Gå til innhold

September 2009-brudene :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

hihi da var s-kirken i boks da, kl 13oo blir vielsen under svaiende palmer. Har sendt alt av opplysninger ol. Gleder meg !!!!!!!!

De sammarbeider med fotograf,blomsterbutikk osv så har fått mange linker, så nå kan jeg planlegge litt mere.

Det beste er å kunne bestille kjole i usa og få den levert i brudebutikken borti gata helt gratis. Så dagen etter vi lander skal jeg bort å prøve og så har de tid til justeringer hvis det trengs.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snuppelura: Utrolig fine lokaler! Virker meget idyllisk og vakkert der =)

Skjønner godt at du aventer kjole litt ja, men de har mamma-kjoler der og ;-) Så de anbefalte å bestille minst 2mnd før vielsen. Jeg skal heller ikke bestille kjole før om en stund, da jeg ikke er helt fornøyd med dagens vekt og fleskemage... Men har lagret varenr på favorittkjolen så kan jeg spørre etter den hvis den er ute av sidene til neste år.

Lure: Så flott at det ordnet seg med sjømannskirken! Blir nesten litt sjalu på deg her, med vaiende palmer i vinden....

=)

Skrevet

Tror høstfargene her hjemme blir enda finere for å hvere helt ærlig. Var sambo som foreslo florida siden vi skulle dit alikavel. Men det blir kjempefint!

Var inne på div sider i går, å kommet frem til at: klær for alle 3, blomster,hår,middag,en overnatting, avgift til kirken og fotograf kommer på ca 8000 norske kr ! Det er stadig salg på den type brudekjole jeg gjerne vil ha, ligger rundt 500 .-. For 250 ,- har jeg kledd opp båre sambo og jentungen. Må si jeg liker disse prisene :)

Hehe litt flesk å ta bort her også, men har begynt å gå raske turer (2i uka) i bakker så det hjelper vel litt. Er ingen tillhenger av trenings-studio men har kjøpt et klippekort (så kaster jeg ikke bort penger på alle de gangene jeg ikke er der ) Så kan jeg ta en spinning-time innimellom. Har også dyttet lit på sofan og satt meg på hoppeballen til jentungen når jeg sitter på dataen, lit "ubevist" trening for jeg slapper ikke akurat av på denne greia :)

Vi får bakke hverandre litt opp så får vi det nok til. Skal ned ca10 kg, å da er jeg rett over gjenomsnittet. så 1kg i måneden burte være overkommelig :)

Skrevet

Ja det var de 10kiloene ja... de skal av her og! Heldigvis starter jeg å trene innebandy igjen neste uke etter 1,5 års permisjon. Da blir det 1 trening i uka og kamp ca 1 dag i uka. Så da har jeg i allefall litt trim! Har også kort på mini-bootcamp som jeg skal begynne på med nå i september. Utendørstrening med mor og barn.

Skrevet

Jeg er akkurat på den vekten jeg vil være nå, men så er det den lille spiren som planlegges da....

Når kan man begynne å trene igjen etter en fødsel?

Er så usikker på når vi skal sette prøvingen på is. For jeg tror ærlig talt ikke jeg orker å være høygravid på bryllupsdagen. Det må da være ekstra slitsomt!? Særlig med all planleggingen på forhånd.

Har dete sett tråden med kurv for å ha på toalettet? Den var genial:))

Skrevet

Har sett den ja, god idè! Trenger kanskje ikke alt, men det blir fint med en kurv med nødvendig utstyr :-)

Man kan trene rundt 6 uker etter fødsel, vanlige sit-ups må man vente med til musklene er "grodd" sammen igjen, men skrå kan trenes. Det kan ta lengre tid enn 6 uker. Jeg staret så vidt å trene ca 7 uker etter fødsel, men det har vært litt i rykk og napp. Nå jobber jeg så blir lite trening. Men starter på innebandyen igjen nå til fredag, gleder meg og gruer meg!

Tror nok det kan være litt pes å gå høygravid eller med en bitte liten nyfødt på bryllupet ja.... Så det er kanskje ikke så dumt å legge det litt på is, men en spire er jo velkommen uansett :-) Vi venter helt klart med nr 2 til etter bryllupet.

Skrevet

Har dere gjort dere noen tanker om låt til brudevalsen da?

Jeg har utrolig lyst til å ha Harvest Moon til Neil Young, ikke helt vanlig men.... Er jo en utrolig vakker låt!

Skrevet

Den sangen er fiiiin. Men jeg har ikke tenkt så langt enda. Blir vel en liten dans på festen her hjemme, men det er ikke mye som er planlagt for den enda, bare hvor.

