Marianne83 Skrevet 17. september 2008 Forfatter #51 Skrevet 17. september 2008 Det husker jeg ikke! Men jeg så reklamen på en banner inne på enten barnimagen eller babyverden...
Marianne83 Skrevet 21. september 2008 Forfatter #52 Skrevet 21. september 2008 Var på UL på fredag... jordmord tror det blir ei jente!!! Og så så alt normalt ut, så skuldrene mine er endelig litt senket ned...
TullHøna Skrevet 21. september 2008 #53 Skrevet 21. september 2008 Gratulerer! Så morsomt! Har du begynt å handle noe jente-ting enda eller? Jeg klarer ikke holde meg unna, selv om jeg såklart ikke er heeelt sikker på at det blir jente:P Forresten, de båndene dere snakket på tror jeg heter Belly-band. Har sett de på forskjellige nettbutikker, så sikkert bare å google! Ser veldig praktisk ut, hvertfall for de som legger på seg bare på magen. Selv har det nok blitt litt ekstra på rompa og lårene og, så jeg har ikke sjans til å komme inn i mine vanlige bukser! Hehe
Marianne83 Skrevet 22. september 2008 Forfatter #54 Skrevet 22. september 2008 Takk Har ikke handlet inn noen jente ting ennå nei.. tror ikke jeg kommer til å gjøre det heller! Kommer til å kun ha det mest basic til jinta kommer og heller handle inn litt etter hvert. Takk for tipset om hva dette heter forresten. Har tenkt til å kjøpe inn et par selv...
my&bebis Skrevet 23. september 2008 #55 Skrevet 23. september 2008 Jeg kjøpte et belly-band på nett. Har ikke brukt det så mye, for jeg har en del lange topper som jeg bruker under genserne, og de funker på samme måten. Jeg tror belly-bands blir min redning, for jeg er såpass liten og lav at det ikke fins mammabukser som passer til meg. Ikke som jeg har funnet til nå i hvert fall. Får vel ta meg en tur til Oslo snart, de har litt bedre utvalg. Min UL er forresten på torsdag!! Gleder meg helt villt!
TullHøna Skrevet 23. september 2008 #56 Skrevet 23. september 2008 Ååå, lykke til på ultralyd! Så gøy!! Kjenner jeg gjerne kunne tatt en tur dit igjen selv, føles som en evighet siden jeg var der.. 2 uker går sakte når man tenker framover, men veldig fort når man ser tilbake! Hehe.
Ups...4 blir til 5 i sommer... Skrevet 23. september 2008 #57 Skrevet 23. september 2008 Hei igjen! Hva er oddsen for at alle skal ha jenter da..haha..var nesten litt festlig dette!! Spørs om vi opptar alle rommene på føden vi da.. Tullhøna; Jenta mi blir 5 år nå i november.. Så ho gleder seg villt til å bli storesøster..og gleden ble jo helt komplett når det i tilegg ble ei lillesøster! Ellers er jeg på oppadstigende form, men kjenner at jobben min begynner å bli svært tung, spesiellt med tanke på psyken..Jobber nemlig på en barnevernsinstitusjon..med rimelige utagerende ungdommer.. Merker at kombinasjon lite søvn og mye psyke sliter fryktelig..Får se hvor lenge jeg orker dette..Jobber nemlig 3 døgn på, 1 uke fri, 4 døgn på 1 uke fri.. Er jo greit at man har en uke fri imellom, men er faktisk helt ødelagt i mange dage før jeg får hentet meg inn igjen.. Huff...ble reine klageinnlegget dette...hahaha Jaja..dere får bare bære over med meg! Nei.. vi skravles vel igjen!
my&bebis Skrevet 23. september 2008 #58 Skrevet 23. september 2008 Hvilken barnevernsinstitusjon jobber du på? Jeg studerer barnevern på HiL
TullHøna Skrevet 24. september 2008 #59 Skrevet 24. september 2008 Haha, nei altså, det var jo igrunn ganske så komisk! Begynner å bli litt redd lille i magen viser seg å være en liten guttebaby, er jo nesten for godt til å være sant dette! Hehe. Ååå, så morsomt, da skjønner hun jo litt mer hva det dreier seg om og enn om hun hadde vært mye yngre! Kan tenke meg det blir veldig stas for henne! Uff, skjønner det med jobben.. Bedre å være hjemme enn å slite seg helt ut hvertfall, det har jeg tenkt nå.. Merker at kroppen og hodet ikke henger helt med, jeg vil så gjerne være som før, men det går ikke! Så sykmeld deg om du må det, tror nok du får forståelse for det:) Tenkt på navn dere eller? Vi har en evig diskusjon i heimen, men blir aldri enige om noen andre enn Edda! Hehe. Hadde vært greit å hatt litt flere alternativer, men ser dårlig ut. Gleder meg til helg jeg nå, vi skal til Trondheim og besøke familien min, så må vel se/handle litt baby-utstyr! Blir morsomt! Har fått mer enn nok å bruke pengene på nå i det siste, skal nemlig begynne å bygge på huset mitt så fort som mulig, så da er det greit å få unna de store tingene til babyen først. Er jo så dyrt alt...
Ups...4 blir til 5 i sommer... Skrevet 25. september 2008 #60 Skrevet 25. september 2008 Hei igjen!! Det er stor stas å skulle bli storesøster ja...hehe, det er helt sikkert og visst! Er veldig opptatt av hva storesøstre skal gjøre og hvor babyen skal sove og hva den skal spise osv.. Fikk til og med spørsmålet alle gruer seg for; Mamma, hvordan kom babyen inn imagen din? Og hvordan kommer den ut...??? Trudde jeg skulle dø...men fortalte så å si sannheten..Ikke detaljene om hvordan babyen ble laget, men i nærheten..Og da fikk jeg ikke flere spørsmål gitt..haha!! Ja..den jobben ja..Skal prøve ei turnus helg til før jeg bukker under eventuellet..Kan sove litt lengre i helgene, så enklere å holde seg våken! Skal liksom ikke gi meg heller da vettu... hehe!!! Joda..navn har vi tenkt på..men vi kommer jo ALDRI til å bli enige da..haha.. Men de som er aktuelle er : - Marte, Mille, Mia, Anna, Marie, Maria, Synne og Alva Favorittene er Mille, Mia og Anna, Synne og Alva så får vi se hva vi ender opp med... Skal ikke være enkelt dette!!! Edda var et veldig fint navn da.. Vi hadde Ella oppe til diskusjon vi da..men far i huset ville visst ikke det... Babyutstyr ja..huff.. ikke enkelt dette, sånn sett så er jeg heldig, har ENORMT mye fra før, manglet kun litt nyfødt klær, en vogn, bilsete og stellekommode.. Og alt det er egentlig i boks, så er vel så å si ferdig..skal sorter litt klær og vaske og diverse, så blir det sikkert litt nytt til denna også da..klarer liksom ikke la være merker jeg...hehe..
TullHøna Skrevet 25. september 2008 #61 Skrevet 25. september 2008 Hehehe, det spørsmålet der måtte vel komme ja! Gruer meg til mine barn skal spørre om det allerede jeg, hadde en litt pinlig episode med lillebroren min i sommer der jeg måtte forklare hva kjønnshår var.. Storesøster rødma og stamma selv om det nok var han det ble mest flaut for etterhvert! Hehe. Rart hvordan det stokker seg når man skal forklare den mest naturlige ting... Hehe! Åå, Synne synes samboeren er fint og, så det har vi hatt oppe til diskusjon her og! Jeg liker det og, så spørs om det står på lista vår neste gang;) Ellers hadde dere kjempefine navn altså! Skulle ønske vi klarte å komme opp med så mange alternativer og.. Hehe, og som ikke fornavn er ille nok så har vi begge to sjeldne etternavn, og klarer heller ikke der bli enige! Hjelpes.. Ja du er heldig som har mye fra før... Her kjøper vi nå inn med tanke på at vi vil ha fler om ikke så alt for mange år, så da bruker vi heller litt ekstra nå som vi har råd også sparer vi endel neste gang! Men herregud, alt er jo så svindyrt! Og jeg går jo helt bananas, har lyst på ALT! Kommer ikke til å mangle noe utstyr her i huset hvertfall... Har dere andre tenkt noe mer på å treffes eller? Hadde vært utrolig gøy å blitt kjent synes jeg hvertfall! Og nå er vi jo over halvveis mange her så da begynner det jo kanskje å bli på tide skal vi rekke noen treff før vi føder. Jeg har nemlig bestemt meg for at tida skal gå veldig fort fram til februar nå!
Ups...4 blir til 5 i sommer... Skrevet 25. september 2008 #62 Skrevet 25. september 2008 Visst er det dyrt med ymse utstyr...ser den jeg og.. er veldig gla jeg slipper litt unna..plus at jeg har begynt å gå igjennom vesla sine gamle klær, har vel alt lillesøster trenger fram til ho er to år tenker jeg..haha!! Herregud å mye klær vi har..er helt utrolig, og det værste er at det fremdeles er klær med prislapper på.. huff...skamfullt vettu! Det jeg mangler er som sagt litt nyfødt klær, men regner med det dukker opp litt i grøtgaver, så stresser ikke veldig med det tenker jeg! Joda, treff har jeg også tenkt på.. Kan vi ikke spytte ut noen datoer som passer for oss i løpet av de neste to ukene da, så ser vi om vi finner en dag det passer for alle... for meg passer: 30 sept, 1 okt, 7 okt 8 okt 9 okt 10 okt! Egon er jo en alrigth plass, eller den kafen ved barnebutikke Siga, er vel en slik mammakafe sak...hehe!!
my&bebis Skrevet 25. september 2008 #63 Skrevet 25. september 2008 Da har jeg også vært på ultralyd!! Kjempegøy =) Den lille var veldig(!) aktiv under undersøkelsen, så det var vanskelig å se kjønn. KANSKJE ei jente, men det var visst veldig usikkert. Heldigvis så alt bra ut med babyen, så nå er jeg veldig lettet
TullHøna Skrevet 25. september 2008 #64 Skrevet 25. september 2008 Hehe, da har du jo sikra småen da om det skulle bli et par trange år økonomisk framover! Alle de datoene passer for meg og, jeg er igrunn veldig fleksibel, styrer meg selv på jobben.. Så spiller ingen rolle for meg! My&bebis, gratulerer! Så morsomt at du og kanskje får jente, blir jo den jente-boomen på Lillehammer i februar da!
Marianne83 Skrevet 25. september 2008 Forfatter #65 Skrevet 25. september 2008 Fy å dere taster da! Klarer jo nesten ikke å følge med i svingene! Litt mer å skrive om nå som vi har vært på ul og begynner å kjenne liv. Det føles litt mer virkelig nå! Gleder meg til frøkna kommer jeg! Og gøy med skikkelig jenteboom! Har veldig lyst til å være med på et treff. Litt distré om dagen, så vanskelig å følge med på samtaler og detter fort ut, men regner med at det er flere enn meg som har det sånn nå? Ang utstyr, så har jeg faktisk ikke tenkt å kjøpe mer enn det aller nødvendigste til å begynne med og heller litt etter hvert. Regner med at vi får en del saker. Kommer vel til å svi av meste parten av pengene på vogn tenker jeg meg. Har veeeldig lyst på en Emmaljunga duo edge og ingen vogner som kan måle seg med denne i mine drømmer! (blitt litt forelsket i denne vognen ja..) Problemet er at den er temmelig kostbar... selv brukt på nettet... Hvilke vogner skal dere ha?
Ups...4 blir til 5 i sommer... Skrevet 26. september 2008 #66 Skrevet 26. september 2008 Hei! Marianne83, jeg har det på akkurat samme måten..var i bursdag i går, og ble snakket til ved flere anledninger da jeg liksom bare "datt" helt ut og bort vekk..Men slenger med at jeg er ekstremt sliten og trøtt om dagen, så kan ha noe med det å gjøre..Tenkte jeg skulle svinge innom legekontoret i dag å levere en urinprøve og få tatt ett blodtrykk, bare for å være sikker på at det ikke er noe annet enn at jeg er rett og slett sliten!!! Ang den vogna ja..Hehe, jeg SKAL ha Emmaljunga duo edge jeg da (fjor-årdets modell)..har kjøpt brukt av ei veninne, 4000 kr, men tenker at da får jeg vel ratt solgt det for det samme igjen når jeg er ferdig med den... Du kan være super heldig å snuble over den forholdsvis billig på nettet altså, har sett slike vogner som bare er et par år gamle helt nede i 3500 kr.. Da vi skulle ha storesøster betalte vi 6500 kr.. (kjøpte ny teutonia-vogn m/MASSE utstyr) fra Tyskland, sparte over 4000 kr mot for å kjøpe på mor og barn på Lillehammer... De skulle nemlig ha over 11000 kr for samma pakka...trudde jeg skulle dåne den gangen..så derfor bestemte jeg meg for å kjøpe brukt denna gangen!!
TullHøna Skrevet 26. september 2008 #67 Skrevet 26. september 2008 Jaja, jeg er skravlesjuk om dagen... Der har dere meg;) Men best å snakke på nettet, for jeg og faller litt ut om det blir for mye mas.. Me shit au, skylder på graviditeten jeg! Er også stuptrøtt, så egner meg ikke i selskapligheter om dagen. Lurer på når energien kommer tilbake, den hadde jeg trengt nå snart merker jeg! Hehe, jeg hadde og lyst på Dou Edge, men fant ingen fargekombinasjon jeg likte.. Også ble den alt for stor for min lille stasjonsvogn, så jeg endte opp med Brio Happy. Fikk kjøpt den billig, så alt i alt kom vel vogna på nesten 4000 kr. Og fordelen med den er at den med et nødskrik går inn i bilen min! Hehe. Så slipper hvertfall utgiften med ny bil i første omgang... Var på mor og barn og hørte på pris på litt div vogner, men der var jeg ikke fornøyd med servicen! Kommer aldri til å sette mine ben der mer.. Skulle ringe meg opp igjen dagen etterpå med en pris de ikke kunne gi meg der og da, men har enda ikke hørt noe og dette er vel over 1 mnd siden! Da mista de meg som kunde gitt;) Men dere, hva slags bilstoler skal dere ha? Jeg er så veldig i tvil, hadde egentlig bestemt meg for MaxiCosi, men det er jo ganske dyrt... Har lest om flere som har valgt Brio Primo nå, og som er kjempefornøyd, og det er jo myyye billigere! Kommer aldri til å få bestemt meg... Skulle hatt et som tar minst mulig plass i bilen og, sånn at ikke forsetene må stå helt inni dashbordet! Hehe
Ups...4 blir til 5 i sommer... Skrevet 26. september 2008 #68 Skrevet 26. september 2008 Tullhøna... Kan bare svare for meg selv, men jeg har kjøpt et Acta Graco sete! Kjøpte brukt, brukt bare til ett barn! Betalte 500 kr for det med base til bilen!! Da vi skulle ha storesøter, leide vi fra Høystad på Lillehammer..Men nå er jeg avhengig av å kunne ta med meg sete inn og ut når jeg skal kjøre storesøster, så da ville jeg ha et sete med base uten å blakke meg helt, derfor ble det brukt! :) Men angrer ikke på det da..er et flott sete!!!
Marianne83 Skrevet 29. september 2008 Forfatter #69 Skrevet 29. september 2008 Vi har også kjøptet Acta Graco sete brukt til 500,- med base til bil. den ser fin nok ut for meg den. Og så forstår jeg faktisk hvordan den fungerer og det er ikke værst for å være meg! Og så er vognen handlet inn!!! Vi skulle ha en emmaljunga duo edge pga størrelsen på bagen og vippefunksjonen denne har. Skal kjøpe en lettere og mer praktisk sports vogn når tiden er inne for dette. Emmaljungan skal brukes som barnehage vogn. Og prisen?! 1000,- kr så var vognen i hus gitt!!! Er en godt brukt en fra 2004, men det spillte ingen trille for oss... Veldig fornøyd med å ha både den og bilsete i hus...
TullHøna Skrevet 29. september 2008 #70 Skrevet 29. september 2008 Ble MaxiCosi på oss gitt, var på storshopping i helga.. Handlet både bilsete, seng og stellebord og fikk alt for under 5000 kr så er egentlig veldig fornøyd! Nå er mye av de store tingene i hus, veldig tidlig sikkert, men synes det er godt å ha det unnagjort. Ryggen er så som så om dagen og da er det like greit å shoppe mens man kan!
Marianne83 Skrevet 4. oktober 2008 Forfatter #71 Skrevet 4. oktober 2008 bare dytter denne opp så vi ikke mister den! (ingen ting å skrive gitt, men god helg)
TullHøna Skrevet 4. oktober 2008 #72 Skrevet 4. oktober 2008 bra, dytt på! Vi må ikke forsvinne;) Men dere, angående treff.. Noen som er med? Hva med fredag den 10? Noen det passer for da? På dagtid? Nå er vi kommet såpass langt så nå er det på tide å møtes... Begynner å vises graviditeten her og nå, så kanskje jeg sklir inn i gjengen! Haha. Har visst gått opp 9 kg siden jeg ble gravid, så håper virkelig noe av det er mage også! Huff...
Ups...4 blir til 5 i sommer... Skrevet 4. oktober 2008 #73 Skrevet 4. oktober 2008 Hei hei!! Den 10 passer fint for meg iallefall! ! Helst på dagtid ja.. Hva med Kafen på/ved Siga klokka 12 ?? Jeg strutter som aldri før...kan liksom ikke huske at jeg hadde så stor mage sist gang på samme tidspunktet, men er jo nr 2 nå da..og alt er jo ferdig utvidet..bare å fylle opp vettu.. hahaha!! Foreløpig så er vekta min gode venn.. kun +2 kg enda...men det er ENDA...haha...regner med det kommer snikende de siste mnd nå.. Hva med å presentere våre ordenlige navn...Jeg heter Linda.. hehe! Nesten litt rart dette...
TullHøna Skrevet 5. oktober 2008 #74 Skrevet 5. oktober 2008 Hvor er det da? Føler meg litt som en bygdetulling akkurat nå, men ble litt usikker... Er ikke sååå ofte i byen! Hehe. Men klokken 12 passer meg veldig bra! Hehe, jeg håper jeg har lagt på meg det jeg skal dette svangerskapet jeg, vil ikke ha flere kilo. Rumpa begynner å bli alt for tung!! Må vel nevne at aktivitetsnivået er på et minimum, men har mer enn nok med å jobbe og holde huset i nogenlunde orden om dagen! Hehe. Hm, søren, tror ikke jeg kjenner noen Linda... Men noen felles kjente er det i grunn rart om vi ikke har noen av oss! Blir nesten litt sjenert nå, snodig. Heter Cathrine jeg da..
Gjest Skrevet 5. oktober 2008 #75 Skrevet 5. oktober 2008 Jeg hopper inn i 2. trimester i dag, og slenger meg inn i denne debatten hvis det er i orden...bor et lite stykke utenfor Lillehammer, men går på skole der da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå