Gå til innhold

TROMSØMØDRENE 4.SEPTEMBER


sommer2012?

Anbefalte innlegg

har dåkker mye på ungan når dem ligg i ergoselen? tenkte sku bruke den i byen å på nerstrainna t uka viss æ har fått den da..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ser på tett inntil forumet at det er bæretreff i morra (lørdag) på biblioteket kl 12:) http://tettinntil.no/forumet/showthread.php?t=85523

Trur vi tar oss turn dit for å finne ut ka vi skal satse på ang bæreinnrettning.

Ang ergorsela så trur æ de har den inne på vidunderbarnet.no :)

Å så har du manduca som ligne litt på den..(trur æ..Kan liiite om dette)

 

Her har vi hatt ei tøtta som ikke vil være oppe,ikke vil sove,ikke vil ditt å ikke vil datt..Så e litt ødelagt i nakken igjen.Så må få fatt i bæreting fort.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unni: Veldig koselig at du har blitt med i gruppa vår :) Håper du koser deg hjemme i Bergen, blir koselig å se deg igjen når du e tebake i byen! Er du fornøyd med BabyBjørn bæreselen? Pumping ja, hehe... æ slit også litt med å få ut nok og å få tid til å pumpe meg... så nå sto jeg likeså godt opp midt på natta etter jeg har ammet Noa-Nikolai som sovnet så fint kl. 22 igår kveld for å pumpe litt. Men måtte koke utstyret først, så da ble det en tur inn hit :)

 

May-Helen: Har du det fint på ferie? Noen som har hørt fra henne? Misunnelig ja... skulle ønske jeg var et sted i finværet siden det er regn og dårlig vær hjemme.... håper på fint høstvær når æ skal hjem te Trøndelag i september/oktober!

 

Anette: De selger sånne soveposer på Hennes og Maurtiz på Nerstranda hvertfall og sikkert mange andre steder også :) Æ bruke å se til Noa-Nikolai etter han har sovna av og til, men ikke hver kveld. Har jo på babycallen så hører om det er noe. Men som oftest legger vi oss samtidig eller ikke så lenge etter han da. Hvis han sover ute i vogna er jeg som regel å ser til han av og til.

 

Elin: Koselig å se deg også igår på Polarsenteret! Artig at det skal være bæretreff imårra da, kan sikkert være praktisk å gå på ja! =) Jeg er bare sjeleglad jeg kjenner Kari Anne som hadde bæretreff når vi var gravide, er jo en jungel å velge i blant bæretøy! Vanskelig når man er nybegynner...

 

Æ har no vært inne på ebay.com og lagt inn bud på en blå Ergosele, men fikk den ikke :( Må vel beregne 25% toll også på varer over 200 kroner som sendes til Norge? Funnet ut at æ kan betale ca. 100 dollar da også er det 40 dollar i frakt...blir 800 norske kroner. Har sendt mail te babyslynga og sagt at æ bestille fra et annet sted om de ikke kan levere før om tre-fire uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tone: Okei... Ja har baby call vi og.. Kjekt me d...

 

Elias va så flink, sov fra 22:15 til 04:45... Sovna et kvarter etter at han ble lagt i senga si...

 

Må vell kanskje kjøpe sånn sovepose, men utrulig nok hadde han dyna på sæ i natt... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elin: Du må bare ta deg en tur opp til meg, har mange bæretøy du kan få prøve, sjal (elastisk og vevd) Mei tai, slynge og Ergo :-) Ja, og en babybjørn. Kunne tenkt meg bæretreff jeg også, men ikke når jeg må ta med meg begge to. Blir litt for heftig tror jeg.

 

Her var O temmelig irritabel igår, helt klart at det var noe som plaget han. Så vi holdt oss i nærheten av hjemmet i tilfelle det ble hyl og skrik ute på tur. han har bæsja to ganger i natt, så det var vel magen som plaga han.

 

Vi hadde sånn tvangstrøye til J :-) Kjøpte den på Reflex til 550 kr. Den hadde seler, men de brukte vi aldri.

 

Snakket med May-Helen på torsdag, de har hatt en kjempefin ferie :-) Hun er nok snart med på treff igjen.

 

Da jeg bestilte min Ergo måtte jeg også vente lenge. Tre-fire uker synes jeg å huske. De er visst veldig populære!

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig treff som alltid på fredag =)

 

Jeg bestilte ERGO'en fra VidunderBarn. De skulle trekke penger når de sendte den.Pengene ble trekt et par dager etter at bestillinga ble lagt inn. De ble trekt den 1 sept... Så jeg venter spendt på pakke i posten hver dag nå!!

