Vimsemamma og trolldukka Skrevet 13. august 2008 #51 Skrevet 13. august 2008 Heihei, ser du har fått mange svar og tips innpå her. Håper noen av de er til hjelp. Jeg vet nøyaktig hvordan du har det, snuppa her i huset skreik 24/7 , og vi også prøvde alt. Sukkervann, fennikkel-te, kiropraktor, støvsuger, biltur, byssing, "humping", musikk, ALT. Det hjalp liksom bare i korte perioder, og jeg trodde jeg skulle bli gal. Vil bare si at du er ikke en dårlig mor selv om du tenker slik du gjør. Samboeren min hadde "lyst å kase hele jentungen i bio-dunken!" Som sagt, så har du de sperrene inne, som gjør at du aldri ville ha skadet ditt eget barn. Har barnet noen besteforeldre,tanter eller noen som kan avlaste deg? Uansett, prøv å tenk at det varer ikke for alltid. Det var det jeg måtte si til meg selv for å hente styrke; " det varer ikke for alltid, det varer ikke for alltid", om og om igjen. Så, plutselig en dag snudde det. Da var hun 3 mnd, og jeg hadde fått ei ny jentunge. Helt merkelig, det var som noen skrudde av en bryter. Vil bare si : hold ut så godt du kan, og ta vare på deg selv! Benytt hver anledning du har til å sove/ slappe av. Plei deg selv når du kan, stå ekstra lenge i dusjen, osv.. Hør på musikk som får deg i godt humør,dans med babyen i armene, syng for deg selv. Gjør små ting som avleder tankene dine fra det negative. Og husk: Det varer ikke for alltid.. Masse lykke til, stor trøsteklem fra meg!
Mammaen til Isak Skrevet 13. august 2008 #52 Skrevet 13. august 2008 Jeg har jobbet med det de tidligere kalte husmorvikar, og jo det finnes fortsatt, men kalles ikke det. Der jeg jobbet var det vi i barnevernet (ansatte i intstitusjoner etc) som tok på oss sånne jobber. Jeg er mer en villig til å hjelpe deg om du bor på min kant av landet. Send gjerne pm ) Hilsen fra
Mammaen til Isak Skrevet 14. august 2008 #53 Skrevet 14. august 2008 Dytter denne..HI åssen går det med deg?
Anonym bruker Skrevet 15. august 2008 #54 Skrevet 15. august 2008 Heisann mammaen til isak. Rart at hs ikke nevnte noe om hvor jeg kan evnt henvende meg for å få hjelp. Alle sier titusen ganger at jeg må få avlastning..men når det ikke er mulig å få så mye avlastning som jeg trenger så stopper det seg litt der. Dagene er utrolig tøffe, hadde jeg enda kunnet beveget meg litt ute med hun..reist litt..Så hadde situasjonen vært så mye bedre.Håper så inderlig det gir seg rundt 3 mnd alder..det er bare nødt til det..
Anonym bruker Skrevet 15. august 2008 #55 Skrevet 15. august 2008 Hei vimsemamma og trolldukka. Det er litt godt å oppløftende å høre at det skal bli bedre rundt 3 mnd..Og jeg håper så ufattelig og inderlig at det gjør det for mitt vedkommende også. Dette har vært mitt livs lengste 2 mnd. Og vet egentlig ikke hvordan jeg skal holde ut i 1mnd til..Pluss at jeg vet at det ikke er garanti for at det blir bedre da heller. Jeg er ikke religjøs men har faktisk begynt å be til gud.
Anonym bruker Skrevet 15. august 2008 #56 Skrevet 15. august 2008 Har vært hos flere leger ja, de ser ingen verdens feil og sier at jeg bare må holde ut, få avlastning og smøre meg med tålmodighet. Ååå så mye bedre alt ble av de rådene..Nei uff..jeg er så fryktelig sliten nå..Håper de har koblet hjernene sine sammen og funnet ut en løsning når jeg skal på helsestasjonen på mandag.
Anonym bruker Skrevet 15. august 2008 #57 Skrevet 15. august 2008 Fødselen var grei bortsatt fra den helvetes smerten..men ville heller ha født 10 ganger i løpet av en mnd istedet for å ha det slik jeg har det nå.
Anonym bruker Skrevet 15. august 2008 #59 Skrevet 15. august 2008 Kunne skrevet innlegget ditt selv! Har en gutt, nå ett år, og han skrek 20 timer (uten overdrivelse) i døgnet. Ingen leger skjønte hva det var, helsestasjonen kunne ikke hjelpe, uttall av kiropraktortimer hjalp ikke, manuellterapeut hjalp ikke, melkefri diet mv hjalp ikke! MEN, ble lagt inn med Rs viruset osv (lang historie) da han var 4,5 mnder og da fikk han diagnosen melkeintoleranse i tillegg tok jeg ham med til behandlinger hos osteopat som fikset på KISS syndromet som var ganske kraftig på ham. Jeg fikk beskjed om å slutte å amme med en gang ( hadde "fullammet" ham hele tiden tross spisevegring osv.) av barnlegene. Han reagerte nemlig på laktose også! Ikke allergisk, så ingen tester påviste det, men du hadde ikke trodd reaksjonen da han gikk over på KUN spesialtillegg på blå resept. En melk som ikke inneholdt, laktose, melkeproteiner eller soya. Melken het Nutramigen. Det var som å skru av en bryter. For første gang sovnet han av seg selv og sov mer enn 2 minutter uten å skrike!! Nå fikk vi nesten ikke i han mat i førstningen bl.a pga smaken på melka pluss spisevegring (lang historie), men brukte malt og sukker i for å sakte å ta i mindre av det! Morsmelk er det melkeproduktet som inneholder mest laktose, derav den søte smaken! Uansett jeg har ammet mine to andre barn i 20 mnder, så jeg trodde at morsmelk var det som skulle være det beste til enhver pris. Jeg prøvde også vanlig tillegg siden min melkefrie diett ikke fungerte og jeg derfor trodde det måtte være noe annet. I tillegg prøvde jeg NAN HA1 som skulle være mer ømfintlig for små mager, men han skrek like mye. I tillegg anbefaler jeg deg på det sterkeste å sjekke ut siden www.kiss-kidd.no. Lykke til!
