Gå til innhold

"Unge mødre"- uttalelser...

Anbefalte innlegg

Skrevet

"nei, asså, jeg har jo barn og bil og hus og.... jeg føler meg jo som en skikkelig gammel tredve- åring asså....!

Oj oj , de kommer til å få seg en vekker når de faktisk blir tredve,....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke stort...

det er nettopp det, de stakkars unge mødrene tror at vi over tredve føler oss så utroooolig gamle.

Skrevet

jaja, kom igjen, gre alle unge mødre under èn kam nå. ;-)

Skrevet

Herregud for en barnslig tråd ja ja 30 åringer den perfekte gull alder vel og merke blir 30 om 2 år ja det blir veldig spennende:) lurer på om jeg blir like barnslig som hun som startet tråden her:)

Var selv 21år da jeg ble mamma,hva er liksom problemet med dere egentlig? å begynne med barn i 30 årsalderen er å vente for lenge etter min mening .

Var dere så umodne og uansvarlige da dere selv var i beg på 20 årene?

Fant HI ikke drømmemannen i denne alderern kanskje stakkar er ikke rart hun er misunnelig.

Venter nr 4 og når jeg fyller det berømte 30 tallet da er jeg ferdig med å fø barn og det var det jeg ønsket hva du ønsker bryr jeg meg lite om,dette var hva jeg og mannen min ønsket.

Så mitt råd til deg HI bruk hodet ditt mer fornuftig enn å legge ut slike inkompetente tåpelige innlegg her inne,bruk heller tid og stunder til å bli voksen

Skrevet

haha leeeeeeer =) du er dum du hahahahaha.. fordi en person har sakt det så er alle unge mødre helt på jorde..

å hva er det egentlig som er så utrolig anderledes med dems liv å ditt? dere har mann, bil, hus, barn osv ? eneste forskjellen er at dere har levd lengre å lzm skal være så mye klokere å mere voksende haha ser jo det på dette innlegge her..

Skrevet

Djøsst giv-vem såm tajm.

Skrevet

Andre flere lite voksne 30 åringer, kanskje dere burde vente noen år med å få barn for dere høres jo veldig modne ut ha ha ha leeeeeeer:)

Skrevet

Lei av å lese innleggene dine Veronica! Du har flere skrivefeil enn en typisk 12 åring.

Vi som er noen få år eldre enn deg, har rukket å reise litt omkring i verden, festet oss halvt til døde, hatt heftige ferieflørter, blitt ferdig med utdannelsen og kommet oss ut i arbeidslivet. Noen har jo tjent en liten slump med penger også. Likevel er vi bare i alderen fra 23-30.

Når skal du få sjansen til å løpe halvnaken langs stranda med en vilt fremmed kjekkas? Seile fra italia til hellas med en rik ferieflørt du bare "digger", spare opp en liten slant og reise bekymringsfritt rundt i asia.. Feste 2 uker i strekk med venner bare for å ha gjort det.

Dra på spontane turer. Oppleve USA med venner eller reise 1 mnd til Cuba kun for å oppleve kulturen og slappe av?

Du er veldig ung, og det er nå du skulle reist omkring og opplevd verden. Tøyd grensene til det ytterste, hoppet i fallskjerm eller strikk.

Men istedet sitter du arbeidsledig uten noen annen støtte enn 970 kr i barnebidrag, fullstendig avhengig av samboer som jobber. Hvordan føles det å være en selvstendig kvinne som 19åring?

Du har flere år med skolegang og læretid å se frem til. Og du har allerede blitt mamma.

Nå drar ikke jeg alle på din alder over en kam. Kun deg! Når jeg var 19 var jeg ferdig med utdannelsen min og hadde akkurat startet i ny jobb.

Husker at unger var det siste jeg tenkte på. Jeg skulle ut å oppleve alt jeg kunne oppleve! Du går virkelig glipp av en del ting.

Hva skjer om barnefar forlater deg?

Skrevet

Anonym 8.16: Du får det til å høres ut som om man går glipp av noe når man ikke har muligheten til å rave dritings rundt i en alder av 22? Er det noe mål i seg selv? Oppleve verden kan man fint gjøre med barn.

Barn legger ikke beslag på hverdagen, det bare blir litt vanskeligere. Med rett innstilling så går alt, vet du :)

Når jeg var 19 hadde jeg også født mitt første barn. Absolutt ikke planlagt, men veldig velkomment! Jeg jobbet, og tjente egne penger. Eide hus og bil...

Du drar alle over en kam, selvom du mener du ikke gjør det....

Skrevet

jepp... vekker`n kommer nok når jeg er 30 og da får jeg nok akkurat de samme behovene til å finne alle mulige feil med mine yngere medsøstre slik som HI har...

Skrevet

Tulling. Tenk litt tilbake nå... Følte ikke du det på akkurat samme måten når DU var i tenårene?

Skrevet

Prøv å ta med deg en unge i jungelen i Laos du;) Men drar faktisk ikke alle over en kam. Det er spesifikt henne jeg snakker om. Vet om mange 19årige mødre som har vett i hodet, jobber, er selvstendige og vet hva de vil. De skaffer egen bolig, mat på bordet og har vett nok i hodet til å tenke hva om... "Veronica" Har ikke jobb, ikke utdannelse, ikke egen bolig - bor gratis i sin svigerfars ubebodde bolig...

Hun rakker ned på oss "eldre". Bare les noen av hennes tidliger innlegg i andre debatter her. Jeg rakker ikke ned på andre som faktisk har hodet på rett sted.

Rave dritings rundt omkring i gatene var skikkelig morsomt det skal jeg si deg!! Når jeg var 16!!

Men det å gå ut på forskjellige ting hver dag i 2 uker i strekk med gode venner og komme hjem dritings kun for å ha det moro, var for å sette det litt på spissen.

Jeg personlig mener at man burde fått muligheten til å gjøre litt av hvert innen man stifter en familie. Som du sa selv, ting blir litt vanskeligere. Og man har en annen person å tenke på i tillegg til en selv.

Kjenner ei 19 år gammel jente som tar med seg barnevognen til venner, drikker seg stup full og proklamerer at ungen er det beste som har hendt henne. For så å trille ungen hjem midt på svarte natta sørpe drita..

Joda, en unge gjør ting litt vanskeligere.

Jeg og min kjære drar ikke på byen lenger. Vi har roet oss ned og koser oss hjemme eller hos noen gode venner iblant i helgene. Men blir sjeldent senere enn 23.

Kan du si det samme om deg og mannen din? Drar dere ikke på byen? +++

Skrevet

For et patetisk innlegg. Hvis du tror at de viktigste opplevelsene i livet er å feste, og at du øker forståelse for verden og andre lands kultur ved å feste på en strand i Thailand, så synes ikke jeg de barneløse ungdomsår har gjort deg særlig klok.

Det lange barneløse årene tror jeg i større grad gjør mange egoistiske og selvopptatte. De tror alt dreier seg om dem selv, og sine egne "viktige" opplevelser (som stort sett handler om fest og fyll). Studere kan man fint gjøre med barn, se verden kan man også gjøre, etter fylte 40 - det går faktisk an!

Skrevet

Uff så tragisk syn 30 åringer har på å få barn JA tenk alt man går glipp av hadde jeg begynt med barn i 20 årene hadde livet mitt vært slutt bla bla bla.

Alkohol er meg likegyldig ville heller hatt 5 barn for den slags skyld en å helle i meg gift hver helg,nei det er noe jeg ikke savner.

Dessuten har både jeg og mannen min vært i New York etter at vi fikk barn .

Hvorfor ønsker 30 åringer seg barn egentlig? da er jo livet over for dem.

Status kanskje ? Barn fødes ikke for og tilfredstille foreldrene. Men ser meg glad at disse 30 åringene har ventet så lenge med og få barn,for visst dem hadde fått barn tidligere tør jeg ikke tenke tanken på hva slags foreldre dem hadde vært så de har gjort det beste for barnet sitt med å vente i 10år slik at dem fikk mer vett i hode.

Skrevet

Skulle gjerne sett deg reise 6mnd rundt omkring i verden, badet med delfiner, danse på en båt midt på havet til vakker musikk under en glitrende stjernehimmel, Klatret i fjell, snowboardkjøring i alpene, spa i thailand, oppleve elvepadling i jungelen, bo med innfødte på en av vandringene dine, leve etter gamle tradisjoner på cuba, reise fra vingård til vingård i frankrike, jobbe i australia og lære deg å surfe+++ Alt som jeg faktisk har opplevd på noen få år.

Det meste uten å drikke alkohol! Du har selv et veldig forvrengt syn på livet om du mener at du kan bare forsvinne fra norges land i 6 mnd i strekk når du er 40 år, har jobb, forpliktelser som lån, barn som er på vei til å bli voksne mennesker som ønsker å se deg, en ektemann som ikke har lyst eller ork til å dra.. ++

Dette har jeg fått gjort i fra alderen 19-23. Synes det er en rimelig bra prestasjon selv.

Ville vært en fryd å se deg som 19 åring med et lite spebarn gjøre det samme og oppleve det samme. Man kan faktisk ikke reise overalt med en liten på slep.

Du må faktisk tenke litt lenger enn dine egne lyster. Og du må ta hensyn til barnefaren.

Om du mener at Thailand kun består av en strand så burde du sette deg på skolebenken i et par år til unge dame!

Studere og ha en unge på samme tid krever mye av en. Men det er fullt ut mulig å gjennomføre!! Nada problema:D

Forstår at du er bitter siden du selv mistet dine frie år=D Kom igjen å gi meg en real trøkk i trynet da vel!!

Skrevet

Hyggelig at du kaller meg ungedame, jeg 34.

Skrevet

Er vel ikke så tragisk å være glad for alt en har fått oppleve som en i ettertid ser hadde vært umulig med barn?

Hva er tragisk med det?

Når en får barn begynner et nytt liv, det er fantastisk og fint (ja, tenk, over 30 og jeg synes det), og det gir en noe helt spesielt.

Men de minnene jeg har fra 20åra, åra da jeg og kjæresten min blei ordenlig kjent og hadde det så artig sammen at du vil ikke tro det, de ville jeg aldri vært foruten! Og nå snakker vi måten å leve livene våre på og opplevelser, ikke fest og alkohol.

Jeg føler jeg har fått i pose og sekk rett og slett. Jeg hadde jo sikkert tenkt annerledes hvis jeg fikk barn når jeg var 23, for barn er jo det mest fntastiske som finnes. Men, jeg kommer nå til å råde jenta mi til å vente noen år når den tid kommer. Basert på egen erfaring!

Skrevet

hva om jeg ikke vil ha alt det der ?

festing å bla bla bla du prater om innteriserer meg ett vist sted. greit en gang i blandt men det kan du da fortsatt når du er mor å..

å jeg har flere år med lære tid å skole ? hva vet du om det? er egentlig ferdig med skolen å kunne godt ut i læra men velger å gå skole mnd til er det lzm flere år ?

greit jeg er ung men alt det du skrev over syden turer osv er noe jeg heller drar å opplever sammen med familien min..

Skrevet

hehehe...får vel kjøpe meg rullator til februar jeg da skjønner jeg.....hihihi....gjett om de kommer til å flira av seg selv om noen år...og kansje gremmes litt.

Gjest Sauen og dingsen **1pp**
Skrevet

Hehe, denne var nesten litt morsom.

Ja, jeg har hus og bil, men jeg føler meg ikke som en "gammel 30-åring". Jeg er fullstendig klar over min alder, og ser ikke på mitt fødselsår som verken et privilegium eller en last. Jeg føler heller ikke at 30-åringer er særlig gamle. Har mange venner som er 30 - noen av dem på samme nivå som meg (barn og mann og alt det der), noen fester fremdeles ørene av seg mens andre igjen er bedre husmødre og mer erfarne foreldre enn det jeg er.

Hver alder har sin sjarm, og jeg personlig mener ikke man begynner å bli gammel før man passerer 90. Jeg kjenner en 103-åring som er sprekere og yngre til sinns enn mange 40-åringer jeg kjenner, så dette med fysisk og mental alder er vel ganske relativt.

Ellers forsørger jeg meg selv, og det samme gjør samboeren min. Til tross for vår forferdelig unge alder (21 og 24) har vi fått evnen til å tenke litt lenger frem enn nesetippen vår, og jeg kan garantere deg at vi tar ansvar for våre handlinger og for vårt barn.

Jeg har kanskje ikke opplevd å reise verden rundt og flørte villt med fremmede italienere, men jeg har i løpet av mitt korte liv opplevd mye mer enn du tror. På godt og vondt. Alle erfaringene (du tror kanskje ikke det er så mange, men så kjenner du ikke meg heller) jeg har fått, har gjort meg til den personen jeg er. Mammarollen er vanskelig for de fleste, men veien blir til mens man går.

Jeg kunne sikkert kommet med motutsagn av typen "typiske gammel mor-utsagn", men det ville jo bli å synke til ditt nivå.

Så rull inn og ro deg ned, du vet du får fortere rynker av å være så sinna hele tiden? =)

Skrevet

Det var vel ikke akkurat sydenturer hun beskriver *knis*

Skrevet

har ikke giddi å lest alt men har fått med meg litt..

du sier jeg ikke har bolig ? jeg bor i et hus i lier sammen med kjæresten min, å nei vi betaler ikke hus lier pga sviger far eier huet, men har da for faen hus forde, å er vel ett gansk etryggt sted å, skal vel litt vel til før svigerfar kaster oss ut..

å nei jeg har ikke jobb fordi jeg har godt skole å er ferdig med utdannelsen min så har ikke flere år med skole forran meg.

å du kjenner ikke meg i det hele tatt så i stede for å fortelle meg hva jeg egenltig burde gjort med livet mitt å bruke masse energi på me så bruk det på dine søte små i stede =)

ikke har jeg noe som helst behov for å feste rundt å vil jeg se verden tar jeg familien min med..

Skrevet

09.12

Jeg er enig med deg, men du får det fortsatt til å høres ut som om det viktigste i livet (før man får barn) er å feste og reise rundt. Det hadde ikke jeg hatt mulighet til uansett om jeg hadde fått barn eller ei, i en alder av 19

Såklart burde man fått muligheten til å gjøre litt av hvert, men for mange er ikke den muligheten der. Jeg har ikke lest så mye av hva denne Veronica har skrevet, men hva hun velger å gjøre er igrunn ikke opp til meg. At hun vil leve livet sitt som ung mor, fattig og "husløs" (misfortså meg rett) så er jo det hennes valg.

Og nei, jeg syns ikke noe om folk som rakker ned på andre, uansett!

Joda, vi drar på byen vi. Jeg kan t.o.m drikke meg sørpefull, men jeg har ikke med barna ;)

Eller så drar vi hver for oss :) Eller er hjemme og sløver'n i sofaen.

Med unger følger ansvar, men man kan ikke slutte å leve fordet

Skrevet

Ferdig med utdannelse= klar for første arbeidsdag.

Du er ferdig med SKOLEGANG!! Stor forskjell på det og å være ferdig utdannet. Uansett må du ut i lære på minimum 2 år, ettersom du har gått kokk og servitør. Trodde faktisk du måtte velge en retning av de 2 og gå et år på skole videre i tillegg. Leste på en annen side at du ville bli frisør. Dvs 1 år med skole+ 3,5 år med læretid Noe som igjen sier meg at du har 4,5 år igjen av utdannelsen din før du kan regne deg selv som ferdig utdannet.

Btw, når jeg var 19 år var jeg ferdig med læretiden og hadde tatt fagbrev. Dvs 2 år på videregående skole + 2 år i lære. Hva har du egentlig sløst bort tiden din på? Ingen unnskylding at du hadde for dårlige karakterer til å komme deg inn på den linjen du ville. Bare gått et ekstra år på skolen for moro skyld?

De fleste på din alder er i jobb, har egenhendig skaffet seg bopel og snylter ikke på sin svigerfar. Noe jeg mener er en skam i seg selv. Du beviser deg ikke akkurat som en selvstendig kvinne klar til å være en mor.

Det jeg beskrev var ikke å feste rundt, men å oppleve litt forskjellig før man slo seg til ro. Og tro meg det er ikke det samme som en sydentur til gran canaria eller et lignende turiststed!

PS: Du har virkelig et stort behov for å starte med rettskrivning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...