Gå til innhold

Jeg misshandler babyen min..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser at du har prøvd alt og fått noen gode råd nedover i tråden. Så det eneste jeg kan råde deg til er å få deg litt avlastning, et par-tre timer om dagen ville nok hvert til stor hjelp for dere.

Du har ikke en "fjortis" i nabolaget som kunne kommet til dere og sett etter babyen mens du fikk deg et par timers søvn da?

Du kan jo ta turen hit så kan Linus få seg en jevnaldrende kompis å bryne seg på ;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, nå fikk jeg vondt langt inn i hjerterota......Det du skriver kunne jeg ha skrevet for 19 år siden, da jeg fikk mitt første barn. Ho var akkurat slik du beskriver ditt barn. Det var en helt for jævlig periode, og jeg hadde også mange stygge tanker. Men hadde guskjelov den "sperra" man er utstyrt med.

Ho kunne roe seg litt når vi kjørte bil, eller satt på støvsugeren. Også fikk vi leid en babyrocker på helsestasjonen. En sånn durende og vibrerende sak som vi festet på vuggen el. senga.

Ønsker deg og babyen din alt godt!

Send meg gjerne en PM, hvis jeg kan være til hjelp.

Skrevet

Takk for gode ord konvall..jeg føler meg hjelpesløs, at jeg ikke strekker til og er en dårlig mor.

det mest skremmende er at jeg får mindre og mindre gode følelser for mitt barn for hver dag.

Jeg føler meg litt kald rett og slett..da jeg akkurat nå fungerer som en robot for å overleve og ikke gjøre noe jeg kommer til å angre på..Må rett og slett stenge alle følelser.

Barnet mitt er jo så vakkert, har lyst til å vise det frem til hele verden men det går ikke, ingen idyll å trille med et hylende barn eller dra på besøk..da blir også jeg mere stressa og frustrert.

Jeg har prøvd å motivere meg hele veien men vet ikke hvor enge jeg skal klare dette.

Føles som det aldri blir noe bedre, har tom sluttet å håpe

Skrevet

Først vi jeg si at jeg føler med deg....jeg vet hvordan dette er,for har hatt skrikerunger som ikke vil sove i evigheter.....

Skulle gjerne ha hjulpet deg,men vet ikke om annet enn at du trenger avlastning og at jeg bor her jeg bor,men vet ikke hvor du bor.....;)

Uansett.....hold ut,og prøv å få hjelp:)Som de andre sier helsestasjonen og lege er nok veien og gå......

Skrevet

Er som sagt ikke bare bare å få avlstning desverre. Og tror ikke noen uerfaren "fjortis" ville taklet eller følt seg vel med å ta vare på en slik krevende unge. Dessuten ville ikke jeg ha klart å slappe av.

Og ja tror nok jeg har prøvd alt som går ann å prøve og brukt massevis av penger på tiltak og utstyr.

Det eneste er kanskje akupunktør, men det har jeg ikke trua på at kommer til å være DET som funker. Har ikke trua på akupunktur sånn generellt heller,har prøvd det selv mot div flere ganger uten effekt.

Jeg unner ikke min verste fiende et slikt liv.

Skrevet

Hei!

Trist å høre at du har det sånn:/

Hvordan var fødselen med babyen din? Er h*n tatt med tang, vakuum, veldig kjapp fødsel el lignende?

Jeg var hos osteopat med jenta mi da hun var to uker, pga tendens til kolikk.. Fikk da vite at pga kjapp fødsel hadde det satt seg "stress" på venstre side av nakken, som gjorde at kroppen ble i ubalanse og hun skrek. Etter første "behandling" ble hun merkbart bedre, og etter andre behandling var hun helt fin.. Osteopaten sa at det er mange som ikke tenker på at slike problemer kan være fra fødselen..

Håper det ordner seg for deg:)

Skrevet

Veldig trist å lese om hvordan du har det HI:( I starten gråt babyen min veldig mye og var i tillegg veldig urolig! vi gikk til innkjøp av en stol av fisher price som har vibrasjon i setet og leker hengende ned som babyen kan se på! Dette gjorde underverket!! stolen er ikke særlig dyr og om det er uprøvd anbefaler jeg deg dette på det sterkeste!! hjemme hos oss blir stolen ofte brukt i form av avlastning..så fort babyen kommer i stolen og vibrasjonen blir satt på roer den seg på et blunk!

Skrevet

Hei mamma til 4.

Har vært på helsestasjon flere ganger..også hos lege..De sier at ungen er frisk og jeg må bare holde ut..Det blir nok bedre når h-n er 6 uker..så var det 7 uker og så 8 uker.

Men det blir ikke bedre..

helsesøstrene skal liksom være så medfølende og fungerer som hobbypsykologer..de vil jeg skal prate om mine følelser..Men fuck heller når jeg sitter forran de å griner så må de da skjønne at det å snakke om følelsene mine gjør meg ikke mindre sliten, mere utvilt eller gjør ungen min blidere.

Skal på helsestasjon på mandag og da skal jeg trygle å be om vallergan. Vil helst ikke gi h.n det, men med 2 mnd med bare noen timer søvn i døgnet ser jeg ikke annen løsning.

Nå er det jo ikke opp til meg da jeg må få resept, men håper de skjønner alvoret og nødvendigheten.

Skrevet

Må bare spørre....har du prøvd kiropraktor?

Det hjalp to av mine og kan i det minste anbefales å prøve.Du har jo ingenting å tape på det....

Har du flere barn?Event alder...?

Skrevet

Har også kjøpt sånn fisher price sak til nesten 2000; kr. Funker i 5 min så er det pån igjen.

Skrevet

Jeg kan utdype det mere, selv om en under her har forklart.

Han ser fysiske ting, og vil kunne se hva babyen din trenger eller ikke trenger. Det er ikke farlig, og ikke ubehagelig, så vær ei redd. Det er ikke noe værre enn å gå til legen(som jo i stort sett aldri hjelper når man har en baby som er lei seg.)

Syns sovemedisin er MYE mer på kanten enn å gå til en synsk person!

Bor du i Oslo kan jeg gi deg nummeret til en fantastisk akupunktør som antagelig også kan hjelpe deg.

Skrevet

Jepp, kiropraktor har jeg prøvd. Behandlingene funket ikke i det hele tatt:( Og han går for å være kjempedyktig

Nei har ikke flere barn. Og takk og lov for det.

Skrevet

Herregud det er akkurat som om jeg skulle skrevet dette selv. Babyen min var et mareritt og ingen ville passe henne pga dette. Jeg slet som en gal med å få endene til å møtes, mangel på søvn. mat og lyst til å gjøre noe ødelegger det meste. Gikk gjennom et samlivsbrudd midt oppi alt og livet var rimelig KJIPT. I dag er snuppa 4 år og en helt annen onge, men når jeg ser tilbake så husker jeg knapt noe av babytiden. Jeg var mange ganger til lege, helsestasjon og div for å få hjelp og det tok tid før de tok meg alvorlig. Hjelpen jeg fikk var ærlig talt helt latterlige tips. Vet ikke hvilke råd jeg skal gi deg, for ingen gav meg noen. Så jeg måtte ta tiden til hjelp så ble ting bedre. Men det skal ikke være slik. Prøv som best du kan å få hjelp så håper jeg bare at den er bedre enn den jeg fikk.

......

Skrevet

Og akkurat som deg kunne jeg ikke dra på besøk eller ut å trille, kjøre bil ble et mareritt for da ble jeg så stressa at jeg holt på å kjøre av veien. Følte heller ikke at jeg elsket barnet nmitt og følte meg helt mislykket pga dette... sender deg bare en klem jeg, en riktig STOR en.....

.....

Skrevet

Hei anonym 13.38 hvor lenge er det jenta di var slik ?

Skrevet

Har ingen erfaring selv med å ha det slik du skriver, men ei på barsellgruppa vår hadde det slik som du beskriver. Tilslutt prøvde de å gå til naprapat (???heter det det?), der fikk de noen dråper til babyen som skulle behandle sjokket hun hadde fått ved fødselen, og det hjalp! De fikk et helt nytt liv etterpå!

Skrevet

Har du undersøkt om det kan vere kiss? det er ikkje alle kiropraktorar og fysioterapeutar som kan så mykje om dette enno

meir om det her: http://www.kiss-kidd.no/

For avlastning til armane anbefalar eg eit bæretøy, slynge eller elastisk sjal kan gjere kvardagen leveleg. Babyen får nærleik av mor (som du kanskje ikkje orkar å gje når du er så nedkjørt?) mor får to hender fri til å lage seg litt mat, eller gå ein tur....5 min ute i frisk luft kan gjere underverk...kanskje vil babyen trivast betre i eit bæretøy en i vogn, skal ikkje love noko, men det kan vere verd eit forsøk?

meir om det her : www.tettinntil.no

Dersom du bur i nærleiken har eg begge deler som du kan få låne, og eg kan godt passe ein skrikebaby nokre timar også :)

mvh Sognogfjordane 25

Skrevet

Lurte på om du ammer? Kan det være noe du spiser? Jeg feks kunne ikke drikke noe med kullsyre i når min unge var nyfødt til fire måneder og venninna mi kunne ikke drikk noe med melk i... Når vi sluttet med det så ble ungene "som nye" :-) Lykke til!!

Skrevet

Jeg har desverre ingen gode råd, men vet hvordan du har det!

Min sønn våknet hver fuckings time hver natt i 2 mnd. Gubben jobber offshore, så det var perioder hvor jeg ikke hadde noe avlastning.

Og ja, man blir rett og slett gaaal av søvnmangel!

Syns det er litt tafatt av HS og andre folk å anbefale psykolog, når det du helt klart trenger er søvn for å hente deg inn igjen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Det hjelper som du sier ingenting å snakke ut om følelser! Ungen skriker like mye fordet...

For min sønn sin del gikk det over av seg selv etter to mnd. Han holdt på fra han var ca. 7-9 mnd.

Jeg ommøblerte på rommet, la håndkle rundt hodet hans i sengen, dryppet dråper med Lavendel olje i sengen hans osv osv.

Ble anbefalt forsoneterapi, men det rakk jeg aldri å prøve.

Nå sover han heldigvis nesten alltid hele natten!

Ønsker deg lykke til!! Og spør hvem som helst du stoler på om de kan avlaste, om bare for noen timer en dag!!

Skrevet

Som sagt så husker jeg svært lite, men hun begynte til dagmamma rundt 1 års dagen, selv om jeg var hjemme. Da bedret ting seg litt, for hun ble rett og slett sliten på dagene. Hun fikk seg en dupp iløpet av dagen, noe som gjorde at hun sov bedre på natta og dette resulterte i at hun åt bedre og ting løsnet litt sånn sakte men sikkert. Men det tok enda lang tid før hun sluttet å sutre for alt. Hun har en del allergier også så dette krevde jeg at de testet og det gav utslag på masse. Bedret humøret noe, men fortsatt mye som hang igjen. Hun har rett og slett gitt meg mye hodebry og jeg føler på ingen måte at jeg fikk kjenne følelsen av å ha baby og kose meg med det i barsel for det var nok å bare prøve å få endene til å møtes...

Skrevet

Kan ikke helsestasjon tilby husmorsvikar?

Vi fikk tilbud om det når jenta mi hadde kolikk de tre første mnd. De passer ungen (og de er erfarne) så du får slappe av, hjelper deg med husarbeid, vasker, tar ungen med på trilletur osv... Helt supert for de som trenger avlasting.

Skrevet

pratet med helsesøster i dag..ikke noe som helst å tilby annet enn å høre på meg og sjekke om ungen legger på seg og vokser som den skal. Husmorvikarer er vel ikke til å oppdrive lenger.Noe som tilhører fortiden:(

Skrevet

prøv refleksolog de er veldig flinke til å hjelpe både deg og babyen:) bare til å google refleksolog og plassen der du bor, jeg bor i stavanger så hvis du er i nærheten så kontakt peter thomsen han er kanon dyktig!!!!! lykke til

Skrevet

Først må jeg si at jeg har stor medfølelse for deg og håper du snart finner en løsning på ting.

Men det som slo meg litt når jeg leste alle de svarene du har fått er at du har prøvd så og si alt for å få ham til å sove, men han skriker fortsatt. Har du snakket med en annen barnelege enn de på helsestasjonen? syns det er litt rart at han fortsatt skriker hvis det ikke er noe, når du har prøvd alle verdens knep.

Jeg trur jeg også ville tatt en time hos en helt annen barnelege enn den du har og fortelle hele sitvasjonen og få en sjekk på gutten, sånn at man kan sjekke sykdommer er utelukket?

Skrevet

stakkar:(føler virkelig med deg..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...