Gå til innhold

"Unge mødre"- uttalelser...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det jeg reagerer litt på når jeg leser disse innleggene her er at såpass få snakker om faren til barnet. Grunnen til at jeg fikk barn sent var at jeg ikke fant et skikkelig bra farsemne før jeg var over tredve. Kanskje det kom av at jeg hadde et annet fokus da jeg var yngre eller ikke var moden nok selv, men det er vel ikke sånn at man bare kjører på og får barn i ung alder uansett, vel? Er det bare jeg som tenker på å faktisk få barn med et egnet og ansvarsfull partner? Jeg ville i hvertfall aldri fått barn med den første og beste jeg traff, og selv om enkelte blir gravide selv om de bruker prevensjon så kan man faktisk styre det selv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når en leser her inne på sidene for aleneforeldre, snart alenemor, parforhold osv så virker det jo ikke som om alle har tenkt seg så alt for godt om da de valgte hvem de skulle få barn med...

Skrevet

Men det gjelder også de litt "eldre mødrene"... Ikke sikkert de traff spikern på hodet heller!

Skrevet

Vet ikke hva dere definerer som ungt eller gammelt, jeg? Men er det å dra utenlands for å ha flest mulig flagg i en kalender, så vinner nok ikke jeg aldersdebatten.

Jeg er veldig glad i mitt eget fedreland, veldig opptatt av nærmiljøet mitt- og det her jeg bruker mesteparten av min ferie og fritid. Vi har sommersted på sørlandet og velger det i ferier/ langhelger fremfor å hive oss på flyet til NY eller Praha, London eller andre storbymetropoler.. Hvor mange år i alder taper jeg på disse ferievalgene mine, tro?

Visst er vi på turer- både med og uten barn? Og visst har jeg hele tiden levd livet mitt? Både før jeg fikk barn, mens jeg utålmodig ventet på de og nå som de er født. I prøveperiodene på min siste bruker jeg også tiden på å glede meg over dette fremfor å irritere meg over hvorfor det ikke satt på første forsøk ol...

Jada, disse uttalelsene som "unge mødre" kommer med kan være både fulle av skrivefeil og mangelfulle på innsikt.

Det morsomme med disse som angriper denne målgruppen, er de som har vært der selv eller så og si er der....

Man MÅ ikke ha utdannelse, men du verden som det hjelper. Det viktigste er holdningene man har til livet og folk flest. Dette har jeg som arbeidsgiver lettest funnet hos de "GAMLE" og eldste.. Kanskje de dere kaller rullatorgenerasjonen??

Skrevet

anonym 08:16:

Alt det du ramser opp som du har gjort før du ble mor, det har jeg aldri savnet. Jeg ble gravid som 17 åring første gang, og har helt ærlig talt aldri ønsket meg alt før jeg ble mor.

Men nå etterpå har jeg gått skole, og hatt en meget interessant jobb i 9 år.

Har aldri savnet heftige ferieflørter, fyllefester, turer til Cuba eller jordomseiling, ellerhvadetnåer. Jeg fikk barna tidlig fordi jeg ville det selv.

Og føler ikke jeg har gått glipp av en dritt! ;-)

Skrevet

Sant nok:) Men felles for dem, er vel ofte at de enten har veldig dårlig tid, kjærlighetsbarnet må lages umiddelbart, eller de har av en eller annen grunn ikke villet se hva slags mann de egentlig er sammen med. For er det virkelig sånn at disse mannfolka forandrer seg over natta, alle sammen?

Skrevet

Er ung mor og skal skilles...

Skal innrømme at jeg vurderte mannen min veldig dårlig før vi giftet oss, men jeg har drømt om barn siden jeg var barn. Og det er det beste som har skjedd meg.

Jeg har nettopp flyttet fra mannen min når jeg har nr 2 i magen. Jeg har hatt det hardt med meg selv når jeg måtte innrømme at jeg gjorde en tabbe da jeg valgte far til barna mine. Han var annerledes før, han var kjærlig og grei. Først i svangerskapet taklet han ikke hormonene mine, og begynte å slå. Har holdt ut til eldstemann var 3, men nå har jeg fått nok. Lurte til meg litt sperm så junior kan få søsken. Og så var det slutt.

En av grunnene til at jeg fikk barn tidlig, var at jeg var en meganerd på skolen, ble mobbet i alle år, og ville vise at det faktisk var noen som ville ha meg. Men det var jo også en dårlig grunn.

Jeg angrer ikke på at jeg fikk barn, men angrer på tidspunktet. Hadde jeg vært sammen med mannnen min litt lenger først, hadde jg kanskje sett hvordan han var...

Skrevet

Problemet ditt er jo at du må ha kontakt med denne drittsekken resten av ditt liv... Men godt for deg at du har fra ham, jeg *vet* at det er dritvanskelig... Og jeg ble mor tidlig selv, og er skilt. Og selvfølgelig var jeg sååå voksen da jeg gifta meg som 18-åring og fikk barn et år etterpå... Nettopp derfor kan jeg si at det ikke alltid er så lurt å få barn altfor tidlig, selv om jeg hadde vært sammen med eksen i fire år før jeg ble gravid, og kjente ham godt, så hadde jeg ikke nok livserfaring til å se at han ikke var helt god... Selv om han aldri var i nærheten av å slå da...

Skrevet

Var det egnetlig faren det var snakk om da???

Nei, det var det ikke.. men du kan godt få høre om han hvis du vil :)

Han er en arbeidsnarkoman, en kjempe god far og en kjempe god kjærste..

Jeg ble sammen med han når jeg var 16 år, syns jeg gikk glipp av mye i "tenåra" mine.. men angrer ikke.. Jeg tok ikke det første jeg fant, jeg ble forelsket og vi ble sammen.. Har vært uuutrolig mye opp og ned, men når vi fant ut at vi ventet barn så skjerpet vi oss og la det gamle bak oss..

Før dette så kranglet vi ca hver 4 dag, kranglet til vi heiv stoler rundt..

Men siden april i fjor så har vi ikke kranglet en eeeeneste dag!!!!!!!

Det er det ikke alle dere 30 åringer som klarer eller?? Oj, ble du satt ut over at en ungmor har det faktisk som plommen i egget???

Så jeg er lykkelig, mannen min er lykkelig og sønnen min er det.. Er det noe mer som spiller noe rolle enn egentlig det???

Skrevet

Hmm..

Jeg som bare kommenterte en uttalelse til EN av jentene i "Unge mødre" SERIEN!!!!!!!!!!!! S E R I E N , for pokker.

Hvem sa jeg slo alle over en kam?

Jeg sa heller ikke at jeg var en bitter tredveåring som ikke hadde fått barn tidlig og heller ikke klart å finne drømmemannen...

Jeg er over tredve, fant drømmemannen og fikk barn både tidlig og seint. Men ikke på noe tidspunkt sa jeg den gang slikt om tredveåringer!! Det viste bare i serien om de unge mødrene at de ikke så ofte tenker lenger enn sin egen ramme. De klarer jo ikke tenke seg at vi som er så mye eldre, kanskje ikke føler oss så gamle som de kanskje tror!

Jeg følte meg ung den gang, og jeg er fremdeles "ungdommelig", får jeg vel si da, for huttetu om jeg sammenligner meg selv med alle de unge. det har jeg vel ingen rett til.?

Hilsen den gamle røya, HI

Skrevet

hun sier kanskje det fordi det tradisjonellt er folk rundt 30 som er etablerte. Så...men man kan jo lure på inteligensen til folk

Skrevet

Til HI!

Du sier " hvem sa jeg slo alle over en kam?"

Du sier det ikke men, du sier da "det viste bare i serien om de unge mødrene at de ikke så ofte tenker lenger enn sin egen ramme"...

DER TAR DU ALLE UNDER EN KAM!!!!!!!!!!!!!!

Du må tenke litt uten for din egen ramme noen ganger du også..

Alle er ikke sånn som du sier.. Greit nok at det var idiotisk sagt.. MEN har alle ungemødre i verden sagt det??? Det er bare henne..!

Skrevet

det er en missoppfattning at alle unge mødre er opptatt av fest og fyll.. Mange, ja.. Men ikke alle!

Skjønner argumentet med livserfaring, sikkert kjekt det. Jeg er 20 år, nettopp fått vår første. Har aldri brydd meg om å feste, så synes det er litt teit når det blir brukt som argument: "fordi du ikke har fått rast fra deg" osv. Hva vet vel folk om det?

Skrevet

"Kjenner ei 19 år gammel jente som tar med seg barnevognen til venner, drikker seg stup full og proklamerer at ungen er det beste som har hendt henne. For så å trille ungen hjem midt på svarte natta sørpe drita.."

Siden du er så moden synes jeg du burde ha tatt kontakt med barnevernet ang. denne jenta for en stund siden. Det er IKKE normalt, og ikke greit. (Ikke greit at du regelrett mobber denne Veronica pga. hennes ståsted i livet akkurat nå heller).

Ja, jeg må si jeg blir IMPONERT over hvor verdensvant du er.. TENK alt du har opplevd. Sånn skryteliste er det lenge siden jeg har sett. Danse med ulver i Alaska... Svømme med pirajaer i Amazonas... Leke med aper på Madagaskar.. Ha het elskov med eskimoer i iskald iglo på Grønnland...

JEG LER MEG SKAKK!

Skrevet

Så fint at jeg som ble mor i en alder av 21 allerede har loffet i alle verdensdeler + drukket i 14 dager i stekk.

Til dere andre unge mødre som ikke fikk gjot dette før dere født barn så er det i alle fall ikke disse hendelsene som gjorde meg beredt til å bli mamma.

Var OK å være 'backpacker' i noen måneder. Lærte litt om verden - men bruker ikke så mye av den kunnskapen når jeg er med minsten på lekeplassen.

Er nå snart feridg med masteren min innen økonomi - har hus og bil, gift og et barn.

Er fint å være studentmamma. Gruer meg til neste kommer å jeg må tilbake i full jobb når poden skal i bhg. Er faktisk fint å slippe å ha poden i bhg i 8 timer +++.

Tenker på å bestige Kilemanjaro og dra tilbake til Great Barrieir Reef for å dykke når ungene har flyttet ut - glad jeg ikke er 60 da!

Høres ut som om folk mener at livet er slutt når man får barn... Herregud - Det er jo da det starter!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...