Gå til innhold

TROMSØMØDRENE 4.SEPTEMBER


sommer2012?

Anbefalte innlegg

8 dager er det jeg har lest; tror det er litt ulik info man får. Men du kan ha melken stående i mer enn et døgn i all fall...hør med ammehjelpen for sikkerhetsskyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

åyy så ikke at d va kommet ny trå:)

 

æ har ikke fått nåkka mere melk.. men prøve me grøt å te, å pumpe å gir ho pupp så mye æ kan... så håpe d bedre sæ.. sto på ammehjelpen om en spray man kan bruke,.. e den nåkka bra?

 

ho vil ikke såve.. har ikke såve sia kl hall 3 sånn ca....!! ho e litt overtrøtt, så trur man får såve lenge no når ho såvne ånkli.. :)

 

åhh kor heldi dåkker e som får ho t å såvne i senga.. her slit ho ennå me å ska såve andre plassa enn åss.. men i mårra ska ho bare såve i vugga.! e tongt å ska ha ho såvans på åss hele tia... vi får jo ikke så mye kjæresteti...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leser i vedlegget til Philips Avent pumpe; oppgir at melk kan oppbevares inntil 48 t i kjøleskap (ikke i døren står det) og 3 mnd i frys. Kan tines i vannbad dersom må tines "akutt".

 

Har sittet kveld på kveld nå for å pumpe nok til å gå i bryllup på lørdag (Bergen). Funker dårlig. "Et gjennombrudd i bystpumpedesign..." står det...Ordet som faller meg inn er "SAMMENBRUDD". Har kjempet ut nok til 2 måltider. Skal da ha Synne med inntil middagen (ikke under vielse, da foreldrene mine skal trille.) Aner ikke hvor mye hun spiser heller igrunn.

Hvis jeg skulle hatt barnevakt hele dagen ville det blitt et halvt døgn. Får ikke pumpet nok til det og hadde nok ikke slappet av heller, ringt hjem i ett sett for å høre ståa.

 

Kos hos familie men gleder meg litt til å komme tilbake til Tromsø også. Dere er en så trivelig gjeng:-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh!

Takk for tips AS=)

Vi kan (når hun er trøtt, mett, ferdig bæsja og rapa osv...) legge henne på soverommet og gå ut. Da sovner hun av seg selv med sutta og med en sånn spilledåse...... etter å ha kava og styra i lange tider!!!

Må få tak i en sånn pose, så kanskje hun sovner fortere =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt med polar i dag ja, skal se etter bursdagsgave til min bestemor som bli 90 å pappa som bli 57.

 

Hjelpes for en kveld det bei i går.. Ho plagdes skikkelig med et eller anna, bare utilpass å gråt... Spiste å gulpa, men har no ikke bæsja på tre daga!!! Huff.. Så da vi gikk å la oss så bruka ho jo normalt å roe sæ ned å omtrent sovne tvert, men ikke i går.. Gråt masse så æ måtte opp å bære å bysse.. Kl 01 sovna ho da, la ho i egen seng, å der lå ho helt te 0115! Hehehe! Men da når æ tok over te mæ så sovna ho å sov te halv ni. E helt av i skuldran etter å ha styra så med ho i går kveld, e jo vant te litt roligere kvelda da..

 

Vi kan jo ha Eide som treff i neste uka?? Vi fikk iallefall reklame i posten om at de har begynt med steinovnspizza, den va ikke så dyr heller. Å håpa at de som e avhengig av buss syns det går bra?

 

Ja ullklean som æ kjøpte i går (tenk at æ måtte kjøp rosa...) e vaska å tørka! Men æ som hadde så håp te tur i helga må nok tusle aleina, for gubben har fått kjøpt material på tilbud te å bygge på platten, sånn at vi får ei trapp ned fra vår nye verandadør! Å da e han nokså opptatt gitt! =)

 

Nei ikke nå mønster i det å sovne for sæ sjøl her, ho har gjort det et par ganga, men æ bli ikke å gjøre det på kveldan før ho har begynt med grøt å æ vet at ho e mett, for ho spis så mye på kvelden.

Vi brukte sånn pose te Sigurd da han va liten, for han skjønte rimelig kjøpt korsn han sku kom sæ opp i senga, å kravle opp på dyna, så va nokså redd for at han sku dett ut.. Men han lå med den sela under senga da, så han va fast. Men han va utrolig trygg i posen så vi kunne slutt å fest den etterhvert, han skjønte det liksom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, den posen er genial =) Hadde heldigvis en slik i det det plutselig viste seg at det var lurt å legge A i en slik en. Er jo så lunt og godt inne i den. Vet de har slike på H&M på nerstranda iallefall.

En annen ting som kan fungere, er å legge noe med "mammalukt" på i senga sammen med den lille. Jeg bruker alltid singletter under t-skjorter ol, så da A var nyfødt la jeg denne attme henne i sengen. Vel og merke slik at hun ikke kunne dra den over hodet. Men, dette vet du sikkert Elise ;)

 

 

Nættemor : ååååh.. ja, da har du virkelig hatt en laaang kveld /natt! Ingrid var vel helt utslått da hun omsider sovnet? Får håpe den avføringa kommer snart da. Er så fælt det der! Særlig om en ser at de " jobber" skikkelig uten resultat.

 

Er det kl 13 på polarsenteret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja no har ho logge naken på badgolvet mens æ dusja, å æ har et håp om at varmen å aktiviteten ska gjør sitt!! har iallefall funka før.. :-) Ho e veldig blid å glad i dag,så aner ikke ka som plaga i går...

 

Æ bli å dra til Jekta litt tidligere sia æ ska ut på gave-jakt.. Nån som vet kor æ kan finne en knall rosa jakke? Enten tynn fleece eller cardigan? Ho mor e veldig gla i rosa (ser så dårli no...) så æ har så lyst å gi nå ho kan bruke.. Men æ skyr jo fargen så vet heller ikke kor æ ska finne den... Jaja..

 

Om nån e der før å e kaffetørst så bare send mæ et pip så infinn æ mæ straks på polar altså! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her skrives det som bare det :-)

Jeg synes aldri jeg få tid til noen pumping. Skal på Pan neste lørdag, så da må jeg ha litt i kjøpeskapet..

 

Ang søvn mener jeg å huske at man ikke trenger å stresse med å lære babyen å sove selv før den er over et halvt år. Kom over noen artikler ang søvn, var litt usikker på om jeg skulle legge dem ut her for det er jo så mange ulike meninger om dette temaet. Havnet midt i en ilter diskusjon om baby og søvn da Johanne var baby.

 

http://www.aftenposten.no/helse/article745695.ece

 

 

Fikk selv 9 nye tøybleier i posten i går. Tror jeg har funnet min favoritt, Fuzzy Bunz :-) Nå henger det tøybleier i alle regnbuens farger til tørk her på snora. Om dere prøver Bum Genius bleiene vi fikk på Grønn Hverdag må dere ikke bli forundret om dere opplever lekkasje, de må helst vaskes ca 10 ganger før de er tett. Før man har fått vasket dem så mange ganger må man heller skifte ofte.

 

Jeg er alene med begge mine søte små stort sett hele helga. Anders jobber. Kan ikke si jeg gleder meg. Og i tilegg kommer svigers på søndag og blir til tirsdag, gi meg styrke..!

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det opphold og da er vi innstilt på tur til lavvo...godt å komme litt ut i frisk luft etter en uke med regn.

Er det noen som blir med eller skal alle på kafe? Vi tar no med paraply.

Så kan jeg ta med en fjellduken i tilfelle det blir krise, men man må vel bare prøve ellers blir det jo aldri pga været.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God dag :) Det e jo faktisk fint vær idag! Skal vi satse på tur likevel? Eller har folk innstilt seg på Polarsenteret? Æ tenkte no å trene på SATS om det ikke ble tur, da må æ kjøre snart...men kan komme bort etterpå om det blir - kan ikke noen sende meg en sms om hva som blir bestemt? Vil gjerne gå på tur æ altså, no som det e oppholdsvær og alt!

 

Æ har lagt ut treff på Pizzahuset på Kvaløya onsdag 17.september kl. 15 - lure på om de kanskje åpne ett, da kan vi jo treffes da siden det er flere som må hente i barnehagen etc. Men kommer gjerne på Eide handel i neste uke =) Perfekt i forhold te der æ bor, hehe. E jo bra parkering der for de som kjøre og en fin trilletur for de som tar buss te Storelva. Går kanskje buss helt dit også?

 

Kent-Rune står for babymassasjen her i huset, han gjør det ikke hver dag, tar det som regel i forbindelse med bad - etterpå. Så blir sånn ca. to eller tre dager i uka.

 

Takk for annonsen Kari Anne. Merker at jeg og Kent-Rune er litt uenig i hvordan vi skal gjøre det på kveldene. Han har en kamerat som brukte Ferders søvnskrikemetode og var så fornøyd med den. Han mener at vi mødre er helt hysteriske som må gå inn til de når de skriker og at de bare har godt av å skrike litt og ikke bli bortskjemte med at mor kommer med en gang... vanskelig det der når man er uenig. Men han sovner med en gang jeg kommer inn og er hos han på soverommet så tror nok æ bli å gjøre det når han gråter. Skal prøve sånn sovepose også, tusen takk for tipsene Ann-Silje! :) Han sparker av seg dyna nå, så han blir jo kald også. Tenke derfor å kjøpe ullpysj fra Nøstebarn. Mye man "må" ha altså :) Glede mæ te diapeesandwipees-posene mine kommer og strømpebuksene og lua og te ulltreffet =)

 

Hehe, stakkars deg Kari Anne! E ikke misunnelig... Kent-Rune skal på Hellbillies-konserten på Fest i Dalen ikveld, æ får ei god venninne på besøk til middag. Det blir koselig. Da kan æ legge Noa-Nikolai i fred og ro og på den måten æ vil, hehe...Tror også at vi ikke trenger å etablere rutiner på det enda, han e jo så liten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm.. Her ute i Vågen regna det, ser sola gjennom regnet, men den har bare mørke skya rundt sæ, så blei usikker no på ka æ ska gjøre idag. E så langt å kjøre til Tromsdalen herfra at æ må vær sikker på at æ kommer mæ ut på tur da, å at ho kan kom opp fra vogna/vær i ergoen. har ikke regntrekk te den, vet noen om det finnes??

 

Æ e forøvrig gjerne med på hyttetur!! Syns det e utrolig godt med hytteliv... Å det e enklere jo mindre dem e! =)

 

Neste uka ska vi hjem, æ å mine to små. Så e bare mandag og tirsdag som passe for oss, onsdag får vi besøk.

 

Nei spekulere spekulere..

 

Ka dokk si jente! Ser det lyst å fint ut der borte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom noen dråper på ruta her nå.. Men vil nå si at det absolutt er forhold til en trille tur i dag. Iallefall om man tåøer å bli 'overasket' av regn under veis ;-)

 

Jeg rekker ikke tromsdalen i dag, siden vi skal dra på helge tur når sambo og snupp kommer etter jobb og BH. Men tenker jeg triller meg en god tur. Så kan jeg stoppe innom påolar en snartur hvis noen hadde lyst dit=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æ har melda med Janne og vi drar på SATS. Send oss et pip om det bli tur eller Polarsenteret så kommer vi etter timen =) Annette, det finnes regntrekk te Ergoen, så det på nettet.

 

Tirsdag passe veldig fint med treff på Eide for min del. Mandag har æ tre avtala i byen (manuell terapi, babysats og legetime).

 

Huff, fikk mail igår om at Ergoen min ikke blir levert før om tre-fire uka pga. stor pågang og ferie... kjipt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjedeli, men her striregna det.. Å æ orke ikke kjør så langt for bomtur! Ska heller bestill regntrekk sånn at det ikke spille så stor rolle... Da bli det polar på mæ! Så vet dokk det om det e fler som føle det samme. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. skriking, så leste jeg vel i Gro Nylander at man ikke skal la barnet ligge skrikende mer en max. 5 min...var det ikke slik? Så bør man gjøre noe..i all fall vise at det ikke er allene, selv om det skriker videre.

Ellers syns jeg det skader ikke med rutiner tidelig, litt til og fra blir det jo uansett, men jeg ser at rutiner hos oss ble til uten at man har jobbet for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var du på tur idag Elke? Gikk det fint? Ja, vi bruker å snakke te Noa-Nikolai i babycallen så han hører at vi er her, det hjelper litt av og til, hehe. Men har tatt en ordentlig prat med Kent-Rune om det idag og vi har funnet ut at vi ikke skal la han ligge å skrike, han skjønte hva jeg mente og var enig etter vi hadde leste artikkelen sammen. Han ønsker jo bare å gjøre det beste for sin sønn=)

 

Åh, æ e så fornøyd med babysatsen altså, funke så fint! Glede mæ te mandag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste også artikkelen med interesse. Minnet meg om min bestemor som fortalte om da pappa var liten og hun var på syforening. Farfar passet pappa. Da bestemor kom hjem var det helt stille i huset. Lettet og glad gikk hun inn på soverommet. Farfar sov, men hvor var ungen? Han hadde lagt pappa på badet og lukket døra. Og der lå han å skrek. Harde kår;)

 

Lykke til til deg Kari Anne! En porsjon styrke herved oversendt.

 

Tone: kjøpte ullstrømpebukse, pysj, vindtett lue og votter, samt bæresko. Var det på babyslynga du bestilte ergo? Da er det sikkert like lang ventetid på min.. kjedelig..

 

Var koselig på kaffebesøk på jobb! Nå skal vi på besøk til foreldrene til Ole.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei jenter =)

 

Takk takk for koselig treff idag, jenter =)

Hyggelig å møte dere igjen. Så herlige unger dere alle har! Endelig fikk jeg og Aline sett dem :D

 

Petrine : Håper det går fint i helga =)

 

Nå skal jeg hente syss på flyplassen! blir trivelig med helgebesøk =)

Ønsker dere alle, store og små, ei riktig god helg =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minda: gud hvor slem de var denne gangen....jaja, mye rart som skjer her til lands i dag ennå.

 

Det er jo dumt at den selen tar så lang tid, hadde jeg visst det kunne jeg har bestilt de fra Tyskland, tok bare to dager og koster litt over halv pris i utgangspunkt uten porto og evt. tax.

Er det bare babyslynga som fører den her i Norge altså?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

va et kjempe fint treff vi hadde idag:D arti å få møte dåkker igjen å se de nydelie babyan:) håpe æ kommer mæ mer på treff framover no:)

 

ho sov aleina i vugga i to tima idag!!:D e så gått å få slappa av:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annette: Ja, det er forskjellige størrelser på soveposen, lurt å kjøpe en som er litt stor så den varer lenge, gjør ikke noe om den er stor i starten, er bare på lengden babyen ikke fyller ut :)

 

Var der flere som gikk tur te lavvoen idag?

 

Ja, bestilte ergo på babyslynga... skikkelig kjedelig! Elke: koss nettsted bestilte du fra? Æ vurdere å avbestille på babyslynga siden det tar så lang tid å bestille fra et annet sted. Vidunderbarn fører vel også i Norge også selger de den på ebay.com (auksjon). Trenger den jo te 29.september når æ skal reise heim te Trøndelag! Også har æ mest lyst på blå (indigo). Går det an å få tak i det i Tyskland?

 

Ann Silje og Tove: Skikkelig artig å se dere igjen og deres babyer! De var søte jenter begge to!

 

God helg jenter! :)

 

Sitter nå på soverommet sammen med Noa-Nikolai som ligg i sengen sin. Han roer seg med en gang jeg er i rommet og sovner når jeg sitter fem minutter ved sengen hans så han ser meg. Deilig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld damer.

 

Idag prioriterte jeg familiens firbeinte framfor treff. Var og trente litt agility på hundeklubben på formiddagen mens Magnus som hjemme sammen med pappaen. Målet er intet mindre enn å bli norgesmester en vakker dag, og da må man jo trene :-)

Veldig greit da at Magnus sover og klarer seg uten meg i perioder av dagen. Det veier opp for at han visst er en morgenfugl som har insistert på at det er morgen kl 5.30 tre dager på rad nå....

 

Når det gjelder legging på natta, så har han kommet i rutine på å legge seg kl halv ti på kvelden uten at vi har gjort så mye for det. Nå er det bare å legge han i egen seng, så sovner han helt greit om vi går ut av rommet, som regel går vi inn og gir han smokken en gang eller to før han sovner skikkelig, men han skriker ikke, vi bare hører at han kaver litt, og da er det smokken han har mistet. Men de første gangene vi la han i egen seng, var han veldig urolig og kava mye før han fant roen, da satt jeg lamme han på rommet til han sovna, det tok gjerne en halv time minst i starten. Hvis han begynte å gråte, tok jeg han opp til han roa seg igjen. Jeg klarer aldri å la han ligge og skrike. Det gjorde jeg ikke med han største heller. Han begynte å sovne av seg sjøl da han var 3 mnd. Etter det har han alltid vært gla i å legge seg, så vi har nok så langt sluppet unna store problemer med å få barn til å sove, sånn reint bortsett fra når de var helt nyfødte. Hvis Henrik skreik om kvelden, tok vi han selvsagt opp, for da var det alltid noe "galt"! Håper Magnus også fortsetter å være lett å legge! Og så håper jeg han finner ut at natta kan vare litt lengre enn til kl 5.30....jeg er ikke SÅ morgenfugl selv!

 

Ha ei fin helg alle sammen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...