 

Høres jo artig ut med hytte tur da!

Men for min del blir det fort dyrt. For vi har ikke noe tur utstyr... Regner med vi trenger sovepose, gode tur klær osv?

 

Du er nå bra kreativ, og kommer med mye gode forslag Elke!! Kjempe flott, fortsett sånn =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for tipset med bæretreff i dag, skal ta meg en tur.

ergobaby.de kan jo prøves som alternativ å bestille - kort levering i all fall.

Elise, takk for oppmuntring, men fint også hvis noen blir med neste gang. Ang hyttetur: de har sengetøy så vidt jeg kan huske på hytta, du kan høre med turlaget. Så man trenger bare laken og trekk.Turklær etc. er nok lurt å ha, ja... og paraply! Selv om det er "fy fy" i norske fjellheimen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja e lang vente ti på babyslynga... men trur min e på tur no, pengan ble tregt den 3sept..

 

bynne å lure på om andrea har foinne ut at æ e en go plass å gjøre fra sæ på å gulpe... igår skreik ho lenge hos faren, så tenkte sku gi pupp, men d ville ho ikke ha. tok ho opp å den gulpen, æ va så klart nydusja:) å idag tok ho å gulpa den store gulpen på nytt, å så bynte ho å bæsja å gulpa på nytt en stor gulp... å ho bæsje kver gang æ håll ho, faren kan ha hatt ho lenge å så gir ho t mæ, å da bæsjes d me en gang:) e no gått ho har foinne sæ en plass å gjøre fra sæ på;)

 

no sover ho i stolen, ska ta ho opp litt så ska ho legges i vugga.. håpe ho sover igjen, like ikke at æ legg ho i fra mæ:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen:)

Her var det skrevet mye iløpet av de 3 siste ukene. Er ikke helt oppdatert på alt. men ser mange gode forslag til sosiale sammenkomster. Hyttetur hørtes veldig spennende ut:) Er også med på julebord/vinkveld hvis det lar seg gjøre.

 

Ferien er over desverre. Men har hatt noen flotte uker med sol og varme. Gikk utrolig fint å reise med J, hun har vært blid og fornøyd hele tiden. Nesten ikke skreket i det hele tatt. Så godt at dem kan få oppleve å ha lite klær på også. Storebror har også kost seg. Stas med bading i basseng og hav (nå skal det sies at havtemperaturen var under min grense...). Mye god mat også:) Dro en dag til Lisboa også, men ikke helt ideelt med to barn. Men fikk sett litt iallefall. Hadde også et stort kjøpesenter i nærheten av der vi bodde med bl.annet Zara. Det ble mye nye klær på storebror, så mye fint der!

 

Nå er det vel bare å innse at høsten er godt igang, lurer litt på hvor det ble av sommeren? Var ute igår å kjøpte skotøy for høsten og vinteren til storebror, må kjøpe ny vinterdress etterhvert også. Blir fort en del penger på slikt hver høst...

 

Ser at mange har fått dilla på nettshopping:) Jeg lot meg friste igår og bestile stelleveske. Den var midleridig utsolg, men skulle komme ila september, så det er bare å vente. Gøy med nettshopping, det er jo så mye fint!

 

Håper på å treffe dere snart. Ser desverre ikke ut til at jeg får med meg ultreffet hos Kari Anne, men kanskje kino på orsdag alt etter hva som går. Noen som vet om Arn har gått på babykino?

 

Ha en fin lørdag og helg jenter.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Her er det mange kreative forslag til treff fremover. Vinkveld for mammaene høres bra ut:) Jeg kommer meg egentlig ingen steder om kveldene ennå, for da går det i amming og en del gråting. Som regel ammes hun i søvn, og da må jeg nesten være hjemme... Jeg tror ikke hun har vondt eller noe, jeg tror hun gråter når hun er trett og ikke får sove selv. Men hvem vet?

 

Er det noen som kan tenke seg hjemmetreff snart? Jeg har ikke kjempestor plass, men tror det skulle gå greit alikevel. Bor på toppen av tverrforbeindelsen, så det er gangavtand fra mange steder. Har god parkering.

Når skal det være ulltreff?

 

Tone, jeg søkte på finn.no etter Ergo, og kom over denne med bare 2-5 dager levering:

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=14616969&sid=xz2cabvdqn2477764&WT.svl=Link

 

Dere får ha god helg!

 

Elin og Lea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei May-Helen! :) Hyggelig å høre fra dæ igjen og at du e tebake i byen! Skikkelig misunnelig på deg som har vært på ferie, hehe... Arn har vært på babykino ja, så den sist torsdag. Æ tenke mæ også på babykino på torsdag om det ikke bli De gales hus, den har æ sett. Basert på boka te Karin Fossum, kjempebra norsk film! Å, Zara har mye fint ja...

 

Sommeren har ikke vært i Tromsø i år i hvertfall! Har hatt noen få fine dager mens du var på ferie da, men ikke mange. Deilig de som var. Og husker jo noen stunder i mai/juni også med is ute på benk på torget etc. Vi har no vært så heldig og arvet klær fra et vennepar, var to utedresser, regnbukse, luer, strømpebukser og gensere. Veldig veldig praktisk! =) Ordentlige saker også, Helly Hansen og andre bra merker. De hadde sortert og kastet det som var slitt.

 

Ja, æ har fått dilla på nettshopping, veldig praktisk :) Ikke alle butikker det er enkelt å komme seg frem på med store vogna, hehe. Istedet for stor stelleveske har æ bestilt diapees&wipees tøyposer, de er så stilige! Bare plass te bleier og våtservietter da, så skift må eventuelt pakkes et annet sted. Koss stelleveske har du bestilt da May-Helen? Kari Anne sin er jo så fargerik og fin! =) Hvilken side?

 

Tove: Æ har bestilt fra vidunderbarn.no, babyslynga.no, diapeesandwipees.com og prinsessebutikken.dk. Har vært innom kjempemange nettsider og surfet og sett. www.krabaten.no, ergobabycarrier.com, ergobaby.de, idat.dk, corneliashus.no, ebay.com, netthandelen.no, finn.no osv.

 

Elke: Så dumt at ingen ble med deg på tur! Tror ikke du skal ta det personlig, var nok været som gjorde at ingen kom... ikke alle som er så tøffe som deg og går på bæretur selv om det er regn! ;)

 

No e Ergo bestilt fra vidunderbarn og betalt :) Satse på at de klarer å sende den til æ skal reise te Trøndelag 29.september. Ble noen søte babylegs også i tillegg så slapp jeg å betale frakt! Også bestilte jeg vannavstøtende og vindtett bæretrekk te Annette te 299,- i restekassa - tips te dåkker andre om dåkk e på utkikk etter det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Elin :) Koselig å høre fra dæ igjen også! Æ kan tenke mæ hjemmetreff! Det e bestandig koselig. Ulltreff er onsdag kl. 17 i Brattbakken 108 hos Kari Anne - kommer du? Ullklær fra krokofanten.no.

 

Å... så synd at æ har betalt Ergoen æ bestilte hos vidunderbarn, var jo billigere på finn.no! Tips te dåkk som ikke har bestilt enda... De hadde jo blå og sjokoladefarget også! Sukk... jaja. Bli bra med svart retro og da.

 

God helg videre ja! Skal te et vennepar og spille TP ikveld, gleder meg til det! =) Skal en tur innom Sjarmtroll først tenkte æ om de har åpent... ellers blir det Jekta på H&M og Lindex. E på jakt etter amme-bh, varme ullsokker, votter og sovepose te Noa-Nikolai. Har fått strømpebuksene og lua æ bestilte fra Danmark idag, det gikk fort gitt! :) Er superfornøyd med prinsessebutikken.dk! Så flotte farger på strømpebuksene fra IdaT og så søtt med smilefjes på! Lua va også super, hvit og rosastripet. Også kjøpte æ et par ullsokker der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte sovepose på H&M på Pyramiden.. Men te dåkker som bruke den soveposen, ka har dåkker på dæm på natta når dæm ligg i den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jippii:D der va ergoselen kommet:D e d nåkks spesielt man må tenke på me den? eller e d bare å legge d innlegge i å spenne fast? ho ligg å såver no men ska prøve den når ho står opp:) ka har dåkker på dem? æ har ennå ikke kjøpt nåkka ullklær, men ska kjøpe t uka...:)

 

lure på om æ åsså ska kjøpe sånn sovepose... e d ikke bare å ha den på å sokka?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den soveposen vi kjøpte va d ikje "hull" i dær nede til beina... Treng vell ikje sokka da eller..

 

Veit liksom ikje ka man treng å ha på dæm, når man bruke den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vårs pie e veldi kall på føttern så trur æ ville ha hatt såkka på uansett..:) men treng vell bare den posen på? e d ikke arma på alle de posan? å bleia så klart;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pusi, det følger jo en dvd med, da får du demo om bruken..veldig greit, ellers er det viktig at du har den da sikkringsgummi altid over belteåpningen. Lett å bruke!

Klær i ergoen er vanlig uteklær og gode tykke sko/sokker. tror man må prøve seg litt fram i den her årstiden. Nå er det jo fint med ullklær slik at baby ikke blir kald om mor blir litt svett og overfører svetten.

Det fins også bærejakker og ponchoer. Veldig greit å ha når det blir kaldere, tenker jeg.

 

Hyttetur til Trollvassbu er planlagt fra torsdag 18. til fredag 19.september. Det er selvsagt at man ikke starter nå det pøsregner, men om det er opphold, er det vel greit, eller? Turen går gjennom veldig slett terreng, nesten umerkelig lett oppover, noen små bekker underveis, ellers tørr og fin sti. Det er 5-6 km fra parkeringsplassen og dermed tar turen ca 2 timer. Fint å være utstyrt med regntøy/paraply/poncho.

Hytta er ellers utstyrt med 5 rom a 4 seng, tror jeg, og en stor stue. Det er ovn og ved og gass til koking, utedo og elv ved hytta.

 

Denne tiden ser ut til å være den fineste med tanke på høstfargene og det er herrlige kontraster der ute ved Trollvassbu, både moser, skog, fjell og en slags kanjon man gå ved siden av det siste stykke.

 

Noen som vet om det har begynt jakt da allerede? Og om det er lov å jakte der? Jeg lurer bare på om dette er tilfelle må man kanskje regne med noen jegerer....bare lurer! Men jeg mener å ha lest at det ikke er lov å bruke turlaget hyttene til dette formålet...skal høre med dem for sikkerhets skyld.

 

Og, vi er nok ikke SÅ tøff at vi startet i regn sist fredag... det var jo helt fantastisk turvær da.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tove og Anette:

 

Aline har på seg nattdrakt inne i posten. Siden nattdraktene er uten ben, har hun også et par tynne sokker. Tenker at poenget med soveposen i tillegg til at de skal ligge i ro, er at det skal være lunt og godt inne i der. Så, da er nattdrakt og sokker perfekt. Soveposen er jo lengre enn de små er, så da blir det jo romslig og ikke for tett/varmt =)

 

Vi er som sagt strålende fornøyd med dette, så.. håper tipset mitt gjør dere også fornøyde.. Ja, slik at dere ikke har brukt penger unødvendig =) hehe..

Sjekket for dere idag, og de selges til 149kr på H&M på nerstranda. Har sikkert på de andre H&M også =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anette : Ja,blir spennende å høre om Elias trives i den. Vi har som skrevet ikke knytt den fast i sengen enda. Men, gjør det sikkert etterhvert. Må bare sy lengre hemper i den, for de som er i den vi har, er for korte.

 

ååååh... jenter.. er det ikke koselig nå når det er skikkelig mørkt på kveldene? synes det er så trivelig jeg =) stearinlys, te og strikketøy.. hehe=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AS: Hmm kordan farge e d på den posen din? Trur ikje d va sånne hemper på vårs...

 

Jo høsten e fin, e jo kos når d e mørkt ute og man kan ha stearinlys på :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenne no at æ har veldig løst på den Beco Butterfly bæresela istedenfor ergo sela...Men kosta en hel del mer...Men kan brukes litt lengre enn ergoen...

 

Nån som har tips til kordan man får litapia til å sove på kveldan?Ho e trøtt å mett,vill ikke være oppe,vill ikke ligge i senga si eller vårs,vill ikke holdes. Vil sove,men finn ikke roen...Slitsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elgjakta starter 25 september, og de jegerne som jakter elg i området bruker uansett ikke å sove på trollvassbu. Det jaktes ikke på rype i området pga liten bestand for tiden. Så da slipper vi høyst sannsynlig å dele hytta med jegere;) ..Men kanskje noen andre, hvem vet?

 

Hadde jo vært kjempekos hvis det var brukbart vær og vi var flere som dro.

 

Nå er det en uke til vi skal ha dåp. Må begynne å planlegge skikkelig nå. Dagene går så fort... Skal ha bacalao og karamellpudding. Hadde egentlig tenkt til å innkvartere fam min i bhg, men naboen skal ha 40årslag samme helg og var før ute med å skrive seg opp, så blir trangt i leiligheten vår. Mamma, pappa ,broren min og en venninne i tillegg til oss. Må finne på noe smart;)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...