millica*Stella04.02.08* Skrevet 15. august 2008 #60 Skrevet 15. august 2008 hei, har du prøvd flere ulike mme? vet at mange reagerer på de mme man får kjøpt i butikk fordi de er basert på melk, men på apoteket får man en uten melk. ikke gi opp!! klem
Anonym bruker Skrevet 15. august 2008 #61 Skrevet 15. august 2008 RING HELSESTASJONEN! BE DEM HJELPE DEG! VIKTIG!!
Anonym bruker Skrevet 15. august 2008 #62 Skrevet 15. august 2008 Hei HI, hvordan går det med deg? Ser du har fått mange gode råd, men det ser jo ut som du har prøvd det meste. Jeg hadde også det tøft i starten pga søvnmangel, så veit hvor koko en blir av det... Hadde jeg vært deg hadde jeg prioritert å fått litt søvn nå. Siden det virker vanskelig med avlastning, så insister på å få noe sovemedisin til ungen din slik at du får endel timer på øyet slik at du kommer deg litt til hektene igjen. Det er kanskje ikke optimalt å gi medisin, men de små tåler mye mer enn vi tror, så synes ikke du skal bekymre deg så mye for det. Har ei venninne som fikk sovemedisin til sønnen sin på riksen. Det hjalp veldig for henne. Barnet blir jo også utslitt av å skrike så mye, og det kan hende at det vil hjelpe babyen din også å få sovet endel. Uansett - håper det går seg til ved 3mnd for dere.
Anonym bruker Skrevet 15. august 2008 #63 Skrevet 15. august 2008 Er jo tydelig at du har en depressjon. Er ikke noe å skjemmes over. Men det er ikke barnet sin feil, ta kontakt med noen som kan hjelpe deg, SNAREST! Lege eller helsesøster. Husk dette skjer OFTE, og noen ganger, går det desverre utover barnet... Lov meg at du får hjelp med dette!
Anonym bruker Skrevet 17. august 2008 #64 Skrevet 17. august 2008 Off, lille venn, skulle så gjerne ha hjulpet deg.. Jeg har selv vært hos han synske i Bergen med sønnen min, og vet du hva, det ingen andre fant ut av, det klarte han! Gjør et forsøk, hva har du å tape? Det er sikkert mulig å få en time pr tlf. slik at du ikke trenger å reise den lange veien. Jeg forstår ikke hvordan eller hva som skjer, men det spiller vel ingen rolle så lenge det hjelper... - Og bytt kiropraktor! Lykke til, har deg i tankene mine
Gjest Skrevet 17. august 2008 #65 Skrevet 17. august 2008 ta kontakt med helsesøster ,men fortell alt ikke vær flau,for detta har jeg vært med på selv ,og jeg fikk hjelp,og alt ble så mye bedre ,fant ut at sønn min hadde ADHD,og gluten allergi.Søk hjelp før du gjør noe drastisk ,tenk på detta lille menneske .Som kansje feiler noe ,og eneste måten å si ifra er å gråte stakkar liten .
trollmor & trollungene Skrevet 17. august 2008 #66 Skrevet 17. august 2008 Kunne skrevet det samme selv for et år siden. Her gikk kolikken over ved 4.5 mnd slder. Da han rundet 5 mnd var det en helt annen unge. Helt forferdelig mens det står på, det vet jeg alt om. Forsøkte også alt uten hell. Eneste som hadde litt effekt her var akupunktur. Var hos en dyktig behandler i sandefjord. Får fortsatt oppfølging ettersom lillegutt fortsatt har en sensitiv mage og spisevegring, (Har vært der tre ganger og gutten min er 14 mnd.) Vi bare sende deg en trøsteklem og håper du har noen som kan hjelpe deg litt, samt noen å snakke med. Det går over men det er ikke så stor trøst når man står midt oppe i det desverre. Klem
Anonym bruker Skrevet 19. august 2008 #67 Skrevet 19. august 2008 Nå vet jeg ikke hva mere jeg kan gjøre...var på helsestasjon i går..Fikk høre samme game greia..gjør ditt gjør datt...og mitt svar JEG HAR PRØVD. Fikk vallergan, men det funket ikke en dritt..mulig jeg må gi det litt tid for aat det skal funke.. har bare lyst til å helle inpå hele flaska selv stappe ørepropper i øra og sove en uke..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå