Gjest Tale30 Skrevet 17. august 2008 #51 Skrevet 17. august 2008 Jeg tolker de innleggene som er pro postnatal abort som at det er en ironisering over en absurd professor som har noen forskrudde ideer.. Men jeg syns at det er så kvalmt at det nesten ikke går an å spøke med heller..
Anonym bruker Skrevet 17. august 2008 #52 Skrevet 17. august 2008 Han er professor i psykologi, han får priser for sitt arbeid. Han må opplagt har rett i mye av det han kommer med. Personlig foretrekker jeg at liv ikke blir krenket. Men ser helt klart at det kun er et definisjonsspørsmål når livet begynner. (Om vi da ikke skal si at livet begynner ved unfangelsen) I mange land er også vanlig abort forbudt. I noen land har de faktisk lov til postnatal abort.
Gjest Tale30 Skrevet 17. august 2008 #54 Skrevet 17. august 2008 Så vidt jeg har fått med meg (håper fortsatt at jeg tar feil, men navnet tilsier det jo..) så betyr det at barnet blir tatt livet av etter at det er født..
Anonym bruker Skrevet 17. august 2008 #55 Skrevet 17. august 2008 Så forferdelig!! Det er jo helt perverst.
Gjest Tale30 Skrevet 17. august 2008 #56 Skrevet 17. august 2008 Jeg syns hele denne tråden er helt twilight zone.. Jeg satt oppe lenge i natt, og svingte innom før jeg skulle legge meg.. trodde jeg hadde bikket helt over når jeg leste dette. Leste og leste, men trodde hele tiden jeg måtte lese feil. Men det er visst folk som mener at dette er en helt ok metode.. Argumentene er, som du ser over, at barn med uoppdagede handikap kan avlives etter fødsel. Det er også brukt som argument at menn da får en reell bestemmelsesrett mht abort, fordi at de ikke kan bestemme når barnet er i mors liv. Det siste argumentet er det sykeste av alt syns nå jeg..
Anonym bruker Skrevet 17. august 2008 #57 Skrevet 17. august 2008 Syntes det er en svært god ide at far skal kunne få et reelt abortvalg.
Anonym bruker Skrevet 17. august 2008 #58 Skrevet 17. august 2008 Modde sletter også tråder der det seriøst har blitt diskutert omskjæringens foreler og ulemper (på gutter). Men sånne tråder lar vi flyte......
Anonym bruker Skrevet 17. august 2008 #60 Skrevet 17. august 2008 Og jeg som er imot abort, synes det er akkurat like forferdelig at et instrument går inn i livmor og klipper istykker et foster, eller sprøyter inn syre for at babyen skal dø,gå i oppløsning og komme ut i en voldsom abort (skjer i fks Russland og Kina til langt uti svangerskapet) Jeg ser på det som like absurd og grusomt, som å kakke ihjel et nyfødt barn. Men mange har ikke respekt for liv. Derfor har du folk som støtter denne tankegangen fullt ut. Mange nyfødte blir lagt tilside for å dø en langsom død, noe som kan bety et par dager. Sannheten er grusom!
Anonym bruker Skrevet 17. august 2008 #61 Skrevet 17. august 2008 Igjen sprer du din negativitet Supha. Veldig ulønnsomt for samfunnet og ha sånne som deg i styrer og komiteer. Håper du holder deg til dette anonymforumet.
Anonym bruker Skrevet 17. august 2008 #62 Skrevet 17. august 2008 Hvorfor er det verre å drepe en nyfødt enn en baby i magen? Fordi du da får se hva du tar livet av og det blir for tøft? Helt enig med denne professoren. Handler ikke om å sile ut en type mennesker man ikke vil ha, men at far også skal få rett til å bestemme i abort-spørsmålet!
Gjest Tale30 Skrevet 17. august 2008 #63 Skrevet 17. august 2008 Det er en forskjell på utviklingsstadiet til et foster på 12 uker og et nyfødt barn. Jeg hadde nok ikke klart å ta abort selv, men regner med at de som har satt denne grensen på 12 uker vet hva de gjør. Forstår ikke dette argumentet at far har større rett til å bestemme på lik linje med mor dersom barnet kan tas livet av etter at det er født.. er barnet fritt vilt så snart det er ute av mors liv da eller? Skulle gjerne likt å sett den faren som benyttet seg av sin nyvunne bestemmelsesrett etter å ha sett sitt nyfødte barn, og tok avgjørelsen om å avlive det. Det er sykt det..
endelig mamma t 2 :) Skrevet 17. august 2008 #64 Skrevet 17. august 2008 Han trenger vel ikke å komme å se det. Kanskje det holder å signere papirer hos fødselslegen om at babyen skal avlives rett etter fødsel. Herregud! Jeg klarer ikke å fatte at noen skal synes det er ok. Hva ville da egentlig forskjellen være på å drepe et litt eldre barn da...? Feks en uke gammel? En måned gammel? Om far plutselig ikke ville ha barnet likevel, og brøt seg inn til barnemor for å drepe babyen, ville det være så mye annerledes enn å be en lege gjøre det for ham rett etter fødselen? Hvor gammel kan babyen max være før det skal regnes som mord da? Omg. Jeg håper alle som sier dette er en bra ide tuller. Jeg blir kvalm :-|
Gjest Tale30 Skrevet 17. august 2008 #65 Skrevet 17. august 2008 Det er i så fall årets dårligste spøk. Jeg har en anelse om at tråden er startet av en abortmotstander som ønsker å sette det på spissen for å få frem at det er galt å ta livet av et barn uansett alder.
Supha Skrevet 17. august 2008 #66 Skrevet 17. august 2008 Godt at samfunnet ikke har så mange av deg rundt i styrer og komiteer. For et tragisk samfunn det hadde blitt!
Gjest Tale30 Skrevet 17. august 2008 #67 Skrevet 17. august 2008 Hvem siktet du til da Supha? Meg? Siden det kom rett under mitt innlegg mener jeg..
Supha Skrevet 17. august 2008 #68 Skrevet 17. august 2008 Det var ikke meningen.. jeg svarte på anonym lenger opp
Gjest Tale30 Skrevet 17. august 2008 #69 Skrevet 17. august 2008 Hehe.. jeg hadde på følelsen at det var en feil, siden jeg har sett dine meninger lengre oppe. Dessuten kan jeg ikke tenke meg at jeg ikke for alles øyne er glimrende styre-materiale
Anonym bruker Skrevet 4. april 2009 #70 Skrevet 4. april 2009 Jeg ser at dette temat kom igjen og valgte å dytte denne tråden. Hvor skal grensen gå. Er et barn med downs så lite verdt at det også kan avlives etter at det er født? Samfunnet vil i allefall tjene godt på at det blir lov med postnatal abort.
Anonym bruker Skrevet 4. april 2009 #71 Skrevet 4. april 2009 Av samfunnsøkonomiske hensyn sytes jeg i allefall at vi bør vurdere muligheten for abort etter at barnet er født. I allefall om barnet har en skade, da blir det jo en form for barmhjertighetsdrap. Jeg syntes også det er trist når folk får en baby de ikke ønsker seg. Tenk for eksempel om du har 4 gutter også får en 5. gutt. Da er det bedre om man får prøve på nytt igjen. Et dødt barn har det i allefall ikke vondt.
Anonym bruker Skrevet 4. april 2009 #72 Skrevet 4. april 2009 Våkn opp til den virkelige verden. Det er feks ikke uvanlig at man avslutter sondeforing fordi man mener det er bedre å slippe. Dette med både voksne og barn. Verden er langt fra så ukomplisert, vakker og svart hvit som dere skal ha det til.
Miss Misantrop Skrevet 4. april 2009 #73 Skrevet 4. april 2009 Jeg kjenner at jeg blir mer misantropisk for hvert sekund jeg leser om disse sen abortene og barnedrapene. I min verden, som faktisk er virkelig for meg, prøver vi å ta vare på mangfoldet i verden. Dette er tydeligvis en galprofessor og jeg har ikke tenkt å bli en av hans tilhengere. Passiv dødshjelp er ikke det samme som å avlive et barn. Å avlive et barn som er født f.eks. pga Downs er i mitt hode likestillt med mord og mennesker som utfører dette bør fengsles på lik linje med andre drapsmenn. I dag har vi en abortgrense som faktisk innebærer at barnet ikke kan leve utenfor morsliv, og noe høyere abortgrense en det vil jeg ikke ha. (Den grensen er etter min mening fortsatt for høy.)
Anonym bruker Skrevet 4. april 2009 #74 Skrevet 4. april 2009 Tror ikke noen her er uenig med deg Miss Misantrop!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå