Terningkast6-7 times lucky??? Skrevet 13. august 2008 #51 Skrevet 13. august 2008 Har lest igjennom innleggene i denne debatten, og kjenner jeg blir litt lattermild her jeg sitter... "staten betaler for at folk kan være hjemme, vil ikke jobbe, snyltere", er det slik man oppfatter folk som ønsker å være hjemme med barna sine ut over det ene året? -bare fordi man tilfeldigvis benytter seg av kontantstøtte, som tross alt er en ordning som er der for å benytte seg av? Lavmål å tenke sånn om andre mennesker! ER det i det hele tatt noen her som husker hva kontantstøtten egentlig er? Kontanstøtte er ment som en kompensasjon til de som ikke benytter seg av barnehageplass, PGA at staten dekker ganske mye av det det egentlig koster å ha ett barn i barnehage... Totalsummen av en barnehageplass er nemlig ikke de 2500 eller hva det nå er foreldrene betaler i mnd, kostnadene er ganske mye høyere, og det som går over foreldrebetalingen er det staten som dekker. Så da er det vel sånn at foreldre som har barna sine i barnehage mottar støtte fra staten? Slik kontantstøtte mottakere får en kompensasjon... Da får vel begge grupper av staten eller? Jeg ønsker ikke å plassere mine barn i barnehage når de er bittesmå, jeg kommer til å benytte meg av kontantstøtte... Om den blir, kommer jeg til å søke om å få den, om den blir borte kommer jeg fremdeles til være hjemme med barna mine.... Det er mitt valg! Og om folk synes jeg snylter på staten... jeg gjør ikke det, jeg har betalt skatt i mange år, mannen min betaler skatt...Vi har sammen tatt ett valg vi mener er det beste for våre barn.. Og det er vår rett. Men jeg for min del håper kontantstøtta blir jeg, slik at folk som har lyst til å være hjemme litt lenger med barna sine kan ha det litt lettere...Det er to år liksom, frem til barnet fyller 3 år.... Men vi nordmenn unner aldri noen noe som helst, gjør vi vel? Ikke engang å selv bestemme hva vi ønsker for våre egne barn....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå