Gå til innhold

Hvorfor ha barn for en hver pris????

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mette Elisabeth,

Hvilke verdier og holdninger lærer du barn ved å sette barn til verden når du ikke har midler til å ta vare på deg selv?

HI har sagt flere ganger at hun ikke snakker om de som ikke har råd til nye mobiltelefoner, bærbar PC eller PlayStation3. Hun snakker om de som knapt har nok penger til å betale regninger, som ikke kan snu på krona av den enkle grunn at det ikke FINNES en krone å snu på.

Likevel synker ikke dette inn hos deg.

Du snakker om at det å være materialistisk og trangsynt ikke er gode verdier å gi videre til barna sine. Det skal jeg være enig med deg i, men er det så mye bedre å lære barna at man ikke trenger ta ansvar for egen situasjon, fordi staten alltid er der hvis man trenger hjelp? (misforstå meg den som vil - det er det garantert noen som kommer til å gjøre)

Dersom man ikke har nok penger til å sørge for at man selv har mat på bordet i slutten av måneden, synes du det er en situasjon det passer med barn?

Det er DET Hi snakker om.

Ikke de som ikke har råd til å kjøpe ny mobiltelefon til sønnen fordi nabogutten nettopp har fått nye og han også har lyst på.

Skrevet

Hvis det er noe trøst Lena, så bør du ikke bekymre deg for hva disse menneskene jeg snakker om føler seg.

De er ikke her inne for de har ikke råd til hverken pc eller internett linje....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...