Gå til innhold

TROMSØJENTENE 19.7 ;)


minhj

Anbefalte innlegg

å så bra pusi=) masse lykke til=)

 

Skjer ingenting her..fint at d skjer nåkka me nån av oss i hvert fall=) håpe at gåturn min hjelpe åsså..men ska ikke gå før seinere..gikk du sånn at du blei skikkeli sliten? e d viktig å gå i oppoverbakka å sånn? tenkte å gå rundt prestvannet..men d e jo ikke akkurat så lang tur d..hmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pusi : Kjenner meg igjen i den følelsen ang å dra til sykehuset. Jeg ville ikke dra for tidlig, men samtidig var jeg veldig nysgjerrig på om det var kommet noen vei. =)

Til slutt klarte jeg ikke være hjemme lengre. Riene var sterke som bare det, så visste ikke hvor jeg skulle gjøre av meg. Holdt ikke å henge over det lille kjøleskapet lengre. hehe=) Du finner nok ut av det, plutselig får du nok og da drar du oppover :D

 

Marlen : turen jeg gikk var i gravidetempo, tidvis litt raskere når jeg følte meg i form til det. Må nå le av tanken på svære vaggende meg hand i hand med sambo på tur. hehe=) Iallefall.. Gikk i litt bakke, men ikke noe særlig. Tror det er det at en er i bevegelse som kan ha noe å si, om det ikke e tilfeldigheter hele greia.. hehe=) Håper det skjer noe hos deg også snart=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pusi: Så spennanes!!!! Håpe det bli barn på dokk i løpet a det nærmeste døgnet!!! :-)

 

Her har familien kommet idag, stor lykke for storebror!! Lille Ingrid har blitt bært og kosa med og sovnet hos både tante og mormor..

 

Janne: Ingrid er også slik, tuller til tider utrolig mye me puppen! Spruten står innimella... Men ho bli rallsint hvis æ tar ho vekk. E snodige greier det der altså...

Gav mi tuppe to t-skjeie med ammete i mårres, å du salige som ho proppa!! Så det va action i den. Pluss at ho sov da i fire tima (vi sto opp kl 5 å la oss igjen litt over 7) sånn at mammaen fikk lov å sove litt ho å... Fantasisk!! Så dagen i dag har vært utrolig god, alt bli bedre med litt søvn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia!

 

Så spennende Pusi! Høres ut som om du har babyen din ute snart :-) Lykke til!

 

Det er mulig jeg kommer på treff på onsdag. Har mamma og pappa på besøk hele uka og J har ferie fra bhg. Så de kan jo se til henne mens jeg er på treff. Vi får se :-)

 

Her går det i ett når J er hjemme. Hun er så aktiv! Og Oskar vil gjerne sove på mamma, så det blir mye sjal. Tror han har vært mer i sjalet enn utenfor i dag. A var på fotballkamp og borte i neste fire timer, skal si det travelt en stund her!

 

Håper alle med ammetrøbbel blir kvitt dem snart!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo alle sammen :) Ja, Annette Helen, ta gjerne med Ergoselen så æ kan prøve på et treff! Ser ikke ut som æ får te å komme på treffet hos dæ Minda, vi bli nok borte lenger enn onsdag når vi først e i gang her med besøksrunden vår. No har vi kommet te Rundhaugen og skal te Malangen. Håpe vi kan sees te neste uke! Treffan e liksom ukas høydepunkt, veldig koselig synes æ.

 

Æ har også sånn brennende følelse i puppan etter amming og har sett at han har hvitt belegg i munnen nån gang. Men ikke nevneverdig plagsomt. E det sopp altså? Hm... Ellers går no amminga greit no =)

 

Håpe virkelig at vi unngår kolikk. Noa-Nikolai har no hatt nån skriketokt han også der han har vært utrøstelig, det e ikke nå gøy. Men stort sett e han no fornøyd og han smilte for første gang på hytteturen i helga! Artig!

 

Glede mæ te å sjå dåkk igjen :) Lykke te med fødslene Marlen, Tove, Elin og dåkker andre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sopp gjør forresten sinnsykt vondt! Det er helt forferdelig å ha infeksjon i puppene. Jeg satt å amma mens tårene trillet når jeg hadde det med J. Det kan beskrives som om noen drar en ståltråd inn og ut av puppen. Jeg har også litt brennende følelse etter amming og Oskar har hvitt belegg på tunga, men jeg gjør ikke noe med det enda. Tror de fleste babyer er litt hvit på tunga pga melka.

 

Besøkstur høres trivelig ut Tone :-) Og så herlig med smil da, gleder meg til O smiler til meg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her virker det som det skjer noe med Pusi- spennende :-)

I går begynte jeg å amme Aurora i tvilligstilling på den siden som gjør litt vondt- det gjorde underverker!! Hun ble i tillegg mye mer rolig da hun ammet:-) Deilig...

Noen som har begynt å gi tran til sine små? Hvordan gjør man det og hvilken tran bruker man?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ska begynne me tran idag, helsesøstra sa at vi kunne bruke ei lita sprøyta te å gi tran me..

 

Forsto d også sånn at man sku gi den tran som vi også kan ta. Eller har æ forstått feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, er sånn vanlig tran man skal bruke...

Men vi blir nok å gå for de D-dråpene.. Tran fungerte veldig dårlig her sist. Alva gulpa ut alt-inkludert siste måltid, og ødela klærne med tranfleker. Og det stinka *blæ* av ALT...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tran er jo mye bedre siden det inneholder flere vitaminer, omega osv. D-dråpene inneholder jo kun D vitamin =) Så det er alternativet dersom det ikke fungerer med tran...

 

Men hva slags ammete/fenikkelte anbefaler dere??

Siri sliter litt med magen i dag og.. Ikke like krakilsk, men jobber fælt med å få det ut stakkar! Har lyst på samme effekt her som du fikk hos Ingrid Nættemor.... Vet de selger forskjellig te ulike steder, men hvilken er bra??

 

Dere som bærer..

Hva har dere på barna når dere går ute?? Er så redd for å ha for lite/mye!! Vanskelig, for de er jo ikke helt skjerma for vinden, men det er jo likevell fort gjort å bli svett så tett inntill...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har æ termin, men de har ikkje skjedd nåkka enda. Som de fleste andre håpe æ å ikkje måtte vente så mye lengere no, men de e ingenting som tyde på at nåkka e på gang i alle fall. Får bare smøre mæ me tålmodoghet:)

Håpe de e litt mer action me dåkker andre som vente no. Lykke til til dåkker!

 

Og lykke til til dåkker som plages med amming, de e de verste spør du mæ. Hadde masse problem forrige gang, og de va ordentlig slitsomt og frustrerende. Håpe de ordne sæ for dåkker.

 

Elin

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elise: Har kjøpt amme te og fenikkel te på helsekost butikken life.. Kjøpte en først på apoteke, men d va en vældi liten pakke te 100 kr trur æ d va og på helstekost kosta den 45 og den pakken va mye større..

 

Boksen e sånn lime grønn og amme teen e i ei hvit eska.

 

Nån som har hørt nåkka fra Pusi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei..no har æ gitt opp..gikk en laaangt tur igår..kjente æ fikk menssmerta mens vi gikk som bare ble verre og verre og tenkte "no, kanskje no" men nei..dem stoppa opp me en gang æ kom hjem og fikk satt mæ ned..så no gir æ opp jente..æ gidd ikke mer..han kommer vel en gang..må jo d..men æ gidd ikke stresse mer..idag e æ litt hormonell og lei..hehe

 

Men æ lure på en ting..når man har gådd 14 daga over termin og alt e fint me mor og barn..sett dem ikke igang da? æ e jo i veldig fin form..så ser for mæ at dem lat mæ gå leeeeenge..Og bli babyen mye større no? e så redd for at han blir så stor, åsså bi d vanskelig å få han ut..heh..ei æ kjenne lot dem gå ganske lenge..og når ho sku føde så klarte ho ikke presse han ut..han va svæææær..og måtte tas me sugekopp og alt..va visst en fæl fødselsopplevelse..*panikk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har de like bra effekt de fra helsekost??

Og har du kjøpt både og? Kan man ikke gi amme teen til babyen og?? Og.. hvordan SMAKER det =P Er det okay smak på disse teene??

 

Satt akkurat å tenkte på Pusi jeg og...

Regner med hun er på føden eller barsel nå! Får bare håpe alt gikk fint, og hun har fått babyen nå! Spent på om det ble gutt eller jente på henne!!

 

Vi var nå på barselsvisitt i går kveld..

Det var en kjempe nydelig liten Nikolai =) Eller liten og liten... han var 56 cm og 3700g. En ganske lang gutt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikje prøvd den fra helsekost enda.. Men den amme teen syns æ va go :)

 

E litt usikker på om man kan gi amme teen te babyan, men hadde ikje nættemor gjort d?

 

Ja har vært koselig å vest om pusi har fått.

 

Åjj ja d va en lang gutt... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff Marlen...

Får virkelig håpe du slipper det!!

Men sånn jeg forsto det på JM så får man time til overtid 14 dager over termin, da sjekker de alt, og tar UL. Og om du er i fin form og babyen har det bra får du time til igangsetting på den 16. dagen over termin. Og da gir de seg ikke før ungen kommer ut!

 

Men enig med deg! Synes det er skummelt med tanke på at babyen kan bli veldig stor og sånn. Men JM snakka om at morkaka mister litt av funksjonen etter termin, så de vil ikke vokse så veldig mye de siste ukene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elise: Vi innbiller oss at den teen fungerer på Aline. Hun har ikke vært dårlig i magen siden hun fikk den. Hun får den på sprøyte før hvert måltid, og ser faktisk ut til å like den. hehe.. Smatter som bare det, til forskjell fra grimasene hun lagde i begynnelsen. hehe=) Vi tror det er teen, og er evig takknemlig om det stemmer.

 

Mzme : enda en gang, takk for tipset=) =)

 

Har vært hos legen for å få soppmiddel til lillemor. Synes i grunn at det er latterlig at det er reseptbelagt, men men.. slik er det nå bare! Ventet 45 min på venterommet, og Aline sov så søtt på brystet mitt. Sjarmerte flere av de som ventet.. hehe=) morsomt det=)

Iallefall.. fikk resept på mycostatin, så håper sopper forlater. Hun plages tydelig av det. Tungen er ute konstant, og iløpet av måltidet stopper hun opp å patte for så å hyyylskrike.. Ja, så patter hun igjen. Nei, middelet må bare gjøre susen, ja!!

 

Føler med dere som venter på babyene. Da jeg nærmet meg termin tenkte jeg ikke på annet enn når babyen skulle komme ut. Innbilte meg at den ALDRI ble å komme, for virket slik. Hjalp faktisk veldig på, det å forberede seg på 14 dager over termin. Ble i et helt annet humør, noe som også smittet over på sambo. Så, vi fikk jo egentlig litt sjokk da det begynte dagen etter termin.. hehe.. " vi skulle jo enda vente i nesten 14 dager".

Håper småttingene kommer snart=) Sender dere gode fødetanker :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AS: Fint å høre at teen virket! :-) Hehe ja de like å sove på brystet.. Elias sovnet en kveld av på brystet mett, æ va så varm når han våkna. De lage mye varme de små :-)

 

Kordan merka du at ho hadde sopp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen :) Tror ikke vi e hjemme te torsdag heller så må vente med babykino te neste uke. Koss prevensjon skal dåkker begynne med? Æ vurdere p-stav, sånn som settes inn i armen og vare i 3 eller 5 år og som slutte å virke med en gang den tas ut. Høres ut som så my styr med minipilla siden de må tas til samme tid hver dag.... og spiral har æ ikke lyst te.

 

Ja, det har gått overraskende bra å være på besøk, Noa-Nikolai e jo så snill og alle besteforeldran synes det e så stas =)

 

Vi har begynt med tran, vi tar bare litt på lillefingeren og putte i munnen hans. Han smatte som bare det, men begynne ofte å skrik etterpå, så lurt å gjør det før amming. Æ amme bare i tvillingstilling stort sett, like den kjempegodt. Bruke bare vanlig tran ja som kjøpes i butikk, vi bruke uten smakstilsetting. Kjøpe dåkk sprøyte på apotek?

 

Har ikke peiling på amme-te, ikke prøvd det. Tror æ har nok melkeproduksjon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Når jeg bærer Charlotte har hun ikke mer enn vanlig body/bukse eller skjorte, sokker og lue på seg. Det er da meg som kle på seg mer hvis det blir kaldere.

Ellers finnes det diverse bæreklær og greier som er tilpasset bæring, slik som en slags duk som fastes rundt barnet, da slipper man å han den inni sin egen jakke. Veldig praktisk, for på babyens ryggen kan det jo bli litt kaldt da. Var en tur på Trollvassbu i helgen og hun sov seg igjennom hele turen, fram og tilbake pluss oppholdet på hytta.

 

Har ikke begynt med tran, bare jeg selv som tar, ellers skal jeg kjøpe D vitamin i dråper slik vi fikk anbefalt fra helsesøster.

 

Da er Pusi sikkert blitt mor i siste døgn...??? Velkommen i klubben!

 

Ang. pevensjon: aldri hørt om p stav. Skal den være 100% sikker?

Ellers skal man jo være beskyttet så lenge man fullammer, så vi har ikke tenkt på det enda... tror nok jeg skal amme leeeenge. og hvis det skulle skje noe, så er det jo bare artig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da fikk jeg melding fra Tove!!

Hun fikk babyen sin i klokken 10.40 i dag tidlig.

Og jenta skal hete Andrea =)

Grattis til den nybakte mammaen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, p-stav er det nyeste på markedet =) Den er 99% sikker, som andre prevensjonsmidler. Ingen er vel 100% sikre. Og det er flere som har blitt gravide selv om de fullammer så vi tør ikke stole på det... tenk å sitte med en 1-åring og en baby, hjelp! Vi har mer enn nok med en foreløpig =) Men når er det vanlig å få menstruasjon? Får vi ikke det så lenge vi fullammer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere så mye til Tove, d va koselig :-) Og et vældi fint navn!

 

Ja d har æ også lurt på, når får man menstruasjon te bake?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mensen kan komme når som helst...

Jeg fikk allerede etter 8 uker sist, selv om jeg fullamma. Mens andre jeg har snakka med har ikke fått den før etter et år! Nesten litt seint med tanke på at de ville ha en til baby ;-)

 

Ang prevensjon...

Blir vel ikke å bruke noe jeg. Jeg og hormon prep. fungerer dårlig! Jeg blir kjempe grinete, og humør syk, kvalm osv... Har gitt opp!! Blir vel å fortsette med 'hoppe-av-i-svingen' metoden. Den har fungert de siste 8 årene, så jeg satser på det fungerer videre også ;-) Og om det skulle skje et 'uhell', så går ikke verden under =P

...selv om jeg egentlig er fornøyd med 2 barn for øyeblikket...

 

Elke..

Ble du anbefalt D-vitamin fremfor tran av helsesøster??

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...