Anonym bruker Skrevet 17. juli 2008 #26 Skrevet 17. juli 2008 Når folk sier at det er hennes valg - hennes liv, nei det er ikke først og fremst hennes liv det er snakk om, men hennes barns liv! Hva gir folk retten til å bestemme over andres liv og død?
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2008 #27 Skrevet 17. juli 2008 Når folk sier at det er hennes valg - hennes liv, nei, det er ikke først og fremst hennes liv det er snakk om. Men hennes barns liv! Hva gir folk retten til å bestemme over andres liv og død?
Gjest Skrevet 17. juli 2008 #28 Skrevet 17. juli 2008 samfunnet er konstruert slik de som ikke forstår moral skal tilfredstilles til det ytterste....mange valg og mange idioter blir en fin-fin smørje å tilby neste generasjon....."halve din generasjon ble abortert bort kjære lille ole..." men jeg er ikke imot abort....det er bare det at alle jeg kjenner som har tatt det....har tatt det flere ganger.....og de har faktisk hatt valg.....dvs de har for eks hatt typer som har sagt de skal ta ansvar og de har vært i relativt greie forhold.... men jeg kjenner også de som har blitt møtt med...."dette blir abort fra typen/mannen".....og må si jeg absolutt har følt med de.....men seriøst folk har da virkelig et valg..... det er noe med å skjønne at det er en selv som sitter der 20 år senere og skal svelge de valgene man har tatt......og for samfunnet hjelper det veldig lite at mange unge mødre aborterer vekk friske barn mens folk mellom 35 og 40 som bevisst har valgt karriere påtvinger kroppen svangerskap med hormoner og prøverør....og naturlig nok skviser ut unger som kanskje ikke var ment fra naturens side.....stygt å si det.....men vi skjønner det muligens om et par generasjoner....at dette ikke var noe sjakktrekk av nevneverdige sunne dimensjoner.....
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 17. juli 2008 #29 Skrevet 17. juli 2008 Fordi jeg hadde tatt en angrepille mnd før og jeg har fått beskjed om at jeg helst ikke skal bruke de!!!!!
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 17. juli 2008 #30 Skrevet 17. juli 2008 Hvilken rett har du til og bestemme over mitt liv og hva som er rett og galt i mitt liv???????
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2008 #31 Skrevet 17. juli 2008 The most famous ludder Du må virkelig ha fått en sur en.. Hvordan er det du snakker til ei som har gjennomgått en voldtekt og 3 aborter? Angrepille eller abort.. Det er samme sak! Man velger å avbryte et svangerskap uansett metode! Jeg håper virkelig du får deg en støkk her i livet som kan plassere deg godt ned på landjorda! Eller en eller annen form for behandling, for du eier jo ikke empati eller medmenneskelighet!
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2008 #32 Skrevet 17. juli 2008 The most famous ludder Du er en forferdelig person!! Skulle ønske vi slapp å ha deg her på barn i magen!
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2008 #33 Skrevet 17. juli 2008 Til mamma'n til william Ikke hør på hu kråka, the most famous ludder.. Hu må være verdens ulykkeligste person som kan være så følelseskald og kynisk. Håper hu får en skikkelig oppvekker så hu kan få noe som heter empati og medfølelse! Hu er jo et helt forferdelig menneske!
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2008 #34 Skrevet 17. juli 2008 Du må være meget uintelligent! Snakker til the most famous ludder.. Dine meninger er basert på? Og pga? Det eneste som kommer ut av kjeften din er surt oppgulp for å være stygg mot andre! En abort burde være nok? Skal du sette et tall på det for alle andre? En annen ting, tror du noen ønsker å komme i en sånn situasjon at de må ta abort? Hvem er det du tror du er, som snakker til andre kvinner på den måten? Jeg vedder på at du ikke har mange venner, og ihvertfall ikke venninner! Du er nok et rimelig ulykkelig rasshøl som livnærer deg på å være stygg mot andre!
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2008 #35 Skrevet 17. juli 2008 Dro du ikke til lege rett etter voldtekten så han/hun kunne fortelle deg om angrepilla da? Jeg har selv blitt voldtatt, og det første jeg gjorde etterpå, var å dra til lege og få angrepille. Jeg var veldig redd for graviditet og kjønnssykdommer.
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2008 #36 Skrevet 17. juli 2008 Jeg bestemmer ikke over deg, men du har heller ikke rett til å bestemme om babyen i magen din skal leve eller dø! Eller synes du det er greit å drepe andre mennesker fordi de "står i veien" for deg og det du har lyst å gjøre?
Gjest Skrevet 17. juli 2008 #37 Skrevet 17. juli 2008 Folk reagerer forskjellig etter en voldtekt. Mange vet ikke hva de skal gjore, og det er mange som ikke tor aa oppsoke lege fordi e ikke skal bli trodd eller lignende. Saa at du dro rett til lege for aa faa angrepille, behover ikke nodvendigvis bety at alle andre klarer aa tenke like klart i en slik situasjon. Siden du selv velger aa informere om at du har tatt tre aborter - Mamma'n til William, maa du jo ogsaa kunne taale at folk kommenterer til det. Jeg er absolutt for abort, men en bor ta alle forhaandsregler. At kondomen SPRAKK sist gang, burde jo vaere en god nok grunn til aa ta angrepillen - uansett om du tok en forrige maaned. Om kondomet har en saa stor tendens til aa sprekke, saa bor dere kanskje prove andre merker da. Jeg stiller meg dessuten svaert skeptisk til at legen sier at du ikke skal ta en angrepille fordi det ikke er bra for deg. Er da en langt storre paakjenning for kroppen din aa gaa igjennom en abort som kunne vaert unngaatt. Tror jeg legen er enig i ogsaa. Heller en angrepille for mye, enn en abort for mye.
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2008 #38 Skrevet 17. juli 2008 ER SÅ ENIG MED DEG Siklerotte, Høres ikke ut som HI vet helt hva hun svarer på.....
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 17. juli 2008 #39 Skrevet 17. juli 2008 For det første er ikke jeg HI!! Og til deg siklerotte:Jeg har ikke noe problem at folk svarer på det ,jeg bare svarer tilbake ..... Og grunnen til at jeg ikke tok pilla når komdomen sprakk er fordi jeg har blitt anbefalt av leger og spesialister om og IKKE gjøre det fordi det er høy risiko at jeg kan få blodpropp av det pga at jeg har en mutasjon i blodet.Og jeg stoler mere på legene mine enn på noen her inne!!!!! Er du lege??????
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2008 #40 Skrevet 17. juli 2008 Jeg hadde et samleie der kondomen sprakk. Tok angrepillen kun få timer senere, men ble likevel gravid. Fikk beskjed av legen om at angrepillen kun er 75 % sikker.
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2008 #41 Skrevet 17. juli 2008 Er du vanligvis så tverr eller er det bare noe du gjør deg her? Mamman til william sier jo ganske klart og tydelig at hun IKKE TÅLER angrepiller pga av mutasjoner i blodet og vil ikke utsette seg for blodpropp. Hvor vanskelig kan det være å forstå? Da er det selvfølgelig enklere å ta en abort, og mindre riskofylt for henne. Hva er problemet, barnet/fostret/embryoet eller watt evver dere vil kalle det blir borte uansett.
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2008 #42 Skrevet 17. juli 2008 uff mamman til william, jeg syns du ikke skal la dem få gleden av å fortelle hva de mener du har gjort galt. er kun du selv som vet akkurat hvordan situasjonen var og grunnlaget til avgjørelsen. Synns det er vanvittig at folk kan gå inn her og angripe andre på denne måten. pleier av prinsipp å ikke skrivve inn på disse innleggene, men dette syntes jeg ble for dumt. Skadefryd kaller jeg dette. At dere må hakke sånn på andre forstår jeg ikke.... kanksje er det noe ved dere selv som dere ikke helt liker?
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2008 #43 Skrevet 17. juli 2008 jeg synes dere er utrolig ekle mennesker, som sitter her å dømmer opp og ned, akkurat som dere er så innmari perfekte.
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 17. juli 2008 #44 Skrevet 17. juli 2008 Tror ikke du leser innleggene mine ludder for jeg har skrevet flere ganger at jeg viste ikke om angrepillen når jeg var 18 år...Og ja legene mener det! Men nå har jeg sagt alt jeg har lyst til og si i denne tråden ..... Og til dere som har støttet meg ,Tusen takk,det er godt og se at ikke alle her inne er fordomsfulle og naive..... Ha en flott kveld alle sammen...:)Til og med the most famous ludder,ha en flott kveld................
Totetteskatter + baby 2015 Skrevet 17. juli 2008 #45 Skrevet 17. juli 2008 mamma`n til william:) : Jeg vil bare si til deg at jeg syns det er utrolig trist at folk dømmer deg å blander seg oppi hvorfor du tok dine aborter. Du svarte bare på et spm, og tydligvis uheldigvis med nick. Syns det er tøfft av deg å gjøre det, alle disse som slenger med kjæften er jo anonyme.. sier litt om de..! jaja, sånn er det her inne.. folk kan ikke holde seg til seg og sitt. Og det høres ut og jeg tror dine grunner er mer enn nok for å ta abort. Vi vet ikke historien bak, og da syns jeg folk skal bare ti still. Ikke ta deg nær av alt du får slengt til deg her, er ikke verdt å bruke en kalori på sånne frekke mennesker. Vil bare si at jeg støtter deg og dine valg. OG det var faktisk dine valg, og ingen andre her inne på DIB.. Ha en forsatt fin kveld:)
Totetteskatter + baby 2015 Skrevet 17. juli 2008 #46 Skrevet 17. juli 2008 anonym 22.04 SKJERP DEG NÅ! sånt skriver du bare ikke....
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2008 #47 Skrevet 17. juli 2008 Hvilke andre alternativer mener du hun har dersom hun ikke tåler angrepillen?
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2008 #48 Skrevet 17. juli 2008 og legen anbefalte henne å IKKE ta flere
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2008 #49 Skrevet 17. juli 2008 Kanskje det faktisk er bedre for henne og hennes kropp? Greier ikke helt å skjønne hvorfor dette er noen du så gjerne legger deg oppi. Det er hennes liv og ikke ditt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå