Gå til innhold

Ang røyking i sv.skapet.

Anbefalte innlegg

Skrevet

De fleste jordmødre eller lege vil si det samme som hun sa. Det er hasard å røyke under svangerskapet, men meningen dems teller jo kanskje mer for deg (?) siden de har utdanning innenfor dette området.

Skjønner hva du mener, men vet ikke jordmoren/legen din at du røyker? Tror hun har peiling på sånn og kan sikkert opplyse deg om når skadene kan oppstå- hvis de gjør det for babyen din.

De innlegene jeg har skrevet tar utgangspunkt i hva man kan forvente å se når barnet er forsatt liten, f.eks ett år og mindre. Tenkte jeg kunne bidra med det siden du spurte om når man kan se, og perioden etter fødselen kan man allerede forvente å se noe negative påvirkninger av røyking undersvangerskapet. Jeg regner med at jordmoren din har allerede opplyst om dette (?)

Så jeg leste nok innlegene dine ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skulle gjerne støttet deg på dette, men desverre er det nå vitenskapelig bevist at dette ikke stemmer. De har faktisk ikke funnet ut hvordan man gjesper.

Skrevet

Hmmm, når effektene av røyk i svangerskapet viser seg; det er kanskje greit å finne ut FØR man er nesten fødeklar? Hvorfor spør du nå, har du ikke tenkt på det før? Blir da vanskelig å gi deg et svar.

Det er sånn jeg tenker når jeg leser HI; ''Hvorfor er hun så nysjerrig nå? Hun har jo hatt hele svangerskapet å finne ut"

Sorry.

Skrevet

Hehe, men det er faktisk påvist at gjesping oppstår når hjernen begynner å få lite oksygen. Når man blir trøtt for eksempel. Men har det med røyking å gjøre har ikke jeg hørt om.

Gjesping smittes :D

Skrevet

må si jeg reagerer når folk mener det er trygt å røyke under svangerskapet for det gikk jo bra med meg eller noen jeg kjenner som moren røykte under svangerskap. ja, det går bra med mange men like mange får de skader som er nevnt flere ganger her, noen skader trenger du ikke se før barnet er tidlig i tennårene.

men hvorfor ta sjansen? folk sier de er villige til å gjøre alt for barnet sitt, men de klarer ikke engang å stumpe røyken?

jeg røykte selv frem til jeg ble gravid, da jeg fant det ut var det helt uaktuelt å ta en røyk og jeg røyket opp mot 20 om dagen. hva hvis barnet tok skade av det skulle jeg ta gå å vite at takket være meg har barnet mitt astma, adhd, lav fødselsvekt, konsentrasjonsproblemer, det hadde jeg ikke kunnet ha på samvittigheten min. ja barnet kan få alle disse tingene selv om mor ikke røyker, men da er det greit å vite at det ikke er din feil og at du faktisk har gjort det du kan for å føde et friskt barn.

det blir som å sette barnet i en bil uten sikkerhetsbelte for det gjorde foreldra våres med oss for 30 år siden og vi lever jo vi.......

Skrevet

Om meningene deres teller mer, er ett fett. Jeg har ikke spurt om meninger. Det ER litt trangt for det egentlig om du ikke skjønner at jeg kun vil ha svar på et spm, og ikke en leksjon på hvor farlig/ikke farlig det er å røyke under graviditet.

Min jordmor vet at jeg røyker, og har gitt info om dette med røyking under svangerskapet. Derfor er jeg ikke intressert i å høre mere info om dette. Nå spurte jeg spørsmålet her fordi jeg begynte å gruble på dette etter ul/sjekk hos legen i dag, og skal føde om 8 dager. Lite lyst til å dra tilbake for å spørre han om dette nå da. Men men...dumt av meg å spørre om noe som har med graviditet å gjøre her inne på et svangerskapsforum......

Skrevet

Spiller det noe rolle da? Begynte bare å lure på det nå som ting har gått bra liksom...hvorfor alle er så hysteriske på det?! Og om jeg har røyka hele svangerskapet og barnet ikke får følger av det, er det jo ikke så forbanna farlig som alle skal ha det til.....

Skrevet

Er du mindre begavet, eller hva? Det KAN gå bra om et barn løper frem og tilbake over motorveien også. Lev livet med skylapper på om det får deg til å føle deg bedre!

Skrevet

Nei vel. Gjør akkurat som du vil, din kropp, ditt barn osv.

Håper du en dag slutter :)

Skrevet

du vet jo ikke om det har gått bra enda, barnet er ikke født............ det er jo når det er født du vil begynne å merge det og spesielt de første2-3 åra.

ikke så forbanna farlig som alle skal ha det til, sier du, det er ingen som sier at alle blir skadd, men mange blir. får virkelig håpe at din lille skatt ikke tar skade av din egoisme og dumhet. det må du tåle å høre når du utsetter barnet ditt for ting som KAN være direkte skadelig for det. stakkars barn...

Skrevet

Jeg er sikkert førstenevte der. Mindre begavet, og jeg skal si deg en ting jeg. Mine foreldre røyket IKKE, og har aldri røyka heller, så det kan gå dårlig med barna til de som ikke røyker også. Det er farlig å leve. Ikke gå utenfor døra, du kan bli påkjørt. Snodige sammenligninger du har...løpe over motorveien, my ass!

Skrevet

Bra poeng! Dette er det beste innleget jeg har lest her.

Skrevet

Jepp, jeg tåler fint å høre det jeg, men nå har jeg vært hos lege sier jeg, og han sier at alt er fint. Men du har nå, tross til en helg del unyttig info for meg, faktisk svart på spm mitt i de to første setningene dine. Hva du mener ellers, er meg revnende likegyldig!

Men takk!

Skrevet

Spør du et dumt spørsmål så får du et dumt svar.

Klarer ikke du å lese at flere har allerede besvart det du spurte om?

Jeg kan se en hel liste av ting du kan forholde deg til.

Skrevet

Dumt spm? Hvorfor er det så dumt? Herregud. Man må vel få spørre om ting man lurer på her?

Ja? Og så? Jeg kan ikke nekte folk å svare mer om de vil det? For et teit argument..."Nå har du nok svar!" Ja, hva skal jeg gjøre da? Be moderator å slette tråden? Er det mulig?

Skrevet

21:36 ,

Legen kan umulig vite om alt er bra med barnet, så det du sier er bare tull. Fly avgårde på din lille grå røyksky, men vit at det kanskje er din skyld om barnet ditt blir sykt.

Skrevet

Det virker dumt fordi du spurer et spørsmål som heller kunne har blitt stillt for lenge siden. En slik spørsmål nå virker bare rart.

Du må vente deg litt kritikk når du selv sier at du har røyket hele svangerskapet og det virker som om det er NÅ du vil vite om effektene og når de skal oppstå.

Kunne ikke du har spurt litt tidligere i svangerskapet? Siden du har røyket hele veien når du vet det er farlig må vel effektene senere være av lite betydning, for da hadde du vurdert å slutte tidligere.

Skrevet

Dummeste jeg har hørt 21:44

Du kan ikke skylde på HI om det skjer noe med barnet hennes. Det kan man aldri finne ut om har noe med røyken å gjøre, så slutt med dårlig informasjon.

Skrevet

Neida...Legen min har feil, og du har rett sikkert...men vettu hva...I DONT CARE hva du mener, ditt mehe!

Skrevet

Sant det, de kan gå ut fra mål osv.

Babyen min 'ser' jo fint ut men som JM sa det er ikke garanti for at den skal fødes uten 'feil'. Det er ikke alt de klarer å se mens den ligger i magen. De går mest ut på hvordan den vokser og om alle organene er på plass etc.

Det er noe de kan overse, det er ingen garanti!

Skrevet

Ungen til venninna mi så helt fin og frisk ut den og helt til den slutta å vokse.

Skrevet

Men min skal ut om 8 dager, så jeg tror ikke han slutter å vokse innen den tid....

Skrevet

Sluttet den å vokse mens den lå inni magen?

Skrevet

Ja, babyen vokste ikke i det hele tatt de siste 10 ukene, og venninna mi fikk beskjed om at det var pga røykinga. Likevel fortsatte hun med det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...