Gå til innhold

Jeg misshandler babyen min..

Anbefalte innlegg

Skrevet

på det groveste i mine tanker.. jeg vet ikke hvor lenge jeg kan takle dette mere.

Jeg har en unge som nesten bare griner. Og har gjort det de siste 2 mnd. for å ikke snakke om så og si ikke noe søvn.

Jeg har prøvd alt..masse kos, byssing, bæring,kiropraktor,minifom,svøp,trilling,bilkjøring..Du er for å si det sånn god om du kommer på noe jeg ikke har prøvd.

Men nå er jeg så deprimert/frustrert/sint/lei meg.

Skremmende men noen ganger har jeg bare lyst til å dekke trynet til babyen med en pute til h-n slutter å puste.eller bare slå h-n helsesløs. Men har jo heldigvis den sperren men skal ikke skyve under en stol at det har gått glass, skåler, flasker og div i veggen, da det er babyen jeg vil pælme veggimellom.

Jeg hater livet mitt, jeg er totalt isolert med den jævla skrikungen dag inn og dag ut. Og nei jeg får ikke mye hjelp..

Noen ganger så har jeg lyst til å skade meg selv sånn at jeg kommer på sykehus og må være der en stund uten den jævla ungen..

Skjønner ikke hvordan jeg skal klare mere..Har hele tiden prøvd å motivere meg..en dag er en dag nærmere blid unge..men jeg orker seriøst ikke mere. jeg er helt ferdig..Jeg sover nesten ingen ting og må takle skrik konstant.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snakk med helsesyster, kanskje hun har tips om avlastning?

Husk også at dette går over og at ting blir myyyye bedre etterhvert. Prøv å hold ut!

Skrevet

Ring helsestasjonen din i morgen!!! da får du noen å snakke med.

mi jente skreik i 4mnd i strekk! ja eg tenkte ofte det verste,

råder deg virkelig til å snakke med helsesøster,jm eller noen du stoler på:)

ønsker deg lykke til og håper virkelig det ordner seg for deg snart:)

Skrevet

du trenger hjelp! Hvis du er alenemor så pappaen ikke kan hjelpe, må du spørre besteforeldrene til babyen, venninnene dine, naboen el. Har du ingen i nærheten du kan spørre om hjelp, så må du gå til helsestasjonen i morgen og be om hjelp. De kan hjelpe deg så du kan få avlastning eller fortelle deg hvor du kan få hjelp. I det minste noen som kan komme og trille tur med babyen et par timer noen dager så du får litt søvn alene.

Skrevet

Å frarøve noen søvn er en av de verste formene for tortur! Det er ikke rart du blir "gal"! Det er mange foreldre som tenker slike tanker som du gjør nå.

Husk at det går over og blir bedre.

Skrevet

jeg hadde en baby som skrek hele tiden når hun var våken. Var min førstefødte.

Tenkte er det sånn det skal være å få baby?

MEN hun hadde melkeallergi og så leste jg tilfeldigvis at 20% av de babyene som hadde kollik var pga melkeallergi. Så jeg kuttet ut melk i kosten min for å prøve. Og da ble hun som en ny unge og jeg kunne virkelig kose meg med henne istedet.

For hun reagerte at jeg hadde melk/melkeprodukt i kostholdet mitt , for det gikk jo over i morsmelka.

Nå vet jeg ikke om du ammer, men kan jo være verdt et forsøk å prøve ut det også for å evt utelukke det hun skriker for?

Skrevet

Har prøvd melkediett, blodtype diett ..var en periode hvor jeg nesten bare spiste tørre spelt brødskiver med vann ved siden..Hjalp ikke noe som helst..:(:(

Har også pratet med flere helsesøster flere ganger..Ikke fått annen hjelp enn at de lot meg snakke ut om mine følelser og lekte psykolog.

Skrevet

Man blir faktisk tussete og rar uten søvn. Forøvrig kan det trigge depresjoner. Råder deg til å få avlastining så fort som fy... og bestille en time hos psykolog, ikke fordi du har gjort noe galt- men fordi du ikke mitt oppi det å være utslitt skal gå rundt med dårlig samvittighet fordi du tenker de tanker du gjør. Mange mennesker går igjennom akkurat det samme som du.

Skrevet

Har du prøvd å la være å amme? Prøv å gi morsmelkerstatning noen dager og se om det kan hjelpe. Venninnen min opplevde det, skjønte ikke hva det kunne være hun spiste som babyen ikke tålte, så hun måtte bare gå over på mormelkerstatning og da ble det bedre over natta. Du får kjøpt kartonger med ferdigblandet mme i butikkene som du bare varmer i micro eller vannbad, så det er ikke noe stress og ekstra jobb med blanding av pulver osv.

Lykke til! :)

Skrevet

Har du ingen som kan hjelpe deg med avlastning? Hvis ikke helsesøster vil/kan hjelpe, så ville jeg tatt kontakt med barnevernet for å få hjelp. Du trenger ikke å fortelle dem alle detaljene i hva du tenker, men fortelle dem at du er desperat etter avlastning, så kan de nok hjelpe deg. Husk at de er der for å tilrettelegge for barn og foreldre sånn at barna fortsatt skal kunne bo hjemme hos foreldrene, ikke for å ta barna fra foreldrene!

Skrevet

du trenger hjelp, og det har du krav på også.

i værste fall holder du på å få en fæl fødselsdepresjon, søk hjelp i tide kjære deg!!!!!

Skrevet

Hei, jeg har tidligere hatt alvorlig fødselsdepresjon og jeg kjenner meg igjen i mye av det du skriver. Datteren min hadde kolikk i 5 måneder og jeg hadde mange syyyyke tanker skal jeg love deg. Jeg skjønte tidlig at noe var galt (med meg) og søkte hjelp, først hos helsesøster som igjen skaffet meg en terapeut/psykolog. Det var min redning. Ikke vær redd for å be om hjelp.

Skrevet

ja jeg har prøvd å la være å amme og bare gi mme en periode..hjalp ikke det heller :(

Skrevet

hvor i landet bor du?

reis til bergen og besøk tom benjaminsen. han er synsk og kan antakelig hjelpe babyen din. holder til på café aura, finn nummeret dit på gule sider og bestille en time med ham.

Skrevet

jeg bor ganske langt unna bergen..men synsk? kan du utdype det mere?

Skrevet

Å herregud, ja det var dagens tips. Oppsøk en space'a synsk kar, og på en kafe med et såååååå herlig navn da... -Det kommer nok til å gjøre livet myyyyyyyye lettere skal du se.

Skrevet

Du skal ikke disse det du ikke har peiling på, FletteMette.

Ikke no galt i Aura, selv om jeg ikke kjenner til noen synske der..

Skrevet

hvor gammelt er barnet ditt HI?

har du prøvd rennende vann? (vi slet ut noen kraner med førstemann som hadde kolikk, men det hjalp som bare pokker)

har du prøvd å sette en radio ved siden av barnet? da får h*n både snakking og musikk i ett.

la støvsugeren stå på en liten stund, har barnet vondt i magen vil lyden ofte avspore smertene en stakket stund.

stresset ditt påvirker barnet, og gjør henne/han stresset - noen som selvfølgelig gjør at nedroing av barnet går til helvete - beleive me, been there, done that.

ROP OM HJELP! det er ingen skam å innrømme at situasjonen vokser en over hodet, tvert imot, det vitner om god dømmekraft og selvinnsikt som vil komme barnet ditt til gode.

Skrevet

Seriøst? Aura???? Teiteste navnet på en kafe jeg har hørt på år og dag.

Skrevet

har du en liten fryser?? prøv og legg babyen oppå lokket med dyne under, kanskje det hjelper. Vei bestefaren min gjorde det når jeg holdt på sånn, sovnet med en gang, er vist noe med vibrasjoner som roer babyen.. Veit ikke om det funker for drer, men er vel verd et forsøk. Lykke til:)

Skrevet

Vil bare si at som andre her: Skaff deg hjelp og avlastning!!

Skulle mer enn gjerne ha hjulpet deg om jeg hadde kjent deg!!

STOOOOR klem til deg, lykke til!!

Skrevet

Ok, her må jeg bare blande meg inn. Jeg har vært hos den synske på Aura og han er faktisk utrolig dyktig. Han "så" ting om meg og mine som han aldri kunne visst.

Jeg hadde bla vært syk lenge uten at fastlegen min fant ut av det (ikke kollegaene hans på samme kontor eller de på legevakten). Halvveis desperat gikk jeg til ham via anbefalinger fra noen meget alternative venner av meg.

Han sa til meg hva det var og to uker etterpå startet en ukes lang utredning på sykehuset. Der fikk jeg samme diagnose som han hadde stilt meg.

Mannen er dyktig. Og jeg er vanligvis ikke den som tror synske og jeg ler meg ofte skakk ihjel av de "synske" på dib.

Signerer ikke med nick selv om det hadde økt troverdigheten min...;)

Skrevet

Kjære deg..... Er sikkert mange her inne som brenner etter å hjelpe deg, meg med. Om vi hadde vist hvor i landet du bodde, hadde helt sikkert hjelpen kommet. Har også følt at helsestasjonen ikke har vært til hjelp. Slet med svangerskapsdepresjoner selv, vet hvordan du har det. Selv om man har den sperren som du selv nevner, er det fort gjort at man en dag i frustrasjon gjør noe man kan angre. Få hjelp før denne dagen kommer. Om det er noen der ute som vil hjelpe deg, ta imot hjelpen. Ikke føl det som et nederlag. Det gjør du for å hjelpe barnet ditt. Skulle så gjerne vært der for deg.... Gitt deg litt avlastning så du kunne fått sovet eller bare gått deg en tur alene i fred og ro. Om du vil, send meg en PM. Kanskje det å prate kan hjelpe.... Eller om du trenger noen som kan lytte. Jeg er her. Klem

Skrevet

Kjære deg, du trenger hjelp! Du er på ingen måte unormal, slem eller uansvarlig (så lenge du ikke har gjort ungen noe). Men det er uansvarlig å ikke søke hjelp!

Prøv å vær ærlig med helsesøster ev. lege om du ikke møter forståelse hos HS. I verstefall får du ringe barnevernet! -Nei ikke fordi du trenger å bli fratatt ungen, men du trenger hjelp. Du trenger hjelp med avlastning, og du trenger hjelp til å finne ut hvorfor ungen skriker! -Har du prøvd naprapat/kiropraktor?

Har selv passet en kolikkungen, og kjenner følelsen av uttilstreklighet, og ønske om å skade ungen. Veit til og med av ei som ringte politiet (dette var i usa), og fortalte det at om hun ikke fikk noe hjelp øyeblikkelig kom hun til å skade ungen. -Politiet kom de, en svær bamse av en mann, som "vugget" ungen til den sov :-)

Skrevet

H-n er 2 mnd..Dessuten vil h-n kun ligge på magen..H-n er voldsom på den moro refleksen så h-n hyler så fort jeg snur h-n på ryggen..Og jeg har også prøvd svøp.funker ikke..:(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...