr".

Skrevet

Nå har det seg sånn da at personer med nick kan for all del slenge dritt i hytt og pine for min del -DE kan man velge å luke ut. Det er noe annet med de anonyme som er med på leiken til en viss grad, men tåler overhode ikke steiken!

Det blir det samme som at jeg ungår å delta i en eller annen form for barnehage-debatt med Supha etter mange artige påstander, som f.eks. "barnehager er noe av det verste som har blitt oppfunnet".

Man velger jo hva man engasjerer seg i eller ikke.

Tror nok mang en spydighet hadde blitt ungått dersom ikke halv-gale kvinns hadde biti på agnet hver gang.

At man skal hive seg på "et øye for et øye" blir jo til de grader så urimelig.

Det er IKKE det samme å oute noen, som det er å slenge dritt til forsvarsmekaniske damer!

Skrevet

At du og noen med deg tar deg nær av hva en enkelte bruker har lirt av seg av idioti rettferdigjør overhode ikke hva som har skjedd. At du mener det syns jeg er skremmende. Du er skremmende. Hva om du er nestemann, fordi noen ikke likte det du skrev? Vi er forskjellige og reagerer på forskjellige ting vettu. Er det da greit å legge ut ditt navn, adresse og tlfnr?

Og Jeg har vært her inne like lenge som denne personen, og aldri sett at han har lagt ut noen som helst info om seg selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...