Skrevet

Melder meg (mest sannsynlig...) inn i denne klubben :):) Har ikke bestilt kirke ennå, håper de har en ledig lørdag til oss september neste år.. Gleder meg som en unge...!

Har mange fine planer, men vi må få kirke og lokale på plass før vi bestemmer oss helt.. Sålangt har vi blitt enige om:

- hvilken kirke vi vil ha

- hvilket lokale vi vil ha

- gjesteliste (stortsett komplett)

- middag og nattmat

- barinnhold ;)

- tema for festen, og dermed stil på pynt, blomster osv

- forlovere

- toastmaster (håper han takker ja!)

- musikkløsning

- skal lage invitasjoner, kirkeprogram, festprogram og bordkort selv

- musikk i kirken (inngang og utgang), skal forsøke å få tak i solist også..

- vi skal til danselærer og lære oss skikkelig vals...! :D

Er egentlig godt i gang ser jeg på listen min... :) Jeg liker å være tidlig ute med planlegging, elsker detaljer, og stoler ikke på tilfeldighetene.. ;)

Skrevet

Velkommen endelig mamma t 2 :-)

Så langt dere har kommet da!

Vi driver å prøver å sette opp et slags budsjett akkurat nå, så vi vet hvor mye vi må spare til den store dagen! Skal få budsjettene til et par venninner av meg som allerede er godt gift, så har jeg et utgangspunkt.

Har dere kommet opp med noe budsjett enda da?

Skrevet

Takk for det :):)

Vi har satt opp et foreløpig budsjett ja, men det kommer sikkert til å sprekke maaaange ganger. Har jo liksom ikke planlagt bryllup før, så er ikke akkurat "drevet i faget".. ;) De største utgiftene er vel mat, drikke og klær, har satt av 10 000 til hver av disse (jeg vil ikke har en svær kakekjole, så kommer enten til å kjøpe en "vanlig" selskapskjole, eller få en bekjent til å sy meg noe fint..). 20 000 til er satt av til hår og make-up, lokale, pynting, bryllupskake, blomster, musikkanlegg, invitasjoner o.l, og vi tenker oss 10 000 til budsjettsprekk... Ser vi havner på ca 60 000 da... Håper vi ikke havner så mye over det.

Vi vil ha et enkelt bryllup, det er ikke helt "oss" med overdådige greier, og det betyr også at prislappen ikke blir skyhøy.. Hva har dere andre budsjettert med?

Skrevet

Velkommen hit "endelig mamma t 2:)"

Nå har vi booket lokaler og kirka :)))

Menyen er bestemt, mangler bare nattmaten.

Vi har ikke satt opp noe eksakt budsjett enda, men regner med rundt 60 000,- vi også.

Skrevet

Velkommen "endelig mamma t2:) "

Vi har budsjett på ca 40 000. Men vi gifter oss i florida. Fly og alt til bryllup ca 30 000 og en uformeldt fest på en hytte her hjemme etterpå til ca 10 000.

Men det sprekker vel hehe

Skrevet

Huff, budsjettsprekker ja... De er ikke like velkomne ;)

Men i dag har jeg fått et par hyggelige nyheter, så det lover godt budsjettmessig egentlig :):) Har snakket med kirken også i dag.. Har 2 datoer vi kan velge i, skal bekrefte på fredag :D:D TENK! Nå skjer det altså...! Jeg må si jeg gleder meg :)

Skrevet

Vi har sett for oss sånn ca 60 000 vi og, håper å komme under.... *drømme, drømme*

Hvilke datoer har du fått da?

Vi har foreløpig dato 26.09.09 Vi vil ikke sette noen endelig dato før vi har ting litt mer på plass.

Skrevet

Kirken og lokalet er klart...! Det blir den 12. september :) Fikk mail fra kirkekontoret i dag med bekreftelse på dato og brudefolkets og forlovernes erklæringspapirer.. Kjenner jeg meg selv (og forloveren min, hun skal være min høyre hånd helt til mannen min stikker av med meg på bryllupsnatta ;)) rett, så er det meste ferdig planlagt før jul ;) Hehe.. Synes det er koselig dette her, og planlegging elsker jeg! :D Og så romantisk det blir i hjemmet når man går med bryllupsplaner i hodet... :)

Skrevet

Datoen er fortsatt ikke spikret helt til oss enda, og den blir nok ikke klar før januar, eller nåe jeg har fått ut fingern å fått fram et estimert budsjett for bryllupet. Vi "taper" nemlig 5000,- pr.mnd sambo har perm, så vi må se på hva vi har etter han er ferdig med perm i januar. Han har nettopp hatt 4 uker, og skal ha siste del først i januar. I denne mnd har vi måtte knabbe litt fra sparekonto :-S

Men det jevner seg nok ut på nyåret når jeg får 100% mot 80% lønn som jeg har i dag.

Men satser på at det blir 26 sept som jeg ønsker ;-)

Skrevet

Hiver meg på denne tråden. Vi gifter oss 12.09 neste år. Vi er prøvere, og skulle det klaffe de nærmeste månedene blir vi nødt til å flytte på det, men ser ut til at dette vil ta tid (10pp), så det går nok i orden.

Så langt er lokale og kirke booket, samt forlovere og toastmaster. Gjestelisten er forsåvidt også klar, samme med brudepike og brudesvenn. Litt usikker på når jeg skal kjøpe kjolen da, i og med at jeg ikke vet om jeg vil klare å bli gravid.

Gleder meg:)

Skrevet

Velkommen lykkelig!

Blir imponert over hvor mye dere damer har klart allerede! Må få ut fingern her jeg ;-)

Har funnet nr på lokalet vi har tenkt å leie, skal ringe dem i løpet av den nærmeste tiden tenker jeg. Har ikke noen plan B i tilfelle det ikke er i orden.... Men fortsatt litt over et år igjen ;-)

Skrevet

Velkommen lykkelig:)

Da er vi tre som skal gifte oss 12.09 :))

Og to prøvere:)

Vi skal liksom legge prøvinga på is vi nå da. Men det er litt trist synes vi. Men jeg kan ikke se for meg å gå vaggende opp kirkegulvet og risikere å føde.... Eller å ha en nyfødt baby under bryllupet... Hmmm...

Skrevet

Jeg har også vært inne på tanken om å roe prøvinga litt, men siden vi har prøvd så lenge velger vi å fortsette. Er egentlig samboeren min som har vært mest bestemt på det, og det er jo søtt da:) Vi har blitt enige om og heller framskynde/utsette bryllupet dersom det krasjer. Ønsker heller ikke å gå høygravid opp gulvet, ei heller ha med en nyfødt. Vi har satt grense på at ungen kan være to mnd, selv om det er litt i minste laget. Vil ikke være mer enn ca 5-6 mnd på vei heller. Ser kanskje litt mørkt ut med 12.09 når jeg tenker meg om, men det vil tiden vise.

Skrevet

velkommen "lykkelig"

I dag er det nøyaktig et år til bryllupet, hurra !

Skrevet

Har dere tenkt å la dere inspirere av høsten og høstfargene når dere dekorerer i lokalet...? Høstfargene er jo så fine :) Likevel er min drøm kremhvit og grønn. Er litt usikker.. Vil gjerne bestemme meg for fargetema og type dekor, slik at jeg kan begynne nå å handle inn litt ting og tang. Ser for meg at det blir å gå noen tusen på lys, servietter, duker, vaser osv osv, en utgift det er greit å dele opp slik at den ikke merkes på bryllupskontoen..

Har dere tips til andre ting man allerede nå kan begynne å handle inn? Det blir bedre å spre utgiftene enn å få en kjemperegning rett før... Tror jeg ;)

Skrevet

Finner du lys og servietter nå er det jo bare å kjøpe inn ;-)

Vin og sprit skal vi kjøpe når vi er på tax-free, mannen skal vistnok jobbe 1-2 g i mnd utenlands neste år, så da er det bare å ta med kvota :-) Hvis vi ikke får kjøpt all vinen tax-free er det bare å kjøpe inn en kasse el to på polet, de tar i mot uåpnet vare tilbake.

Høst er jo et utrolig fint tema med fine farger, rødt, oransje, gult, grønt.... Offwhite duker og blomster, lys, servietter i høstfarger. Kubbelys er jo veldig fine og ikke minst praktiske i forhold til små te-lys som må byttes hver 3time. Det gir og mer varme hvis det er skikkelig rufsevær :-)

Skal ha bukett med gerbera og germini i høstfarger, og små "eggeglass/shotglassvaser" med en blomst i hver rundt omkring hele bordet.

Skrevet

Da var forhånds-innvitasjonene klare. Vi skal jo gifte oss i florida så de vi veldig gjerne vil ha der må få lit tid på seg, De skal få dem nærmere jul.

Dattern min har tegnet høstblader, (legger et ekte blad under arket og tegner oppå) jeg har revet ut palmetrær og så har vi et bilde av oss alle 3. Mannen har skrevet og printet ut tekst. Fargerikt !!!!!!!

Innvitasjoner til festen her hjemme vet jeg ikke enda. Men det blir høstblader i en eller annen form.

Det blir noen "harry" turer på oss også, Men det er jo bare kos.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...