Gå til innhold

TROMSØJENTENE 19.7 ;)


minhj

Anbefalte innlegg

Hej minhj

 

Jeg kunne godt tænke mig at komme på visit på onsdag. Har dog et lille forbehold, skal måske noget andet. Hvis jeg kommer skal jeg tage noget med? Kaffe, frugt el lignende?

 

Glæder mig meget til at høre fødselshistorier og se alle de små :-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer Tove :) Elise: Artig at "søskenbarnet" skal hete Nikolai! Fint navn. Det e ikke bare du som har gått så lenge over termin nei Marlen, Minda ble satt i gang 16 dager etter termin... flere andre har gått lenge over også. Bare å holde ut! Selv om det e kjempekjipt... det blir hvertfall innen to uke no da! Masse lykke te i ventetida og med fødselen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia Inger Lise :) Ja, vi e heldig som har babyene våre utenfor magen, det e jo kjempekos... Ja, Elke har Ergoselen, men ho har også bæresjal ho har hatt på treff. De selges hvertfall på nettet. Koste ca. 1.000,- kroner med nyfødtinnlegg, 800,- kroner uten. Hvordan går det me dæ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det lurte egentlig jeg også på!

Håper bare jeg får vogna på veien, så jeg kommer meg på treffet da... Men dersom... Skal jeg ta med noe?

Hvem har tenkt seg på treff foresten??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer masse til Tove=)

Skjønte at det skjedde idag, ja. Koselig=)

 

Elise: Skulle gjerne vært med på treff, men er jo hjemme i harstad. Hehe.. Får slenge meg med så snart vi kommer oppover igjen=)

 

Ang prevensjon, så.. vurderer jeg/vi minipille. Må fundere litt=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mzme : Aline hadde ( som vanlig er) mye hvitt guff på tungen. Det ble bare mer og mer. I tillegg hadde hun trøske, på leppene, som også ble værre. Undersøkte munnen og så at det var i massevis inni munnen, både der tennene skal komme og på innsiden av kinnene. Hun skrek plutselig under måltidene og hadde tungen inn og ut om hverandre hele tiden. Tydelig at hun var plaget. Funket ikke med Farris, og det munnskyllevannet var så sterkt at det plaget meg helt inn til sjela å gi henne det.

 

Fikk som nevnt mycostatin, så håper det skal hjelpe!=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æ kan heller ikke komme på treff denne uka dessverre, vi kjæm heim på søndag tror æ. Kos dåkker masse, bli artig å sjå dåkk igjen seinar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Tove :-)

 

Jeg tenker at jeg skal komme meg på treffet på onsdag. Det var jo koselig når vi hadde med litt hver hjemme hos Kari Anne for en stund sia.

 

Ang. fullamming og menstruasjon tilbake: Med Henrik fullamma jeg, ca annen hver time døgnet rundt, men fikk mensen tilbake etter 3-4 mnd. Så jeg satser ikke på det for å unngå å bli gravid! Her er det faktisk krise om jeg blir gravid igjen, kjennes det ut som..... Jeg er veldig fornøyd med to barn, i en alder av 35 år. Jeg reagerer og på hormonpreparater, så her blir det kondom fram til pappaen tar en liten operasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis Tove!!! :-) Nyyydelig navn på tulla di... :-)

 

Ammeteen som æ har kjøpt på apoteket e NAF sin. Den smake ikke blomster, men e helt grei å drikk! Å i går kveld drakk søstra mi en kopp fordi ho hadde så luft i magen, å det hjalp..

Ja den kan de små få åsså, Ingrid har fått to små t-skjeie to ganga rett før pupping, å det bli fart på magen etterpå. Ho smatte å like det ho. =)

 

Idag har vi vært turista i tromsø, vært oppe med fjellheisen, sett på ishavskatedralen å spist italiensk pizza. Tuppeluppa har sove hele dagen. Fikk pupp på fjellet å i bilen før hjemtur å det va det! Har mannen til søstra mi her som e på første besøk i Tromsø, så må jo vær litt turist da.

 

I natt har altså Ingrid vært våken fra halv fire te seks. Å det e litt hardt for en trøtt mamma, så va fint at ho da sov nån tima igjen.. Men to å en halv time har ho ikke vært våken før, så e jo så kjedeli at ho da ska finn på å gjør det på natta! Ho e våken en knapp time på dagtid før ho svima av igjen.. Men bli vel endring på det snart!

 

Elise: æ har på ho vanlige klær, tykke sokka, å lue når ho sitt i ergoen. I dag va det mer enn nok. Ellers har æ en tynn ulldress som ho har på, det har virka helt fint ellers!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med baby til Tove!

 

Marlen , stå på! Prøv å ikke stresse. Det er fryktelig kjedelig og frustrerende å vente og vente, og ingenting skjer. Og "alle" andre får babier bare ikke du... Heldigvis glemmer du ventetida når ungen er der. Jeg ble satt igang, og ungen kom 15 dager over termin. Og da Iver kom veide han 3400g og fødselen gikk helt fint. Jeg hadde en kjempeflott fødsel! Stå på!!

 

Da høres det ut som om Janne, Elise, Marlen og Siv kommer på onsdag, og kanskje Elke og Susanne og Kari Anne.Tror ikke jeg glemte noen.. Ja, høres fint ut om vi gjør som hos Kari Anne, at alle tar med litt å spise;) Gleder meg til å få besøk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med baby Tove, endelig fikk du møte henne :-) Kjempefint navn dere har valgt.

 

Jeg er strålende fornøyd etter å ha fått vaska hele stua i dag! Alt av skittentøy er vasket, brettet og lagt i skap! Sånn er det når mamma kommer på besøk :-) Jeg har irritert meg over rot over alt i flere dager nå, godt å få gjort noe med det! Og Johanne har kosa seg sammen med tøysebestefaren sin (hun kaller han det) og sikkert spist 5 is...

 

Oskar har startet sitt tøybleiekarriere og det går veldig bra. Vi sliter litt med lekkasje ved lårene siden har er litt tynn i låra enda. Men det er bare å bytte ofte. Brettebleiene fungerer best nå. På natta bruker vi papir. Han har vært litt sår i baken i noen dager, så da bestemte jeg meg bare for å svitsje over, og nå er han mindre sår. Og som han vokser! Jeg skjønner ikke at det er mulig!

 

Fant dette på ammehjelpen AS:

Til barnet: Sopp i barnets munn:

 

* Pensle barnets munn med Mykostatin mikstur, 4 ganger daglig etter amming i minst 14 dager

* Har barnet et synlig hvitt/prikkete belegg i munnen så prøv å fjern dette ved å ta en våt tynn kompress på fingeren og vask barnets munn før medisinen blir gitt. Da kommer medisinen bedre inn i barnets slimhinner i munnen.

* Bruk en finger, kompress eller q-tip til å påføre medisinen på innsiden av barnets kinn, gummer og tunge

* Kok smokker, flaskesmokker og eventuelt pumpeutstyr, 10 min hver dag.

 

Er visst ganske viktig å koke smukkene om hun bruker det, ellers vil hun få det på nytt igjen. Håper hun snart er bra!

 

Oskar har body og tynn bukse samt en tynn lue når vi bærer ute. Blir mye lunere i sjal, så da må man ha mindre klær enn i Ergoen. Han blir veldig varm i sjalet, det er litt ugunstig.

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Petrine : skal si du har vært effektiv med huslige sysler. Ikke værst=) Blir slik når mødre kommer på besøk, kjenner meg igjen i det. hehe.. Ja, de små de vokser og vokser. Ser selv forskjell på Aline, noe jeg ikke trodde vi selv skulle gjøre. hehe=) Vises godt i ansiktet og på lårene, at lillemor tar til seg mat, ja=)

Takk for det du fant på ammehjelpen. Vi koker flasker ol som noen helter=) Fikk også beskjed av legen om at det er viktig å vaske hendene til babyene ekstra ofte når de har sopp. De putter jo hendene i munnen, så ekstra god hygiene også der er å anbefale. Ser faktisk forskjell på henne allerede, enda hun begynte med medisinen først igår=) mer fornøyd under måltidet også.. Varmer et mammahjerte :D

 

Nættemor: Ikke værst å være turist i egen by=) er jo litt morsomt da.. vært det sjøl.. hører med når en får besøk :D:D Håper dere koser dere masse med besøk =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Minde!

 

Jeg og Kristine kommer til deg på besøk i morgen hvis det er greit.

Tar med noe slik vi gjorde hos Kari Anne.

Blir trivelig :)

 

Kommer litt senere for jeg skal veie Kristine på helsestasjonen.

 

I dag skal vi på UNN og ta ultralyd av hoftene hennes

Håper ikke de finner noe

 

Ha en fin dag jenter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere til Tove med jentebaby :-) Koselig!

 

Ja, jeg kommer på treff på onsdag. Skal finne på et eller annet å ta med:-) Blir fint å treffe dere igjen!!

 

Maria: på fredag skal vi på ultralyd med A sine hofter. Håper virkelig det ikke er noe galt! Men legen ville bare ta en ekstra sjekk siden vi har hoftefeil i min familie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det e flott at legan vil sjekke babyan bare for å vær sikker.. Så unngår man kanskje store problema seinere! Sigurd va å på ultralyd pga setefødsel, å bei sjekka ekstra nøye på seinere kontrolla å, veldig greit syns æ...

 

Ja e flott me besøk, eneste e vel at man ikke kan tusle rundt me puppan ute på lufting!! Hehehe! Men de kosa sæ alle her, no e sigurd å mormor å tante å onkel dratt på den lokale butikken, mens Ingrid sov å morfar les Harry Potter. Dem trives godt her å det e så fint å se..

Å en ting æ har "oppdaga".. Æ sleit sånn på natta, for æ syns det e trangt å klamt å ha på sæ bh på natta, sjøl om de e både myk å vid å alt, så de to siste nettern har æ bare bretta en håndduk å lagt over puppan, for de lek stort sett kun nå ho spis på den ene.. Så legg æ bare håndduken over den andre, så e den god å varm pluss at melka ikke renn overalt.. Djeees så godt det va!!

I natt spiste ho i ett tia å så sov ho te syv.. Ikke så bra i puppan, men veldig godt for ei trøtt mamma!!

 

Så bra AS at ho e blitt bedre allerede!! Håpe virkelig dokk får bukt med det alle sammen.. Må jo vær så tungt å vær plaga!

Sku gjerne kommet på treff, men her e familien prioritert! Til å me Onkel Aren har blitt "bitt" av babybasillen, å e stadi vekk bortom ho å vil stryke på.. Han har ikke sett så mange små før så e helt nytt for han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Va også på ul me Elias på hoftene, sia at æ va sånn pute behandlet når æ va lita.. Men e vell ikje sånn i dag, finn dæm nåkka så e d vell annen behandling enn d va før mange år sia..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye til Pusi - (Tove)! Så bra at du slapp å vente lenger med å møte jenta di! :)

 

Skulle ønske jeg kunne si at jeg også hadde født nå, men her er det ingenting på gang. Har hatt igangsettingsakupunktur men den hadde null effekt på meg. Ikke alle som responderer like bra på de nålene da, og det skal jeg i alle fall ha i tankene dersom noen tilbyr det som smertestillende under fødselen... Faktisk så har det aldri vært så lite kynnere og mensmurring som etter akupunkturen...hmm, begynner å lure på om nålene ble satt feil slik at graviditeten varer ekstra lenge... ;)

 

Så du er ikke alene Marlen84! Sist fødte jeg 15 dager etter ul-termin og nå begynner jeg å tenke så smått at det blir en reprise denne gang. Men ut kommer dem jo heldigvis - bare så synd vi ikke kan ha litt medbestemmelse når det skal skje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble forresten tante for første gang søndag 20. juli! Til en flott gutt :) Min brors samboer hadde termin samme helg som meg - men hun slo meg altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer meg hvist ikke på treff i dag =(

Sitter like bom fast hjemme ennå!!!

Skal aldri mer kjøpe noe fra BarnasHus bare så det er sagt, møkka service!!!

 

Venter gull nr. 2 :) Fødeklar

Grattis som tante!! Artig å ha søskenbarna SÅ tett også da.

Her hadde jo min samboers søster termin 2 uker etter oss, men det ble bare 10 dager i mellom =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har æ bursdag :-) så blir ingen treff på mæ...

 

Venter gull nr 2: Gratulere som tante!

 

Elise: Ja må være sikkelig ergelig d dær! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer som tante venter gull nr 2=)

 

Og Gratulerer me dagen mzme83=)

 

No har æ fått time til igangsetting på mandag..kjente æ bynnte å grue mæ veldig plutselig=( legen gikk ikke gjennom ka som skjer da me mæ, men ska ringe jordmor seinere trur æ..

 

Imens håpe æ at han ska komme av sæ sjøl før mandag..men tvile på d=(

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere med dagen Mzme 83, og gratulere som tante Randi.

 

Får håpe de skjer nåkka med oss som har hatt termin snart, og at du Marlen 84 får før mandag. De e jo ei stund til.

 

Æ e 2 daga etter termin idag, og merke ingenting. Satse på at den kommer om ikkje så lenge alikavel. De e kjedelig å gå å vente, men vi vente i alle fall på nåkka flott;) Håpe vi slipp å vente så lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...