Gå til innhold

TROMSØJENTENE 19.7 ;)


minhj

Anbefalte innlegg

Ny tråd for de som venter og vi som har fått;)

 

Så flott at det er flere som kan komme på onsdag! Legger ut treff på din baby. Vi bor i Vestavinden 65 i Bo i Nord. Opp Hulderveien i rundkjøringa ved Workinntunet, så første til venstre, og første til venstre igjen. Blått avlangt hus... Kl 12.

 

Høres fryktelig vondt ut med soppinfeksjon i brystene! Et generelt råd ved candidainfeksjon i kroppen er i størst mulig grad å unngå sukker og gjær, som soppen lever av. Vet om flere som sliter med å bli kvitt sopp, noe skikkelig dritt! Håper det går seg til raskt...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

æ får tisse litt, men ikke tømt mæ.. ja tenke at e den som ligg å sperre litt.. men kan jo være andre ting... hmm hmmm......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, bra med treff på andre steder enn kaffe, skal og prøve å hive meg med.

 

ang. bæring: Tone, bare prøv flere ganger å få han inni sælen. Trenger litt tilvenning...

 

Charlotte protesterer litt med det første,men så koser hun seg skikkelig og sover lenge og godt.

 

Bæresjal av vevet stoff er ellers en god alternative som man kan ha lege glede av, elastisk er bra så lenge barn ikke veier så mye, det sis inntil et halvår, men Ch. blir tung allerede å bæres i elastisk. Vevet stoff gir dessuten bedre støtte. Ha ikke så mye klær på barnet og deg selv, det blir utrolig varm og svett, ha heller noe utapå som kan tas på eller av ved behov.

Har gått fjelltur med Ch. i sjal og var helt svett, men heldigvis hadde hun noe på seg som avsorberte min svette. Ellers hadde vi det helt topp - gikk opp til fjellheisen mot sør og rakk akkurat til middagen der oppe, dvs. slippet å amme og skifte i sur regnvær - og ungått gråt.

 

Ellers hadde det vært fint hvis vi kunne satse på buktatreff til uka....fredag, kanskje?

 

Ha en fin helg og lykke til de vordende mødre der ute!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har samme problemet her AS...

Klarer ikke å få Siri til å ta riktig tak når hun skal amme.. Hun suger seg ikke på før hun har snurpa sammen munnen... Og så smatter hun noe voldsomt av og til, og det høres ikke helt bra ut! Lurte på om jeg skulle ta meg en tur på åpen dag på helsestasjonen, og høre om det kan være at tungebåndet ennå er litt for stramt. Kanskje det må klippes litt mer?

Hvordan fungerer disse åpne dagene? Er det helsesøster og lege der?

 

Men hun får nå i seg nok mat for hun har MANGE bæsjebleier hver dag...

 

Og ellers så har vi hatt mye skriking her i går kveld og i dag...

KOLIKK KOLIKK KOLIKK KOLIKK..... Får helt angst bare av tanken på at det kan vare i 3 mnd +++

Hun er plaga med magen (men også veldig selskapssyk virker det som..) For hun SKAL ha pupp, men sover med det samme.. Så legger vi henne ned men hun våkner med det samme.... hylskrikende helt til hun får pupp igjen...... og sånn fortsetter det... Så det har blitt lite søvn og mye bæring her i går og i dag =(

 

Litt syting her nå, men ah... så trøtt!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elise: E vist åpen helsestasjon på onsdagan, va vest helsesøster dær veit ikje om d e lege..

Vi fikk tips om fennikel te, (før mageknipe/luftsmerte) har no fungert bra hit til.. Sku gi den før amming..

 

Hvordan merker man at tungebåndet e før stramt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amming ja, mange utfordringer her virker det som... Håper virkelig det ordner seg for deg Siv, sopp hørtes ikke bra ut. Har vært kjemperedd for å få det!! Har også kjent stikkinger av og til, samt at den ene brystvorta har vært øm siden Aurora var noen dager gammel. Men så kan det gå dager uten at jeg kjenner noe før det kommer igjen. Jeg tror egentlig det handler om at hun ikke får riktig sugetak.

Her i gården har amminga egentlig gått veldig greit helt til nå i det siste. De siste dagene har Aurora begynt å tulle veldig med puppen. Virker ikke som hun klarer å roe seg når hun skal amme. Hun slipper taket etter en liten stund, styrer mye med armene, "krøller/trekker" seg sammen osv. Det ender som regel med mye grising og søling... Å akkurat som deg Elise, så sovner hun ofte med puppen etter kort tid. Når jeg tar henne fra puppen blir det skriking og masing.

 

I dag er Aurora faktisk 4 uker!! Tiden går virkelig fort, og det gjør også utviklingen av disse små... :-) Hun er veldig nyskjerring og stor i øynene når hun er våken. I tillegg gir hun meg sine mest bedårende smil :-)

 

Elise: da jeg var på åpen dag på helsestasjon, så pratet jeg litt med vår hs. Om de er tilgjengelige disse dagene vet jeg ikke, men man får sikkert prate med noen dersom de er ledige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hei alle mødre...

dåkker e så utrolig heldig som har fått deres prinser og prinsesser.

æ e kjempe klar for å møte min baby..

kor kjøpe dere d ergo selene? var d en slik elke hadde på

treff en gang?

lykke t videre.

hilsen inger lise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, ingen baby på oss så langt denne helga. Termindatoen er passert med en dag uten at det har skjedd noe spesielt. Har tatt AS sitt råd om å gå en lengre tur denne morgenen, så får vi se om det har noen effekt. Fikk ikke sove etter klokken 6, så da gikk jeg en tur i det fine været. :)

 

Ha en strålende søndag alle sammen og nyt finværet (skal visstnok bli oppmot 20 grader i Tromsø i dag) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kolikk alarmen er avlyst her for denne gang!!!

Hun har sovet kjempe bra i natt =) Så det må ha vært noe jeg spiste i går... Gu' så deilig... Fikk skikkelig flash-back etter gårsdagen...

 

Huff.. det er seigt når termindatoen paseres... Men da er det jo snart i allfall =)

 

Søskenbarnet kom foresten på termin, den 17, faktisk! Og det ble blått vi skulle handle i barsel-gave!

 

Nydelig vær ute i dag!

Men vi er desverre fortsatt uten vogna... Så vi får ikke trilla =( Delene vi magler skulle bli sendt på tirsdag, men nå lurer jeg jo på om de har sendt dem med hest og kjerre?? *Argh*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åhh kor bra elise at d sansynlivis ikke e kolikk!!:D:D

 

her har da åsså termindatoen passert:'( kom ut lille venn!!! trudde i går at kansje va nåkka på tur t å skje.. hadde 16 kynnera mens vi så på film.. men våkna ijæn no, å ingenting skjer:( hadde et lite håp om at den sku komme i løpet av helga pågroinn av strippinga.. men helga e jo ennå ikke over:)

 

åhh du må no gratulere ho me gutten:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter gull nr 2 : håper den turgåinga funker for deg også. Kan jo selvsagt være tilfeldig,men men... Hva prøver en ikke i en sådann stund? Sender over fødestøøøøøv i massevis til deg, marlen, pusi og de andre som venter på babyene:D

 

Elise: gratulerer med søskenbarn til småsnuppen og tantebarn til dere. Visste de hva kjønnet ble på forhånd? hva skal den lille hete? nysgjerrige meg :D

Flott at kolikkalarmen er avlyst! frykter det der, må bare innrømme det..

 

Mzme : Takk for tipset ang teen. Tok den i bruk i går ettermiddag, så eventuell effekt lar nok vente på seg. Likevel, jeg har tro på den teen, jeg=)

 

TRØSKE!! Er det noen av deres babyer som har det? lillemor har fått trøske. Smører med no munnskyllevann, men stakkars henne brekker seg skikkelig. Vet det går ann å få noe reseptbelagt hos lege, så det er neste steg om ikke det vi prøver nå hjelper.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AS: Ingen årsak :-) Uff stakkars lillemor, får håpe d ordner æ snart!

 

Elise: Gratulere me nytt søkenbarn te småsnuppen og tanteunge til dere..

 

Pusi: Ja hælga e ikje over, så kan jo skje ting! Lovt å håpe :-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 daga over temin idag=/ no virke d som om at han aldri kommer..hehe..mamma gikk aldri over 4 daga over termin me nån av mæ eller søskenan mine=( kan d være nå forskjell på jente og gutta der? ho har jo bare fått jente da..men d e ingenting som sir at d ska skje snart..ska ta mæ en lengre gå tur ikveld..

 

Har hatt masse menssmerta inatt bare..åsså har utfloden fått en mer hudaktig farge..e d vanlig?

 

Fint d ikke va kolikk da elise=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Marlen : Ikke for å gi håp, men jeg hadde masse menssmerter før det satte igang hos meg. Ja, turgåing kan være lurt=) Vi gikk rolig tur, i gravidetempo...hihi=)

Tror ikke det har noe å si hva slags kjønn en får mht overtid eller ikke. Er vel bare tilfeldigheter, er jeg redd.. Sender fødestøv i massevis=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da har æ vært å gått en lang tur... va ånkli ont i magen på slutten men æ nekta å ringe etter mannen, sku gå heim:) va helt utroli gått å komme sæ t sofan..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oki... får sånne tak som e nederst i magen som e langt fra behageli... ånli nedpress åsså av å t... må puste ånkli gjennom dem... ganske så sikker på at d e rie... bør æ ringe føden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende pusi!!!

Ringte du føden??

 

Kommer jo ann på hvor vonde de er og hvor lang tid det er i mellom om du trenger å ringe eller reise dit.. Jeg hadde jo rier hele dagen fra 07 til 17 før det begynte å gjøre vondt. De kom ca hvert 10 min, og jeg måtte puste litt ekstra igjennom dem. Men de var ikke vonde liksom.. Det begynte å gjøre vondt i 17 tiden, men reiste ikke på føden før 21.30.

Du må jo bare kjenne på det selv, hvor vondt det gjør =)

 

Men om de kommer i skikkelige tak og hvert 3-4 min burde du reise i allefall ;-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja:) e så arti å kjenne at nåkka skjer:) har ikke ringt ennå... men gjør ganske ont, må puste ånkli føle æ... men vet jo ikke kor ille d kan bli, så kansje d bare gjør litt ont i forhold kor ille dem kan bli... vare ca 1min, me 6 min mellomrom... bør æ ringe? tenkte sku ta mæ en dusj, blitt go å varm av det her:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende=) JAAA, du burde ringe!! Fikk beskjed av jordmora at når riene varte i 1 minutt og kom med ca 5 min mellomrom,så var det greit å dra på føden. Ring å hør med de!! Kanskje du allerede har ringt?

Ønsker deg lykke til =) dette blir morsomt. Kanskje turgåingen fungerte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

no har æ ringt... fikk beskje om å komme opp når æ ikke greide å være hjemme lenger... så da blir æ no her ennå ei stoinn...:) åhh håpe ikke d dabbe av no... trur ikke d skjer men... håpe no dåkker andre kommer igang snart:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trur nok den gå turen gjor litt a kvært:) så supert tips ann silje...:) har gått flere tura før, men no gikk æ lengre enn æ bruke...:)

 

no gjør d ganske så ont... løst å fære opp dit bare før å sjekke om man e kommet langt.. men vil ikke opp dit før tili heller..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...