Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

INFO: Gressenkene-tråden er for prøvere, gravide og nybakte mødre som har menn som jobber på sjøen. Vi er en gjeng som har holdt kontakten lenge og flere har kommet til etter hvert. Om du har mann som jobber på sjøen og har lyst å slå deg sammen med oss er det bare å skrive et innlegg å presenter deg! :) Kjekt at vi som er i samme båt holder kontakten! :)

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

IKM:

Mixå: IKM: 20. juli, 0 barn

Schnygga IKM: 29.juli, 1 barn

Elisabeth: IKM: 3. aug, 0 barn

Titter: IKM: 3. august, 0 barn, 19 pp

Superklar: IKM: , Kirkenes (Oslo), 0 barn

TERMINER:

Maya - Fått, 3 barn

Stjerneklar - Fått

Trulte - Fått

Morelli - 20 august, snart 2 barn

Baby09: 26. mars 2009

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

Hei jenter! :)

Jeg starter august-tråden noen timer på forskudd! :) Jeg har tenkt å teste i morgen! Men jeg fikk ikke tid til å kjøpe g-test, så jeg har tenkt å teste med en EL-test... Det går vel bra hva?

Titter: Når har du tenkt å teste?? :) Spennede at vi har IKM på samme dag.. Det har jeg troa på!

Mixå og Schnygga: Hvordan går det med dere? Noe gode nyheter hos dere? Ser dere er over IKM nå...

Morelli: Gratulerer med vogn! :) Nå er det ikke lenge til termin hos deg, håper at det går bra med deg! Misunner deg virkelig ikke å gå høygravid i denne varmen!

Baby09: Hvordan er formen der da? Merker du noe ennå? :)

PS: Miss Misantrop har vel termin i disse tider! Noen som har hørt noe fra henne??

Sommerklemmer fra polkagrisen! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så du har tenkt å tyvstarte testinga!?! ;-) Jeg har de siste dagene blitt mer og mer spent på om jeg er gravid....har hatt noen akutte kvalmeanfall uten grunn, men tør ikke håpe for mye. Hadde vært helt fantastisk om vi hadde blitt gravide samtidid da, så kunne vi slått følge hele veien:) Da måtte det jo bare ha gått bra! Jeg har ikke helt bestemt meg for når jeg skal teste....har på en måte lyst til å bare vente å se om mensen kommer og så ikke teste før jeg evt er en uke over ikm. Meeeen, jeg er kjent for å være ganske nysgjerrig, så tror ikke det går! Men tror likevel jeg venter til mandag med å teste...hvis jeg ikke kjøper test før helga klarer jeg vel å vente til da...vi får se! Dere skal få rapport uansett:) Lykke til i morgen uansett Elisabeth!!! Jeg krysser alt for deg (og meg):)

Skrevet

Så spennede da!! :)) Jeg skrev tideligere at jeg hadde fått PMS, men det var bare en dag, og det tror jeg kan ha noe med varmen, for jeg har ikke hatt noe mer PMS. :) Så føler jeg meg i usedvanlig godt humør, og føler at noe er på gang :) Du og jeg har jo diskutert hvem som blir gravid først og sist osv, så nå kan vi bare bli det samtidig! :) Jeg har virkelig troa på begge to denne gangen! :)

Skrevet

God morgen! :)

EL-testen min ble negativ da, men kanskje jeg må gå over IKM for at den skal gi utslag? Jeg må i hvert fall kjøpe G-test i dag, for jeg skal i bryllup i morgen. Nå skal jeg på jobb, masse jobbing for tiden, kjekt det! :)

Ha en fin dag, jenter! :)

Skrevet

hei hei!! så det er flere som meg altså?? :):) min mann er ikke bare på sjøen,men rundt i hele verden.. og uten turnus,så kan være vekke alt fra en dag til to måneder.. ja,vet,kjipt.. hadd det sånn i 3,5 år nå,så er snart på tide med litt annen jobb på han føler vi. og når vi forhåpentligvis nå skal bli flere enn bare oss to,kan han nesten ikke reise sånn i hytt og være mere.

er i vårt 2pp,stresser ikke,tester ikke og sånt,så tar det litt emd ro enda. men vil jo så gjerne få klaff fortest mulig! :):) myldrer jo av unger rundt oss alle veier

jeg skal ha el sånn lør,søn,man ca. :)

Skrevet

Velkommen til oss StinaMor:) Det er fler som deg ja, og det er jammen godt å ha andre i samme situasjon å snakke med! Jentene her er helt fantastiske:) Jeg kan jo komme med en kort presentasjon av meg selv først da... Jeg er 25 år og prøver i min 19. pp, så vi har vært prøvere en god stund og begynner å bli litt utålmodige. Har hatt to sa og en ma i løpet av denne tiden, så jeg blir fort urolig og tør ikke håpe for mye. Men selv om jeg av og til er langt nede (og da er det jammen godt å ha jentene her!), prøver vi å holde humøret oppe og fokusere på målet, nemlig at vi skal sitte med vår egen liten baby i armene når alt en gang klaffer og går bra! Og denne måneden har jo jeg og Elisabeth ikm samtidig, så det må jo virke positivt inn:)

Og så over til deg Elisabeth. Jeg har hørt om andre som har brukt el-tester som gravitest, med varierende hell. Så jeg tror ikke du skal ta den negative testen som endelig, kjøp heller en ordentlig test og få det svart på hvitt...synes egentlig det er ganske brutalt når det står "gravid" eller "ikke gravid", men jeg har kommet fram til at de digitale er de beste, for da er det ingen tvil! Jeg tror jeg skal kjøpe en i morgen og så teste på søndag....klarer ikke å vente til over helga! Jeg håper så inderlig at det skal stå gravid....for oss begge!!!

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Krysser alt som krysses kan....

Skrevet

Hei på dere.

Jeg har ikke tenkt på at det er ny måned og ny tråd jeg, så jeg har bare trodd det har vært lite aktivitet her, men det har det jo ikke :-)

Det er jo så spennende med dere nå Titter og Elisabeth:-) Tvi tvi!!

Selv er jeg ganske spent på meg selv om dagen, hehe...

Fikk faktisk SKIKKELIG panikk for et par kvelder siden. Da satt jeg hjemme og sambo var på vakt. Jeg hadde lillegutt sovende i senga si og så begynte symptomene. Fikk skikkelig på følelsen at det virkelig kunne være i gang. Men det var det jo heldigvis ikke. Men de symptomene jeg fikk gjorde at jeg faktisk innså hvor IKKE klar jeg var til å føde. Jeg hadde rett og slett ikke innsett hvor nærme jeg virkelig meg. Det kan jo skje når som helst nå!!!

SÅ, de siste dagene har jeg prøvd å forberede meg fysisk og psykisk på fødsel, så nå føler jeg meg mere klar. Har fått kjøpt inn siste rest og gjort klart litt mere her hjemme. (gidder jo ikke styre med sånt når vi kommer hjem fra sykehuset).

Og ikke minst, baggen er pakket å klar.

Så nå kan det skje når som helst for min del. Bortsett fra i dag!! For jeg har sendt sambo på guttetur ut i bushen (som dere vet er hans største lidenskap) og der skal de bli til i morgen. Blir sikkert litt party i kveld. Ulempen er at det er 1 time hjemmefra og UTEN DEKNING!!!!! Så vi ble enig om at han skulle finne et sted med dekning (han vet om ett siden han har vært på samme sted før) 2 ganger i løpet av kvelden og en i natt...selv om han må gå et stykke, så syntes vi det var en grei deal....Jeg er kanskje gal som lot han få lov, men syntes han kunne få denne siste kvelden med gutta før ny baby er i hus. Og vi tar sjangsen på at det skal gå bra ;-)

Så mamma har kommet hit da, så jeg er hvertfall ikke alene.

Dagene består av å ligge i senga forran vifta stort sett. Er trøtt og blir fort sliten, men det er det. Ellers er formen ubeklagelig :-)

Nå ser jeg fram til at dere skal teste positivt jenter!!! :-)

Velkommen hit StinaMor:-) Hvor i landet holder du til da? Og hvor gammel? Det skrev du kanskje? Hehe..litt i tåke her om dagen serru...

Jobber eller studerer du?

Jeg er 26 år og venter mitt andre barn. Har en gutt som fyller 3 år 22 aug, og har termin 20, så det blir spennende. Har hele tiden belaget meg på å gå over, men begynner nå å føle det ikke skjer. Og det er det jeg ikke ville føle!!! Da blir ventetiden så lang :-( Men men..det skjer når det skjer..

Jeg holder til i Vestfold...hmm..mere du vil vite?

Samboer jobber heller ikke turnus. Han har sesong fra april-okt ca..hvor det er mye seiling. Alt fra 1 uke-3 1/2 mnd!!! Men nå blir han hjemme når de seiler ut 12 aug. Det er godt. Men han drar nok ut 2 uker etter fødsel i ca 1 mnd. Ellers pendler han til Oslo hver dag og har lange dager..så er jo mye alene.

Bare spør du, hvis du lurer på noe mere. Velkommen skal du hvertfall være :-)

Dette ble visst langt jenter, hoho...

Nå er det grandis og film :-P

Skrevet

Hei! Lurer på om jeg kan melde meg inn i denne klubben jeg også! mannen jobber i nordsjøen, 2-4, +++...eller er dere gressenker av menn som er ute i månedsvis?

Har savnet et fora for oss som er mye hjemme alene med barn og det å være prøver som må forholde seg til en nordsjøturnus der eggløsning og turnus ikke stemmer overens.. :-)

Skrevet

Her er alle som ønsker velkommen :-)

Fortell gjerne litt om deg selv:o)

Skrevet

Lenge sia eg har fått vært her inne no, hatt huse fult av folk:) E så kjekt me litt besøk innimellom.

Elisabeth: Symptoman kommer og går her. Ømme puppa me melk, utflod som e så ille at eg trur eg abortere hele dagen:) Litt slitsomt, men e jo et teng på at alt e ved d normale. kvalmen kommer og går, brekke meg en del, men har enda ikke kasta opp:)

Krysse d eg har for deg og Titter no, håpe den sitt for dåkker begge:)

Morelli: ja no e d ikke så lenge igjen, blir nok godt å være ferdi kan eg tru:) Ikke vent den for tili heller, da blir d noen lange daga visst du går over. Hadde termin me gutten 5.januar, og begynte å vente på han før jul:) Va redd han skulle komme før nyttår, me tanke på alder ved skolestart. Han drøya til 12 daga over termin! Gjett om eg va lei, hadde jo venta så lenge.

Velkommen hit til dåkker som e ny:)

E 26 år, og akkurat blitt gravid me nummer 2. har en gutt på 3,5 år. Mista i 12. uke i fjor høst, så e litt spent den her gangen. Terminen no e 3 daga etter den eg skulle hatt i mars i år:)

Mann som jobbe på land, men som e i andre enden av lande i 12 daga i slengen. Bor lang oppe i nord vi da.

Skrevet

Presentasjon av meg selv: 38 år og fra vestlandet og har to barn i småskolealder. Har brukt noen år! på å overtale mannen og er derfor litt treg med nr. 3... Hadde en MA i mai, prøver nå på nytt og føler selvfølgelig at jeg har dårlig tid...Venter på IKM i disse dager. Mannen er på jobb og vet ikke egentlig at jeg venter på TR...får meg ikke til å snakke om det på telefonen med han. Han får alle evt. nyheter etter en natts søvn vanligvis.

Syns ikke dere det er kipt når dere må hoppe over en pp fordi han er på jobb når dere har EL? Blir litt desperat, jeg, når jeg skjønner at de to neste mnd. kanskje ikke treffer?

Skrevet

Så koselig at dere har bestemt dere for et tredje barn da bollus:-)

Jeg husker med meg selv...Vi ble gravid på første forsøk i juni i fjor, men da mista vi etter 6 uker. Da gikk det 5 måneder(!!) før vi fikk hivd oss på ny prøverunde. Pga at blødningen min varte så lenge, og når jeg var klar for sex igjen, så var han forduftet ut på de syv hav. Det var på de månedene jeg virkelig fikk satt meg inn i hvordan ting fungerer. Var masse her inne. Fikk kontakt med disse flotte jentene og siden har jeg blitt her. Det er et par,tre stykker av oss "gamle" som ikke er her så veldig mye lenger. Hun ene (Maya) fikk i mai barn nr 3, også er det trulte og klar som fikk i juni..

Selv kommer jeg nok alltid til å ha tid til å poppe innom her, tror jeg da.. hehe...

SÅ, nå sitter jeg her da, og har en grei kul på magen og masse kynnere. Håper jeg slipper å gå over tiden. Mamma gikk ikke over med noen av barna, og det sies at det er arvelig (?).

Baby 09: Det er jo kjempebra at du har symptomer hele tiden. Godt tegn det:-) Bare vær glad for å være litt kvalm, hehe...

Er det jente du har fra før?

Nå er det natta for meg.

Skrevet

Joda, her blir alt av symptom tatt godt i mot:) Men håpe eg slepp å bli ligganes skikkeli dårli da...

Har gutt fra før, og får eg velge vil eg bare ha gutta. Men d viktigste e jo at dem e frisk og velskapt. Mange som ikke skjønne d der, virke som at jente e d helt store. Men eg inbille meg d e lettere å ha gutta, ikke like bekymra for dem:)

Har skikkeli jentefølelse no da, og følelsen me gutten va jo helt rett så blir spennende å se:)

Første kontroll i måra, håpe dem kan ta en sånn hcg i blod-prøve for å se om d enda e liv der. En sånn prøve slår vel ikke ut visst babyen e dø?

Skrevet

God aften damer!

Endelig litt tid for meg selv med pc'en...har farta mye rundt omkring og hatt besøk og greier, så blir ikke mye tid til overs! Skulle bare oppdatere dere på at jeg ikke kjøpte test i går og dermed ikke har testa i dag! Ikke har jeg fått mensen heller, så vi håper enda... Hvordan er det med deg Elisabeth? Har du testa? Jeg hadde 29-dagers syklus forrige gang, så jeg har på en måte en til ikm i morgen hvis jeg skal regne etter den, så vi får nå se!

Og så velkommen til deg bollus! :) Som Morelli sier er det noen av de gamle "faste" gressenkene som har forlatt oss litt etter at de har født, så det er bra det kommer noen nye til! Spesielt for oss som sitter litt fast her.... Jeg skrev en kort presentasjon av meg selv for et par innlegg siden, så kanskje du bare kan lese den og så heller spørre dersom det er noe du lurer på:) Velkommen skal du i alle fall være!

Nå skal jeg legge meg å forsøke å sove litt....har sovet dårlig de siste nettene, men håper det bedrer seg nå:) God natt!

Skrevet

Så kom mensen i dag, ikke mer å si da... Jeg er lei meg og dønn sliten og vet ikke hvor mye mer jeg orker av dette styret. Akkurat nå har jeg mest lyst å gi opp, men håper energien kommer tilbake etter hvert. Heldigvis er sambo hjemme....

Skrevet

jeg er 28år og vi bor på vestlandet til de som lurte.

har hadd el denne helgen,og har fådd hatt sex ons,tors, lør og søn.. har vert bortreist,så ikke alltid det passer og "ha seg" når man er på besøk hos andre- :) men synes vi har vert riktig så flinke!! så må bare håpe at den sitter,for nå ser jeg ikke sambo før tors eller nå..

så kan jo være at neste pp kommer midt oppi ferie hos foreldre og søsken,og da vet jeg av erfaring at det ikke blir akkurat hver dag vi føler for sex,med vegger tynne som papir osv... :)

digg å ha andre damer med menn som reiser masse å prate med.. føler meg ensom ofte.. da "alle" andre sine menn kommer hjem klokken 16 hver dag....

Skrevet

IKM:

Mixå: IKM: 20. juli, 0 barn

Schnygga IKM: 29.juli, 1 barn

Elisabeth: IKM: 21. sep, 22 pp, 0 barn

Titter: IKM: 3. august, 0 barn, 19 pp

Superklar: IKM: , Kirkenes (Oslo), 0 barn

TERMINER:

Maya - Fått, 3 barn

Stjerneklar - Fått

Trulte - Fått

Morelli - 20 august, snart 2 barn

Baby09: 26. mars 2009

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

Hei og velkommen til dere nye! :) Må skrive dere på IKM-lista vår! :) Har litt dårlig tid nå, så har ikke rukket å lest alle innleggene, men veldig kjekt at vi får flere prøvere her. :)

Titter: Her er det ingen som skal gi opp noen ting! Det er jo lov å bli forbanna og lei når en får mensen etter så lang tid, så skjønner godt at du føler at det er like greit å gi opp, men det vil gå bra til slutt, så å gi opp er ikke noe god plan! :) Olnly rehab is for qitters! ;) Jeg fikk mensen på lørdag, og skulle i bryllup å være happy og greier.. :) Jeg var ikke tenkt å gå, men så tenkte jeg at jeg bare "måtte", så jeg bestemte meg for å gå i noen timer. Der ble jeg sittende å prate med ei som går i klassen min og mannen hennes. Etter hvert kom nå dette med prøvingen opp, jeg holder det ikke hemmelig lenger, og da fortalte hun at de prøvde i ett og et halvt år før det klaffet. Det er bare slik at hos enkelte tar det lenger tid! Så ble jo et kjekt bryllup til slutt da! :)

Ha en fin dag, jenter! :)

Skrevet

Oppdatering fra meg:

Hmm...kl. er nå 03:40 ca..

Jeg sitter her å teller kynnere. Det sitter nederst i magen og kommer som små tak litt vondere enn hva det har vært tidligere De kommer med 2-3 min mellomrom. hm er liksom ikke sååå vondt at jeg har lyst å ringe føden heller. Sitter litt i ryggen også kjenner jeg.

Men så ringte jeg føden da, og de trodde nok det var noe på gang. men jeg velger å vente litt til å se åssen det utvikler seg. For sist var jeg så innmari lenge på sykehuset syntes jeg..

...har nå tatt en dusj,og de er IKKE bedre for å si det sånn. Fikk spist litt tidligere i natt også.

Sambo ligger fortsatt å sover. Aner fred og ingen fare. Og det samme gjør svigermor. Henne vi skal ringe når det skjer noe..så pga dem også, så velger jeg å drøye litt til.

Men fy søren, det er ikke noe deilig nå asså :-S Au au...phu...sånn...

Æsj, har så lite lyst å dra på sykehuset og evt bli sendt hjem igjen..det må være nedtur. hvertfall når vi har vekt folk midt på natta for å komme.

men da vet dere hvertfall åssen det går her.

Skulle det komme et lite vesen i løpet av morgendagen (forhåpentligvis) så er det internett på sykehuset. Kommer nok inn å oppdaterer litt da skal dere se :-)

Skrevet

Å, spennede da Morelli!!! :)) Ingen oppdateringer ennå, så da har det kanskje skjedd noe?? Spennede!! :) Ønsker deg lykke til i hvert fall! :)

I dag fikk jeg vite at ei venninne av meg er gravid! :) Det var et "uhell" da, men hun har bestemt seg for å beholde og er glad nå! Blir hennes tredje det.

Har hatt besøk i hele dag, så jeg rekker ikke å skrive så mye i dag heller! :) Mener ikke å være overlegen! :) I morgen skal jeg på kveldsvakt, så får håpe at jeg rekker å skrive litt da.

Titter: Hvordan går det??

Skrevet

Gratulerer med jenta, Morelli! :) Håper at det står bra til med deg og resten av familien!! :) Gleder meg til å høre hvordan det gikk og se bilder! :)

Skrevet

Så spennende!!! Du har fått nå ja Morelli? Regner med det ut fra Elisabeths innlegg....og i så fall: GRATULERER!!! Gleder meg til å se bilder og høre hvordan det gikk:) Bra du pakka bagen til slutt da;)

Ellers går det litt opp og ned med meg...vi skal ikke gi opp noe her nei, det bare føltes så nyttesløst på mandag da jeg fikk min "månedlige undergang"... Nå ser jeg litt lysere på det og vi må bare fortsette å prøve og håpe at det til slutt blir vår tur også. Men jammen er det vanskelig å holde på humøret og troa noen ganger.... Ellers har jeg ei venninne her som i dag går på sin 5 dag på overtid, så jeg håper hun føder før vi reiser fra byen på søndag! Har kommet meg i gang med strikking av babyklær igjen nå (til venninnner), og det er litt godt. Har ikke klart å gjort noe sånt siden den siste aborten for jeg ble bare lei meg hver gang jeg holdt på med det. Så jeg tror jeg kan si det går framover:)

Skrevet

Jepp, nå er jeg endelig ferdig.

Vel overstått. 14 dager før termin.

Fødselen gikk over all forventnig. Var gjort på 2 timer etter jeg kom til sykehuset (6,5 t. totalt).

Lystgass er tingen, hoho ;-)

Så nå har lille Synne kommet til verden og hun var 3110g og 49 cm lang. Søt,lita snelle. Ammingen er i full gang og vi kom hjem fra sykehuset i dag.

Hun er jo så trøtt, så må vekke henne til vært måltid,hehe..

Storebror er bare supersøt, så hjemkomsten gikk også over all forventnig. hehe..i dag har jeg ledd og gråti om hverandre. merkelig det der...bare gråter sånn helt uten "grunn". Men alt er hvertfall fint med oss. Nå er vi en komplett og lykkelig familie på 4 <3

Skrevet

Kjeder meg også litt når han er ute. Best å ha noe å gjøre på, f.eks. å gå på jobb! Uten voksenkontakt innimellom klikker det litt for meg...har to litt store barn og det er nok å henge fingrene i, men har jo behov for ¨å snakke voksen-prat i løpet av noen uker også!

Akkurat nå sitter jeg her og kjenner etter symptomer. Systemet er fullstendig ute av lage og det er ganske plagsomt. Sliter litt med å treffe EL og det blir ikke så mye senge-kos heller. Mannen er litt lunken til flere barn, men er nå med på leken innimellom likevel! :-)

Hvordan er det med dere andre, er dere prøvere alle sammen, eller er dere "ferdige"?

Skrevet

ÅÅÅÅhh GRATULERER MORELLI!! To uker før termin, akkurat som meg! Ei søt lita synne, du er heldig. Så utrolig godt at storebror tar dette fint! han er sikker kjempestolt over å ikke være minst. Er spent på hvordan du syntes det er å ha to barn, om andremann er lettere?

Mitt lille gull ligger i stua å sover nå, han er så søt! Alt blitt to mnd og vokser i en rekkordfart. Nesten 6,5 kg nå!!! '

Velkommen dere andre! Jeg er litt fraværende for tiden fordi det er så travelt med baby i hus. Men jeg fikk førstemann for nesten 10 uker siden. Var heldig å ble gravid nesten med en gang det var mulig. Sambo var borte flere mnd i strekk, men da vi bestemte oss for å prøve, gikk det fort. Nesten for fort for vi hadde litt gifeplaner først som vi måtte utsette til neste år..

Ellers bor jeg i Oslo og er 29 år gammel. Er fra sørlandet opprinnelig.

Og der var det en som våknet...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...