Gå til innhold

TROMSØJENTENE 19.7 ;)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gratulerer med dagen Mzme :D:D

Marlen : Flott at du har fått dato for igangsettelse. Skjønner godt at du synes det er litt skummelt, men du skal se det går så fint så =) Utrolig hva en klarer å gå igjennom av nervøsitet og smerter, når en vet at en får se sitt lille nurk :D

Satt akkurat å så igjennom bildene fra før og like etter fødselen. Husker smertene, men det positive overskygger det hele =)

Gratulerer med overstått? bursdag Anette!!

Nåkka som e veldi rart e at fødselen tar alt av tanka å energi før den faktisk e i gang.. Å så tenke man ikke så mye på tia etterpå, for fødselen tar liksom hele plassen..

No e tuppa mi litt over fem uke, å fødselen e liksom glemt, helt te nån spør om den eller nåkka, men likevel så kan æ no snakke om den uten å "kjenne" smertan igjen..

Det som e å tenke på no e spising, soving, nattevåk, bleieskift å kos.. Har man nok klea på, for mye klea på å bli ho å sov sånn at det bli ei grei natt.. Hehehe! Klesvask å rydding a hus å heim. Det e iallefall det som e på agendaen her! Storebror prøva æ å fått tatt vare på han å, så dagan bli fort borte.

Får håpe du får starta a dæ sjøl Marlen, å hvis ikke så får du jo snuppen din ut snart!! :-)

Kjenne meg igjen i det du skriver, Nættemor. Ja, med unntak av det å tenke på fødselen før det skjer, for det gjorde faktisk ikke jeg. Greit slik sett å være førstegangs, en aner ikke hva en går til. Så, tenkte ikke noe særlig på fødselen, og det er jeg i grunnen glad for =) hehe.. men, hadde jo selvsagt mine forestillinger. Må bare innrømme at det gikk bedre enn forventet=)

Vært på åpen dag på helsestasjonen i dag, veid aline. Hun veide 4215gram, så har lagt på seg 855 gram siden vi kom fra sykehuset. Nått fødselsvekten sin + 600 gram. Fornøyd med det=)

Har dere vært å veid deres småttinger? Ja, før 6 ukers kontrollen

Kjenner til det Nættemor ja...

Alltid like spennede å se om man skal få sove til natta, eller ikke!!

I går natt fikk vi ikke sove, da var det et skikkelig styr til halv 2! Og jeg aner ikke hva det var jeg kunne ha spist...?... Så litt trøtt i dag, og håper på bedre søvn i natt............

Vi har ikke vært å veid, men regner med det går oppover =P For her hadde snuppa faktisk gått opp på dag 3 etter fødselen!

Gratulere med dagen på etterskudd Mzme 83.

Håper du hadde en fin dag!

Her har vi også vært på åpen dag på helsestasjonen. Greit å sjekke at nurket får i seg det han skal :-)

Liam på 2,5 uker er nå over 5 kg allerede. Så her går det fort oppover.

Tar man med det han gikk ned på sykehuset, så har han lagt på seg rett over 1 kg siden han ble født, så det er tydelig at jeg har nok mat og at krabaten klarer å ta til seg det han trenger :-) Deilig!

Håper dere koste dere på treff hos Minda. Satt nettopp å kikket på alle nyfødtbildene på nordlys.no. Tror jeg visste hvem i hvertfall halvparten var :-) Morsomt!

Gleder meg til å treffe dere alle med nurkene. Håper det ikke blir så lenge til. Formen min er bedre og jeg begynner å bli veldig klar for å ut å trille og sosialisere :-)

Lykke til til dere som ennå venter på nurkene dere Ikke lenge igjen nå.

Sender dere masse fødestøv ;-)

Ha en fin kveld!

Annonse

Pia : Så flott at du har nok mat, herlig=) En blir jo så glad når det viser seg at nurkene vokser og trives. God følelse det=) Aline får morsmelk på flaske, så har jo kontroll på hvor mye hun får i seg til hvert måltid. Fordel det, selv om jeg selvsagt hadde foretrukket at hun fikk til å ta puppen. Men men, ikke så ille at det ikke er godt for noe;)

Flott at formen din begynner å bli bedre!! Veldig klar for å trille jeg også, og regner med at jeg snart får gjort det=) Formen er stigende.. Egentlig vært i fin form fra rett etter fødselen, men litt smerter nedentil har satt demper for trilleturer.

Sender også fødestøv til dere som venter på nurkene=) Ikke lenge igjen nå, nei!=)

mzme : Ja, ho tulle så med tunga, så da blir det til at ho ikke får til å ta puppen. Va et sabla stress med å prøve og få ho til, men til ingen nytte. Sia æ skal på skolen om noen få uker, så e det ingen vits i å tvinge ho til å ta puppen. Sia sambo skal være hjemme, så e vi avhengig av at ho tar flaske uansett. Så, ho får mm på flaske, og det fungere fint=)

Æ ba de sjekke tungebåndet hennes på sykehuset, men det va i orden. Så, lillemor e ei ordentlig tullemor med den tunga.. hehe=) Hør med Tone, for ho fikk jo gjort noe med tungebåndet til Noa-N. =)

tusen takk før alle gratulasjona! e så fantastisk deili å ha ho ute endeli! verdens skjønneste lille prinsesse:)

fødselen jikk egentli ganske greit, va einast veldi vanskeli å få ho ut! greide ikke å presse lenge nåkk, så en av de som va me på fødselen måtte ligge på magen mellom hver pressrie. men når ho da kom ut va alt sånt glemt!:D

ho va ei stor pie på 4180gr, 50 cm lang å 37cm roint hode:)

no ligg ho her på sofan å sover... e første gang ho sover utenatt æ eller stian holder ho... utroli gått!:D

off, syns virkeli at dåkker burde få lov til å få ut nurkan dåkkers no! sende masse masse masse fødestøv t dåkker!!

Oi, stor jente du har fått Tove!!

Hun slo snuppa mi med 76 gram, og ja... det merkes at de er stor når de skal ut!! Måtte du klippes eller no??

Men det er vel Pia som har fått størstingen her??

Ang tungebåndet...

De så det på hvordan hun tok puppen på sykehuset. Ville ikke gape skikkelig og snurpa sammen munnen til sånn 'spagetti' tak når hun skulle amme.. Så fikk de legen til å se på tunga, og hun mente den kunne være litt stram. Så da klippet de et lite hakk i tungebåndet. Du kan jo spørre når du er på helsestasjonen Anette.

Snuppa driver nå ennå med sånn tull med puppen. Uansett hvordan jeg prøver å legge henne til, eller lokke henne til å gape, så snurper hun sammen munnen før hun suger seg fast. Meker jeg blir litt sår om nettene for da orker jeg ikke knote så mye med det... Men det går nå greit på et vis =)

AS=)

Det er jo litt stur med den pompinga og vasking og koking... Men dere var nå forberedt på den delen.. Og like greit ja, når dere uansett skal gjøre det sånn om noen uker!

Er du klar og motivert for nytt skoleår om en pitteliten mnd??

Blir du å ta fulltid tror du?

Gratulere så mye te Randi :-)

Pusi: Åjj ja d va ei stor pia.. :-)

AS : Okei.. Ja ska få de te å sjekke på sykehuset i dag ang d me tunga, snakka me de dær oppe de sa æ bare sku komme opp så sku dæm se på d.. Virke som at han ikje vil ta sikkelig tak! (smatte mere på brystvorta)

Eller kanskje d bare e mi feil, kæm veit!!

Annonse

Gratulerer til Randi :-)

Oskar har sovet så godt i natt! Fant ut at han sov mye bedre om jeg ikke tar han opp for å rape, så da fortsetter vi med det. Han har styrt veldig med å få sove igjen etter nattraping, men om han for sove videre etter å ha sovnet ved puppen, da sover han godt! Så da bryr jeg meg ikke om den rapinga og får bedre netter selv. Tror han sov 5 timer uten mat i natt, det er ny rekord. Jeg blir også litt sår om natta, men han tar veldig godt tak om dagen. Flaske har vi ikke prøvd enda, men smukken er jo en god venn. De første dagene med smukk tok han faktisk litt dårlig tak når han spiste, så det er tydelig at de blir litt forvirra. I alle fall han.

I ettermiddag får vi besøk av broren min og hans kommende fru. Gleder oss siden vi ikke har sett dem siden jul. Og vi skal servere reker siden de bor på innlandet Lillehammer. Jeg og Johanne finner oss noe annet godt å spise. Jeg gleder meg litt til å ta et glass vin jeg, i alle fall en halvt. Er det ikke når de er 6 uker man kan det, og la det gå tre timer til amming? Noen som har undersøkt saken?

I det ammeheftet jeg fikk på sykehuset (tror det var i det) står det at man kan ta seg et halvt glass vin og at det var godt for blant annet utdrivningen av melka. Har ikke undersøkt dette nærmere eller prøvd det ut, men begynner å få veldig lyst på vin nå. Mange måneder siden sist... :-)

Her er det fortsatt en del tull med ammingen på det ene bystet. Skal på 6-ukers kontroll på tirsdag, tenkte da å drøfte dette med helsesøster. Mulig hun ligger vondt da hun skal amme på venstre bryst, for når vi ligger å ammer i senga vil hun ikke ligge på siden men ligge på rygg med hode vendt mot brystet. I tillegg ammer hun bedre i tvillingstilling på dette brystet. Tull med amming på venstre bryst medfører litt sårhet.

Grattis til Randi!!!

Endelig kom han =)

Jeg lar også Siri bare sove videre på natta når hun sovner med puppen. Orker ikke styre mer enn nødvendig =P Og hvis hun MÅ rape, så begynner hun å kave og styre, så da tar jeg henne bare opp til raping.

Gleder meg til å få litt rutine på ting... Slitsomt å aldri vite om man skal få sove eller ikke! Natt til i går skreik hun non-stop i 3 timer, før hun endelig fikk bæsja... Så sov hun 5 timer, spiste, og sov videre i 4 timer...

Og natt til i dag har hun kava noe sinnsykt hele natta, ikke skriking, men laga mye lyd og kava med armer og bein, og spist annen hver time! Så er trøtt i dag også jeg...

Kos deg med besøk Kari Anne!

Tror ikke det er noe krise med et halvt lite glass vin. Du kan jo eventuelt pompe så du har ei flaske til han hvis han vil ha mat før det har gått 3 timer =)

Gratulerer masse til Randi=) Owwwiii, nå er det ikke mange igjen som venter, er det vel?

Elise: Ja, denne løsningen er den beste for oss. Aline får nok mat, vokser og trives, og det er helt klart det viktigste. Har heldigvis nok melk også, så hun går ikke glipp av mm =) Merkelig nok, så er jeg utrolig innstilt på å begynne på skolen om noen få uker. Heldigvis er Kjetil så flink med henne, så trenger ikke bekymre meg for den saken. Motivasjonen for skolegang er der, selv om jeg VET det blir tøft å forlate dem hjemme. Merker bare at jeg savner henne når jeg har vært på små handleturer alene..hehe..

Kari Anne : Morsomt å lese det du skrev om at O sover bedre uten den rapen. Fant ut at dette var tilfelle med Aline også her om dagen. Stor forskjell faktisk, så.. Gjør som Elise, dropper rapen med mindre hun gjør tegn til å trenge den =)

Her har snuppa sovet i strekk fra kl 02-0645 i natt. Herlig=) Måtte opp å pumpe meg kl 04, men det hører med.. hehe=)

Gratulerer me gutten ja randi=

Går å vente æ og..regne ikke me at han kommer før mandag..så blir vel sotten igang da som legen sa..

Men æ kom t å tenke på en ting..om dm finn ut at alt e bra me både mæ og babyen, kan dem si at dem vil vente nån daga istede da?..når d e avtalt at æ ska settes igang mandag? æ bare vet at æ kommer t å bynne å grine der da om dem sku si d..hehe..for no e æ så innstilt på at han e her t mandag/tirsdag uansett liksom..

åhh gratulere så kjempe masse randi:D

nei va ingen klipping, æ ville men dem ville ikke.. selvom pulsen t andrea va høy å æ hadde feber.. så d va litt kjipt, men e jo deili å få gjort d helt naturli no i etterti...:)

e d noen som veit om man får fødselsattesten sent i posten? å får man ikke tilbake de papiran som man hadde me sæ på kontrollan? kan ringe t føden å høre kor æ evt ska ringe før å få dem?

Du får sikkert de papiran en av dagan. Vi fikk i allefall tilsendt nåkka papira rett etter fødselen (papira ang. navnevalg). Fødselsattesten kom 1 uke etter at vi hadde returnert dette papiret på ka ho skulle hete. Men du kan sikkert ringe folkeregisteret eller dra innom Skattens hus i byen å hente dette! Døpte dåkker ho på sykehuset? Vi skal no ha barnedåp 10. august :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...