madame Mim Skrevet 5. august 2008 #51 Skrevet 5. august 2008 kravstor å kravstor...... Men jeg hadde nok blitt glad for alt uansett. Tror vi i Norge har det vel godt, vis vi kan tillate oss å bli skuffet over en gave......? det er ikke alle som kan bruke all verden i gaver
Gjest Skrevet 5. august 2008 #52 Skrevet 5. august 2008 Hellu! Kjapp tur innom før jeg stikker på jobb (tidligere Goldenticket). Denna tråden ble da veldig negativ Folkens?? Jeg mener at om svigermor skjønner at barnebarnet "ønsker seg" (er blitt fortalt) at han ønsker/trenger praktiske saker og ting, så er jo ikke akkurat en sølvskje så jævlig praktisk?? Er det virkelig ikke en kjeft her som ikke hadde blitt litt skuffa, paff, overrasket etc når man har nevnt/sagt at ønskelisten er noe totalt annet?? Tror nok det, men folk skal være så skinnhellige...sølvskje er gammeldags og avleggs...(der startet jeg den diskusjonen..HAHA) Stå på Sommeengel...Svigermødre er ikke greie å ha med og gjøre hehe
pandabjørn Skrevet 5. august 2008 #53 Skrevet 5. august 2008 Nei jeg synes ikke du er kravstor! og jeg hadde blitt sur om mine barn hadde fått sølvskje til jul og bursdag synes ikke det passer seg å gi barn sølvskje i det hele tatt, da må de også gi en annen gave som er mere fornuftig til et barn.. hva skal barnet bruket ei skje til liksom??? greit å få en slik skje av "våres" tanter/onkler....det har mine fått faktisk..men heldigvis aldri av mine foreldre/svigerforeldre!
ana baroma Skrevet 5. august 2008 #54 Skrevet 5. august 2008 Jeg hadde en periode jeg var sterkt uenig med svigermor, og jeg hadde problemer med å faktisk like henne. Da blir det gjerne sånn at at de gjør blir feil... Vel, jeg tok tyren ved hornene, inviterte svigermor på dagstur - bare oss to, med det formål at vi skulle bli bedre kjent. Og det ble vi, forholdet ble mye bedre og i dag irriterer jeg meg ikke lenger over de "rare" gavene som måtte komme. For det hender det dumper inn klær som alt for store eller andre ting som ungen eikke har interesse av. Men jeg vet at det er gitt av et godt hjerte, for hun elsker barnebarna sine, det er det ingen tvil om. Jeg irriterer meg ikke over henne mer enn andre egentlig heller, og har fått ei super svigermor heldigvis! Så er det skeia eller svigermor som er problemet ditt? Hadde kanskje satt meg ned for å tenke gjennom det... Og jeg vet flere barn som får sølvtøy til jul eller bursdag, og de synes det er stas hver gang! Og de er tenåringer nå!! Gutten din får sikkert mye annet han trenger og ikke trenger av andre:) Og husk, sølv er ganske kostbart, så smålig er det uansett ikke i mine øyne:)
Bubba75 Skrevet 5. august 2008 #55 Skrevet 5. august 2008 Virker som om ingen her kommer med ønskeliste før bursdag og jul til sine små. Det tror jeg ikke noe på! Vi lager ønskeliste før hver bursdag og jul vi, over ting barna trenger og ting vi vet de ønsker seg (den eldste er 3 år så det blir fortsatt mye som vi ønsker henne og). Er det så ille at vi ønsker at de får klær f.eks.? Klart at den som gir bestemmer til sist, men jeg hadde da ikke hatt så veldig lyst til å gi bort noe som vedkommende hverken hadde brukt for eller ønsket seg. Det er da også litt egoistisk. Er litt enig med HI jeg, men det er klart at du kan ikke klage om dere ikke har sagt fra til henne. Svigermoren min kom med sølv når eldstejenta var født, med kommentaren "jeg vet at du ikke har noe sansen for sølvtøy, men jeg har kjøpt det likevel jeg.." Går jo an å hinte veldig før neste anledning om en spesiell ting dere virkelig trenger. Og sølvtøy til gutter..Selv i disse likestillingstider, så er det kanskje ikke så veldig mange gutter som syns at det er fryktelig stas..., heller ikke i voksen alder. Jeg kjenner ingen.
Gjest Skrevet 5. august 2008 #56 Skrevet 5. august 2008 Ja du er kravstor og fremstår som et sutretryne.. Jeg blir helt matt jeg! Sølv er dyrt og du burde være takknemlig for at hun kjøper noe av verdi til gutten din og ikke en matboks som er ødelagt til neste år eller en genser som vil være flekkete før dagen er omme. JA man har lov til å komme med ønsker, men det er nettopp ØNSKER det er og ingen lov.. Ta deg sammen!
Gjest Skrevet 5. august 2008 #57 Skrevet 5. august 2008 Jeg blir litt matt av alle de som kjefter sånn på HI jeg. Man må ikke bli glad for gaver, noen ganger blir man skuffet hvis man får noe som for en selv er helt ubrukelig, man har lov til å lufte frustrasjon. Som HI skriver lenger opp i tråden så lurer hun på om dette kan henge sammen med en generell irritasjon over svigermor, så kanskje folk skal slutte å være så krasse og irettesettende? Ha en flott dag alle sammen!
Gjest Skrevet 5. august 2008 #58 Skrevet 5. august 2008 du er skuffet???? her glemte svigers hele bursdagen til mathias....... tenk deg hvor skuffa jeg var... men over til saken.. er litt enig med deg altå. spess når du på forhånd har gitt beskjed om hva dere ønsker dere til mini. og når det gjelder sånne ting som han skal ha og trenger i barnehagen så syns jeg faktisk folk bør respektere det.
Småbarnsmor med frysespire Skrevet 5. august 2008 Forfatter #59 Skrevet 5. august 2008 Jeg har tydeligvis klar å irritere på meg ganske mange med dette spørsmålet... Har nesten litt bakoversveis...Jeg må tydeligvis være ganske spesiell som (faktsik) har gaveønsker til mitt barn... Ut i fra denne debatten så virker det jo nesten som om ingen andre har det... Men, men .. Når man stiller kritiske spørsmål så må man også tåle å få høre andres meninger:)
Småbarnsmor med frysespire Skrevet 5. august 2008 Forfatter #60 Skrevet 5. august 2008 For å si det sånn... Jeg har lite å være skuffet over i forhold til deg da ja... Stakkars, stakkars, stakkars... Var det 1 årsdagen hans?
Regnbuens barn™ . Skrevet 5. august 2008 #61 Skrevet 5. august 2008 Jeg syns du skal være glad for å få sølvtøy, det har mye større verdi i lengden. Vi får masse sølvtøy til barna til jul og bursdager. Men vi får også ting ved siden av som vi ønsker oss., hvis dere trenger bidrag til uteklær osv så kan jo mannen din spørre om hun kan sponse dere til barnehagestart ved siden av? si at dere mangler noe og håper på litt bidrag til det? uavhengig bursdag eller ikke? Vær glad du ikke får masse crap som bare kan kastes. Det har vi fått av slekt lengre ut i...
Eliise Skrevet 5. august 2008 #62 Skrevet 5. august 2008 Sølv er kjedelig! Har liggende masse sølv som ikke blir brukt, og sambo har det samme i en annen serie! Jeg tror sølvtøy tilhører en eldre genrasjon (nå er vi vel et par genrasjoner på DIB da). Men jeg kjenner ingen på min alder (25) som legger frem sølvtøy når de inviterer til middag. Jeg ble like skuffa hver gang jeg så den lange flate pakken som jeg viste det lå sølv i da jeg var lita... Det finnes mye annet man kan gi i gave som unga kan ha glede av når de blir stor, det trenger ikke være sølvtøy (som sansynligvis bare blir liggende i en skuff)! Unger lærer jo fort at penger er kult foreksempel ;-) Sølvtøy kan jo være en fin ting å ønske seg i bryllupsgave blandt annet, dersom man vil ha det da ;-) Jeg blir alltid så glad når forlk spør om 'hva ønsker barna seg?' og 'hva trenger de?' For da kan jeg fortelle, og de kan gi enten det barna vil ha eller noe de trenger! NB! Hvor får man solgt/bytta sølv foresten??
Gjest Skrevet 5. august 2008 #63 Skrevet 5. august 2008 ja det var 1 års dagen hans... vi hadde også på forhånd sagt til alle at vi ønsket oss ting til barnehage start. er jo så greit å ønske seg sånt for det er mye dem trenger og det blir fort dyrt. så jeg hadde også blitt skuffa over ei sølv skje. han hadde bursdag på torsdag og vi feiret den på søndag. hadde det ikke vært for at søsreren til sambo og familien kom på besøk til dem først så hadde dem ikke kommet da heller.
Gjest Nydelige Christina+spire! Skrevet 5. august 2008 #64 Skrevet 5. august 2008 Herregud så tåpelig av deg! Samboeren min har også fått sølvskjeer av sin bestemor i mange år, han har nå samlet opp kjempemasse og han blir utrolig glad for slike ting! Det burde du også ha vært:) Hvid du absolutt vil ha andre ting som leker , klær etc så kan du vel søren meg handle det selv?!??!? Bestemoren kan selv bestemme hva hun vil gi, og jeg synes hennes ide er kjempesmart.
Prinsessemamma x 2 Skrevet 5. august 2008 #65 Skrevet 5. august 2008 Hvor mye besteforeldre velger å legge i bursdagsgaver er dems sak mener nå jeg. I tillegg; han kommer (og har sikkert allerede) tonnevis av leker. Tenk hvor mye nytte han kan ha av en hel samling av sølv når han blir eldre. Jeg ønsker å plukke ut et sett til jenta mi snart, og forhåpentligvis klarer jeg å lære henne til å sette pris på det.
Gjest Skrevet 5. august 2008 #66 Skrevet 5. august 2008 Før MÅTTE man ha sølvtøy og det var vanlig å "spare/samle", fra man ble født fikk man en kakegaffel til hver anledning. Toskete, spør du meg.
Mine <3<3<3 Skrevet 5. august 2008 #67 Skrevet 5. august 2008 Personlig synes jeg slike ting er helt unødvendig, nærmest tåpelig. Selv fikk jeg skjeer på min bursdag når jeg var liten, og faktisk husker jeg ikke av hvem, og jeg aner heller ikke hvor de er..... tror mamma og pappa har de liggende et eller annet sted. Føler og tror liksom ikke at sølvbestikk er det man bruker mest av i dag (les: 2008).
Solbollatilmamma Skrevet 5. august 2008 #68 Skrevet 5. august 2008 Du overdriver ikke litt når du blir nesten på gråten da? Spør degselv hva som er igjen om 25 år - uteklærne, barnehagetingene, eller sølvtøyet? Nå kan det være det bare er oss, men ting ungene TRENGER eller MÅ ha, som klær, er ikke noe vi gir dem - eller ønsker til dem i gaver. Det kjøper vi jo selv
du og jeg og vi to Skrevet 5. august 2008 #69 Skrevet 5. august 2008 Ønsker til bursdag og jul er vanlig hos oss i alle fall, men jeg blir ikke skuffet over at jeg får noe annet enn det vi har ønsket. Forundret kanskje, hvis det er skikkelig upraktisk og veldig lite vår stil, men det er bare presanger. Vi fikk for eksempel ikke bryllupsgave av svigerforeldrene mine, siden de hadde sponset oss litt til bryllupet. Jeg hadde syntes det hadde vært koselig med et kort i alle fall. Men de er varme, fine folk - og det er mye mer verdt enn gaver. Kanskje du har kort lunte fordi forholdet mellom dere ikke er det beste?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå