Supha Skrevet 16. august 2008 #26 Skrevet 16. august 2008 Du kan forbeholde deg retten til det ene og det andre...men i følge norsk lov..har du faktisk ingen rett... hahaha.. ) Har du pult har du pult..hun har faktisk MER bestemmelse en deg. Din sædcelle - ditt ansvar. Neste gang må du hoppe av i svingen.
Anonym bruker Skrevet 16. august 2008 #27 Skrevet 16. august 2008 Jeg har til din informasjon supersperm som av prinsipp ikke hopper av i noen sving. Du kan le nå,,, men bare vent til Kristin Halvorsen blir statsminister. Da blir jeg nok hørt. Den som ler sist ler best Fru Supha
Anonym bruker Skrevet 16. august 2008 #28 Skrevet 16. august 2008 Dersom du virkelig ikke har NOEN planer om å stå til ansvar ved en "uheldig graviditet" så ikke ha sex, så enkelt er det! DU kan ikke kreve at en kvinne skal gjennomgå et inngrep fordi DU ikke helt forsto at sex kan føre til graviditet! "En baby jeg ikke vil ha"- SÅ LA VÆR Å HA SEX!! Du vet jo risikoen!
Supha Skrevet 17. august 2008 #29 Skrevet 17. august 2008 Ja..når du rir prinsippene dine blir det jo barn da. Kristin Halvorsen blir ikke statsminister.. det er Siv Jensen det. De nærmeste åtte årene i alle fall. Hun er jo veldig gammeldags så da er det ikke håp for deg før hun går av..
Anonym bruker Skrevet 17. august 2008 #30 Skrevet 17. august 2008 Professoren i linken over har faktisk mottat priser for å avrette små handikapede babyer. Virkelig skremmende. Helt forferdelig.
Anonym bruker Skrevet 17. august 2008 #31 Skrevet 17. august 2008 Forlanger IKKE at kvinne skal gjenomgå et inngrep, derfor syntes jeg postnatal abort er fortreffelig. Hun behøver ikke gjennomgå et inngrep og jeg får akkurat like rettigheter som kvinner har hatt siden 1978, nemlig rett til selvbestemt abort. Det eneste jeg ber om er samme retten til valg som deg.
Supha Skrevet 17. august 2008 #32 Skrevet 17. august 2008 Sorry..sånn blir det aldri! Takk og lov..*juble*
Anonym bruker Skrevet 17. august 2008 #35 Skrevet 17. august 2008 Tror vi må konkludere med at det har sine fordeler og sine ulemper. Økonomisk er det fortreffelig. For menn gir det frihet. Tror mange mødre kommer til å slite litt psykisk når legene tar babyen bort fra puppen for å avlive den.
Anonym bruker Skrevet 17. august 2008 #36 Skrevet 17. august 2008 Steven Pinker, a professor of psychology who has controversial views on the act of Neonaticide. He has stated that killing a newborn infant should not be penalized as harshly as killing an older child. Why? I asked myself the same question. Pinker’s answer might disturb you. He stated that “To a biologist, birth is as arbitrary a milestone as any other” He also mentioned that babies aren’t real people because they don’t have the ability to reflect upon themselves as a continuous locus of consciousness, to form and savor plans for the future, to dread death, and to express the choice not to die. “Our immature neonates don’t possess these traits any more than mice do.” Several other philosophers have concluded that that neonates are not persons, and thus Neonaticide should not be classified as murder.
Gjest Tale30 Skrevet 17. august 2008 #37 Skrevet 17. august 2008 Unnskyld meg, men dette er det sykeste jeg har lest på lenge.. Er dette bare et forsøk på å provosere, eller er det virkelig noen som mener at dette er noe som hadde kunnet fungere som en god løsning?
Anonym bruker Skrevet 17. august 2008 #38 Skrevet 17. august 2008 Tale 30, jeg har lest flere av dine innlegg. Du virker som en fornuftig kvinne og forstår derfor sikkert at det eneste riktige er full likestilling.
Anonym bruker Skrevet 17. august 2008 #39 Skrevet 17. august 2008 Måtte bare google han dere Peter Singer, jeg. Han ser jo ut som en koselig fyr. Blir helt svett jeg. Han tuller i allefall ikke. http://en.wikipedia.org/wiki/Peter_Singer
Gjest Tale30 Skrevet 17. august 2008 #40 Skrevet 17. august 2008 Anonym 02:45 Takk for det Jeg har kanskje misforstått hele tråden? Er det snakk om at nyfødte babyer skal tas livet av dersom det er noe galt med dem, eller hvis det viser seg at ikke begge foreldrene ønsker barnet? Er det dette som er likestilling? Nei, det er kanskje så sent på natta at jeg har sett helt feil, eller kanskje jeg har et våkent mareritt. Tror jeg kanskje har godt av å finne køya nå..
Anonym bruker Skrevet 17. august 2008 #41 Skrevet 17. august 2008 "Full likestilling" kommer aldri til å skje. Vi er forskjellige fra fedre, og barna kommer ut av mors livmor, og dier fra mors bryst.
Anonym bruker Skrevet 17. august 2008 #42 Skrevet 17. august 2008 Tale30: Han høres ut som en tro kopi av Hitler. Det finnes faktisk mange som tenker sånn. I Kina drepes nyfødte jentebabyer med hammer rett etter fødsel, eller ved å bli kvalt. Vi er ikke mennesker lengre, men dyr.
Anonym bruker Skrevet 17. august 2008 #43 Skrevet 17. august 2008 Hammer blir brukt fordi man ikke har råd til noe annet. Er ikke nødvendig å komme med sånn skremselspropaganda. En baby kan lett avlives med en injeksjon morfin. Riktig god natt til deg også Tale. Drøm søtt. Ingen ting å ta sånn på vei for.
Gjest Tale30 Skrevet 17. august 2008 #44 Skrevet 17. august 2008 Jeg trodde jeg hadde hørt alt. Natta.. skal sjekke i morgen om tråden er virkelig eller om det var en drøm..
Anonym bruker Skrevet 17. august 2008 #45 Skrevet 17. august 2008 Morfin er ikke noe de har tilgjengelig på landsbygda når de føder hjemme alene.
Anonym bruker Skrevet 17. august 2008 #46 Skrevet 17. august 2008 Her tager man det man haver. Men i vårt samfunn, les Norske sykehuser har vi mange humanistiske måter og fikse disse postnatale abortene på. Derfor er det ikke nødvendig å dra opp kinesere med dårlig økonomi. Hvis vi snakker om hammere osv virker det hele bare barbarisk i stede for praktisk. En fin valgmulighet for foreldre som kanskje har en spesiell preferanse for kjønn eller antall kromosomer.
Anonym bruker Skrevet 17. august 2008 #47 Skrevet 17. august 2008 Må flire litt hvis denne tråden står til i morgen tidlig, Tale. Modde sletter tråder om prinsesse kjoler. Og sletter hun ikke denne om babyer som blir avlivet av foreldrene sine med hammer i hodet skjønner jeg ingen verdens ting.
Anonym bruker Skrevet 17. august 2008 #48 Skrevet 17. august 2008 Ulempe: Abort aksjonister vil valfarte fra alle verdenshjørner for å demonstrere og trakasere kvinnene på norske sykehuser. Fordeler: Øker turismen, mere penger til distrikter som har små sykehus.
Anonym bruker Skrevet 17. august 2008 #49 Skrevet 17. august 2008 Det blir vanskligere å få rekrutert sykepleiere og leger. Men til gjengjeld trenger vi flere av de og det vil derfor bli enkelere å komme inn på medisinstudiet.
Anonym bruker Skrevet 17. august 2008 #50 Skrevet 17. august 2008 Flott med valgfrihet. Ekkelt for de som skal utføre jobben. Akkurat som i dagens abortspørsmål.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå