Gå til innhold

Donerer dere blod?

Opp og ned er like langt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, men ikke nå, pga graviditet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skulle vel egentlig gjort det.. er rhesus - , og det trengs vel alltid hos sykehusene.. men så var det sprøyteskrekken min da.. *grøss*..

Skrevet

Man kan båderøyke og ha tattovering. Iallefall her jeg bor... Mammaga bod før, har en sjelden blodtype...Men klarte ikke mer da hun var svimmel og hadde hodepine flere dager etterpå, hehe.

Skrevet

Ja eg gir blod. Eg må kjøre ca 5mil ein veg for å komma til sjukehuset men så er det gratis parkering der i tre timer og så lang tid tar det jo ikkje, dei har også to egene plassar til dei som gir blod slik at du i utgangaspunktet skal finna plass lett og nerme inngangen. MEN slik er det ikkje bestandig desverre for dei plassane blir tatt av andre som ikkje skal gi blod men som ikkje gidder å leite etter andre plassar. Det eg tappar (ST) har dei kvelds opnet. Skriver til ho som sa det var for dyrt osv.

Eg har bare gitt ein gong grunna barn osv, men nå er eg i gang. Syns det var så greit å melde seg på nett slik at dei ringte meg og eg slapp å tenke på når dei var opne osv.

Skrevet

Skulle gjerne gjort det. Men første gangen jeg var inne var blodtrykket for lavt og andre gangen var vekten for lav. Nå er jeg gravid, så kanskje etter endt svangerskap. Har veldig lyst til å bli blodgiver.

Skrevet

Meldte meg en gang men fikk ikke lov av ymse grunner.

Jeg er for lav sa de, og har i tillegg for lav blodprosent :)

Skrevet

jeg får ikke lov fordi jeg ble vaksinert ganske heavy mot gulsott som 4 åring, da en av jentene i barnehagen kom hjem med hep a. Derfor finner de høye antistoffer på hepatitt i blodet mitt. mannen min som har polske foreldre og er født i polen (kom til norge som ettåring), får heller ikke lov...

men begge vil jo! dumt...

Skrevet

Jeg får ikke lov her jeg bor nå.

Skrevet

Jeg gir blod =)

Er i karantene frem til januar 2009 på grunn av fødsel (og amming).

Skrevet

Ja, jeg er blodgiver. Er også registrert som benmargsdonor.

Synes alle som er oppfyller kravene for å kunne gi blod bør gjøre det.

En liten ting som kan hjelpe sååå mye.....

(tar vel maks en halvtime, fire ganger i året.....)

Skrevet

Ja, jeg står forresten også i benmargsregisteret:)

Skrevet

Jeg skulle gjort det, har alltid villet det, men oppfyller bare de ferreste kravene, men etter jeg har "fiksa" kroppen skal jeg gi som bare det:)

Skrevet

Jeg har gitt blod i mange år. Har også en sjelden blodtype slik at jeg har gitt "akutt" et par ganger. Nå er jeg flyttet ut av byen og bor på et mye mindre sted, og jeg tror ikke det er mulig å gi her. Synd :(

Skrevet

haha det tør ikke jeg... hadde planer om det her for litt sia, men er så redd nåler atte det tør jeg ikke hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...