Anonym bruker Skrevet 16. juli 2008 #1 Skrevet 16. juli 2008 Noen som har gjort det flere ganger? Evt hvor mange? Ei venninne av meg sier det ikke er lov å ta mer en en abort pr kvinne liksom..:?
Gjest Skrevet 16. juli 2008 #2 Skrevet 16. juli 2008 Du kan ta flere aborter. Og det er forsaavidt ingen fastsatt grense eller begrensning paa hvor mange aborter en kan ta.
Gjest Skrevet 16. juli 2008 #5 Skrevet 16. juli 2008 Ja, jeg synes ikke det bor vaere noen grense ved hvor mange abort en kan ta.
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2008 #6 Skrevet 16. juli 2008 Vet om ei som har hatt så mange aborter at hun kunne fylt et halvt klasserom med unger, hadde de blitt født. Ikke akkurat så mye å skryte av. Hun tåler ikke prevansjon, iflg henne selv.
Gjest Skrevet 16. juli 2008 #7 Skrevet 16. juli 2008 Da er hun en av de dumme. En nnen persons lave intelligens kan ikke alle andre bote for.
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2008 #8 Skrevet 16. juli 2008 At du synes hun er dum blir dobbeltmoral.
Gjest Skrevet 16. juli 2008 #9 Skrevet 16. juli 2008 Paa hvilken maate blir det dobbeltmoral? Et menneske som har tatt saa mange aborter er et menneske som faktisk ikke har saerlig til intelligens. Jeg mener allikevel at hun skal ha retten til aa ta abort, og at hennes lave intelligens ikke skal kunne bestemme for hva andre skal ha mulighet til.
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 16. juli 2008 #10 Skrevet 16. juli 2008 Det er lov til og ta flere aborter. Det er mange grunner til at man velger å ta abort. Jeg har tatt abort 3 ganger ,og har hatt veldig gode grunner hver gang og angrer ikke på det.
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2008 #11 Skrevet 16. juli 2008 Vi har vel alle gode grunner for våre valg.
Gjest Skrevet 16. juli 2008 #12 Skrevet 16. juli 2008 Nei, faktisk ikke. For det kan nemlig forekomme at folk opplever voldtekt, en vanskelig livssituasjon, blir gravid paa ppiller osv osv.
Gjest Skrevet 16. juli 2008 #13 Skrevet 16. juli 2008 Svarer ikke paa spm. om allergisk mot prevensjon heller - men innlegget om at EN abort burde vaere nok. Det fins mange grunner til at folk har blitt gravide, og en skal vaere forsiktig med aa forhaandsdomme. Jeg var imot abort for jeg (VELDIG imot selvbestemt abort - uansett hva....) - men jeg endret synet mitt da jeg var 13, og har siden den gang innsett at det fins forskjellige skjebner og historier der ute. Ofte fins det grunner som er gode til at folk tar abort. Selv om det selvfolgelig er en situasjon en helst bor unngaa aa putte seg selv i. Aa fortsette aa ha sex uten prevensjon i visshet om at en kan bli gravid, men bare kan ta abort - er ingen god grunn. Det vitner til lav intelligens.
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 17. juli 2008 #14 Skrevet 17. juli 2008 Ja faktisk så tåler jeg ingen form for prevansjon bortsett fra kondom.Og jeg blir gravid bare noe ser på meg. Ikke tre ganger på rad ,men en gang når jeg var 17 pga at jeg ikke hadde noen ting og tilby det barnet. Andre gangen når jeg var 18 pga en voldtekt. Tredje gangen for en mnd siden ,pga at kondomen sprakk og pga at jeg hadde mistet pengene mine i ett år . Håper du fikk svar på det du lurte på?????
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 17. juli 2008 #15 Skrevet 17. juli 2008 Angre pillen var ikke tilgjenelig når jeg var 18 år og dessuten skal ikke angrepillen brukes som prevansjon kun som nød prevansjon......
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 17. juli 2008 #16 Skrevet 17. juli 2008 Jeg har ALDRI og kommer heller ALDRI til og bruke abort som prevansjon.Jeg har hatt veldig gode grunner til alle mine aborter og jeg angrer ikke på noen av de. Og så lenge jeg står for det jeg har gjort og klarer og leve med det,så DRITER jeg i hva du måtte mene om det!!!!!!!
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2008 #17 Skrevet 17. juli 2008 Hvorfor blir hvert eneste innlegg som omhandler abort til en abort debatt. Det står tydelig i HI sin overskrift at innlegget er for de som HAR tatt abort. Og hun spør tre spørsmål. Hun spurte ikke om våre meninger rundt temaet. Spørsmål 1 Noen som har gjort det flere ganger? I mitt tilfelle er svaret Nei, kun en gang. Spørsmål 2 Evt hvor mange? Siden jeg svarte Nei på første spørsmål faller spørsmål 2 bort. Spørsmål 3 Ei venninne av meg sier det ikke er lov å ta mer en en abort pr kvinne liksom..:? Selv om HI spør kun på liksom og ikke former det som en spørresetning regner jeg med at det er et spørsmål fordi det er et spørsmålstegn plassert i enden av settningen. Svar: Din venninne tar feil. Det er per i dag ingen begrensininger i hvor mange aborter en kvinne kan ha før uke 12.
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 17. juli 2008 #18 Skrevet 17. juli 2008 Jeg syns faktisk det blir for dumt å angripe mammaen til william...!! Hennes grunner - hennes valg - hennes LIV! Uenig kan du forsåvidt være, men verken hun eller andre trenger pes for å ha tatt abort. Det er deres valg. Jeg er imot abort - når det gjelder meg selv. Hva andre gjør.. Det er ikke opp til meg å bedømme og heller ikke legge meg bort i . Det er jo en grunn til at lovene er som de er.
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 17. juli 2008 #19 Skrevet 17. juli 2008 Jeg viste ikke om angrepillen for 11 år siden nei,da måtte man til lege for og få den . Jeg kan ikke ta en angrepille flere ganger i mnd ,for det skal ikke brukes som prev ,kun til nød......
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 17. juli 2008 #20 Skrevet 17. juli 2008 Mener du helt seriøst at en voldtekt ikke er god grunn??????? Da er du syk i hodet ditt!!!!!
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2008 #21 Skrevet 17. juli 2008 Du som sier at angrepillen bare brukes i nød situasjoner. Er ikke en voldtekt eller en sprukken kondom en god nok grunn til å bruke angrepillen?? Altså en nød situasjon....??? Om jeg no tar feil... kan noen da fortelle meg hva det da er...??
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 17. juli 2008 #22 Skrevet 17. juli 2008 Jo absolut er det gode grunner til og bruke angrepillen ,det er jo derfor de er lagd. Men jeg har fått beskjed fra sykehuset og spesialister om og ikke bruke det som prevansjon. Og den gangen jeg var 18 år viste jeg ikke at det var noe som het angrepille.....
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 17. juli 2008 #23 Skrevet 17. juli 2008 Hvordan i h......kunne jeg ha sikret meg det ,når jeg ikke viste at det eksisterte?Det var ikke sånn at jeg kunne stikke på apoteket og kjøpe det ,for det var ikke tilgjengelig på apoteket,man måtte til lege for og få det.
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2008 #24 Skrevet 17. juli 2008 såååå,hvofor brukte ikke du den pillen da kondomet sprakk da? eller skjedde dette da du var 17-18 år?
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2008 #25 Skrevet 17. juli 2008 Det er jo de samme stoffene i angrepillen som det er i P-piller så vidt jeg vet? Om man er allergisk mot P-piller så er man vel dermed også allergisk mot angrepillen? Correct me if I'm wrong... Jeg har selv tatt abort to ganger, en gang fordi jeg var uansvarlig tidlig i tenårene og en gang fordi jeg ble voldtatt. Veldig glad for at jeg tok abort begge gangene. Selv om det gjør vondt å tenke på at den andre gangen var jeg voksen nok til å ta meg av et barn og kunne godt tenkt meg å få et barn. Ville bare ikke ha barn med en voldtektsmann... Og når det gjelder angrepiller så var ikke de like enkle å få tak i den gangen. Synes mange her dømmer andre veldig lett. Flott å se at det finnes perfekte mennesker her i verden, men jeg for min del er glad for å slippe å være en av dere. Om min datter kommer hjem og er uønsket gravid, så har jeg forutsetning for å vite hva hun går igjennom. Det er jeg glad for. Men det skjer vel kanskje ikke sånt med barna til perfekte mødre? Ikke vet jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå