Anonym bruker Skrevet 25. juli 2008 #1 Skrevet 25. juli 2008 Jeg er veldig kvalm og trøtt for tiden, skulle i utriknigslag til en venine av meg i morgen, sendte melding til forlover og sa jeg ikke kunne komme siden jeg var sjuk. (de vet ikke jeg er gravid, da jeg bare er 7 uker på veg) Fikk meldig tilbake at hun såg helst til at jeg skulle betale for meg. Dette koster rundt 700 kr. JEg har ikke svart, kan veldig gjerne betale. men syntes nesten det var unødvendig, ingen har sakkt noe om at dette er bindene påmelding, å jeg hadde jo ikke nyt noe av drikkevarene uansett. eller deltatt på aktivitetene. I tilegg så sendte jeg meldig til veninna mi som vet jeg er gravid å forklarte så ikke hun ble skuffet, fikk en sur meldig tilbake at dette visste hun ikke, å blei skuffa over at jeg fortalte om utriknigslaget. Selfølgelig hadde jeg ikke sakkt det hadde jeg visst det var hemmelig. Jeg kobla ikke dette:( Hadde dere forventa å fått betaling?
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2008 #2 Skrevet 25. juli 2008 Jeg hadde ikke betalt visst jeg hadde hatt så gyldig grunn til ikke å komme som du har. Var vel litt dumt å sende meld til venninna di. ett sånnt lag pleier som oftest å være hemmelig da. Blir jo ikke noen overraskelse for henne nå som hun vet det.
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2008 #3 Skrevet 25. juli 2008 Det kan hende de må få betaling, kommer jo litt an på hvilke aktiviteter de har planlagt. Siden de ikke viste at du var gravid har de jo regnet med deg også i aktivitetene. Og så skal jo ikke bruden ha noen utlegg den dagen, så hennes aktiviteter er nok også innlagt i prisen din. Det var veldig ugjennomtenkt og dumt av deg å sende melding til henne de arrangerer utdrikningslag for da, nå har du jo ødelagt overraskelsen:(
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2008 #4 Skrevet 25. juli 2008 Det er jo ikke din skyld at du er syk. Jeg synes det var litt rart at du må betale. Jeg tror jeg heller hadde spredd "din" del på de andre deltakerne, så alle f.eks. betalte 50 kr. ekstra hvis det var noe som ikke kunne avbestilles. Ellers var det jo litt ubetenksomt å ringe til hun som skulle drikkes ut da - det er jo mest vanlig at det er hemmelig, så det kunne du ha sjekket først.
Edelweis Skrevet 25. juli 2008 #5 Skrevet 25. juli 2008 jeg hadde ikke betalt om jeg ikke kunne være med. hallo ,du er sjuk. hu kan ikke kreve det da. det er jo rett og slett frekt. men litt dumt av forlover å ikke opplyse om at det var hemmelig da.
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2008 #6 Skrevet 25. juli 2008 Du dreit deg ut, ja. Dkjønner godt at venninnen din som skal gifte seg ikke gadd engasjere seg. Veldig leit, men ikke noe å gjøre noe med. Du kan bare beklage. Hvis du avlyste nå i siste liten eller har meldt deg på i det hele tatt ville jeg absolutt forventet at du betalte. Hvis du sa fra fra begynnelsen av at du ikke ville være med hadde det vært greit, men hvis du har gitt noe som helst inntrykk av at du skal delta har de jo beregnet det sånn når utgiftene bel fordelt.
Miss Misantrop Skrevet 25. juli 2008 #7 Skrevet 25. juli 2008 Hvorfor skal noen andre betale for deg? Spriten er allt kjøpt inn. Du var inkludert i beregningen. Regner med at aktivitetene enten var forhåndsbetalte eller hadde binende påmelding til arrangøren. Det er trist at du ble syk, men fortsatt er det ikke alle de andres ansvar.
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2008 #8 Skrevet 25. juli 2008 Jeg hadde betalt og lagt meg så flat jeg bare kunne! Dette var en skikkelig brøler -og jeg tror nok ikke jeg ville laget noe mer sak ut av det. Dette kommer nok til å bli et tema på utdrikningslaget, og da trenger du kanskje ikke å helle bensin på bålet. Ikke stygt ment altså, men huff...denne var lei. Kjiper'n....huff, stakkars deg!
Gjest Skrevet 25. juli 2008 #9 Skrevet 25. juli 2008 Syns muligens det var litt kjipt at du skulle betale for deg da, hvis de skal være så småelige, kunne de i allefall trekke fra det de sparte på at du IKKE ble med - hvis dere skulle noe som kostet for alle deltagerne. Kjedelig at du sendte mld til hun det gjaldt, det var jo litt korttenkt - men ikke noe å gjøre med. Mitt utd.lag ble også avslørt, men jeg syns ikke det gjorde noe. Litt barnslig å bli dritsur for noe sånt da, hun vet jo ikke om noe av det andre som skal skje.
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2008 #10 Skrevet 25. juli 2008 Ja jeg får nok betale. er ingen problem det.. jeg legger meg flat.. er sjikkelig lei meg.. sikker ekstra følsom siden jeg gråter hele tiden nå.. synes veldig synd på bruden:( Nei det var ikke bindene, jeg spurte tilogme om forlover ville ha pengene på forskudd før jeg blei sjuk, men hun sa jeg bare kunne ta di med. Men ja jeg betaler så slipper jeg at andre må ta støyt pga meg. Jeg var veldig dum som ikke tenkte på det, men bruden var på hytta, å sa i tlf "nei, men eg kommer jo hjem i helgen" å jeg tekte ja men da vet hun nok hva som skal skje.. ingen unnsjuldning. dette var dumt. HI
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2008 #11 Skrevet 25. juli 2008 Jeg mener at du ikke skal betale for deg. Forloveren må ta høyde for at noen kan bli sjuke. Sånn er det bare. Så det skal du ikke ha noe dårlig samvittighet for. Jeg har selv vært forlover. Da sendte jeg ut en mld til alle om at venninna mi ikke skulle vite noe. Når forloveren til din venninne ikke har sagt noe om at det er hemmelig, så er det vanskelig for deg å vite det. Ikke alle utdrikningslag er hemmelige av ulike årsaker. Håper du blir bedre av kvalmen og trøttheten :) God helg.
Edelweis Skrevet 25. juli 2008 #12 Skrevet 25. juli 2008 jeg måtte melde avbud på utdrikkningslaget til min svigerinne nå i februar som var. måtte ikke betale for det. jeg synes ikke det er rett. da skulle de opplyst om at det var bindene påmelding. slik det er over alt om man skal bli tvunget til å betale. jeg hadde ikke gjort det som sagt. spriten hadde jo ikke du drukket av likevel heller regner jeg md. er jo ikke rettferdig at en må betale for noe en ikke skal være med på¨.
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2008 #13 Skrevet 25. juli 2008 HI, det er du som er smålig- hvis du mener at dine venninner skal betale din andel. Det er ikke pent av deg.
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2008 #14 Skrevet 25. juli 2008 Du er medregnet i alle aktiviteter,og alt er bestilt,så da må du nok betale dette også. Slik skjer når en avlyser på kort varsel. Og hvordan kunne du ringe hun som skal gifte seg????? Ødelegge hele spenningen... Du visste vel att utdrikkingslag er hemmelig??? (i fleste tilfeller) Betal og legg deg helt flat ja,det er din venninnes dag!!
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2008 #15 Skrevet 25. juli 2008 87. Spriten er sikkert allt kjøpt inn. Og da er du beregnet med. Det spiller ingen rolle om du drikker den eller om den blir til overs. Noen har utgifter på at du ikke er der. At du ikke måtte betale betyr bare at du sendte regningen videre til dine venner. Sånn venn som deg ville ikke jeg ha hatt.
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2008 #16 Skrevet 25. juli 2008 Klart du må betale. Dumt du er syk, men det skal ikke gå utover d som har vært så snille og laget til utdrikkningslaget for bruden. Jeg hadde blitt kjempe lei meg og skuffet hvis noen hadde røpet mitt utdrikkningslag. Er egentlig den eneste dagen i livet der man blir vartet opp hele dagen. Hun har uansett heller ikke noe med betalinga å gjøre. Syntes bare du burde betale og ellers legge deg helt flat ja. Alle kan gør en feil, men da bør man prøve å rette det opp igjen.
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2008 #17 Skrevet 25. juli 2008 jeg mener ikke at mine veninner skal betale min andel. lankt i fra! det har jeg aldri sakkt! selfølgelig syntes jeg også dette var utrulig dumt! kall meg smålig, men jeg sier jo her oppe jeg skal betale. Vil ikke at de andre skal merke dette på sine lommebøker. HI
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2008 #18 Skrevet 25. juli 2008 Ble utdrikningslaget planlagt før du ble gravid eller?
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2008 #19 Skrevet 25. juli 2008 Men les hva HI skriver da folkens. hun skriver jo at hun skal betale...
Edelweis Skrevet 25. juli 2008 #20 Skrevet 25. juli 2008 men så fint at ikke vi er venner da... det ble ikke dyrer for de andre på grunn av at jeg måtte melde avbud. vi måtte nemlig sørge for sprit selv på dette utdrikkningslaget. alt jeg mener er at det ikke er rettferdig at en skal måtte betale når en har blitt syk å ikke kan være med. HI har jo sagt hu skal betale, så er jo ikke noe problem. å det er forlover sin oppgave å opplyse om at det er hemmelig da. ikke alle slike lag er det!
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2008 #21 Skrevet 25. juli 2008 Ja, jeg fikk hvertfall melding om jeg ville bli med før jeg visste jeg var gravid. Dette er noen jenter jeg ikke kjenner. kjenner kun bruden. (brugdom er venn av min mann) så veit ikkje når det var planlakt, har ikke fått greie på hva som skal skje engang jeg.
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2008 #22 Skrevet 25. juli 2008 Takk for svar alle sammen, det blir til at jeg betaler, så slipper det å bli noe tema å ødelegge for bruden:) Ha en fin helg. HI
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2008 #23 Skrevet 25. juli 2008 Hvis det er planlagte aktiviteter som koster dem penger uansett om du er med eller ikke ville jeg betalt, det er da rett og rimelig selv om man blir forhindret fra å delta og har "gyldig grunn". Samme gjelder forøvrig om det er kjøpt inn mat til hver enkelt, men det kommer litt an på hva det omfatter. Synd om de skal betale for deg som ikke er der, om du skjønner. Men at du fortalte din andre veninne om det bør ikke du ha dårlig samvittighet for. Ikke hadde du fått vite at det var "hemmelig", og ikke er det ditt problem, og hun er vel helst sur på de andre som ikke har invitert henne da. Dere får trøste hverandre
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2008 #24 Skrevet 25. juli 2008 Ser jeg burde lest hele tråden først..hehe.
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2008 #25 Skrevet 25. juli 2008 Greit nok at slikt nesten alltid er hemmelig. Men å reagere så sterkt som noen gjør, er jo helt tullete! Hvis man lar dagen bli ødelagt fordi det ble røpet, så har man virkelig noe å jobbe med! Det betyr jo ikke at man vet ALT som skal skje, eller at man plutselig ikke blir vartet opp resten av dagen likevel. Folk er så sarte at jeg får krupp! Litt skuffet er greit, men så går det vel for pokker an å bare nyte resten av utdrikningslaget?!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå