Marianne83 Skrevet 7. august 2008 #1 Skrevet 7. august 2008 Hei! Nå er det lenge siden jeg har hørt noe fra mine følgesvenner fra Lillehammer og omegn... Er det kanskje flere fra området også?
TullHøna Skrevet 8. august 2008 #2 Skrevet 8. august 2008 Hei! Skjer så lite her om dagen, så er ikke så mye å oppdatere om.. Gleder meg til time hos jordmor den 19.aug, kanskje får jeg høre hjertelyden! Nå er jeg igrunn bare usikker, ingen mage enda, og symptomene er jo delvis borte, men allikevel er det noe som skjer... Prøver å ikke tenke så mye på graviditeten nå som den ikke merkes, går litt fortere tiden da! Fått time til UL 9.sept, det blir skikkelig stas! Dere andre da, hvordan går det?
Ups...4 blir til 5 i sommer... Skrevet 8. august 2008 #3 Skrevet 8. august 2008 Hei å hopp dere! Skjer lite her hos meg om dagen også!! Har time hos Jordmor den 19 august jeg også TullHøna!! :) Gleder meg til det da.. også reiser vi til Tyrkia den 21 august så det skal bli et deilig avbrekk! Men jeg har hørt hjertelyden til mitt lille monster jeg da.. gikk nemlig på ebay.com å kjøpte meg en slik angelsound dobbler slik at jeg kan høre hjertelyden når jeg vil! Også skal vi inn på UL når vi kommer hjem fra Tyrkia..rundt den 10 september mener jeg legen sa! Har jo vært på tidlig Ul og da fikk vi jo se et flott hjerte og to armer, to bein, en mage og et hode! :) Veldig deilig å se! Ellers er formen ikke helt på topp om dagen..småkvalm og dårlig, så har vært sykemeldt i to uker, men skal tilbake på jobb førstkommende mandag, gleder meg litt til å se hvordan jeg fungerer der nå! Håper det kommer til å gå bra! Ja, også har vi begynt å ordne det praktiske, ei veninne av meg hadde ei vogn ho skulle selge, så den er i orden, svigerfar skal lage seng til monstret og jeg skal hente bilsete som vi har kjøpt brukt i dag... Tidlig ute vet jeg, men har tilgjengjeld ikke kjøpt et eneste klesplagg enda da...eller noe annet praktisk!
Tuttelure Skrevet 8. august 2008 #4 Skrevet 8. august 2008 hei:) jeg bor i lillehammer jeg også er 26+1 i dag:) har fått høre hjertelyden nå for 4 gang, hos jordmor + på ultralyd:) det er helt fantastisk hver gang:) jobber, men formen er ikke så bra. holdt på å svime av i dag tidlig, bare av at det var stress rundt meg.. så snuppa kødder med meg gitt;)
Marianne83 Skrevet 9. august 2008 Forfatter #5 Skrevet 9. august 2008 Hei! Det er ikke så mye å oppdatere og skrive om for tiden nei... Er bare å gå og vente lixom. Ikke kjenner jeg spark ennå (og sikkert ikke på lenge ennå), ikke vet jeg kjønnet og ikke har jeg begynt å handle heller... Men jeg er helt sikker på at jeg kjenner det lille inne i mellom og at jeg har gjort det i noen uker allerede... ikke lenger enn i uke 15, men jeg driter i at noen sier at det er for tidlig. Jeg vet hva jeg kjenner og det jeg kjenner er noen som rører på seg en gang i blandt. Spes rett etter at jeg har lagt meg ned... Og så er redd for at jeg ikke orker å jobbe så lenge til. Var sykemeldt i deler av 1. tri pga kvalme og utmattethet. Nå har jeg begynt i ny jobb og har sinnsykt vondt nederst på høyre side i ryggen. Håper ikke det blir verre og aner ikke hva det er! Noen som vet om en bra butikk i Lillehammer / Hamar / Gjøvik området som jeg kan handle mamma klær i? Magen begynner å bli temmelig stor og syns H&M (som er den eneste butikken jeg har funnet med mamma bukser med ekstra stoff i livet) har dårlig utvalg og stygge klær.
TullHøna Skrevet 9. august 2008 #6 Skrevet 9. august 2008 Ååå, ferie hørtes godt ut mams til elise! Misunner deg den, da går tida mye fortere og! Hehe.. Tenkte på å kjøpe doppler jeg og, men redd jeg ikke skulle finne hjertelyden selv og bare bli bekymra! Så siden jeg ikke har somla meg til det enda så får jeg vel bare vente til jeg skal til jordmor! Håper tida går fort... Har du fått mage allerede Marianne83? Her disser magen etter akk maten jeg har spist, buksene mine er blitt for trange, men mammabukser passer ikke enda! Så har et liiite problem om dagen! Hehe. Har prøvd å finne meg behagelige bukser som passer, men finner ingen plasser!! Har sett på H&M på mammaavd jeg og, og der er deg jo ingenting! Vet det skal være en butikk med mammaklær på Gjøvik, men husker ikke hva den heter og aner ikke hvordan utvalget er der. Har du fått time til ordinær UL du eller?
Marianne83 Skrevet 9. august 2008 Forfatter #7 Skrevet 9. august 2008 Dro til gjøvik for jeg hadde også hørt om denne butikken... den var stengt...=o( Jeg har ikke fått timer til ordinær ul ennå, men vet det er bestilt. Dere da?
Ups...4 blir til 5 i sommer... Skrevet 9. august 2008 #8 Skrevet 9. august 2008 Hei.. .Ja ferie blir NYYYYYYYYYYDELIG!! Trenger det nå, etter enormt dårlig form de siste mnd... :) Det er lite eller ingen mammaklær butikker i Gjøvik/Lillehammer området.. vi må nok til Hamar! Tråla hele HM på Gjøvik i går og prøvde ALLE buksene de hadde.. var grusomme absolutt alle!!!!! Trøsten min er jo at jeg ikke har gått opp mer enn 1,4 kg.. (har litt å gå på fra før da... hehe) slik at jeg vet det ikke er "meg" det er noe galt med.. haha..liker iallefall å tro det! : Har fått time til ordinær UL den 11 september da.. Så det blir morro! Ellers så har magen sprutti ut som bare rakkern.. litt kjedelig og, da jeg absolutt ikke har noe å ha på meg, men orker ikke kjøpe klær før jeg har kommet hjem fra Tyrkia, får heller ta meg en tur til Hamar da tenker jeg! Nå skal jeg prøve meg på jobb fra mandagen da.. har vært hjemme i en mnd nå.. ferie i to uker og sykemeldt i to uker, så blir rart å prøve seg igjen, men litt godt også..kjenner jeg er litt lei av sambo og velsa etter å ha tråkket oppå hverandre i 1 mnd!
Tuttelure Skrevet 9. august 2008 #9 Skrevet 9. august 2008 det er en butikk på hamar med ett italiensk navn. mi ett eller anna. der har de ihvertfall masse fine bukser:) anbefales:) i ulike prisklasser:)
liberomage Skrevet 9. august 2008 #10 Skrevet 9. august 2008 om ikke fra lillehammer så ihvertfall fra valdres:D hehe..
TullHøna Skrevet 11. august 2008 #11 Skrevet 11. august 2008 Er det mange butikker på Hamar med mammaklær da? Og hvor!?! Er null kjent der, er liksom ikke sånne butikker jeg har handla klær i før! Hehe. Har sett litt etter på nettet og, men er så usikker på str ågreier, så best å prøve først tror jeg! Heldigvis sitter olabuksa til samboeren som et skudd om dagen, litt baggy og helt knall, vel og merke med knappen oppe da jeg sitter.. Sexy! Hahaha. Sliter så med kvalme om dagen igjen jeg, aner ikke hvorfor, har vært bra lenge nå! Men nå kaster jeg opp nesten så fort jeg spiser, og sliter med å komme gjennom dagen. Blir så utrolig sliten! Har heldigvis en veldig forståelsesfull sjef som gleder seg til å bli bestefar, men allikvel får jeg dårlig samvittighet for at jeg fungerer så dårlig! Har lite lyst til å sykmelde meg, blir så fort rastløs, men har egentlig mer enn nok med meg selv om dagen! Jammen bra at det kommer noe helt fantastisk ut av dette, ellers hadde jeg nok gitt opp for lenge siden!
Marianne83 Skrevet 1. september 2008 Forfatter #12 Skrevet 1. september 2008 Hei! Jeg har vært på en mammaklær buttikk på Hamar med godt utvalg og fine klær i alle prisklasser! Dit skal jeg tilbake etter lønning! Husker ikke hva den heter, men den er i nærheten av philadelphia opp mot høgskolen... er bare å spørre noen innfødte. Hamar er forresten et mekka for oss som venter babsy! Er maaange butikker med masse utstyr. Skal dit i morgen for å titte... Noen som har vært til Ul og fått vite hva slags kjønn den lille i magen har? Skal til UL i morgen og er skikkelig spent! Noen fra området som skal være med på vannjogging i forbindelse med bekkenløsning? (Skogli på fredager)
TullHøna Skrevet 1. september 2008 #13 Skrevet 1. september 2008 Jeg har og tenkt meg til Hamar en dag, på Lillehammer finner jeg jo ingenting... Har allerede bestemt meg for vogn, men er jo masse annet vi trenger og! Gleder meg til å bestemme alt og kunne shoppe for fullt! Klør endel i fingrene! Hehe. Hva slags butikker har de der da? Oioi, så heldig du er som skal i morgen allerede! Jeg har time neste tirsdag og kan nesten ikke vente... Tida snegler seg avgårde nå, blir gal av venting! Oppdater imorgen hvordan det gikk da! Du vil vite kjønnet eller? Ingen BL her enda heldigvis, så satser på jeg slipper det! Bare masse vondt i korsryggen, men det skal jeg takle så lenge det ikke blir værre!
Marianne83 Skrevet 1. september 2008 Forfatter #14 Skrevet 1. september 2008 Hva slags vogn har du bestemt deg for? Og hvorfor? Jeg syns det er så vanskelig! Har sett litt på easywalk sky på nettet, men ikke live ennå... tenkte jeg skulle besøke mor og barn i morgen og ta en titt på den. Men jeg tar imot alle tips! Sef skal vi vite kjønnet!!! Jeg forstår meg ikke på de som ikke vil det. Ser absolutt ingen fordeler ved den "overraskelsen"... Tenk så flott å si "han" eller "hun" om den lille i stedet for alle slags rare substitutter! Jeg blir skikkelig skuffa om ungen ligger feil i morgen slik at vi ikke får vite... Heldig du som ikke har fått BL ennå da! Det er skikkelig vondt til tider, men jeg får behandling og skal ta det mer med ro på jobb, så håper jeg at det fungerer. Hatt 3 veldig gode dager nå! Hvordan går det med kvalmen din?
TullHøna Skrevet 1. september 2008 #15 Skrevet 1. september 2008 Tror jeg skal ha Brio Happy. Som bagvogn, også kjøper jeg en lettere 3-hjuling etterhvert som sportsvogn;) Kan jeg få litt utløp for vogndillaen min, og samboeren kjøper argumentene med at vi sliter mindre på vognene om vi har to osv.. Hehe! Lettlurt ja! Vil ha tradisjonell 4-hjuling til å begynne med, men synes Emmaljungaen og Simoen blir for store. Derfor Brio! Som 3-hjuling har jeg veldig lyst på OTH eller noe lignende, men det er det jo ikke noe stress med! Vi og skal vite kjønnet når vi skal på ul! Også så mye mer praktisk det er, ikke minst! Er veldig lite av klær og utstyr som er kjønnsnøytralt har jeg lagt merke til! Og jeg vil ikke kalle den i magen "han" helt fram til fødselen! Nå er det så mye mer naturlig å si "han" eller "den", men tror det blir en helt annen følelse når man faktisk vet hva det er! Og kan bestemme navn;) Er du noe sykemeldt da? Jobber vel ikke 100%? Høres veldig kjedelig ut, jeg håper virkelig jeg slipper unna! Vil være frisk og rask til termin jeg nå, hehe! Kvalmen har gitt seg MYE, hender seg bare jeg blir akutt kvalm innimellom nå! Drikker jeg mye brus eller spiser mye søtt blir jeg skikkelig uvel og må spy! Merkelig!
Marianne83 Skrevet 1. september 2008 Forfatter #16 Skrevet 1. september 2008 Har dere tenkt på noen navn ennå da? Vi har bestemt oss for Kristine om det blir jente og lurer litt på Alexander om det blir gutt, men ikke 100% der ennå... Er i 100% jobb ja. Forrige arbeidsplass gikk konkurs for 1 mnd siden, så vært i ny jobb i én mnd nå. Er slitsomt, men så utrolig mye bedre enn å være hjemme! (sover hele dagen jeg da...) Men nå som jeg skal begynne på vannjogging hver fredag, tror jeg det blir en 10 eller 20% sykemelding slik at jeg får halve eller hele dagen fri. Hjelper veldig på det! Er du i jobb? Rart med den kvalmen som kommer sånn plutselig etter et skikkelig godte kick!!! *lol*
TullHøna Skrevet 1. september 2008 #17 Skrevet 1. september 2008 Jada, tror det blir Edda hvis det blir jente, eller Edda Henrikke. Og Embrik hvis det blir gutt:) Er de eneste navnene vi har klart å bli enige om til nå, så ganske sikker på at det bli de til slutt og! Ikke greit å ha så ulik navnesmak! Ja er jo veldig greit å jobbe så lenge man klarer det, jeg blir litt smågal blir jeg gående hjemme. Og som deg sover jeg nok litt for mye da.. Er i jobb jeg, men begynner en halvtime senere enn vanlig på morgenen og slutter litt før. Hadde vært helt ødelagt skulle jeg jobbet 7-4 hver dag tror jeg! Har heldigvis en snill sjef (og kommende bestefar) som godtar det meste! Hehe, ja ikkesant!?! Snodig det der... Spiser generelt litt for mye om dagen, har en helt vanvittig matlyst!!
ajnav Skrevet 2. september 2008 #18 Skrevet 2. september 2008 hei er så frekk å slenger meg med her:) er fra lhmr og er 100% student med 40% jobb siden av. når har dere termin???? selv venter jeg første mann/ dame 23 januar:) er forresten også på svømmingen på skogli men er der på onsdager siden jeg som regel jobber fredags kvelder:)
TullHøna Skrevet 3. september 2008 #19 Skrevet 3. september 2008 Hei! Alltid morsomt med nye folk:) Jeg har selv termin 6.februar, foreløpig hvertfall... Skal til ul 9.sept, og krysser fingrene for at den ikke blir flyttet så alt for mye! Har du vært på ul? Marianne83, hvordan gikk det med deg på ul igår? Var alt bra og fikk du se kjønnet??
Marianne83 Skrevet 3. september 2008 Forfatter #20 Skrevet 3. september 2008 Det lille vi så, så bra ut. Fikk satt termin til 07.02, altså 4 dager senere enn mine egne beregninger... Så ikke kjønnet fordi det var så dårlige bilder... er skikkelig skuffet over det da... Visste ikke at man måtte være syl slank for at ultralyden skulle funke... (har litt ekstra fra før, men det er ikke sååå gæli!)
TullHøna Skrevet 3. september 2008 #21 Skrevet 3. september 2008 Det var jo ikke værst da! Da har vi nesten lik termin vi nå da, men regner jo med jeg blir flytta litt på min ultralyd. Hææ, må man være det? Jeg er heller ikke sylslank, ikke feit heller, men har nå litt mage! Blir superskuffa og sur hvis jeg kommer og de ikke kan se kjønnet fordi jeg er for tjukk!
tingeling87 Skrevet 3. september 2008 #22 Skrevet 3. september 2008 heisann. jeg hiver meg også på her. jeg er student som bor i gjøvik. termin er 13. januar. vi hadde også litt problemer med å se kjønnet på ul men legen trodde det mest sannsynlig var en jente. så det har blitt litt rosa i skapet allerde:P vogn fikk vi brukt av en i familien, noe som var glimrende siden vi begge er studenter og må begrense oss økonomisk. vogna var litt famlet og lurer på om det er mulig å farge stoffet. vet noen av dere det? ellers var den helt topp! magen har blitt ganske stor og det fryder jeg meg over:D skal til legen på kontroll i dag. gruer meg til å se hva vekta står på nå. har fått et vanvittig søtsug i det siste:/ hehe.
Marianne83 Skrevet 3. september 2008 Forfatter #23 Skrevet 3. september 2008 Litt frekt å spørre, så holder dette innenfor lillehammer-tråden jeg... Her kommer det: Hvor langt på vei er du nå, hvor høy er du og hvor mye veier du? (trenger et lite perspektiv på om jeg er sååå gæli)
TullHøna Skrevet 3. september 2008 #24 Skrevet 3. september 2008 Dette blir jeg litt nysgjerrig på og, hvor tynn må man være for at ul skal være "ideelt"? Jeg er selv 169 cm, og veide på sist kontroll 72 kg! Har kraftig beinbygning, dvs veldig brei over baken! Haha. Men også litt ekstra på magen og ikke minst sidene, men ser ikke på meg selv som tykk heller liksom, ser mange som er mye værre enn meg... Kjenner jeg blir enda mer spent på ul nå, har jo aldri slått meg heller den tanken om at jeg kanskje er for "tykk"..
Marianne83 Skrevet 3. september 2008 Forfatter #25 Skrevet 3. september 2008 jeg er nok litt tyngre enn deg... er 164cm høy og veide 91kg på første kontroll... Så har en del ekstra over magen (strl 44 eller xl)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå