Lille_Sebastian :D Skrevet 17. juli 2008 #1 Skrevet 17. juli 2008 Tenker dere ikke over hva som skjer hvis dere får barn i denne alderen, risikoen for å få en skada unge med downs syndrom er HØYT, og dette er det forsket på men dere må bare.. tenk dere ungen når den er 25 a, da er dere på dødsleie.. Egoister..
fostermor*stolt mamma* Skrevet 17. juli 2008 #4 Skrevet 17. juli 2008 de har i det minste utdannelse og jobb da så de kan fø ungen selv og gi den trygghet.
AO3 Skrevet 17. juli 2008 #5 Skrevet 17. juli 2008 My God... Hvis du begynner å se på statistikken over sjansen for å få et barn med Downs, er ikke den sjansen så kjempestor, skjønner du. Dessuten er det ikke så mange 65-åringer som ligger på dødsleiet, heldigvis! Gjennomsnittsalderen i Norge er på over 80 år... Skjerp deg!
♂ +♀=♂+ ♂+ ♀ Skrevet 17. juli 2008 #6 Skrevet 17. juli 2008 Ser av profilen din at du er ganske ung, og foreslår med bakgrunn i rettskrivningen din, at du benytter deg av muligheten til noen flere år med skolegang. Videre vil jeg påpeke at troverdigheten for forskningsresultatene du presenterer, faller helt bort i det du ikke kan begrunne dem i en troverdig kilde. Å presentere synsing (fordi du tror du har hørt noe om det) som forskningsresultater, vitner om hvor lite utdannet du er. Det påvirker kanskje ikke hvor god mor du blir, men bidrar ikke akkurat til at du fremstår som intelligent. Man kan trekke frem fordeler og ulemper i forhold til 20 versus 40, men det du kommer med blir bare for dumt. Eller mente du kanskje å fremstå som en umoden ignorant med innlegget ditt? Du har jammen langt igjen før du blir voksen i mine øyne!
starfire Skrevet 17. juli 2008 #7 Skrevet 17. juli 2008 *ruller rundt på gulvet og ler meg ihjel* Jeg trodde ærlig talt bare det var barn som mente at kvinner over 40 er gamle damer.
MrsDior & baby-Dior Skrevet 17. juli 2008 #8 Skrevet 17. juli 2008 kvinner over 40år er ikke gamle i den forstand, men di er for gamle til og få barn... VELDIG enig meg hl ja...
fostermor*stolt mamma* Skrevet 17. juli 2008 #9 Skrevet 17. juli 2008 tror det finnes en ordbok på nett ett sted lille du...
♂ +♀=♂+ ♂+ ♀ Skrevet 17. juli 2008 #10 Skrevet 17. juli 2008 Du har flere fellestrekk med HI, FrkDior (er vel mer passende!): Dere har like dårlige språkferdigheter!
LinnisR83 Skrevet 17. juli 2008 #11 Skrevet 17. juli 2008 Er 40 år gammelt nå? Hva er de på 50 da? Fossiler? Gå og vask munnen din. Det ville mammaen din ha gjort på deg om hun fikk vite at du sitter her å skriver slikt. 65år og på dødsleie? Du må leve et utrolig usunt liv....
Gjest Skrevet 17. juli 2008 #12 Skrevet 17. juli 2008 hehe.. Det tenkte jeg også, er man døden nær som 65 åring? Hos oss lever bestemødrene våre på 87 og 92 år ennå og er friske i hodet og kropp. Så da begynner vi å snakke om å få barn i 60-65 års alderen??.. hehe.. har dere ikke noe annet å krangle om enn ung/gammel mor? Denne diskusjonen er ihvertfall GAMMEL...
Lille_Sebastian :D Skrevet 17. juli 2008 Forfatter #13 Skrevet 17. juli 2008 dere har kansje ikke skjønt att dette er kranglesiden dere, jeg har en ung mor, og vil h det slik.. vil ha mora mi så lenge som mulig.. liker å fyre folk opp, derfor jeg tok denne opp på krangle siden.. hahahaha
zethaline Skrevet 17. juli 2008 #14 Skrevet 17. juli 2008 Du er f.... passe blåst,jeg ble født da min mor var 38.Hun fikk siste mann etter fylte 40... Hun er idag 76 år og ikke i nærheten av å være på dødsleie.Hun springer rundt som en ungfole og jeg tenker at hun nesten er sprekere enn meg.Hun har født 6 barn.... Om du tror at du er så veldig informert,så kan jeg fortelle deg at i % så er det å få downs barn ikke så veldig høyt...Fortell noe vi ikke vet....
Lille_Sebastian :D Skrevet 17. juli 2008 Forfatter #15 Skrevet 17. juli 2008 nå stor koser jeg meg.. hihi.. morsomt å se dere reagere så sterkt, det som var hele meningen
*DumOgDeilig* Skrevet 17. juli 2008 #16 Skrevet 17. juli 2008 Ganske enig med HI her. Jeg regner ikke en 40 åring som gammel, men syntes de er for gamle til å få barn. Da syntes jeg isåfall at 40 åringen skal ha prøvd en stund og ikke ha fått det til før hun var over 40. Da er det forsåvidt greit. Det seneste jeg kunne fått barn er når jeg er 35.
Tonemor er blitt mamma :-) Skrevet 17. juli 2008 #17 Skrevet 17. juli 2008 ”40 åringen skal ha prøvd en stund og ikke ha fått det til før hun var over 40. Da er det forsåvidt greit”. Merkelig uttalelse. Har hun ”fortjent” dette barnet mer enn en kvinne som prøver for første gang i en alder av 40? Hvorfor ikkje gjøre det enkelt? Hva med tvangssterilisering av alle damer over en viss alder slik at det norske samfunnet slipper belastningen med disse ressurssterke, reflekterte, velutdannede kvinnene som driver og reproduserer i hytt og pine? Pføy!
zethaline Skrevet 17. juli 2008 #18 Skrevet 17. juli 2008 Ganske enig med HI her. Jeg regner ikke en 40 åring som gammel, men syntes de er for gamle til å få barn. Det seneste jeg kunne fått barn er når jeg er 35. Jasså,ja... hvor gml er du da DumOgDeilig?? Vi får ta et ex her da,du er sannsynligvis " ung..". Vanskelig,men gjør et forsøk.... Om du i en alder av 25-30 har fått det første barnet ditt,du og partneren din går fra hverandre kort tid etterpå. Men du vil VELDIG gjerne ha flere barn,men først må du finne deg en ny partner.Årene går og du nærmer deg de 40,så treffer du mannen med stor "M" og han har svært lyst på barn,for han har ingen selv.Både ditt og hans ønske går da i oppfyllelse!!! Hva gjør du?Gir du slipp på han eller gir du han det svært etterlengtete barnet???
♂ +♀=♂+ ♂+ ♀ Skrevet 17. juli 2008 #19 Skrevet 17. juli 2008 Før du kritiserer godt voksne damer som får barn etter at de (antageligvis) er godt etablert med, mann, nettverk og solid økonomi, skal du vende blikket innover å se på deg selv: DU ER 19 ÅR, GRAVID OG ENSLIG, MED INGEN KONTAKT MED BF ELLER HANS FAMILIE. (Dine ord fra anonymforum) Føler du da at du stiller så mye sterkere enn damene du forkaster?
Maysan81<3+gutta<3 Skrevet 17. juli 2008 #20 Skrevet 17. juli 2008 Dette er det mest LATTERLIGE!!!! jeg har lest på lenge.
mor_til_2_84 Skrevet 17. juli 2008 #21 Skrevet 17. juli 2008 Jeg anser vel ikke 40 åringer for å være gamle. Men jeg syns vel det er i eldste laget for å starte med barn. Sikkert mange som er uenig i det, og det får så være. Ser det blir rettet sterk kritikk mot at man kan regnes for å være på dødsleiet når man passerer 65. Det er vel ikke akkurat til å stikke under en stol at man kanskje ikke har så forferdelig mange år igjen da heller. Farfaren min døde på mandag, 71 år gammel, og var pleietrengende de siste 8 årene.. Moren til en kollega døde da hun var 58, så folk dør da og. Sjansen for diverse sykdommer osv øker jo med alderen, og man kan ikke garantere at man lever til man har passert 80 år.. Jeg har en fetter som er 6 år gammel. Faren hans er godt over 50, og moren er 46. Han er enebarn. Det syns jeg rett og slett er egoistisk. Sjansen for at han er ung når foreldrene dør, er veldig stor, og da vil han være alene, uten søsken å støtte seg til. Føler jeg gir barna mine mye med at jeg er ung selv. De vokser opp med både besteforeldre, og spreke oldeforeldre. Syns selv det var godt å ha da jeg vokste opp. Hadde ikke jeg klart å få barn før jeg fylte 40, så ville jeg vel kanskje vurdert at jeg var for gammel. Sorry, men sånn føler nå jeg. Og jeg mener også at man ikke skal få barn for enhver pris, det er vel ikke en menneskerett heller. For meg ville det vært helt feil å få barn i så voksen alder. Naboen min er relativt voksen, og far til 3 små. Og han er flink som bare det med de han, men syns det er leit at han kanskje ikke får se barna stifte egne familier...
zethaline Skrevet 18. juli 2008 #22 Skrevet 18. juli 2008 Hmmm.... så folk dør bare etter fylte 40 da eller???
mor_til_2_84 Skrevet 18. juli 2008 #23 Skrevet 18. juli 2008 Det var absolutt ikke det jeg mente... Men sjansen øker jo for dødlige sykdommer osv jo eldre man blir eller? Klart kan folk dø av andre grunner også, men det er vel ikke dermed sagt ønskelig at hele verden skal få unger etter passerte 40? Er vel ikke alle som er spreke 60 åringer heller?
♂ +♀=♂+ ♂+ ♀ Skrevet 18. juli 2008 #24 Skrevet 18. juli 2008 Så da kan vi jo bare ignorere all statisitkk som påviser at vi har økende levealder, da? Og så kan vi jo i samme slengen slå en stor strek over fremgangen vi har hatt i det medisinske feltet, og bare drite i at folk sjelden dør av hjerteinfarkt nå til dags... Tror kanskje du skal sjekke kompasset ditt, jeg. Folk døde som fluer fra og forbi førtiårene før i tiden, om du sammenligner fortid med nåtid...
Bare™ Skrevet 18. juli 2008 #25 Skrevet 18. juli 2008 Ville heller hatt dårlig helse enn intelligensen og sittet på disse "blonde" hjernene som har uttalt seg i tråden her i en alder av både 40 og 60 år!! Er ingen garanti for at 25 år gamle mødre får leve til de blir verken 30 eller 40? Tror du det hjelper ungen din at "mamma ser deg fra himmelen?!" jøye meg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå