Gå til innhold

Noen flere som bruker pergo denne mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal begynne med første kur med pergo i morra. Og er jeg heldig trenger jeg ikke flere kurer heller, men prøver å holde meg nede på jorden å ikke tenke så mye på det..

Hadde vært litt kjekt å hatt noen å fulgt denne mnd :o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann!

Da er vi i samme båt :-)

Jeg har tatt min siste tbl. av Prilmolut-kuren i dag, så nå håper jeg bare blødningen starter snart så jeg kan komme i gang med (min første) Pergo-kur. Er så utålmodig....

:-)

Skrevet

Jeg slapp helgigvis unna primolut kuren.. Mannen skal på sjøen den 10 september, så når vi var hos gynekologen fikk vi beskjed om at vi ikke rakk pergo kur før han reiste.. Men så plutselig kom mensen på dag 52 og da rakk vi det akkurat likevel.. Så da gjelder det bare at eggløsningen kommer da..

Er veldig utolmodig jeg også!!! Vil bare komme igang nå.. Blir noen lange uker..

Hvor mange tabletter skal du ta? Jeg fikk visst en dobbel kur, så da får vi satse på at det er dobbelt så effektiv ;o)

Skrevet

Jeg skal ta 1 tbl dag 5 - 9. Aner ingenting om når EL kommer, for har utrolig uregelmessige sykluser, har ikke hatt mensen på et halvt år nå. Har forresten nylig fått beskjed om at jeg har PCO.

Har du barn fra før? Jeg har ingen, håper så inderlig at det klaffer nå...

Skrevet

Jeg skal ta 2 tabletter fra dag 5-8. Her går det som regel 2 mnd mellom hver mens, og ingen egglsøning.

Gyn fant ingenting galt med hverken meg eller mannen bortsett fra at jeg ikke har egglsøning da.. Så håper det kan ordne seg fort.. Siden mannen jobber på sjøen blir det jo bare annenhver mnd vi får mulighet til å prøve :o(

Ja, vi har ei lita prinsesse på snart 3,5 år.. Så håper hun får seg søsken snart.. Hadde en plan om å ha 3 år mellom de, men det gikk jo ikke så bra. Hun kom som et lite velkomment uhell ;o) Så derfor var sjokket ganske stort når det plutselig ble problemer med å få nr 2.. Hadde sett for meg at vi var veldig fruktbare, men den gang ei :o(

Håper virkerlig at det klaffer for oss begge etter en kur med pergo!!

Er veldig spent på om jeg får noen bivirkninger eller i det hele tatt noen eggløsning.. Kommer til å bli så skuffet hvis det ikke dukker opp noen eggløsning, for det er jeg 100% forberedt på :o(

Skrevet

Jeg også! 100 %! Og kjenner jeg håper så fælt at jeg kommer til å få en skikkelig nedtur dersom det ikke klaffer. Har så mye forventninger, selv om fornuften min sier at jeg må være realistisk.

Vi får bare krysse fingrene :-)

Hvor lenge har dere prøvd? Vi har vært uten prevensjon snart ett år, men p.g.a. min syklus (eller fraværende syklus) har vi ikke kommet i gang før nå

Er vel derfor jeg er så ekstremt håpefull og drømmende :-)

Skrevet

Ja, samme her.. Prøver å holde meg litt nede på jorden, men samtidig tenker jeg at oj, jeg kan være gravid om bare noen uker.. Prøver å forberede meg på at det nok kan bli flere pergo kurer, men samtidig er jeg 100% sikker på at eggløsningen skal komme.. Heldigvis skal jeg ta ultralyd på dag 11 for å se hvordan egget utvikler seg.. Så da får jeg nok en god pekepinn på om det er vits å forvente seg en eggløsning... Det kan jo være greit hvis ikke eggløsningen kommer, så er jeg ihvertrfall forberedt på forhånd...

VI har prøvd i 14 mnd vi no.. Så begynner å bli ei stund.. Men jeg har jo ikke hatt en eneste egglsøning som jeg vet om da, så vi har nok prøvd forgjeves.. I det siste har jeg begynt å inbille meg at bare jeg får en eggløsning sitter nok spiren på 1 forsøk.. Skummel tanke altså :o(

Godt for dere å endelig komme igang skikkelig da.. Om ikke det skulle klaffe på 1 forsøk hos dere kan du ihvertfall håpe på at mensen stabiliserer seg litt ved bruk av pergo da..

Skal du også ta ultralyd rundt dag 12 og blodprøve på dag 21?

Skrevet

Nei, fikk ikke noen beskjed om det. Var hos gynekolog som tok innvendig UL, og sa at jeg har PCO. Fikk resepter på tre Pergo- og Primolutkurer som jeg skal ta annenhver måned. Hvis det ikke er klaff da skal det vurderes laparoskopi, men orker ikke tenke tanken på at det skal gå minst et halvt år til. Forstår at det er ulik praksis omkring bruk av Pergo. Får bare satse på at EL kommer!

Jeg går også rundt og forventer at det skal klaffe nå, greier ikke å være realistisk. Derfor kommer nedturen til å bli så ekstra stor hvis det ikke klaffer...

Skrevet

Ja, ser det at det er forskjellig praksis ja.. Grunnen til at jeg skal ta ul er visst for å se om egget utvikler seg slik det skal.. Hvis ikke må jeg få en sterkere kur.

I dag ble de 2 første tablettene tatt.. Så da blir det spennende å se om eggløsningen dukker opp om litt over 1 uke :o)

Det er ihvertfall en deilig følelse å vite at NÅ er vi endelig i gang :o)

Så får det som skjer bare skje...

Etter en slik primolut kur når kommer mensen? en dag eller 2 etter siste tabelett er tatt? Isåfall kommer jo mensen din snart da.. Så da er du snart igang du også..

Gleder meg sånn til å se om vi får eggløsning :o) Krysser fingrene for oss begge jeg :o)

Skrevet

Ifølge pakningsvedlegget skal blødningen komme 2-4 dager etter siste tbl, håper den kommer i morgen :-)

Det er noen veldig spennende uker vi har foran oss! Håper det klaffer for oss begge :-D

Skrevet

Nå er jeg nysgjerrig, kom mensen din?

Selv har jeg tatt 3 og 4 tablett i dag og heldigvis ikke merket noe til bivirkninger enda.. Hørt litt forskjellig om de, så forberedte meg på det værste, som vanlig :op

Skrevet

Niks, ikke enda :-( Håper fortsatt den kommer i dag, så er jeg en dag nærmere Pergo-start.

Så godt at du ikke har merket noe til bivirkninger enda, det er jeg også veldig spent på. Når er det mannen din reiser da?

Skrevet

Så forresten det lenger opp på siden :-) Jammen er det spennende dager!

Skrevet

Hmm, så dumt da.. Men den kan jo enda komme både i dag og i morgen tidlig.. krysser fingrene for det så du kommer i gang med pergo kuren du også...Vi må jo nesten inn i samme termin klubb vet du ;o) hehe

Hvis eggløsningen kommer når den skal, altså den 6 ,går det bra før han reiser.. Men den kan ikke bli mer enn 3 dager forsinket da.. For han reiser vel den 10 på morgenen.. Så tvilsomt vi rekker noe da.. Så får virkelig håpe at den kommer den 6.. Akkurat på dagen ja!!

Ja, det er noen veldig spennende uker vi har foran oss.. Nesten litt for spennende.. Tenk hadde man hatt en 100% sikker garanti på at det klaffer med pergo kur da.. det hadde vært noe det!!

Skrevet

Satser på det, hehe :-) Utrolig hvis vi får det til å klaffe med samme terminklubb!

Får jo inderlig håpe at EL kommer tidsnok hos deg da, bruker du EL-tester eller? Jeg har ikke tenkt å bruke det, for jeg har hørt at man kan få falske positive tester når man har PCO. Tenker at jeg sikkert bare blir frustrert og oppgitt, og at vi heller får satse på sex annenhver dag. Da har vi jo gjort "det vi kan" hvis EL kommer...

Hvor bor du forresten?

Klem :-)

Skrevet

Ja, syns vi fortjener samme termin klubb ja :o) Og juni 2009 hadde jo ikke vært så dumt å havne i ;op

Ja, tenkte jeg skulle prøve med eggløsningstester ja.. Har slike digitale liggende som jeg ikke orket å bruke siden jeg aldri fant eggløsningen med de billigtestene.. Har også hørt det om at du kan få falske svar hvis du har pco ja :o( Vi kommer nok også til å holde oss til sex annenhver dag.. Så da bør vi nesten treffe blink hvis egglsøningen kommer ja..

Da er tablett 5 og 6 tatt.. Da er det bare 2 tabletter igjen av min pergo kur.. Så da er det visst bare å vente og vente og vente.. Huff og huff...

Vi bor utenfor ålesund vi.. Og jeg er 23 år gammel.. Blir 24 i oktober da ;o)

Du da?

Skrevet

Juni 2009 hadde vært helt perfekt ;-)

Jeg har fortsatt ikke fått noen bortfallsblødning...snufs. Da tar det enda en ekstra dag før jeg kan starte opp...kjedelig! Blir spennende å følge med EL-testingen din da! Krysser fingrene for deg!

Jeg er bosatt i Hedmark, 25 år gammel. Veldig koselig om vi kan "keep in touch" utover :-D

Skrevet

Jeg har gått på pergo denne mnd! Har faktisk IKM idag, men ingen tegn til TR... Men jeg gidder egentlig ikke å teste heller, fordi jeg vet at jeg ikke er gravid. Har ikke noe som helst symptomer... Jeg bare håper at jeg slipper å vente like lenge på mensen, som jeg gjorde før jeg begynte på provera & pergo kuren. :>

Skrevet

Har blødningen kommet i gang no da? Håper det :o)

Da er vi jo nesten like gamle vi jo.. Vil gjerne holde kontakten ja.. Kjekt å ha noen i samme situasjon å snakke med.. Kan jo ikke tyte hodet fullt på mannen heller.. Da er slike sider og slike personer som deg kjekk å ha :oD

Skrevet

Fikk du egglsøning da?? Er så spent på det jeg.. Håper bare at jeg får det..

Hadde du enkel, dobbel eller trippel kur?

Håper det kanskje skjuler seg en liten spire inne i magen din likevel da.. En symptomfri spire.. hehe..

Skrevet

Den siste der var til vår tur snart? Men det skjønte dere vel ;o)

Skrevet

jepp 3 kuren denne mnd, håper at alle gode ting er 3 selv om vi har fått beskjed om at manne min har dårlig sædkvalitet........ og skal på videre utrending.....

Skrevet

Krysser fingrene mine for at det klaffer på 3 forsøk :o) Det er jo nok med 1 sædcelle med god kvalitet.. så muligheten burde jo være der:o)

Har dere prøvd lenge?

Skrevet

jeg har gått på en enkel kur nå. Vet ikke om jeg fikk EL, venter fortsatt svar på blodprøven. Men har mine tvil ja. Har ikke hatt noen EL smerter, slim eller murringer. Så det ser ganske så mørkt ut for meg ja :(

Skrevet

Hmm.. Det var jo kjedelig da.. Men legen min sa at man bruker som regel 1 mnd på å finne rett dose. Selv fikk jeg en dobbel kur med en gang, så håper det er stor nok dose for meg. Men det får jeg vel vite på onsdag når jeg skal på UL for å sjekke egget mitt ;o) hehe..

Hvor lang tid tar det å få svar på blodprøven? vet du det?

Håper eggløsningen din var der selv om du ikke merket noe til den :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...