Titter Skrevet 2. september 2008 #1 Skrevet 2. september 2008 INFO: Gressenkene-tråden er for prøvere, gravide og nybakte mødre som har menn som jobber på sjøen. Vi er en gjeng som har holdt kontakten lenge og flere har kommet til etter hvert. Om du har mann som jobber på sjøen og har lyst å slå deg sammen med oss er det bare å skrive et innlegg å presenter deg! Kjekt at vi som er i samme båt holder kontakten! :::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::: :::::::::::::::: IKM: Mixå: IKM: 20. juli, 0 barn Schnygga IKM: *ukjent - venter*, 1 barn Elisabeth: IKM: 21. sep, 22 pp, 0 barn Titter: IKM: 1./2. september, 0 barn, 20 pp ************************************************* TERMINER: Superklar: 22/3-09 Maya - Fått, 3 barn Stjerneklar - Fått Trulte - Fikk 24/6 Morelli - Fikk 6/8 Baby09: 26. mars 2009 Da var det jammen blitt september jenter, og vi kan vel kanskje si at høsten er her... Det er i alle fall på tide å opprette en ny tråd for oss, og herved gjør jeg det:) Baby09: Det må være så fantastisk å høre hjertelyden til babyen i magen! Håper jeg også får det snart:) Siden jeg har mistet så mange ganger og er under utredning er jeg lovet ul hver uke de første 12 ukene av neste svangerskap, og da håper jeg å både få se og høre et lite hjerte i magen min! Det går nok bra skal du se! Jeg har også hørt at dersom man hører hjertelyd etter 8. uke av svangerskapet er sjansen veldig stor for at det går bra! Morelli: Hektisk kveld du hadde her om dagen ja, men håper det går bedre nå! Ta imot hjelp med god samvittighet:) Og takk for lykkeønskinger ang testinga....jeg har faktisk klart å vente! I dag er siste ikm-dagen min (har jo på en måte to...), og mensen har ennå ikke kommet! I morgen blir det garantert testing dersom tanta ikke dukker opp! Og her krysses alt som krysses kan!!!! xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx Ha en fin kveld alle sammen! Jeg skal se Grey's anatomi og kose meg i sofaen resten av kvelden!
Morelli *fødte 06.08.08* Skrevet 2. september 2008 #2 Skrevet 2. september 2008 ÅÅÅ guri sååå spennende Titter!!! Har du noen symptomer da? Lov å hold oss oppdatert da!!! iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiik.. Ellers har det roet seg litt her. Mamma er her en del da..og svigermor ville passe storebror til helga. Da er mye gjort. Sambo ringer hver dag og han er suuuupersøt. Han er virkelig mannen i mitt liv (Hedigvis!!! he he). I dag har jeg vært i byen å shoppa litt til barna. Morooooooo :-) Åpnet en mor og barn kafe i byen som er kjempefin. Der føler man seg faktisk velkommen selv med barnevogn. Og der kunne jeg amme uten at jeg følte at andre syntes det er ekkelt..for det finnes mange av dem der ute!!! Nå skal mitt første avkom legge seg snart...snakkas!!! Igjen, lykke til Titter:o)
Gjest Skrevet 2. september 2008 #3 Skrevet 2. september 2008 Å, herregud så spennede!!! ) Får virkelig håpe at du tester positivt!! Når skal du teste i morgen da?? Håper at jeg rekker å få med meg resultatet før jeg skal på skolen da! Jeg sitter å jobber med oppgaver.. uff, kjedelig.. Men i overmorgen får vi campingvogna, så da gjelder det å være litt frempå med skolearbeidet!!
Morelli *fødte 06.08.08* Skrevet 2. september 2008 #4 Skrevet 2. september 2008 Gratulerer Elisabeth!!! Skrev på august tråden, men vet ikke om du så det. Skal dere ha den et spesielt sted eller? Er så moro med campinglivet. Jeg er vokst opp med den slags;-) Baby 09: Åssen er formen? Shnygga (tar jeg helt feil av nicket ditt nå??..): Kommet vel hjem? Åssen er livet som mamma om dagen? Dere andre nye: Hvordan går det???
bollus med bolle! Skrevet 2. september 2008 #5 Skrevet 2. september 2008 IKM: Mixå: IKM: 20. juli, 0 barn Schnygga IKM: *ukjent - venter*, 1 barn Elisabeth: IKM: 21. sep, 22 pp, 0 barn Titter: IKM: 1./2. september, 0 barn, 20 pp Bollus IKM ca 10.sept, 2 barn, 4 pp ************************************************* TERMINER: Superklar: 22/3-09 Maya - Fått, 3 barn Stjerneklar - Fått Trulte - Fikk 24/6 Morelli - Fikk 6/8 Baby09: 26. mars 2009 Ventetid er noe dritt. Vet ikke når EL er så TR kan like godt komme neste uke som uken etter. ventetiden blir dermed laaaaaaaang. Mannen har reist på jobb, ute i 3 uker Sitter her med øverste knappen åpen for buksen er så trang..og syns nok at det er spenninger nederst i magen.... Men har blitt lurt så mange ganger med innbilte symptomer, nå er det nok bare den ekstra desserten jeg nettopp spiste...!!!!!!!!!!! Helt sikkert!
Gjest Skrevet 2. september 2008 #6 Skrevet 2. september 2008 Jeg ble så gira i ste at jeg glemte å skrive at Miss misantrop fikk en gutt for litt over ei uke siden! Har ikke prata så mye med henne da, men hun koser seg i hvert fall! Morelli: må gjerne komme med noen råd/tips da!! Det er kjempekos med camping da (tror vi)! Vi skal ha den stående for det meste, nå skal vi sette den på et fjell og gjøre klart til vinter-sesongen da. Så skal vi flytte den til sommeren igjen. Vi skal sikkert ta noen turer med vognen også, men det blir etter at vi har kjøpt ny bil! Bollus: Ikke noe kjekt å vente, nei! Håper at det har klaffet for deg da. Går han 3-3 mannen din eller? Min går 4-4.
Titter Skrevet 3. september 2008 Forfatter #7 Skrevet 3. september 2008 Jeg er faktisk gravid!! Igjen....for fjerde gang får jeg opp "gravid" i displayet, og jeg kan bare håpe og håpe at det går bra denne gangen! Er utrolig glad, men samtidig kjemperedd og bekymra....er glad sambo kommer hjem om fem dager i alle fall! Nå skal jeg ned å treffe han på kaia, og jeg tror han blir glad for nyheten:)
baby09...:) Skrevet 3. september 2008 #8 Skrevet 3. september 2008 GRATULERE SÅ SUPERMASSE TITTER!!! Skal krysse alt eg har for deg, håpe d går bra den her gangen. E jo bra du skal få god oppfølging no da me ul kvær uke. Oi, oi,oi, ble skikkeli gla eg no:) Masse lykke til:) Her e formen på topp, e inne i siste uke av 1. tri alt:) Har enda ikke delt nyheten me familien. Vil at han som skal bli storebror skal få vite d først, og sia han bare e 3 år vil eg ikke si d så alt for tili til han. Han har mast om å bli storebror flere gang, så vil ikke måtte si at nei du blir ikke d allikavel. Tenkte å vente til magen begynne å vokse, da blir d litt lettere å forklare d for han. Men glede meg jo sånn til å se kordan han reagere:)
superklar Skrevet 3. september 2008 #9 Skrevet 3. september 2008 Gratulerer titter!!!! Dette fortjener du! Og skal krysse det som krysses kan for at lille ting i magen din holder seg der og blir større for hver dag!!! Har ikke fått lest alt, men er det første prøverørforsøk? Leste innleggene overe i sta, og var så nærvøs for at du skulle få negativ test, men heldigvis...!!! Merker du mye på kroppen? Jeg skal på ultralyd i oktober, utrolig lenge til!!! Gleder meg til å se noe, er jo så uvirkelig selv om vi har hørt hjertet.. Ellers er formen bra, litt trøtt er det eneste.. Baby09: Når skal du på ultralyd? Ha en strålende dag alle sammen. Og nok en gang, GRATULERER TITTER!!
baby09...:) Skrevet 3. september 2008 #10 Skrevet 3. september 2008 Superklar: e nok oktober her og, den 30.!!!! E jo sååååå lenge til. Men eg e så fornøyd me å ha hørt hjertelyd at eg e sikker på at d går bra:) vet ikke om du har fått me deg at eg e kronisk syk. Men e i alle fall litt spent på ul pga medisinbruk. Forrige svangerskap måtte eg slutte me alt mens den her gangen fikk eg ikke lov å slutte... Medisinen e blitt godkjent for gravide også, men e litt redd for at d kan være fosterskada.Svangerskape e nøye planlagt så vi e klar over ka som kan skje, men velge å kun tenke positivt:)
superklar Skrevet 3. september 2008 #11 Skrevet 3. september 2008 Skal krysse fingrene for deg jeg:) Og jeg tror egentlig ikke at det har såå mye å si om du går på medisiner eller ikke. Tidligere visste man jo ikke om noen bivirkninger i det hele tatt. Folk drakk, røkte, bærte og tok vel de medisiner som måtte tas. Og tror ikke dagens barn er utrolig mye sunnere enn datidens.. Jeg holder meg unna det som anbefales, i tilfelle.. Men kan du ikke få ultralyd tildligere om du er urolig?
Morelli *fødte 06.08.08* Skrevet 3. september 2008 #12 Skrevet 3. september 2008 JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!! HURRA HURRA HURRA!!!!!!!! Gratulerer så sinnsykt masse Titter!!! Dette er bare helt utrolig!!! Du skal bli mamma!!! For denne gangen kommer det til å gå såååå bra!!! Full oppfølging får du jo også!!! Jooohooooo!!! Nå ble jeg sååå glad for deg asså!!! kan ikke skjønne svømmerne til samboeren din er svake...dere blir jo lett gravid i grunn.. Typisk når dere endelig fant ut å gifte dere, hehe.. Men det gjør vel ikke no;-) Ha en strålende dag!!!
Titter Skrevet 3. september 2008 Forfatter #13 Skrevet 3. september 2008 Takk for alle gratulasjoner jenter! Har ikke helt fatta det selv enda, men når jeg kommer på det kribler det i hele kroppen:) Men jeg er veldig veldig nervøs, og det er egentlig et eneste stort kaos i hodet mitt...det eneste som betyr noe nå er at det går bra! Baby09: Takk for kryssede fingre! Det må være så spennende å fortelle det til storebror og se hans reaksjon! Du må fortelle hvordan det gikk når dere har gjort det:) Tenk at du er inne i siste uke av 1. tri....synes akkurat du har blitt gravid jeg! Håper det går like raskt for meg! Superklar: Takk til deg også for alt som krysses! Det er ikke prøverørsforsøk nei, vi klarte det på egenhånd, heldigvis! Jeg merker ingen ting på kroppen egentlig....har hatt litt murringer i magen de siste dagene, så har jo vært sikker på at mensen skulle komme hvert øyeblikk, men heldigvis har det ikke skjedd! Og forhåpentligvis skjer det ikke heller! På en måte skulle jeg ønske at jeg hadde litt mer symptpmer, men det kommer kanskje etter hvert. Er jo veldig tidlig. Skal selvfølgelig ikke klage over at jeg ikke er kvalm og trett, men det hadde føltes litt mer virkelig da! Vi får se om det kommer:) Morelli: Takk for hurrarop:) Ja, det er ganske utrolig at vi har klart å bli gravid fire ganger til tross for dårlige svømmere....iherdig innsats vettu! Vi skal jo ha veldig lite bryllup nå, med bare foreldre, søsken og forlovere, og det passer jo så bra for vi kommer til å være ca 12 uker når vi gifter oss! Det kan snart ikke bli bedre!!! Og det gjør meg absolutt ingen ting å ikke kunne ta et glass sjampis så lenge dette går bra og vi får en liten baby i mai!! Får se om vi slipper nyheten til kommende besteforeldre før den tid eller om vi venter...må kanskje si det, for jeg skulle jo egentlig hatt mr av nyrene i slutten av måneden og den kan jeg jo ikke ta nå...! Og den vet de om! Nå skal jeg søke et par jobber og møte en venninne på kafe om en times tid....ha en flott dag alle sammen!!!
Gjest Skrevet 3. september 2008 #14 Skrevet 3. september 2008 GRATULERER TITTER!!! ) Så kjekt at det har klaffet igjen!! Det var godt å høre!! Begynner å tvile på den testen de hadde tatt av samboeren din! Har dere kun tatt en eller? Og nå får du vel bedre oppfølging og greier? Så spennede det blir fremover med bryllup og greier! Hva er datoen? Jeg må sette meg ned med oppgaver igjen...
Morelli *fødte 06.08.08* Skrevet 4. september 2008 #15 Skrevet 4. september 2008 Hei igjen Titter.Trulte er i Molde om dagen å styrer med dåp, og har ikke noe tilgang til nettet for øyeblikket..men skulle hilse såååå mye å si gratulerer. Jeg måtte jo sladdre, hehe... Hun ba meg hilse å si lykke til og at den kommer til å sitte nå siden du får så bra oppfølging (tror det var ca det jeg skulle si,hehe...fikk sletta meldinga). Men da har du hvertfall hilsning:-) Formen bra?? Mange symptomer?
Titter Skrevet 4. september 2008 Forfatter #16 Skrevet 4. september 2008 Jeg snakka faktisk med Trulte i går på msn, men takk for at du sendte hilsenen her også Morelli:) Ellers er det ikke så mye endring...dagene går innmari sakte, men i dag har jeg i alle fall vært rundt på noen skoler for å levere cv og skrive meg på vikarlista, så nå får vi håpe jeg får litt jobb snart.... Nå har jeg jo en til motivasjon for å komme i gang med jobbinga, siden jeg må tjene opp fødselspenger og permisjon til pappaen! Håper det ordner seg etter hvert. Når det gjelder magen kjenner jeg ikke så mye til den. Ingen symptomer å snakke om, var litt kvalm i går kveld, men vet jo ikke om det er et symptom eller bare tilfeldig. Håper egentlig jeg får litt mer symptomer etter hvert, for da hadde det føltes litt mer virkelig. Men jeg snakka med fertilitetsklinikken i dag for å få oppfølging, og jeg får første ultralyd allerede på tirsdag. Da er heldigvis sambo kommet hjem også, så jeg håper bare alt går bra fram til da (og i 9 mnd framover!).
bollus med bolle! Skrevet 4. september 2008 #17 Skrevet 4. september 2008 Hei Elisabeth: mannen min går egentlig 4-2, men ofte må han reise ut før eller komme hjem senere så det blir mer 3,5-2,5(!) Jobber mannen din mye overtid? Og er han sliten når han kommer hjem? Etter en natt-tur må jeg renge med at jeg i praksis er alene hjemme noen dager ekstra fordi han har snudd døgnet helt rundt, du kjenner kanskje til det...
superklar Skrevet 8. september 2008 #18 Skrevet 8. september 2008 Nå synes jeg denne tråden var litt langt bak her..
baby09...:) Skrevet 8. september 2008 #19 Skrevet 8. september 2008 Så bra du e å hente den fram igjen da:) Gubben e reist på jobb igjen i dag, så da blir d nok litt mer bim på meg framover. Superklar: Kunne nok kanskje fått tidlig ul, men har ikke spurt etter d. Vil heller bare ta ting som dem kommer. Synes sjøl eg klare å være brukbart positiv og ikke tenke så alt for mye på ka som KAN skje. E som sagt litt spent for ul, men som du sa så e nok ikke medisinen nåkka problem:) E bare sånn d e å være mamma, og kommende mamma, live blir aldri mer bekymringsfritt:) Titter: Skal nok fortelle kordan d "glade" budskap blir tatt i mot:) E litt redd for at han ikke vil like d, men håpe og trur han blir kjempeglad. Glede meg til høre kordan d går me deg. Du kommer nok ikke til å synes 1. tri går fort før d nesten e over regne eg me. E sånn me di fleste, andre sine svangerskap rase avgårde mens man sjøl snegle seg mot 9. mnd:)
Happy Mom+4 Skrevet 8. september 2008 #20 Skrevet 8. september 2008 Titt Tei!! Melder meg inn hær hos dere jeg! Datt tilfeldigvis over denne tråden!! Har en samboer som jobbe offshore, turnus 2-4. Vi venter vårt første barn i januar, jeg har 2 ifra før, bor i Nord Norge.
superklar Skrevet 8. september 2008 #21 Skrevet 8. september 2008 Jenta74: Velkommen skal du være:) Koselig med flere! Titter: ang symptomer.. Jeg hadde vel egentlig flere symptomer de mnd jeg ikke var gravid, enn da jeg faktisk var det.. Hehe. Men et par uker etter positiv test ble puppene litt større. Gikk ikke an å se det så godt forfra, men om jeg bøyde meg litt forover er de litt fyldigere oppå De andre symptomene jeg har og har hatt er sånne som kan være psykiske.. Trøtt osv.. Ha en fin dag alle sammen:=)
baby09...:) Skrevet 9. september 2008 #22 Skrevet 9. september 2008 BLÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆH!!!!!!! Klageinlegg fra meg i dag. E kommet "helskinna" gjennom første trimester og skulle liksom bli gla og overlykkeli i dag. Men så sitt eg her å les om dem som oppleve å miste lenge etter 12 fullgåtte uke. trudde nesten ikke d gikk an eg... Kommer aldri til å klare å slappe av jo. Så e d magestørrelse da, har ingen kul enda og d e d visst ikke mange fleregangs som "oppleve". Første svangerskape mitt gikk som e drøm, va ikke redd et sekund. Visste ikke d va så mye å være redd for, hadde aldri hørt om BIM engang. Nei, no e eg lei av å bare være bekymra. Eller, e jo ikke bare bekymra, e faktisk mer optimist enn pessimist. Men eg savne den trygge, rolige og hærlie tia som d her egentli burde være:( Håpe eg snart klare å gi slipp på d her, har jo hørt d lille hjerte banke og vet at d ialle fall va liv fram til 11. uka:) Skulle gjærne vært hos jm og hørt hjerte igjen, men vet om flere som har prøvd å be om d her etter aborta uten at dem har fått d... Får ringe kvær dag til rette jm tar tlf. for ho e bare søt og snill:) Ble langt d her, men du verden så deili å klage til noen:)
superklar Skrevet 10. september 2008 #23 Skrevet 10. september 2008 Baby 09: Skjønner deg veldig godt jeg!! Jeg tenkte jeg kom til å være så rolig etter vi hadde fått høre hjertelyd, men vet jo ikke om det er noe der.. Gleder meg til ultralyd!!! Vet jo at man kan roe seg litt ned etter hjertelyd, da er det jo stor prosentsjans for at alt går bra.. Men er du over i andre trimester? Jeg trodde jeg skulle over neste uke jeg, og jeg har jo termin før deg. Hmm, synes det er litt vanskelig det derre tellegreiene. Står jo forskjellig overalt. Og synes du skal ringe hver dag ja!!! Jeg har ikke hørt om det, men er veldig glad for at min lege er skikkelig bra!!! Hun gadd å ta div blodprøver av meg før jeg ble gravid, bare i tilfelle.. Har hørt om så mange som ikke får ta en eneste prøve før de har prøvd i 2 år.. Og vet du om de som har abortert så sent har hørt hjertelyd? Bare tenk på at man har nok mer behov for å finne et forum når noe går galt, enn om alt er strålende!! Og jo flere du hører om, jo mindre er sjansen for at det skal skje med deg! Ble litt langt dette også!! Hvordan går det med alle sammen??
Morelli *fødte 06.08.08* Skrevet 10. september 2008 #24 Skrevet 10. september 2008 baby 09: Det er derfor vi er her vettu!!! Så vi kan klage til hverandre og dele glede. Så her er det bare å skrive akkurat det du vil Kommer til å gå så fint skal du se. Jeg hadde en abort mellom mine to barn, og klarte ikke helt å glede meg før jeg kjente liv..men det gikk da fint her, heldigvis!! Her er det hektisk. Skriver med en hånd fordi jeg ammer. Er nok økedøgn her nå. Hun trenger mat heeeeeelee tiden. Og siden jeg er alene med barna rekker jeg ikke gjøre en dritt her. Det er så rotete å jævlig her nå!!! Så mamma kommer i ettermiddag. Jeg skal på foreldremøte i bhg i kveld, så får ikke gjort stort da heller. Phu!!!! (men det er verdt det. virkelig!!!)
baby09...:) Skrevet 10. september 2008 #25 Skrevet 10. september 2008 Superklar: i dag e eg 12 uke og 1 dag, så 1. tri va over på 12 fullgåtte uke. Vet d ikke e lett å telle rett:) Nei eg vet jo ingenting om di andre da, og bekymre nok helt sikkert uten grunn også. Fikk tak i jordmor i dag da, så skal få komme å høre i måra:) Håpe bare dem klare å finne den, for som ho sa: d e jo tili så visst vi ikke finn den må du ikke bli redd. Lure meg svarte bare: neida. Finn dem den så e d no klart til å fortelle storebror:) Finn dem den ikke vente eg enda litt me d. har jo ikke antydning til mage enda heller så blir litt dumt å si nåkka uten å være sikker. Fikk time til første jordmorkontroll den 30. da e eg 15 fullgåtte akkurat. Så e tidligere no enn sist. Sist va eg langt uti 17.uke. Morelli: ja d e godt å ha noen å klage til:) Høres ut som live som tobarnsmor e stressfult, men eg glede meg masse til d:) Sikkert mye kos også, og når ongan sover om kvelden glemme man som regel kor trøtt og sliten man har vært hele dagen. Ikke rett meg visst eg tar feil altså, for eg må bare glede meg til baby-tid:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå