Anonym bruker Skrevet 25. juli 2008 #26 Skrevet 25. juli 2008 Da det ble holdt utdrikkingslag for meg, visste ikke jeg noe. Jeg skulle ønske jeg visste noe, da jeg hadde spist/drukket snop feks rett før jeg ble hentet med bil, og satt i bil med bind foran øynene i to timer i bil, ble skikkelig dårlig, klarte ikke drikke noe særlig alkohol etterpå, og de andre ble sure for dette, slik at hele utdrikkingslaget ble en stor fiasko
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2008 #27 Skrevet 25. juli 2008 Det er vel strengt tatt ikke rettferdig at de andre skal betale mere heller.. særlig ikke når du sier fra på så kort varsel. Syns du kan unne venninda di som skal gifte seg dette jeg, og se på det som en presang.. pengene blir jo brukt masse på henne. Jeg hadde faktisk også karra meg av gårde, for å bli med litt, og heller gått hjem om jeg ble dårlig. Bare en gang denne venninda di gifter seg forhåpentligvis:) Ja, du bæsja nok skikkelig på leggen, men d er sånn som skjer:p
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2008 #28 Skrevet 25. juli 2008 Synes det sier seg selv at en betaler når en melder avbud fra et spleiselag så kort tid før. En veninne gjorde det via melding dagen før både utdrikningslaget og Bryllupet mitt. Det vil si at andre hadde nesten 2000 i utlegg på henne. Grunnen hun oppga var gyldig, men tror ærlig talt bare hun ikke gadd (det ligner henne). Om en vil at andre skal gidde å stelle i stand noe ekstra så kan en ikke melde avbud rett før og ikke betale. Det er ikke riktig at andre skal betale mer, og heller ikke at forlover skal dekke din del.
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2008 #29 Skrevet 25. juli 2008 Hallo!!! Alle vet jo at utdrikningslag er hemmelig for bruden! så JA, du dreit deg skikkelig ut her ja. Det er faktisk litt skuffende for bruden å få avslørt sitt eget utdrikningslag på forhånd.
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2008 #30 Skrevet 25. juli 2008 Det betyr vel ikke at det ikke er bindende? SYnes det er ganske logisk at noe er bindene når det koster såpass.
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2008 #31 Skrevet 25. juli 2008 Til anonym 18:38. Herrejemini, hvem er det som arrangerer utdrikningslag som koster 2000 kr per pers da? Det hadde ikke jeg giddet bli med på.
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2008 #32 Skrevet 25. juli 2008 Fy slemme dere er.. 700kr er kjipe penger, for noen er dette faktisk en del.. Og hun har jo sagt at hun skal betale! Og tenk på når dere var gravid og ikke kunne delta på noe, syns dere kan gi litt trøst og ikke bare drittslenging.. Jeg måtte avlyse ting flere ganger da jeg var gravid og det var skikkelig kjipt! Noen hadde ingen forståelse selv om de visste om de problemer jeg hadde..! Og nei, IKKE ALLE vet at utdrikningslag er hemmelig. Jeg har aldri vært i utdrikningslag, alle vennene min er foreløpig samboere eller single da jeg er fortsatt ganske ung.. Og de utdrikningslagene jeg har hørt om har ikke vært hemmelig! Det som er selvskrevet for noen er ikke det for andre, har hun ikke fått info om at det skal være hemmelig kan de faktisk bare ha det så godt! Snill som hun var som ringe for å beklage at hun ikke kunne komme!
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2008 #33 Skrevet 25. juli 2008 Greit nok, skaden er skjedd! Men anonym 20:20 over her, det går faktisk an å bruke nøtta litt. Går an å ta en tlf til forloveren å høre om det er hemmelig! Nei, alle utdrikkingslag er ikke hemmelige, men de fleste er. Så derfor er det lov til å tenke først! HI, gjort er gjort! Du får ikke gjort noe fra eller til nå uansett. De kommer nok til å tilgi deg for dette, kjære vene! Jeg synes det er veldig sporty av deg å velge å betale!
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2008 #34 Skrevet 25. juli 2008 Utdrikningslag og treretters middag i bryllupet til henne, samboeren og barnet hennes. TIlsammen et sted mellom 1500-2000. Å melde avbud på så kort varsel i et bryllup er ganske frekt, i hvertfall når det er på sms til bruden samme dag. Må en så må en, men en kan jo i det minste ringe?
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2008 #35 Skrevet 25. juli 2008 Ja 700 kroner er my penger. Det er kanskje mye penger for forloveren også, som antagelig må dekke dette inn? Jeg hadde ikke reist meg under middagen og sagt at alle må betale 100 kroner mer fordi NN er syk. Har full forståelse for at hun avlyste. Er 12 uker selv og har ikke hatt et sosialt liv på 2 mnd. Synes likevel at hun skal betale dette, og ser at hun skal det men jeg argumenterer mot de som mener hun ikke skulle gjøre det. Skjønner det er sure penger, men er ikke riktig at andre skal dekke det.
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2008 #36 Skrevet 25. juli 2008 Du kan ikke si fra dagen i forveien. Da bør du være såpass at du betaler for deg ja. Alt er jo planlagt ut fra hvor mange som kommer. Veldig irriterende at folk tar så lett på det, når det er en veldig viktig dag for brud/brudgom. Og ikke minst forloveren som har lagt ned masse tid og arbeid.
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2008 #37 Skrevet 25. juli 2008 Kjære kjære kjære vene, dere!! Hun har sagt at hun skal betale, les!!!!
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2008 #38 Skrevet 25. juli 2008 Herregud! Nå skriver jeg til alle med spydigheter her: skjerp dere! Hun VET jo d var ubetenksomt å å sende mld til bruden, men herregud, d må da gå an å kose seg i sitt eget utr.lag fordi om man VET at d skjer noe den dagen!! Blir helt målløs jeg, hun gjorde d jo ik m vilje, og d er faktisk ikke alle utdr.lag som er hemmelige, har blitt bedt i 3 selv, ingen var hemmelige! Djizes.. Akkurat nåtror jeg d er mest synd på HI her, som har så dårlig samvittighet..
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2008 #39 Skrevet 25. juli 2008 "gjorde d jo ik m vilje" Hei du! På tide å lære seg å skrive litt? Hva betyr Dijzes? Bra du føler med HI, men herrejesus!
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2008 #40 Skrevet 25. juli 2008 "gjorde det jo ikke med vilje", det skjønte du sikkert.. Er sånn jeg, og maaange andre skriver tekstmld, for å forkorte og når d går litt unna. Så beklager hvis det fornærmet deg eller noe, men jeg trenger faktisk ikke lære å skrive i det hele tatt. Djizes er et nyoppstått norskseriøst ord, hehe, som betyr "herrejesus". Eller noe... Som om det var relevant i denne sammenhengen i det hele tatt!
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2008 #41 Skrevet 25. juli 2008 Ja, det går fortsatt fort her på tastaturet." Skriver sånn jeg" skulle det stå, ikke " er sånn jeg". "norsk, seriøst" Jepp
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2008 #42 Skrevet 25. juli 2008 off.. nå tror jeg at jeg må le!! Jeg har sakkt jeg skal betale:) Hehe.. men bra å se dere sier hva dere mener! engasjerte kvinner.. Det er betalt, har snakket med bruden på TLF å hun var blid å beklaget at hun reagerte surt. GOD HELG! HI
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2008 #43 Skrevet 25. juli 2008 Herregud, går denne tråden enda, hahahaha. Latterlige Dib/Bim!!
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2008 #44 Skrevet 26. juli 2008 Herre min hatt! Kan du virkelig ikke skrive HI? Sakkt? Det heter sagt. Og UTDRIKNINGSLAG! Ikke sjikkelig men skikkelig! Og unnsjuldning??? Unskyldning! Måtte bare kommentere dette. Greit med en skriveleif i ny og ne, men du kan virkelig ikke skrive! Hvor gammel er du? Gjør ferdig skolen før du setter barn til verden! Skal du hjelpe ungen din med leksene? Håper ikke det!
AndreVonDrei Skrevet 26. juli 2008 #45 Skrevet 26. juli 2008 Også så sur på morrakvisten da gitt ;-p Du vet...er ikke godt for hjertet! Det må da være tråder inne på dette forumet som provoserer deg mer enn denne? Hahaha
petite fleur Skrevet 26. juli 2008 #46 Skrevet 26. juli 2008 Oj, så mange sinte damer. Her får man virkelig passet sitt påskrevet! Til HI: Så kjipt at du måtte betale de 700 kronene, synd at det ikke løste seg på et vis. Du kunne jo ikke noe for at du ble syk. Og så bra at bruden innså at hun hadde overreagert, hun skjønte vel at du hadde tråkka litt i salaten og ikke avslørte utdrikkingslaget med vilje.
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2008 #47 Skrevet 26. juli 2008 Hvorfor gidder dere å svare så hardt til en som er gravid? Skjerp dere. Har dere helt glemt? Konsise svar er bra, men vis litt hensyn, selv om dette er internet.
___ Skrevet 26. juli 2008 #48 Skrevet 26. juli 2008 Om du skal betale kommer vel ann på hva slaks aktiviteter som var planlakt.
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2008 #49 Skrevet 26. juli 2008 Poamin Dette svaret kom jo litt sent da. Utdrikkningslaget er i dag og HI har betalt og snakket med bruden. Oppe og avgjort!
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2008 #50 Skrevet 26. juli 2008 ja, er veldig dårlig i rettskriving:( Nei, føler kansje ikke jeg bør få barn:( HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå