Gå til innhold

Postnatal abort. Fordeler, evt ulemper..

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel, det er jo ulovlig da...

Skrevet

Endelig et fornuftig innlegg. Tenk hvor mange penger vårt samfunn ville ha spart om man kunne eliminere handikap f.eks. Syntes heller ikke det bør være helt opp til foreldrene. Her bør samfunnet også ha et ord med i laget. Ofte kan foreldrene like et barn som overhode ikke kan bidra med noe til felleskape. Dette på grunn av hormoner og følelser for egen genetikk.

Ulemper. Sikkert vanskelig hvis far vil ha abort og mor ikke vil ha abort eller omvendt.

Skrevet

Unnskyld meg..men betyr det drap av barnet etter at det har født?? Som å putte 5 kattunger i en sekk og putte dem i elven?

Skrevet

Ja, men det var da en dramatisk måte å fremstille det på.

Eks:

Postnatal abort i 12. trimester. <-- Det høres liksom mer humant ut på en måte.

Skrevet

Et sted må jo grensen gå for abort. Jeg syntes det er bare rett og rimelig at foreldrene skal ha sett om ungen er frisk og hvilket kjønn barnet er før de kan velger å beholde eller ikke.

Skrevet

hehehe... høres mer humant ut men det er da det samme. Ta livet av noen når de er født eller de er to år.. osv.. Det er jo drap da.

Skrevet

Ingen grunn til at de skal behøve å avlives ved drukkning. Som hunder med sprøyte kanskje eller kvelning. Eller med mme som jeg har sett her på dib er VELDIG farlig.

Skrevet

Man kan ikke velge om det vil dø eller ei etter fødsel da.. da går jo naturen sin gang. Mater man dem så overlever de jo. Synes det var et tåpelig innlegg. Drap er jo drap. En ting er at man kan forstå at noen legger en pute over hodet på et barn som ikke er "riktig gjenga".. men å lovfestre det..HALLO..da snakker vi primitivt. Før la de ungene i skogen for å dø. Det kan man ikke nå lenger.

Skrevet

Samme hvilken avlivingsmetode du velger da.. det er en avliving.. det resuterer som kjent i død!

Skrevet

For en barbarisk tråd, men hvor skal egentlig grensen gå? Grensen er forskjellig i alle land i england kan du fint få abort til uke 22. I norge er det lettest å få abort før uke 12, men det er ikke veldig kompelisert å få det frem til uke 18 heller. I russland kan du få abort til 7. måned. Har ofte lurt på om de slår i hjel ungen når den kommer ut eller hvordan de får den til å dø. I kina har det vært mulig å ta livet av ungen helt til den blir født og også i enkelte tilfeller etterpå. I mange land er det vanlig praksis selv om det er ulovelig.

Skrevet

En fin ting med Postnatal abort er at mannen da har et reelt valg. Han kan jo ikke bestemme så lenge fosteret er i kvinnens kropp, men etter det har han jo rett like mye som henne.

Skrevet

Da får man i allefall velge kjønn og påvist med dna hvem som er far. Hvis det blir feil kjønn eller far er det jo bare å prøve på nytt.

Skrevet

haha... det siste der måtte vel komme fra en mann med for mye østrogen..hoho

Skrevet

Abort er grusomt, men mord er ennå verre. Dette var ikke koselig lesestoff.

Skrevet

Sutrekopper. Jeg syntes faktisk jeg har rett til å være med å bestemme om jeg skal bli far eller ikke. Og en slik lov ville ha fått mor til enten å ta abort i svangerskapet eller tatt konsekvensen av en abort etter at babyen er født. Jeg skal ha like mye veto som henne.

Skrevet

Unnskyld meg..men det er du som syter da...sytekopp! Men hvis vi fikk barn sammen og den var alvorlig hjerneskadd..rullestolbruker resten av livet JA så får du unge!

Skrevet

WorldNetDaily

Peter Singer, a promoter of infanticide and a professor of bioethics at Princeton University has been given the 2003 World Technology Award for Ethics by the World Technology Network.

http://wnd.com/news/article.asp?ARTICLE_ID=33531

Can a similar award for Steven Pinker be far behind?

How much longer until mothers who kill their children receive not sentences but medals?

Skrevet

Unnskyld meg men hvor i helv*** vil du med dette?

Skrevet

Du må da være enig i at en mann skal ha like rett til å velge en abort som deg? Blir helt sjokkert av alle disse mor er best holdningene dine. Helt fra frystmelk til abort mener du at mor skal ha rett til å bestemme. Ditt nek.

Skrevet

Ingen som vet hvordan de avliver barn som blir tatt med senabort`? Hadde vært ok å vite.

Skrevet

Anonym 01:31 17.08.2008

Du bestemmer faktisk selv om du vil bli far ved å ta valget om å ha sex eller ikke! Dersom du IKKE vil bli far så la vær å ha sex; DET er nemlig det du har vetorett på.

Dersom barnet er født og lever for så å bli "avlivet" så er det drap. Grusom tema dette her.

Skrevet

Ditt nek.. selvfølgelig skal mor bestemme.. det er hun som faktisk går GRAVID..gått glipp av den lille biten? Hva har du bidratt med? 5 sekunders orgasme og en sædcelle? hahaha...

Skrevet

Barnet har 50 prosent av mine gener og jeg nekter å betale bidrag for en baby jeg ikke vil ha. All prevensjon kan mislykkes, derfor forbeholder jeg meg lik rett til å velge abort som enhver kvinne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...