Schnygga Skrevet 10. september 2008 #26 Skrevet 10. september 2008 Hei å hå alle sammen:) Her har det skjedd en del skjønner jeg? Gratulerer til Titter! Denne gangen går det bra skal du se, du har vel termin i mai du nå? Jeg hadde termin 7. mai og testet positivt 26.08 i fjor:) Grattis med forestående bryllup også forresten:) Jenta74: Velkommen:) Morelli: Amming og økedøgn er ikke til å spøke med..hihi..har en som spiser med 1,5 times mellomrom hele dagen jeg..huff..har vært mersom øke-sommer..hehe:p Ellers så er livet som mamma snilt med meg, han er en fryd ennå - stoore gutten min:) På Kontroll i går (var 3 mnd og 3 uker) veide han 7820g og målte 65 cm, så vi snakker ikke om noen baby lenger:p Tanta vendte tilbake for fulle mugger, så nå er jeg veldig i tvil om vi skal gå inn for å bli gravide eller vente noen mnd..skal jo gifte oss i juli neste år..then again: En 5-6-7 mnd på vei brud er jo nydelig da..hehe:) Høygravid vet jeg ikke om jeg orker.. Venter på at sambo skal komme hjem nå da, han skulle egentlig komme i morgen - men båten er forsinket så da blir det fredag morgen:( Jaja..han kommer hvertfall til helga )) *savne masse* Håper dere har det bra hele gjengen:) Godt å være hjemme igjen
Schnygga Skrevet 10. september 2008 #27 Skrevet 10. september 2008 IKM: Mixå: IKM: 20. juli, 0 barn Schnygga IKM: 30 sept, 1 barn Elisabeth: IKM: 21. sep, 22 pp, 0 barn Titter: IKM: 1./2. september, 0 barn, 20 pp Bollus IKM ca 10.sept, 2 barn, 4 pp ************************************************* TERMINER: Superklar: 22/3-09 Maya - Fått, 3 barn Stjerneklar - Fått Trulte - Fikk 24/6 Morelli - Fikk 6/8 Baby09: 26. mars 2009
superklar Skrevet 11. september 2008 #28 Skrevet 11. september 2008 Baby09: Har du fått ultralydtime? Når? Om jeg plotter inn termindator på babyverden.no står det at det er på tide med ultralyd 10/10, men jordmor sa det var 3 uker for tidlig!! Vi skal reise litt, og samboer vil gjerne bli med!! Derfor vil vi ha det den datoen, hvis ikke må vi vente 4 uker!! Og det er litt lenge for utålmodige meg.. Når var dere andre på ultralyd første gang?
baby09...:) Skrevet 11. september 2008 #29 Skrevet 11. september 2008 Står på babyverden at eg skal til ul den 14 oktober, trur eg. Men har ikke fått time før den 30. oktober. da vil eg være 19+2. trur d va rundt den tid eg hadde me førstemann også. Dem e kanskje litt redd for å ikke se så mye alt for tidli, at man må tilbake igjen? jordmora fant ikke nåkka fast hjertelyd i dag. Dvs vi hørte den akkurat i d ho satte dopplern på magen, men så gjømte lillingen seg:( Ho syntes no at livmora kjentes bra ut da, og at mine 12 uke kunne stemme bra. Hold d for meg sjøl en stund enda da.
superklar Skrevet 12. september 2008 #30 Skrevet 12. september 2008 Hei hå Fikk mast meg til ultralyd i 9/10!!! Hun sa det var mulig vi måtte komme tilbake, men er det noe liv der da, kan jeg slappe helt av føler jeg.. Tenkte kanskje jeg må si noe på jobben snart. Er jo sinnsykt trøtt, og gått hjem tidlig en del dager.. babay09: Leste at det var noen som har brukt pulsklokke hjemme.. Mulig det var litt senere, men kanskje verdt å prøve hvis dere har en.. Det er vel egentlig flaks om man hører hjretelyd? Må ikke den lille ligge riktig vei osv? Og bra du hørte litt!! Det er vel like bra det? Hvor gammeler sønnen din? Det er kanskje like greit å vente med å fortelle han det, han har vel kanskje ikke helt begrep om tid. Blir sikkert veeeeldig lenge for ha å vente på den lille... Ha en fin dag alle sammen!!
baby09...:) Skrevet 12. september 2008 #31 Skrevet 12. september 2008 Superklar: Liv ser dem jo så tili uansett, så e bare for å klare å fastslå termin mange må tilbake. dem måle jo hode og lårbein for å se kor gammelt fostere e, sikkert ikke lett på en for liten krabat:) Har ikke pulsklokke vi, men eg stresse ikke så mye me d mer. Fikk jo lillingen litt inn så den e no der:) E jo bare 2,5 uke til neste kontroll så får se om dem finn nåkka da. Forrige aborten hadde jo skjedd til no i svangerskape liksom så faren e vel ikke så veldi stor mer. Og sia eg har født før e d ikke nåkka stor sjanse for flere aborta på rad heller. Gutten blir 4 år i januar, så han begynne jo å bli litt stor da. har bestemt at han skal få vite d først, så kan ikke vente så alt for lenge me å fortelle d. Har bare ikke lyst til at et ubetensomt menneske skal si: å skal du bli storebror. Og så har ikke vi fått muligheten til å fortelle d sjøl. Planen e å fortelle d om en uke, når pappaen kommer hjem. Håpe eg har fått litt mage til da, men ser dårli ut. Må ha vært alt for flink til å trene meg opp igjen etter forrige fødsel:) Eller så e d bare gått så lang tid sia sist at kroppen e nesten som førstegangs igjen. Noen som har hørt fra Titter? Trur ho skulle til oppfølging allerede på tirsdagen...
Titter Skrevet 12. september 2008 Forfatter #32 Skrevet 12. september 2008 Det er liv i meg her ja, og kontrollen gikk helt fint på tirsdag:) Såg bare en "nydelig liten ringstruktur" som legen sa, en svart avlang boble med en liten plommesekk inni. Men alt så bra ut så langt i alle fall! Skal til ny ul torsdag 18. sept og får ul hver uke helt fram til 11.-12.uke dersom alt går bra. Håper så inderlig at vi skal kunne få se/høre hjertelyd på torsdag....det hadde vært beroligende, og hjertet skal jo faktisk begynne å slå i disse tider. Ellers er det litt krise her hjemme, for jeg fikk mitt største sjokk så langt for litt over en uke siden. Sambo har vært utro og jeg vet ikke hva som skjer framover. Det var det siste jeg trengte akkurat nå! Har alltid sagt at jeg aldri kan tilgi ham dersom han gjorde noe sånt, men nå når jeg står midt oppi det vet jeg ikke lengre. Har jo aldri sett for meg et liv uten han, men kan jo heller ikke leve et liv uten at jeg kan stole på han....så vi tar dagene som de kommer her og forsøker å leve så normalt som mulig. Vi har snakket oss gjennom alt som har skjedd og han er ærlig nå og sier han forteller meg absolutt alt...så jeg må bare forsøke å stole på han, så får vi se hvordan det går. Har jo lille knøttet i magen å tenke på også nå...håper så inderlig det går bra uansett hva som skjer med meg og sambo. Men vil jo ikke være alenemor... Har dessverre ikke fått lest gjennom alt det dere har skrevet nå, så jeg kan bare håpe at alle har det bra med det de driver med!
Titter Skrevet 12. september 2008 Forfatter #33 Skrevet 12. september 2008 Det er liv i meg her ja, og kontrollen gikk helt fint på tirsdag:) Såg bare en "nydelig liten ringstruktur" som legen sa, en svart avlang boble med en liten plommesekk inni. Men alt så bra ut så langt i alle fall! Skal til ny ul torsdag 18. sept og får ul hver uke helt fram til 11.-12.uke dersom alt går bra. Håper så inderlig at vi skal kunne få se/høre hjertelyd på torsdag....det hadde vært beroligende, og hjertet skal jo faktisk begynne å slå i disse tider. Ellers er det litt krise her hjemme, for jeg fikk mitt største sjokk så langt for litt over en uke siden. Sambo har vært utro og jeg vet ikke hva som skjer framover. Det var det siste jeg trengte akkurat nå! Har alltid sagt at jeg aldri kan tilgi ham dersom han gjorde noe sånt, men nå når jeg står midt oppi det vet jeg ikke lengre. Har jo aldri sett for meg et liv uten han, men kan jo heller ikke leve et liv uten at jeg kan stole på han....så vi tar dagene som de kommer her og forsøker å leve så normalt som mulig. Vi har snakket oss gjennom alt som har skjedd og han er ærlig nå og sier han forteller meg absolutt alt...så jeg må bare forsøke å stole på han, så får vi se hvordan det går. Har jo lille knøttet i magen å tenke på også nå...håper så inderlig det går bra uansett hva som skjer med meg og sambo. Men vil jo ikke være alenemor... Har dessverre ikke fått lest gjennom alt det dere har skrevet nå, så jeg kan bare håpe at alle har det bra med det de driver med!
baby09...:) Skrevet 13. september 2008 #34 Skrevet 13. september 2008 Så fint at alt gikk bra på ul da, sikkert betryggende å få sjekka kvær uke framover. Håpe alt går bra den her gangen. Utroskap e alltid vanskeli, e så lett å si på forhånd at sånn og sånn blir d. Men ikke lett når man står oppi d, og sikkert enda vanskeligere når man har baby og tenke på og glede seg over sammtidig. Håpe dåkker klare å "ordne" opp i d igjen. Eg har alltid sagt at d e forskjell på å gjøre en feil en gang, enn å ha to forhold sammtidig.... Her e alt vell, begynne å kjenne livmora no, så trur nok babykulen e her om ikke så alt for lenge:) Sist kom magen over natta i 16. uke, og e litt sånn no og. Men ikke like stor som da, så skal nok klare å skjule d en stund enda:) E imponert over at eg har kalrt å holde d hemmeli så lenge.
Morelli *fødte 06.08.08* Skrevet 13. september 2008 #35 Skrevet 13. september 2008 Ja 09, det må jeg si meg enig i!!! Hadde jeg ALDRI klart!! Har du ikke fortalt det til noen venninner en gang?? Hos oss tror jeg både svigers og mamma og pappa hadde blitt superskuff hvis vi ikke hadde sagt noe før, men de er noe spesielle også, hehe... Så her fortalte vi det til familien med en gang også tok vi venner og resten i uke 12. Sønnen som da var 2 1/2 hadde det ikke så mye å si. Sa det ikke til han før han så magen. Men det hjalp jo ikke da, siden andre bare kom bort til han å sa: -skal du bli storebror du da! Heldigvis forstod han ikke så mye av det. HELDIGVIS!!! Titter: Vi har jo snakket sammen før, så vet jo hva du går gjennom. Og jeg håper du følger hjertet ditt nå!!!! Tenker på deg.. <3 Ellers så har jeg ikke så god tid. har mye å gjøre om dagen. Lille Synne har fått kolikk, så hun skriker så fært på ettermiddagen og fram til hun sovner rundt 23-24 tiden. Men heldigvis sover hun hele natta og vel så det. I natt sov vi 10 timer!!!!! Storebror har sovet borte i natt. Det var deilig det. Det som gjør at jeg holder ut på kvelden. Men dårlig samvittighet for storebror som ikke får noe alenetid med mamma lenger. Gleder meg til sambo kommer hjem. 2 uker igjen!!! Så derfor må jeg leke litt med gutten min nå mens lillesøster sover. Lykke til med graviditeten alle sammen :-)
baby09...:) Skrevet 14. september 2008 #36 Skrevet 14. september 2008 Morelli: Nope, e kun eg og mannen som vet d:) I fjor sa eg d til familien i 11 uke, men da va lillegutt bare 2,5 år og hadde ikke skjønt så mye uansett. No e han veldi opptatt av babya, kor den kommer fra, ka han gjorde når han va baby osv. Har spurt flere gang om ikke vi også kan kjøpe en baby:) E mange rundt oss som har fått barn d siste halve året, og han vil så gjerne bli storebror. Derfor e planen å fortelle til han først, så kan han få ringe til besteforeldrene å si d. Og derfor igjen vente vi litt til så vi e sikker på at fostere veks enda. begynne å bli strammere nederst i magen så d kjennes greit ut. Har første kontroll til jm den 30. så før den tid må d fortelles sia d garantert e kjentfolk å møte der. Jm og helsesøster hold til i samme lokale, og d e ikke nåkka stor plass eg bor på Men eg kjenne d e litt godt å ha d for meg sjøl, vet mamma ikke klare å holde sånne ting hemmeli. I fjor fikk ho beskjed om å ikke si d videre enda, men ho "måtte" jo si d til familien som bor sør i landet. og eg likte dårli at dem visste at eg mista babyen...
Morelli *fødte 06.08.08* Skrevet 14. september 2008 #37 Skrevet 14. september 2008 Da har du jo en gyllen grunn til å ikke si noe nå, siden hun ikke klarte å holde det hemmelig. Samme skjedde meg!!! Svigermor fortalte det til begge søstrene sine som igjen fortalte det til sine bar. Ikke moro når jeg mista da nei. Koselig at storebror skal få fortelle da. Det var lurt :-) Gleder meg til å høre åssen det gikk. Dere bare MÅ filme det hele asså!! ;o)
Gjest Skrevet 14. september 2008 #38 Skrevet 14. september 2008 Å, herregud, da! Du skal virkelig få gjennomgå du! Hva skjedde med samboeren din da, var det flere ganger eller hva? Må være helt forferdelig å få vite noe slikt! Og midt oppi bryllupsplaner og graviditet atpåtil.. Ble skikkelig sjokka når jeg leste det der. Håper i hvert fall at det løser seg for det beste for deg, aner ikke hva jeg skulle gjort selv i en slik situasjon..
Morelli *fødte 06.08.08* Skrevet 16. september 2008 #39 Skrevet 16. september 2008 Tror dere ikke sønnen min har fått ørebetennelse da!!! Han har sovet 3 timer i natt. Så her er det hektisk!!! HJEEEEEELP!!!!! Synne bare gråt i hele går, men sov heldigvis i natt. OFF :-( Måtte bare syte litt her, hehe..
Titter Skrevet 16. september 2008 Forfatter #40 Skrevet 16. september 2008 Han har vært det to ganger... Første gangen det året jeg gikk på folkehøgskole, og det var mer som et forhold, men bare når han var ombord over ca et halvt år. Selv om han da "kjørte dobbelt" er det ikke det som er vanskeligst å tilgi han. Det som er vanskeligst å forstå er at han kunne finne på å gjøre det en gang til...og det er det som gjør det så vanskelig å tilgi og stole på han. Siste gangen var for et år siden, da også ombord over kun tre dager. I tillegg møtte han henne her i byen etter en natt på byen med gutta....men da kuttet han kontakten med henne, for han følte seg så jævlig. Det kom plutselig så nært, mens når det var ombord var så langt borte fra meg. Bra han kutta da i alle fall, men fortsatt INGEN unskyldning for det han har gjort. Er så enormt skuffa og føler meg sviktet og glemt. Det er ingen tvil om at han angrer og han fatter ikke selv at han har fått seg selv til å gjøre dette...gråter som en unge når vi begynner å snakke om det, men det er så forferdelig vanskelig å bare vite at han har gjort det... Vi har jo vært sammen siden vi var 16 og jeg har alltid levd i troa på at vi kun hadde hatt hverandre, men nå gjelder det bare meg....ikke det at jeg savner å ha hatt flere sexpartnere, men det gjør vondt å vite at han har hatt det. Det er vanskelig og jeg svinger mellom å bare ville kaste han på dør, og å bare komme over det og leve videre med han... Tror ikke det blir bryllup i alle fall, men vi forsøker å leve så normalt som mulig. Jeg vil jo egentlig ikke gå fra han, men det er jo grenser for hva man kan tåle i et forhold også. Har aldri hatt det så jævlig og vært så i tvil om hva jeg skal gjøre....det er jo han jeg vil ha og det har alltid vært det!!!! Men hvordan kunne han...??? Dette ble et mye lengre innlegg enn planlagt....men når jeg begynner å snakke om det er det vanskelig å stoppe. Heldigvis har jeg flere venninner her også som vet det, så jeg har noen andre å snakke med også. Håper alt er bra med dere i alle fall. Alt er bra med magen min såvidt jeg vet...ny ul på torsdag, så det blir spennende. Håper bare så inderlig at det er et lite bankende hjerte der....er 6+2 i dag, så vil være 6+4 da, så muligheten er der i alle fall.
superklar Skrevet 17. september 2008 #41 Skrevet 17. september 2008 Så utrolig fælt Titter!!! Vet ikke helt hva du vil høre, eller hva man bør si. men utrolig kjipt!!! Er vel ikke annet å si om den situasjonen! Håper virkelig dere kommer dere gjennom det på en eller annen måte! Kanskje ikke så dumt å oppsøke en familieterapeut eller no..? Om man ønsker å gå videre, er det jo også viktig at du tilgir han ordentlig. Og at han blir klar over hva han må si for at du kan stole på han osv.. Er jo ikke vits å gå videre om du skal sitte å være sjalu og nervøs hele tiden, det er altfor vondt.. Lykke til uansett!
Schnygga Skrevet 17. september 2008 #42 Skrevet 17. september 2008 Hærregud..det var da som faen!?! Er det mulig? Håper dere finner ut av en løsning som fungerer for alle parter, uansett hva det blir til *klemme på* Ikke så mye nytt fra denne kanten, har fått hjem mannen så er ikke så fryktelig sosial hihi..
Titter Skrevet 18. september 2008 Forfatter #43 Skrevet 18. september 2008 Bare en liten oppdatering herfra....var på ul i dag for andre gang og var ekstremt nervøs, for jeg visste jo at hjertet burde ha begynt å banke hos den lille! Det hjalp ikke på at vi måtte sitte å vente i 45 min ekstra på sykehuset.... Men vi kom da inn til slutt og fikk vårt livs største øyeblikk så langt! Jeg har en fantastisk lite bankende hjerte i magen min!!!! Utrolig å få se på skjermen at det er liv i den lille tingen inni der...alt så ut som det skulle når man er 6 + 4, så jeg prøver å senke skuldrene litt og begynne å håpe på at dette skal gå bra! Men kommer nok til å være minst like nervøs neste torsdag for om det fortsatt slår....! Kryss fingrene for meg denne gangen da jenter:) Ellers var det godt å få en positiv opplevelse sammen med sambo og jeg merker at graviditeten knytter oss sammen på en helt spesiell måte. Men jeg vil jo elske han for den han er, ikke fordi vi har et barn sammen.... Vi har flere gode dager enn dårlige nå, selv om det selvfølgelig kommer opp til diskusjon ganske ofte enda. Er jo noe som vil sitte i oss begge så lenge vi lever, og jeg håper bare vi klarer det til slutt. Han har i alle fall fått seg jobb på land nå, så nå flytter vi nordover til hjembyen vår igjen innen kort tid, og jeg håper det blir lettere når han kommer hjem hver ettermiddag! Han gleder seg i alle fall veldig til å begynne å jobbe på land. Litt positivt fra denne kanten i dag i alle fall:) Har blitt mye negativt i det siste, så det er godt å endelig kunne komme med en bra overraskelse! Takk for alle gode og trøstende ord fra dere alle.
Titter Skrevet 18. september 2008 Forfatter #44 Skrevet 18. september 2008 Fant ut at jeg kanskje skulle oppdatere den lille lista vår også IKM: Mixå: IKM: 20. juli, 0 barn Schnygga IKM: 30 sept, 1 barn Elisabeth: IKM: 21. sep, 22 pp, 0 barn Bollus IKM ca 10.sept, 2 barn, 4 pp ************************************************* TERMINER: Superklar: 22/3-09 Maya - Fått, 3 barn Stjerneklar - Fått Trulte - Fikk 24/6 Morelli - Fikk 6/8 Baby09: 26. mars 2009 Titter: 14. mai 2009
Schnygga Skrevet 19. september 2008 #45 Skrevet 19. september 2008 *dytte denne opp igjen* Titter: Lene leve det positive:)) Ikke noe som et hjerte som banker på ul! Å så deilig det må være å få sambo hjem hver kveld da.. *sukk*.. skulle faktisk ønske han her kunne gjort det også, men er vel ikke spes håp ennå :s *kanskje om noen år* Elisabeth: Nåh? IKM nærmer seg? Noe på gang? Her er det lite nytt..EL kom og tok fullstendig knekken på meg..hehe..var åpningsrier i 2 dager her Ingen tvil om hva som foregikk der! hehe..så ble lite hopping i høyet, men litt er bedre enn ingenting:p God helg da folkens:)
Schnygga Skrevet 19. september 2008 #46 Skrevet 19. september 2008 Ps..(glemte å skrive det her ser jeg *nok en ammetåke*) Lillemann har fått 2 tenner den siste uka:) Så her går det unna..han er bare 4 mnd i dag..hehe:p
baby09...:) Skrevet 22. september 2008 #47 Skrevet 22. september 2008 Titter: Så bra ting begynne å se lysere ut for dåkker, tenke masse på deg og håpe alt går bra me både forholde og babyen:) Her slit eg enda me å få fortalt lillegutt den store nyheten, og når ikke han vet får ingen andre vite d heller... E så redd for at nåkka skal gå galt, eller e galt. Blir så tungt å måtte forklare han at d ikke blir baby allikavel. Skal ikke være lett d her nei:) Begynne å få en liten kul på magen no, så alt ser jo bra ut, og skal til jm den 30. så før den tid må d fortelles. E 14 fullgåtte i måra, og som regel går d jo bra når man e kommet så langt. Håpe d går bra me dåkker alle.
Titter Skrevet 25. september 2008 Forfatter #48 Skrevet 25. september 2008 Nå var tråden vår nede på side 5!!! Lite aktivitet for tiden gitt....! Skulle bare komme med en liten oppdatering fra min side....var på min tredje ultralyd i dag og alt står fortsatt bra til med knøttet:) Nå har den rukket å blitt ca 1,5 cm stor og hjertet slo som bare det! Er så godt å få de faste ultralydene for jeg klarer å slappe litt mer av enn de tidligere gangene...så det er bra! 4,5 uker igjen til jeg er over den magiske grensa og kan slappe litt mer av:) Håper alt er bra med dere! Har du fortalt det til storebror nå baby09? Du skal se det går bra nå
Gjest Skrevet 25. september 2008 #49 Skrevet 25. september 2008 IKM: Mixå: IKM: , 0 barn Schnygga IKM: 30 sept, 1 barn Elisabeth: IKM: 9. nov, 23 pp, 0 barn, venter på IVF Bollus IKM ca 10.sept, 2 barn, 4 pp ************************************************* TERMINER: Superklar: 22/3-09 Maya - Fått, 3 barn Stjerneklar - Fått Trulte - Fikk 24/6 Morelli - Fikk 6/8 Baby09: 26. mars 2009 Titter: 14. mai 2009 Side 5? Det var da voldsomt! Det er nå fint å høre at det går bra med deg, Titter, og at du har godt humør og håp! Ikke lenge før du har kommet over den "sikre" grensa nå Her er det jaggu stille og rolig. Skole og oppgaver, så jobbing hver helg! Venter fortsatt på tlf fra gyn da.. :/ Har en mistanke om at det alt i alt kan bli et halvt år med venting før vi kommer i gang med IVF.. Kommer til å bli ei gammal røy før jeg får noen barn jeg da... Mixå, hvordan går det med deg da? Og dere andre?
baby09...:) Skrevet 26. september 2008 #50 Skrevet 26. september 2008 Elisabeth: høres ut som du nok å gjøre om dagan du da. Sikkert litt godt å få tankan over på nåkka anna enn tlf fra gyn. Men skjønne at du vil få fortgang i sakern no. Håpe d ordne seg i løpet av kort tid:) Huff, nei eg har ikke fått fortalt d enda... Men lille gutt hadde fortalt d i barnehagen mens dem satt å spiste en dag!!! Min mamma har baby i magen, bare sånn helt uten forvarsel:) Så han skjønne nok mer enn en eg trur. Lure litt på å vente til tirsdag å se om jm finn hjertelyd, men vil jo si d me en gang liksom også sia di ansatte i b.hagen vet d no. fant ut d ble for dumt å nekte for d når eg e i 15. uke. besteforeldrene må vel kanskje få beskjed snart:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå