Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tusen takk, Klar:-)

JA!! Jeg må si det er noe helt annet. Skulle ønske det var like "lett" første gangen, hehe..

Nå skjønner jeg nesten med en gang hva det er hun vil.Selv om babisene er forskjellige, så er det alikevell mye likt.

Lille Synne er en skikkelig bæsjebaby, hehe...Hun driter jo hele tida jo!!! Så hver gang hun sovner og jeg skal legge henne fra meg, så bæsjer hun. Må da stelle og da våkner hun.Phu!!

Hun er glad i puppen, heldigvis!! Så nå er jeg skikkelig Dolly Parton, hihi..

Det er så deilig med en baby!! Jeg er overlykkelig her jeg sitter. Selv om hun de to første nettene har vært mye våken, og jeg har ammet store deler av natta (og pappan har tatt rekordmange bæsjebleier) så er jeg i ganske god form. Hun sover masse på dagen da. Håper det kan snu seg litt etterhvert..Hvis ikke er jeg redd jeg blir sprøøø!! For lillegutt...eh..mener storegutt (hehe) våkner jo rundt 6:30, og det er da Synne kan finne på å sovne.

Nei, dette her er noe jeg sikkert kan snakke om i endinga. Så får vel bare avslutte.

Sambo er med storebror hos mommo en tur :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei hei jenter!!:)

GRATULERER MORELLI :))

Har ikke helt glemt dere altså, men her har det jaggu gått i ett i snart en mnd..og ennå er det 14 dager igjen til alt stress/dåp/ferie er overstått!:) *skal bli litt godt med normal hverdag igjen*

Kommer tilbake med en mer utfyllende rapport senere jeg:p

Sommerhilsen fra meg og lille Phillip:)

Skrevet

IKM:

Mixå: IKM: 20. juli, 0 barn

Schnygga IKM: *ukjent - venter*, 1 barn

Elisabeth: IKM: 21. sep, 22 pp, 0 barn

Titter: IKM: 3. august, 0 barn, 19 pp

Superklar: IKM: , Kirkenes (Oslo), 0 barn

TERMINER:

Maya - Fått, 3 barn

Stjerneklar - Fått

Trulte - Fått

Morelli - 20 august, snart 2 barn

Baby09: 26. mars 2009

Skrevet

IKM:

Superklar: IKM: , Kirkenes (Oslo), 0 barn

TERMINER:

Maya - Fått, 3 barn

Stjerneklar - Fått

Trulte - Fikk 24/6

Morelli - Fikk 6/8

Skrevet

Gratulere så masse Morelli:) Regne me d e bare kos no me baby i hus igjen. Åh, kjenne eg glede meg allerede:) Veldi tili da, men fult lovli, e jo nestemann ut ser eg:)

Her flyg tia.Huske me gutten at den første tia gikk så seint, men no e eg 8 fullgåtte uke alt:) Og alle symptom e på plass enda.

Skrevet

Ja tida flyr. Det er en uke siden jeg fødte allerede. Shit, det er den raskeste uka i mitt liv tror jeg.

I dag var jeg og barna i 3års bursdag. Det gikk veldig fint. Jeg hentet storebror i bhg alene(med vesla) for første gang i dag også. Er jo mye greier, hehe...

Vi har jo opptill flere besøk om dagen også. Det er koselig det.

Får besøk fra Oslo i morgen, så jeg har nå fått vasket badet (det trengtes!!!) og sambo skal vaske gulvene her i morgen (det trengs også, for å si det sånn :-S )

Det er deilig når det kan se litt levelig ut her. Har i grunn ikke gjort det den siste uka, haha!!!

I går var jeg på min første trilletur i byen. Kjøpte vinterdress til storebror. Moro :o)

Så hverdagen begynner å bli relativt normal nå. Men må fortsatt slappe av litt..prøve hvertfall. Jg er alt for rastløs og det er IKKE bra. Ammingen går så bra nå at jeg vil ikke ødelegge det med å "slite meg ut".

Håper alt er bra med dere andre.

Skrevet

GRATULERER MORELLI!!!!

Så deili at det går bra med ny baby i hus:)

Jeg har ikke vært innom dere på leeeenge, i know, men jeg har en liten periode der prøvinga har blitt litt kjedelig!

Tenker selvfølgelig på Titter som sliter sååå mye, men vi har ikke en gang et tegn på at vi kan bli gravide... Må komme oss til legen for å sjekke sambo, og jeg får komme meg til en gyn. snart.

er ikke spesielt motiverende når det ikke skjer noe.. er i vår 8. pp nå tror jeg.. og motivasjonen lite på topp. har aldri stresset, men nå er jeg bare litt lei meg.. menmen.. beklager at jeg syter, når det er mye å være glad for her inne hos dere.. men dere vet hvorfor jeg ikke "henger" her lengre..

Skrevet

Hei jenter! :)

Mixå: Ja, jeg husker at tiden rundt 8-9pp var ganske så kjip ja! Bare ta deg en tur til legen, så får dere begynt å sjekke ut litt.. Da skjer det i hvert fall noe da. :) Så er det litt kjedelig hvis det er en liten bagatell som gjør at det ikke har klaffet til nå. Men så er det jo slik at det bare tar lenger tid for enkelte, det er som å kaste på yatzy, noen får det til på tre kast og noen trenger 30.. Men hvis dere sjekker kvaliteten hans og at du har EL, så har dere fått vite det mest vesentlige da. Kanksje du kunne tatt en runde på Pergo for å se om det hjelper med en litt kraftigere EL også. Men du må ikke tro annet enn at det vil klaffe til slutt! :) Det vil det for oss alle.

Morelli: Så kos du har det da! :) Må være fint å få hverdagen i gjenge igjen. :)

Baby09: Godt å høre at det går bra med deg også. 8 uker er jo et godt stykke på vei. :) Det går nok bra denne gangen. :)

Schnygga: Det høres ut som du har det travelt, ja! :) Lykke til med dåpen :)

Nei, jeg skal i bryllup i dag, så jeg må gjøre meg klar nå! :) Søskenbarnet mitt skal gifte seg. :) Så nå skal jeg til å dusje og ordne meg på håret og greier. :) Skal bli så kjekt! :)

Ha en fin dag! :)

Skrevet

Elisabeth77: Du har så rett:P men skulle bare ønske at det var vi som var ultrafertile:P Jeg må bare sparke meg selv i rompa, så kanskje jeg får svar på litt av det jeg lurer på. uff.. jeg er negativiteten selv nå!! men jeg er en dag over IKM i dag, så jeg har jo et lite håp, nok en gang:P jaja.. Gud for en sytpave jeg er!! sorry:P

Kose deg i bryllup da!! det blir sikkert kjempekjekt;)

Skrevet

Så spennende da, Mixå! :) Holder tanta seg unna enda? Når skal du evt teste da?

Skrevet

Nei, tanta har ikke vist sitt nærvær en gang! men jeg bare vet at hun kommer:P det skjer alltid, så jeg tror det ikke før jeg er sånn 2 uker over IKM denne gangen.. ikke har jeg test i huset heller.. hehe.. jeg er så tragisk nå!

MEn jeg syntes å lese en plass om at det går an å bruke el-tester som grav.test? har jo en del slike da..

Skrevet

Høres jo spennende ut da Mixå, håpe d e nåkka på gang no:) Skjønne godt du ikke vil teste enda, venta 3 daga over ikm før eg turte. rart egentli, først vil man ikke at tanta skal komme og når ho ikke gjør d tør man ikke teste:) Har du brukt å ha ustabil syklus da, visst d e greit at eg spør om d?

Kordan e d me deg da Elisabeth, va d du som skulle inn til ivf eller nåkka sånn no snart? Mulig eg rote litt her no...

Her e alt bare vel. Etter ingen sommer e høsten kommet:(

Skrevet

Sorry, jeg er så sjelden her inne at jeg klarer ikke helt følge med i svingene. håper mensen holder seg borte denne gang, Elisabeht og Mixå! Hvordan går det med titter?

Koselig at du koser deg morelli! Det gjør jeg og, men skjønner ikke hvordan man klarer å være tobarnsmor - selv om jeg har verdens roligste guttebaby! Men det er kanskje enklere andre gang. Huff. amminga går greit her og, har fult med melk - for mye til og med. Men får så mye brystbetenneslse. det er så innmari slitsomt!

Jaja. Sambo er ute på bøljan blå, og det er ikke så gøy. Men sånn er det!

Skrevet

Åi, såpass ja:-) Melk er bra da. Bedre å ha for mye enn for lite. Ser ut som jeg har nok melk denne gangen hvertfall, men ikke for mye akkurat, hehe..Bare hun legger på seg så er det jo greit. Aldri hatt betennelse jeg (bankibordet!) Men tror ikke det er noe digg akkurat.

Har i grunn ikke merket så mye til å være to barnsmor, for sambo er forts hjemme. Og han styrer med det meste her. Han har bare vært helt suveren!!! MEN, til tirsdag drar han. Det gruer jeg meg til. Så han blir borte fra 26aug-26sept :-| Det er leeeeeenge nå syntes jeg.

Det værste for meg blir nok søvnmangel. Snuppa har snudd litt på døgnet også det å ikke få nok tid med storebror. huff...men må jo bare gå. Mamma kommer til å være her noen dager innimellom da, så det kommer til å gå så fint så (phu!).

Sitter med Synne på fanget nå. Hun er sååååå søt:-) Fortsatt ikke hørt henne gråte asså!!! Etter 15 dager. Hun gråter bare en gang også er det bare ynking for resten,hehe...så det tyder hvertfall på at hun har det bra :-)

Åssen går det med ikm mixå?? O dere andre?

og du, Klar. På tide å endre nick. Du er ikke akkurat fødeklar lenger,ho-ho

klem fra meg

Skrevet

Så kjekt at dåkker kose dåkker hjemme me amming og alt d andre som følge me babya:) huske sist eg fikk en sånn hærli ro over meg når eg fikk baby i hus, håpe live som tobarnsmamma blir like idyllisk:)

Me meg går alt bare bra, får gubben hjem i dag og d blir godt. No e no han bare borte i 2 uke da så har vel ikke så mye å klage over:)

9+3 alt, men kjenne ikke nåkka til magen enda. Dvs den e litt stor på kvelden, men d e jo høger opp enn fostere ligg enda så vet ikke helt om d kan være livmora som presse tarman og d der opp og ut. Sist kom jo ikke magen før eg va 16 uke.

Håpe d går bra me alle dåkker andre.

Skrevet

så bra at alt går bra baby:-) Har du noen følelse på hva du venter?

Du hadde jente fra før eller?

Æsj,jeg sitter her å ammer jeg..noe jeg har gjort i hele dag!!!!!

Passet seg såååå dårlig med økedøgn nå!!!

Sambo reiser i morgen tidlig kl. 5:30 og ikke fikk jeg lagt meg inntill han eller i det minste sammen med han,siste kvelden. Jeg tvang han til å gå å legge seg nå, for han fikk ikke gjort stort her uansett. Han liker ikke å reise nå han heller stakars..

Og på toppen av det så trenger snuppa masse mat, og storebror trenger frokost/middag og stell og frakt til bhg. Phu!!! Åssen skal dette gå!? Kjenner jeg er helt varm og sliten allerede.

MÅ jo gå bra og det SKAL gå bra, så det er ikke det...men det blir noen tøffe dager for meg og ikke minst for storegutt som er vant til 100% oppmerksomhet hele tiden.

jaja..håper å høre fra flere snart.

klem

Skrevet

Stakkars deg Morelli, høres veldig slitsomt ut. Tenk at han skal bort en mnd!!1 DU ER KJEMPEFLINK!!! Heldigvis gir økedøgn seg, og hun blir sannsynligvis fort rolig igjen. Håper du klarer deg fint hjemme, og ikke sliter deg selv helt ut.. Det er en stor jobb bare med en, og så har du jo storebror også. Få han til å hjelpe deg, så blir han så stolt for at han kan være nyttig!

Baby, så heldig du er som har en liten baby som vokser inni deg! Det er heeeelt spesielt, ta vare på denne tiden. Jeg nøt å være gravid, det var kjempekoselig - selv om jeg hadde mange plager, klarte jeg å kose meg. Og nå har jeg verdens skjønneste lille gutt. Jeg er veldig taknemelig for å ha blitt mor. Det er krevende, og jeg kan ikke gjøre som jeg vil lenger. Men det er så utrolig verdt det. Tenk å få lov til å følge opp et menneske gjennom livet, det er en gave. Når han setter øynene på meg og bare stirrer fordi han synes jeg er den beste i helde verden (det er jo lov å tro det, hehe!), smelter jeg helt.

Hvordan går det med Elisabeht og Titter da? Og trulte?

Skrevet

IKM:

TERMINER:

Superklar: 22/3-09

Maya - Fått, 3 barn

Stjerneklar - Fått

Trulte - Fikk 24/6

Morelli - Fikk 6/8

Skrevet

Hei hå alle sammen.

Gratulerer til dere som har fått, og blitt gravid:) Og kosleig med så mange nye her.

Jeg har hat en litt LANG pause fra gravidstyr. Først ville jeg vente for følte det ble litt mye, så ferie, så ble jeg gravid, men følte jeg måtte vente med å skrive det her:) Ikke mening å være overlegen hvertfall..

Vi er jo nå overlykkelig, og jeg har begynt planlegging for fullt!!!

Ha en fin dag alle sammen

Skrevet

Hei..

Kan jeg bli med her?Har en mann som er på sjøen 6uker og hjemme 5uker. Vi har to sønner.En fra 2003 og en 10mai 2008...

Greit å ha noen å snakke med som er i samme situasjon..

Skrevet

Åh, superklar vi ligg jo nesten helt likt jo:) Så gøy. Har du barn fra før? har en gutt som når å bli 4 år før han blir storebror, men satse på at han kan være litt til hjelp da:)

Morelli: Har hatt jentefølelse i begynnelsen av svangerskape, for va veldi mye kvalm da. Men no føle eg ingen verdens ting. Får vente til h*n kommer ut å se. Sist fikk vi vite kjønn på ul, men d vil eg ikke den her gangen. Visst eg klare å holde meg da:)

Har under 2 uke igjen av 1.tri, og begynne så smått å slappe av. E jo ikke så mye man kan gjøre fra eller til uansett.

Lykkelig mor til2: Velkommen hit, e bare koseli å ha flere å snakke me:)

Skrevet

Velkommen til Lykkelig mor til 2!!

baby09..:): Det er første på oss. Klarer ikke slappe helt av enda. Skjønner ikke at det kan være noe der egentlig.. Men vi har fått høre hjertelyd, så noe må det jo være:) Blir jo litt utolig av å høre om alle som mister kjempesent, er vel kommet over den verste bøygen nå som vi har hørt hjertelyd, men...

Er din form bra? Hørt hjertelyd? Når skal du på første ultralyd?

Skrevet

Lykkelig mor til 2!! Her er alle velkommen:-)

Vi er en gjeng med forskjellige skjebner.

Selv er jeg mor til to barn. Fikk nå 6 aug. 26 år fra Vestfold.

Hvor er du fra da? Fortell gjerne litt om deg selv.

Skal dere ha flere barn tror du eller= Hvor gamle er barna dine?

:-)

Superklar: GRATULERER!!!! Du har termin 22 mars, akkurat som jeg egentlig skulle hatt først...jeg mistet jo etter 6 uker:-(

Men så ble jeg gravid igjen da,og fikk jo tulla mi nå i aug <3

Sambo OG kona til pappa har OGSÅ bursdag den dagen, og 22 mars i fjor var jeg med venninna mi på hennes fødsel, hehe...Så 22 mars er tydeligvis en dag med bursdager..så vi får satse på du får på termindagen (det fikk jeg med min sønn..22 aug,hehe) ;-)

Ellers er dagene travle her, men går greit så langt. Savner sambo allerede, bare etter 2 dager :-( hmfr..

Skrevet

Morelli: Hadde vært koselig med 22, er en gjenganger i våre familier også:) Men klarer ikke fokusere så veldig på sånne fødselsting enda. Litt for tidlig og uvirkelig til det. Når er din førstemann født?

Skrevet

Hei jenter:)

En liten kjapp hilsen fra oss som fremdeles er på ferie! Nyter finværet i danmark med late dager nå når vi er ferdig med vår dåp og å være forlovere for et vennepar :P Phillip stortrives med å sove og være midtpunkt, selv om han faktisk sutret litt dagen etter pappaen reiste til havs igjen:( Mensen forsvant igjen like fort som den kom sist, er egentlig litt deilig da..hihi..men nå begynner jeg å bli utålmodig!

Kommer hjem tirsdag, så da skal jeg lese igjennom mer hva dere har skrevet :)

Stor hilsen til alle fra oss:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...