Gå til innhold

TROMSØMØDRENE 4.SEPTEMBER


sommer2012?

Anbefalte innlegg

hei hei=)

Så koselig at dere planlegger hyttetur =) Kos dere masse=)

 

Tone: Håper N-N blir frisk snart. Da vi var hos legen på 6 ukers kontroll, spurte han om Aline noen gang hadde hatt feber. Da vi svarte " nei", sier han at en skal være veldig obs på feber hos de små. Skal visst ikke nøle med å kontakte legevakten når barn under 3-4 mnd har feber..

God bedring :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

S: Jeg får heller ikke bært Oskar med spredte bein i Ergoen, må bruke spedbarnsinnlegget og det synes jeg er så knotete. Her er helt klart sjalet favoritt. Har aldri hørt at det er begrensninger i bæretid, i enkelte land er jo barnet i sjalet hele dagen (Afrika f.eks). Jeg opplever at O får masse kontakt i sjalet. Ofte ligger han å titte opp på meg, så herlig :-) Her har vi også litt styrete kvelder, han finner ikke helt roen Jeg må ofte hjelpe han i søvn med byssing og bæring. Å bade funker ofte bra, da blir han så rolig. Overdoser med mat funker også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Susanne: Plukket du sopp med Gustav i bæresjalet? Gikk det bra altså? Så lurt å steke de med smør og krydre før soppen fryses ned Kari Anne og Minda! =)

 

Virker som flere plages med kveldssure/trøtte barn så det er sikkert ganske vanlig. De utvikler seg sikkert bra masse i den her tida så det kan bli mange inntrykk å fordøye.

 

Kari Anne: Kanskje æ kan prøve Ergoen på ulltreffet, så ser æ om den passe og koss Noa-Nikolai trives i den sånn umiddelbart! Satse på at det går bra på hytteturen da, får kle han godt i tilfelle jeg må ta han ut! Går nok fint. Og så bra at du skal melde dæ inn på SATS!! Pia skal også det forsto æ! Da bli vi en liten gjeng der da! Blir du med på SATSbaby imorgen kl. 11.30? Det er i byen. Tirsdager kl. 10.30 og fredager kl. 11.30 e SATSbaby på Langnes. Supre timer med Aimèe som instruktør, ho e vedig flink og har fire barn selv. Og 16.oktober starter SATS opp med Pilatesbaby! Da blir det fire timer i uka med baby, det er et veldi bra tilbud synes æ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei nei, høres ikke bra ut, feber og legevaktbesøk, håper at det ordner seg og at det ikke blir verre.

 

Blåbærtur...hmm ...missunnlig, her har folk vært helt galen etter blåbærbærne...ingenting igjen lenger.

Men i morgen skal vi, hvis det er fint vær, finne på en lengre tur- Tar fjellheisen opp og går innover mot Dypdalen og så se hvordan det går.

Hvis det er fint vær framover, tror jeg også jeg tar meg en sjekk-tur til Trollvassbu og se hvordan forholdene er. Derfor kan det hende at jeg ikke blir med på ulltreff.

 

Overnatting på hytta koster 100 for DNT medlemmer og 200 for ikke-medl.

Vedr.utstyr, ja slik Annette beskriver høres ok ut.

Egen sovepose må medbringes ifølge turlag.

 

Bæring: nei, det er ingen begrensning hvor lenge man bør bære (se KA skrev mht andre Land), men jeg syns personlig at det er viktig med stillingsveksel hvis det er mulig. Som tidligere skrevet prøver jeg om det høver annenhver dag å bære og annenhver å transportere henne med vogna. Så veksler jeg mellom å la henne ligge på mage og på rygg når vi er hjemme og leke. Det er nå ingen store protester lenger å ligge i vgna eller bli båret.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra dokk hadde en fin tur i Simavika Minda! Det e nydelig der oppe.. Har vært der i flere årstide, å må si at no e den fineste tia absolutt...

 

Utstyrsliste (kan jo lag ei skikkelig liste da... Iallefall et eksempel på ei!)

Vanntette sko, fjellsko e jo absolutt best.. Hvis man har!

Lette turklær, tynn ullskjorte eller anna som transportere svette

Jakke

Tykk/varm genser til å kle på i pausa i tilfelle det bli kjøli

Lette sko (kan knytes på utsia av sekken så de ikke tar plass) kjekk for dotura å sånt! =)

Tørre varme klær å bytte til når vi kommer fram

Sovepose® og evnt laken

Putetrekk hvis man e avhengig av pute (rulle sammen tykk genser å stappe inni e jo et tips for å ha mindre i sekken)

Sovepose el til den lille

Bleia

Våtservietta ( for en gangs skyld på tur ska det gå greit for min del, så bli det bad når vi kommer hjem)

Håndduk (æ kan ta me ei sånn lita skiftematte som kan bare vaskes av så slipp vi å ta så mye med)

Klær te den lille, ull e bra for det kan jo ofte bli kjølig på sånne hytte..

Mat! Vi bør jo bli enig om ka slags middag vi skal ha, vekt e jo lurt å tenke på for e jo ikke alle som kan bære tung sekk. Æ bli å ha en som e ca 65 liter trur æ (eller 60) så kan ta litt, men ikke alt. Kanskje vi skal lage en turtråd? Bare for tursnakk?

 

Ingen som e me på litt kaffe i byen i mårra formiddag? =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fint med den lista du laget....inntil vi vet hvor mange det blir til slutt foreslår jeg at mhht mat tar hver det den vil spise. Blir jo posemat regner jeg med uansett og nister utover. Jeg orker ikke dra med meg noe gurmetmat...men kanskje noe andre? Kanskje en karton rødvin?

Blir spennende!

Øy, var det for mye tursnakk nå? Annette?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spm: Hvis man f.eks har froset ned melk og tar d opp dagen før man ska bruke d, kan man da f.eks ha d på ei flaske og ta d me sæ ut? Eller må man bruke d me engang d e tint?

 

Tænkte om d kunne ligg i kjøleskapet til kvelden etter den dagen man tok d ut...

 

Og at man da kunne ta d me sæ på ei flaske, vest man skulle nåkka og ville ha litt ekstra med...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk Elise for at du delte erfaringen din om legging på kveldene. Det hjalp her i gården også det gitt :) Igår skrek og styra Noa-Nikolai noe voldsomt mye, bruker da å gå med han, bysse, vugge og gi mat. Ingenting som hjalp. Normalt må jeg sitte ved siden av sengen når han skal sovne, men igår la jeg han og gikk på badet for å pusse tennene. Når jeg kom tilbake hadde han sovnet! :) Jippi! Det samme skjedde imorges. Håper det varer. Han trenger kanskje litt fred og ro for seg selv.

 

Å, har lyst på Mei tai æ no, hehe... ser på nett vettu, så mange fine! Får se koss Noa-Nikolai like bæring i Ergoen så kanskje det bli en Mei tai etterhvert. Noen som har en jeg kunne prøvd med han oppi for å se om han liker det? Ingen vits å bruke masse penger på det om han ikke blir fornøyd.

 

Anette: Hm, vet ikke helt om æ skjønne ka du spør om, men melka holder seg hvertfall to dager i kjøleskap etter du tar den opp fra fryseren som jeg har forstått. Du kan ha det på en flaske og ta det med ut, men tror ikke det skal gå så mange timer før du bruker det da. Men æ har ikke så mye peiling på det der! Vi e hjemme når vi skal bruke flaske...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

G`Morn

 

Godt at vide at jeg ikke er den eneste som ikke helt forstår hvordan mit barn skal få alt i rette doser om aftenen, så han er blid og fornøjet helt til han lægger sig.... egentligt vil det vel også være ret utroligt om vores børn var blide og fornøjet hele døgnet!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tone: Ja ble kanskje litt "knotet", men viste ikje heilt kordan æ sku forklare d.

 

Ska ut å spise me jobb, så tænkte æ bare ta me mæ litt av den melka som æ har fråset ned tilfelle Elias vil ha litt ekstra..

 

Kunne ta den ut av frysern kvelden før, men lurte på om man da dagen etter kunne ha den på ei flaska å ta med...

 

E vell holdbar i noen tima da på flaska?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...