Gå til innhold

September 2009-brudene :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jippi!!!!!!!!!!!!

Vi skal gifte oss 12.09.2009 :))))))))))

Så da tenkte jeg å lage en tråd for oss som skal gifte oss i september 2009. Håper det er flere her!

Så kan vi utveksle ideer, planer og gi hverandre tips.

Vi har ikke kommet så langt i planleggingen enda, men det er jo over 1 år til, så vi har vel god tid!?!

Dette har vi tenkt på så langt:

- hvor vi vil ha festen, og da skal vi i vei og se på et lokale på onsdag. Gleder meg!! :)

- vi vil ha en humanetisk vielse og da hååååååper jeg det evt er plass til å ha vielsen der vi skal ha festen.

- vi skal bruke forlovelsesringene som gifteringer, for dem er SÅÅÅ fine!!

- vi har fått oss forlovere.

- har tenkt på toastmaster, men er ikke helt sikker enda.

- jeg har sett på kjoler på nettet og har falt for en hos Agape (men som dere ser på nicket mitt, så er vi prøvere og da er det lurt å vente ei stund med kjolen tror jeg)

- jeg er en scrapper og lager kort, så innbydelser og bordkort skal jeg lage selv. Har lyst å begynne nå jeg. Hehe!!

Det ver det tror jeg....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei Snuppelura :-)

Vi skal og gifte oss i september 09.

Foreløpig dato er 26.09.09 Vi setter endelig dato i januar, når vi har fått litt mer fart på planlegging, og ikke minst fått en økonomisk oversikt over hva moroa koster.

Noe begynner å bli klart da....

- MIne forlovere

- Lokale, ikke spikret enda, men er delvis enige

- Vielsen skal være borgelig, utendørs sermoni eller noe i den duren

- Gifteringene blir forlovelseringene med gravert inn ny dato og evt en liten diamant

- Maten, noe catering, noe skal jeg lage selv

Jeg scrapper ikke, men skal nok klare å fikse noen fiffige invitasjoner og kort ;-) Kanskje du kan gi meg litt inspirasjon??

Hvor bor du og hvor skal du gifte deg da?

Vi skal gifte oss her i Oslo. Bor her, men der fra Trondheim

Skrevet

Så moro at det er flere som skal gifte seg i september 2009 :))

Vi er fra Hamar (eller rett utenfor da) og skal gifte oss her.

Jeg er født i Trondheim og bodde i Levanger til jeg var 11. Så hele min slekt bor der opp, utenom mamma, stefar og to søsken som jeg flyttet med ned hit.

Håper vi kan holde denne tråden og bli kjent da Frk Nilsen:)

Jeg skal gjerne gi deg masse inspirasjon til invitasjoner og slikt :)

Har du barn?

Jeg er som jeg skrev over, prøver. Jeg har ingen fra før (ble englemamma i februar). Forloveden har ei nydelig datter på straks 4.

Hvor gammel er du og hva driver du med?

Jeg ble 30 i sommer og er nattarbeidende sykepleier.

Skrevet

Så morsomt at du er trønder ;-)

Jeg er 31(32 før året er omme), og har 1 sønn på snart 7mnd.

Flere barn venter vi med til etter bryllupet.

Jeg har to utdannelser, ene er kokk som jeg tok for mange mange år siden, og andre er videreutdanning som lærer i Restaurat & Matfag(gamle hotell og næringsmiddelfag) Men rakk ikke å få noen lærerjobb før jeg ble på tjukka, så jobber fortsatt som kokk, håper på å få noe annet etterhvert eller kanskje starte noe selv.

Skrevet

hihi slenger meg på her jeg. 090909 er datoen vår.

Vet det er en onsdag men vi tar det hos byfogden og har selskap helgen etter. ( jeg har hvert gift før og sambo er ikke så begeistra for å stå i sentrum en hel dag)

Hvis vi får det til blir det under palmene i florida, men det er ikke spikra enda.

Men noe har vi planlagt da ang festen, lokale og hva slags type fest. Å så er det vel jeg som må ta resten av avgjørelsene hehe. Sånn for dere å ?

Aner ikke hva slags kjole enda, men vi skal ha en fotograf med oss på dagen så vi får mange fine bilder som vi skal lage lys-show av på festen.

Det blir en uformell fest på en hytte i skogen, tar 15 min å gå så der må vi lage noe morsomt for gjestene, forslag motas med takk !

Fyr på peisen og håper på litt ruskevær for stemningens skyld hehe.

Har ikke fortalt det til noen enda for vi tenkte å gjøre noe morsomt til jul, en liten ps på julekortet eller noe sånt.

vi er foresten fra Larvik og begge er 34.

Skrevet

Velkommen, og grattis :-) Kul dato forresten!

Hva med å ha et rebusløp i skogen fram til hytta? I stede for en vanlig velkomstcocktail kan dere jo servere kakao med en skvett brun rom, utrolig deilig i ruskevær i skogen!

Morsom idè å nevne det som et ps i julekortene! Men ville kanskje sendt en påminnelsemail i løpet av sommeren, det er jo tross alt 9mnd fra de får kortet til selve festen er, vet at mange av mine distrèe venner hadde klart kunststykket å glemme dagen om de hadde fått vite det så tidlig ;-)

Skrevet

hehe våre venner hadde vel også glemt det, så skal sende en ordentlig innvitasjon senere. Men litt overaskelse til jul da.

Har tenkt på rebus med oppgaver eller spørsmål om oss, men tar gjerne imot andre forslag.

Ja det blir noe varmt til velkomst drink, er mye å velge mellom der. Har aldrig hørt om kakao med rom, så det må prøves!

synes det er vanskelig å finne en kjole som passer årstiden, har du noen gode tips til nettsted eller noe ?

Skrevet

Hvis du ikke liker kakao med brun rom så har jeg oppskrift på en knakende god og varm toddy!

Skal du ha tradisjonell hvit brudekojle da? Hvis ikke kan du jo finne deg en fin kjole i fine høstfarger.

Jeg er litt i tvil ang kjole, om jeg skal ta tradisjonell eller rett og slett se om jeg finner en som er MEG. Har lekt litt med tanken å finne en enkel hvit(krem/offwhite) kjole og sy på detaljer selv som eks sommerfugler, blomster etter årstiden..... Har uansett ikke tenkt å blakke meg på kjolen, men vil ha en fin og lekker kjole for det.

Skrevet

kom med oppskrifter ! alt må prøves !

Har tenkt offwhite med høstfarge bånd eller noe, men så var det det¨å finne basis kjolen da. Vil ha noe enkelt, sånne store greier er ikke meg. Tenkte litt på å se etter selskaps-kjole til jul, pleier å dukke opp mye lekkert da til en grei pris. bånd og sånt finnes jo i alle farger så der er det mye enklere.

Skal dere ha sånn "full pakke" eller en enklere variant ?

Vi tar det på hytta da vi er skikkelig -ut på tur- mennesker. Det er mere oss.

Første gang jeg giftet meg var det vel egentlig litt -sånn pleier det å hvere- stil, Kirke og full middag til 50 stk. Tenker ikke tilbake på det som -alle drømmer ..... -bryllup

Skrevet

Offwhite med høstbånd er en knakende god idè!

Vi skal ha en enkel full pakke om du skjønner. Ca 50 til middag, skal lage noe selv og noe catering, flere gjeser til kaffen, fri bar, DJ i stede for band.... Og ikke kirke, er ikke kristen så det blir feil for meg. Enten blir det utendørsvielse eller kun på rådhuset, vi får se hva vi gjør.

Vi tenkte å ha det ute i skogen vi og, på et fint pensjonat ved hytta til samboern sin familie, men det er litt i allfarvei, og jeg vil ha muligheten til å styre kjøkkenet selv... Og Oslo er enklest for oss, og de som må reise for å være med på festen.

Super-toddy!

- Vodka

- Rødvin

- Solbærsirup

- Mandarin/appelsinskall - kjøtt av mandarin/appelsin

- Honning

Kok opp solbærsirup(blandes 50-50 med vann) med mandarin/appelsin og honning. Ta av plata og bland i rødvin og vodka, bland så sterk du måtte ønske ;-) Ha det over på termos med en gang så alkoholen ikke fordamper. Bruk gjerne nøtter/mandler i også.

Den er fin å bruke når man er forkjølet og, har to bi-virkninger:

Du blir full og frisk ;-)

Skrevet

Velkommen "...lure:)" Koselig:))

Morsom dato ja! Vi tenkte også på 09.09.09, men jeg vil ikke gifte meg på onsdag så da ble det 12.

Hvor gammel er du? Har du barn?

Det høres så utrolig koselig og romantisk ut da, med festen på ei hytte i skogen! Det er jeg sikker på blir toppers!!

Jeg så en gang et bryllupsbilde der paret hadde giftet seg om høsten. Bruden hadde offwhite kjole, blomstene og sminken var i høstfarger. Og bildet var tatt i en park med MASSE høstløv på trærne og bakken. Det glemmer jeg aldri! Det var helt nydelig!! Slik vil jeg ha det og!! Gleder meg til å se hvordan det er ute nå i midten av september, for husker ikke hvordan det pleier å være da.

Skrevet

Høsten er jo bare så fantastisk! Og september er ikke for kald heller, som regel er det fint vær og man får den friske, krispe høstluften :-) Har alltid sagt at hvis jeg skal gifte meg så er det på høsten.

Det har vel så smått begynnt å komme fine farger når du gifter deg snuppelure, du får ha øynene åpne i år. Ta bilder av der du skal ha sermoni/festen og slikt så vet du sånn ca hvordan det er. Og du kan starte tidlig med fargevalg, blomster osv

Skrevet

takk for det.

vi er 34 begge to, å ei jente på 4,5 år

har skrevet opp oppskriften så skal prøve den.

laget plommelikør i går, så den kan stå å kose seg ett helt år. Vi satser litt på typisk høstmat og drikke.

Skal ta bilder av høst løvet nå som jeg kan bruke på innvitasjonene. Samboer bare rister på hode å " det er jo et helt år til jo! " hehe Men vet han setter pris på det da. Det blir jo lit festlig da med høstblader og palmer hihi. Har ikke fått svar fra sjømanskirken enda, synes det tar lang tid.

Må titte litt i blomsterbutikkene nå, å se hva som er av blomster å sånt. Vil ha en enkel bukett, tenkte litt på 2-3 langstilkede roser med litt grønt. Men det kan jo være andre blomster i samme sjanger. Hva har dere tenkt ?

Skrevet

Hjemmelaget plommelikør hørtes godt ut!

Jeg er veldig glad i gerbera og den som er litt større, ser likedan ut(husker ikke hva den heter) De har dem alltid i så friske fine farger, rød, oransje, gul.... Har tenkt å ha det som pynt på bordene, mange små glass med en blomst i hvert glass. Buketten vet jeg ikke enda, men kanskje det samme?? Må tenke litt på den biten.

Jeg er veldig glad i champagne så det er mulig det blir det som velkomstdrink! Eller noe med bær, siden det passer fintil høsten, kanskje slår dem sammen??

Skrevet

Det var noe sånt jeg å tenkte, for gerbera er også langstilket. Men blir vielsen i florida må jeg se hva som er der, litt på sparket. Roser er altid safe da.

Blir kjempefint med enkle blomster spredd utover på bordene. Kunne brukt et stort høstblad under hver vase som en efekt. Eller tredd en singel blomst gjennom bladet med en vannampull under.

Er vanlig å legge brudebuketten som blomsteroppsats forran brudeparret på middags bordet, så tror kanskje jeg ville brukt de samme blomstene hvis dere skal det.

Fikk rørte tyttebær og champagne en gang som velkomstdrikk, spes men godt.

Fant en lekker kjole på sheshopping.com i dag. Utrolig mange fine der og billig. Kan brukes både i florida og her med litt tilbehør. tror den lå under- nyheter nr 0260. Greit med snorer for de kan byttes ut i den fargen jeg vil ha.

Skrevet

Roser er safe ja ;-) En enkel lilje kan og være utrolig vakkert.

Men tror nok det heller mot gerbera ja.... Skal uansett finne blomster som matcher om det blir gerbera i buketten eller ikke ;-)

Surfet på sheshopping i går jeg, og har falt for 0277 den og under nyhete(fra menyen på venstre side)r. Veldig fin den du har sett på og, fra venstre side i menyen eller den på new arrivals?

Viste fram kjolen til smabo, han synes den var meget lekker han og!

Skrevet

Sambo skal det stå....

Funnet en ny favoritt 0279 =D

Blir jo slett ikke dyrt heller, vet ikke om de sender det som "gave" eller om man må betale moms, med dagens kurs blir den på 1710,- uten moms, og 2150,- med moms. Det er jo kjempe billig uansett!

Skrevet

å de var fine alle sammen ! :)

Hvis du søker på 0260 så er det den til 219 dollar. Liker prisen jeg....og så er det lett å forandre dem selv med pynt osv.

Var en som ville kikke her å men hehe han får pent vente.

Han fikk litt vente-tid i byen i dag så jeg foreslo at han kunne stikke innon noen fotografer å høre på pris og sånt. Men nei -det er jo så lenge til....- hehe så får vel gjøre det jeg hehe.

Litt dobbelt opp her siden vi ikke har hørt noe fra sjømannskirken enda. Blir endel surfing på nett og så sender jeg stemor på tur for å sjekke ting ut for meg. Kommer med tips hun å da hehe

Har du fått deligert noen oppgaver til din sambo da ?

Skrevet

Har egentlig ikke gitt han noen klare oppgaver enda, men snakket en del om hvordan vi begge vil ha det. Vi er så å si enige om det meste :-) Men det er jeg som noterer ned ting jeg kommer på og slikt. I og med jeg er kokk og har jobbet som kokk, servitør, bartender i utallige bryllup faller det seg naturlig at jeg planlegger den biten.

Så utrolig spennede å ha selve vielsen i utlandet! Håper det ordner seg på sjømannskirken for dere, hvis ikke kan dere jo prøve den norske/nordiske konsulatet.

Skrevet

Jeg har familie i en by 3-4 timer fra miami. Så vi må gifte oss i den byen skal familien ha mulighet til å være med (pga helse). Hvis ikke kan vi like godt gjøre det her hjemme. Må bare få det til å klaffe med s-kirken.

Skrevet

Det ordner seg sikkert :-)

Er din kommende mann med i forberedelsene da?

Skrevet

hehe joda, hvis jeg kommer med 2 forslag ender han somregel opp med et. Men hvis jeg gir han et oppdrag er det mere -det er jo så lenge til.....- hehe Hjelper vel på andre siden av jul og når vi hvet hvordan det blir med s-kirken.

Skrevet

Hei igjen :)

Har vært så opptatt de siste dagene så har ikke rukket å innom her.

Jeg var og prøvde brudekjole i går:))))))))))))))))))))) Følte meg som en prinsesse altså!!!

Prøvde nr 1168 på denne siden:

http://agape-brud.no/?side=prod&type=1⊂=collections&yr=2008&start=132

Og skal tilbake og prøve nr 1060 på denne siden:

http://agape-brud.no/?side=prod&type=1⊂=collections&yr=2008&start=22

Og så skal jeg prøve noen som ikke er kommet i trykk enda, men som er i butikken fra 2009-koleksjonen.

Vi var og så på lokale i dag, men vi må fortsette jakten for det var ikke noe særlig.

Ser dere har gubber som er ganske rolige og avslappa enda også. Jeg og! Hehe!! Men han vil faktisk dra og se på klær snart, siden jeg har begynnt å se på kjoler:)

Skrevet

Fine kjoler :-)

Moro å gå å prøve tenker jeg! Har kun surfet på nettet etter kjoler jeg, og tror nok jeg har funnet drømmekjolen.

Var innom Moods of Norway sin butikke etter jobben her om dagen, og der hadde de den kule og stilige dressen som jeg synes sambo kan ha i bryllupet ;-) Spørs om han er enig da....

Skrevet

Var inne og så på sheshopping nå. Så fine kjoler du så på frk Nilsen! Masse fint!!! Og BILLIG!!! Kunne ønske jeg kunne kjøpe kjole nå. Men det tørr jeg ikke. Hvis spira sitter snart, så er ikke jeg nede i den størrelsen jeg er i nå til bryllupet. Det er litt dumt :(( Men sitter ikke spira inen et par mnd. så setter vi prøvinga på vent til etter bryllupet. Jeg orker ikke gå høygravid i bryllupet mitt altså! Og tenk så slitsom det må være med alle forberedelsene da!

Nå har vi fått avtale med et selskapslokale på onsdag. Det blir spennende!! Lyst å se?

http://www.hamarsagbladfabrikk.no/

Det er ikke så mye bilder, men det gir da et inntrykk:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...