Gå til innhold

Hadde dere betalt 3800 for solbriller?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke en dum ting å bruke så mye penger på.

Det er en _idiotisk_ ting å bruke så mye penger på.

Skrevet

Men som på alle andre områder, så er vi jo forskjellige - så om det er en idiotisk ting for DEG å bruke penger på, så behøver det jo ikke være det for andre? :-)

Skrevet

Jo, så lenge vi har mennesker som sulter her i verden så er 3800 kr på et par solbriller uansett idiotisk.

Skrevet

Ville ikke brukt så mye penger på solbriller. Hva er tingen med at alle skal ha Dior-solbriller forresten?

Skrevet

Men det kan man jo si om mye man bruker penger på. :-) Vi kan uansett ikke redde hele verden, og de fleste av oss bidrar med mye U-hjelp.

Tror de færreste av oss lever på et minimum med tanke på alle som sulter i verden.

Skrevet

De er fryktelig gode! :-) Jeg kjøpte et par i London for 5 år siden, og har de enda. Da blir ikke "dagsprisen" spesielt høy. Og jeg passer nok mere på dem, en om de hadde kostet en tiendedel. :-)

Gjest Nydelige Christina+spire!
Skrevet

Nei

Skrevet

Aldri i verden! Hehe.. men har man råd til det så er det jo morro og ha noe ordentlig som sitter godt.

Skrevet

Har du eksempler på overdreven og totalt unyttig pengebruk som du mener "man"(altså folk generelt og ikke de som også synes solbriller til 3800 er ok) bedriver?

Skrevet

Helt enig med deg oktaviastar, det er virkelig idioti å bruke så mye penger på et par solbriller!

Skrevet

Du svarte så fint på denne Solstråle, at jeg lar vær og sier meg helt enig! Jeg ville svare det samme:)

Skrevet

elsker å kjøpe solbriller...men koster maks 250 pr stk mine,men neste uke ska i tatovere me,den blir kostende 3800 kr..min kjære har alltid hatt en drøm om mustang,så i sa når han avt sku kjøpe en så ville i ha den tatoveringa :-) han bruke 4000 på sykkel...har dere råd,så koffor ikkje??

Skrevet

For meg er unyttig pengebruk, sigaretter, alkohol, festing, osv. Mener du at du er en bedre person enn meg, fodet jeg ønsker meg solbriller til 3800?

Hallo!? Hva vet du om hva jeg bidrar med til mennesker i u land foreksempel?

Skrevet

Kan nevne i fleng; røyk, alkohol, fyrverkeri, x-antall vogner, biler, større og dyrere hus enn man egentlig har behov for, oppvaskmaskin, tørketrommel, alt av godterier, flust av pyntegjenstander, papirbleier, osv.

Hvis man skal tenke på alle som sulter her i verden, bør man kanskje tenke over hele livsstilen sin - og ikke bare tenke på ting som dyre solbriller.

For alt vi vet er dette det eneste HI bruker penger på av "luksus-ting".

Vi bidrar alle i større eller mindre grad til alle som sulter gjennom både bistand, og private ordninger. Synes det må kunne gå an å "skeie" ut med feks dyre solbriller. :-) Men det er min mening! :-)

Skrevet

Jeg har ikke for vane å kjøpe så dyre solbriller jeg heller,! Kjøper i samme prisklasse som dere andre her! Men de varer aldri særlig lenge! Derfor ville jeg kjøpe noen skikkelige solbriller jeg kan ha i mange år framover! Blir fort dyrt, hvis jeg må kjøpe nye solbriller hver måned, så de er jo fort spart inn igjen!

Skrevet

ja det hadde jeg kunnet finne på og har funnet på det også. eller jeg betalte vel 3200 tror jeg- og jeg skla si deg det er av en anne kvalitet en dem til 59,90 på hm. Kjempe deilige briller og elsker dem..... kjøpe et par som ikke var sånn typisk rett akkurat den sommeren, men noen osm man kan ha "alltid" som aldri går av moten, men som allikevel var kjempe fine.....

komme rjo selvsagt an på økonomien, da jeg kjøpte dem hadde vi "kjempe god" økonomi, men etter at vi kjøpte ny bil og leilighet har vi ikke spesielt mye til overs hver mnd, så nå kunne jeg ALDRI brukt så mye penger på EN ting. :)

Skrevet

Kjøper for min del aldri røyk eller fyrverkeri. Har kun hatt to vogner og en trille totalt til mine barn (kjøpt brukt). Vi har kun en bil (umulig her vi bor uten bil), ikke dyrere og større hus enn vi trenger. Går flerfoldige år for meg å komme opp i den summen(3800) på alkohol. Oppvaskmaskin hadde vi ikke før vi hadde 3 barn og tørketrommel ikke før for et år siden etter over 17 års samliv. Pyntegjenstander og godteri er jeg ærlig talt ikke spesielt begeistert for og papirbleier bruker vi fordi tøybleier totalt sett i våre dager faktisk ikke er spesielt billigere enn papirbleier (med tanke på strøm og vaskemidler til vasking, slitasje...)

Og har vel litt problemer med å tro på at de som kjøper solbriller til flerfoldige tusen ikke har oppvaskmaskin, aldri drikker alkohol eller spiser godteri...

Solbrillene kommer nok på toppen av de andre tingene heller enn i stedet for...

Skrevet

Synes også sigaretter, alkohol, festing er unyttig pengebruk...

Skrevet

Greit det, men jeg synes det har lite med "alle de som sulter i verden". Vi jobber og tjener penger, bidrar til bistand og andre ordninger - vi kan da ikke slutte å leve fordi det er andre som har det værre enn oss?

Skrevet

Man kan faktisk leve utmerket uten å kaste bort penger på idiot.

Skrevet

Syntes du dra dette litt vel langt nå, syntes ikke du kan sette oss i en bås heller! Vi er forskellige og bruker ikke pengne våre likt. Du kjøper sikkert noe som jeg syntes er helt unødvendig og idiotisk. Sånn er det bare:)

Skrevet

Det er greit, men la nå oss som ønsker å kjøpe et par dyre solbriller få gjøre det da - blir litt ufint å kalle oss idioter pga det. Men må du, så må du. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...